יום שבת, 18 באוגוסט 2012

ביקורת: Animal Practice, פיילוט: קומדיה לא רעה בכלל.



רשת NBC המשיכה בניסיון שלה לקדם חלק מהסדרות שלה במסגרת שידורי האולימפיאדה ובשבוע שעבר היא שידרה את פרק הפיילוט של הסדרה Animal Practice, הקומדיה שסומנה מתחילת עונת הפיילוטים כאחת מהפייבוריטית של הרשת. על פי הפיילוט בלבד, ניתן גם להבין מדוע.

הסדרה מספרת את קורותיו של בית חולים לחיות אותו מנהל ד"ר ג'ורג' קולמן (ג'סטין קירק), והוא עושה זאת בצורה שנוחה לו. כלומר, טיפול בחיות והשגת מספרי טלפונים של נשים שנראות טוב. ג'ורג' הוא ציני וחד הבחנה, אשר יעשה הכל עבור המטופלים שלו, אך יש לו בעיה באינטראקציה עם בני האדם. את ג'סטין, השחקן שמגלם את הדמות, אולי רבים יזכרו מהקומדיה הרומנטית "ג'ק וג'יל" מתחילת העשור הקודם וכן, מהסדרה Weeds. ג'סטין מגלם את הדמות בצורה מושלמת ולפחות הפעם, נראה שברשת NBC ליהקו את הדמות הראשית בצורה נכונה.

ג'ואנה גארסיה היפה מגלמת את דמותה של דורותי רת'לדג', אשר הייתה החברה של ג'ורג' עד לפני שנתיים, ולאחר שהתוודתה בפני ג'ורג' שהיא אוהבת אותו והוא ענה לה "נהדר", היא זנחה אותו מבלי לומר מילה נוספת בשעה שהוא הלך לקניות. דורותי מקבלת בירושה את בית החולים ועתה היא המנהלת שלו, לפחות על הנייר, משום שג'ורג' עושה מה שהוא רוצה. בין דורותי לג'ורג' עדיין עפים ניצוצות ואני מניח שבהפקה ינצלו את המתח המיני לתועלתם. לפי דעתי, הבעיה היא, שלפחות על פי הפיילוט, המתח המיני בין השניים הוא קצת מלאכותי ולא נראה שיש כימיה מספקת בין גארסיה לקירק, למרות שגם גארסיה עושה עבודה טובה.

חבר נוסף בצוות הוא ד"ר דאג ג'קסון, בגילומו של טיילר לאבין, שיש לו בעיה עם נשים ותמיד הוא אומר את מה שלא צריך להגיד בזמן הלא נכון. בין הדמות של ג'קסון לזו של קולמן יש חיכוכים, אך נראה שבסוף היום השניים ידידים. אולי סוף סוף טיילר ימצא לעצמו את הסדרה, אשר תוציא ממנו את המיטב לאחר שלא הצליח לשרוד מעבר לשתי עונות בסדרה אחת בעת האחרונה (הסדרה האחרונה בה הצליח לעשות זאת הייתה Reaper, וגם היא שרדה רק 2 עונות). מדובר בשחקן קומי ענק ומגיע לו להצליח.

חברים נוספים בצוות הם ד"ר קים (בובי לי), שהוא רואה בג'ורג' קולמן מעין אל ויעשה הכל בכדי למצוא חן בעיניו. אנג'לה, אותה מגלמת בטסי סודארו, שיש לה עבר פלילי והיא צריכה להיפגש עם קצין מבחן ועתה היא אחות בבית החולים. וכן, ד"ר זואיס, שהוא קוף.

בניגוד לקומדיה חדשה נוספת של רשת NBC אותה זכינו לראות מספר ימים קודם לכן, אני מתכוון לקומדיה Go On של מתיו פרי, לפחות בפיילוט הזה הפעם הבדיחות כן מצחיקות. כמעט מדי 5 או שש שורות ניתן להצביע על בדיחה שתעלה על פניכם חיוך ולעיתים יותר מכך. מדובר בהומור קצת ילדותי, אבל אפקטיבי, הדמויות קצת אקצנטריות, מלבד זו של דורותי, שהיא למעשה העוגן ההגיוני של הסדרה, והן יצרו מהומה מדי פרק, כמו שבסוף פרק הפיילוט הם מנהלים בבית החולים מירוץ צבים תמורת כסף.

אז, לראות או לא לראות ?
למרבה ההפתעה: לראות. התסריט של הפיילוט היה מצחיק, קצבי, זרם בצורה חלקה ומהנה, הדמויות מעניינות וקצת הזויות, ובכך יש מתכון להומור פיזי רב. הבעיה היחידה שאני יכול למצוא, מלבד חוסר הכימיה המספקת (לפחות בפיילוט) בין גארסיה לקירק, היא האם הקומדיה יכולה "לסחוב"כך עונה שלמה ויותר מכך, בעיקר משום שבדרך כלל פרק הפיילוט הוא מושקע ואח"כ חלה ירידה באיכותו. במידה וזה יקרה, ובהפקה יצליחו לשמור על האיכות של הפיילוט אולי ברשת סוף סוף מצאו להם קומדיה איכותית, אשר תשרוד מעבר לעונה או שתיים.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה D1D1 על המלצה על סדרה שלא שמעתי עליה, בהחלט אתחיל לעקוב.
ג'סטין קירק זכור לטובה גם מ"מלאכים באמריקה" המופתית.