יום שני, 12 באוגוסט 2013

פרסום: מה באמת קורה מאחורי הקלעים בין רשת FOX להפקת Glee ?



בימים האחרונים הגיעה ידיעה מהנהלת רשת FOX (קווין ריילי), כי העונה השישית של הסדרה עומדת להיות גם האחרונה. הידיעה סויגה בכך, שבמידה וימצאו נערים מוכשרים, יכול מאד להיות שיוזמנו עונות נוספות. הרשו לי להרים גבה ולומר בפשטות: עובדים עליכם.

המצב של Glee היה ברור מאד מרגע חידוש הסדרה לשתי עונות (חמישית ושישית) לפני מספר חודשים. לפני הודעת החידוש מצבה של הסדרה היה בכי רע ולא היה ברור באם הסדרה תשוב לעונה נוספת. הרייטינג של הסדרה בצניחה, מבחינה קריאטיבית הסדרה איבדה כיוון בחלק נכבד של העונה האחרונה והדור החדש של השחקנים (מלבד דמותה של מליסה ביונסט כמארלי) חסר כריזמה לחלוטין בכדי להיכנס לנעליים של הדור הוותיק.

בכדי להשיג את הודעת החידוש, בהפקת הסדרה היו צריכים לוותר על כסף רב. התנאי של הפקת הסדרה לוויתור הכספי היה הסכם דו שנתי. מהלך שהשתלם גם לרשת. גם מבחינה רעיונית מדובר ברעיון הגיוני, משום שבתום העונה השישית צפוי כל הדור השני לסיים את לימודיו.

הבעיה החמורה יותר צפויה להגיע בעונה הבאה. לאחר שבעונה הרביעית, בחלק נכבד מאד מהפרקים ניתן היה לראות את הדור הוותיק, בין אם בהופעות אורחת בודדות (דיאנה אגרון) ועד הימנות על חלק מהקאסט הראשי (לי מישל). בעונה החמישית הופעות האורח צפויות להצטמצם באופן משמעותי (הת'ר מוריס צפויה לחזור לכל היותר לפרקים בודדים, לגבי דיאנה אגרון גם זה לא בטוח), כאשר לא ברור אם מדובר באקט קריאטיבי או בשל החיסכון הכספי, אך החיסרון עומד להיות משמעותי מאד על המסך מאחר והדור הצעיר הוכיח שאין לו את היכולת להוביל וצריך להבחין שקהל הצופים זנח את הסדרה בהדרגה, למרות שבתחילת העונה הרביעית דווקא היללו את ההפקה על ההשתדרגות מבחינה קריאטיבית.

עד כמה שזה ישמע מגעיל, דווקא מותו של קורי מונטית' (פין) הגיע להפקת הסדרה כמו בהזמנה. נכון, כמעט כל מעריצי הסדרה קיוו להפי אנד של הדמויות של רייצ'ל ופין (למרות שמבחינה לוגית אין בכך שום הגיון, אבל למעריצי הסדרה בכלל והזוג בפרט זה לא ממש אכפת), אבל מצבה של הסדרה מבחינת נתוני הרייטינג היה גרוע והסדרה הייתה צפויה לרדת בעונתה החמישית בקביעות אל מתחת ל 2.0 נק' מדד, במיוחד מאחר והסדרה צפויה שוב באמצע העונה לחוות הפסקה גדולה בין חצאי העונות. מותו של מונטית' הפך את הסדרה לרלוונטית בקהל הרחב של צופי הטלוויזיה לאחר זמן כה רב ולשיחת היום, גם אם זה לזמן קצר, ובכך אפשר לה להזניק מעט מרץ ואוויר. הבעיה היא, כפי שציינתי, שזה אמור להשפיע רק לטווח קצר ולאחר מכן הסדרה צפויה להמשיך בהידרדרות שלה.

אז, אתם בוודאי שואלים, האם במידה והסדרה תשמור על הנתונים שלה מתום העונה הרביעית גם בתום העונה השישית, ברשת FOX צפויים להעניק לה עונות נוספות ?

התשובה היא חד משמעית: לא.

צריך להבין, שלמרות הירידה בשכר לעונות 5 ו 6, עדיין Glee היא דרמה יקרה, בוודאי עבור הנתונים שהיא מנפקת כרגע. הסדרה לא צפויה לחזור לתהילת העבר (אם זה יקרה זו עומדת להיות הפתעת העשור בטלוויזיה האמריקאית), לא מבחינה קריאטיבית ובוודאי שלא מבחינת נתוני הרייטינג, וכל מי שחושב אחרת משלה את עצמו, ולפתוח מסע נוסף של דור שלישי לסדרה יהווה סיכון גדול עבור הרשת, שבלאו הכי נמצאת במצב גרוע מאד מבחינת הדרמות שלה (אחד מהאלמנטים שסייעו להעניק לסדרה עונות נוספות) ואין לה אפילו להיט אחד לרפואה (כולל "אמריקן איידול" ו The Following). בשל כך, הידיעה שהגיעה בשבוע שעבר על סיומה העתידי של הסדרה לא הפתיע אף אחד והמשפט הנוסף בו השאירו שביב תקווה למעריצים שתאריך התפוגה של הסדרה הוא לא סופי נועד רק לא לפגום במצבה הרעוע בלאו הכי של הסדרה מבחינת נתוני הרייטינג.

מעריצי Glee, הגיע הזמן להתחיל בספירה לאחור, רואים באופק את סופה של הסדרה האהובה עליכם. והשאלה היחידה שאמורה להישאל היא רק: האם זה לא היה צריך להתרחש כבר בתום הרביעית ?

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

כל הקאסט החדש כולל מליסה לא מספיק טוב. הדמות של מליסה מעצבנת את רוב הצופים, ואם כבר הדמות שעוד איכשהו הצליחה בקרב הצופים הייתה קיטי שכמו תמיד לדמות הכי מעניינת לא נותנים סיפור.
הת'ר מוריס צפוייה לחזור לכמה פרקים לאחר הלידה שלה, היא רשומה באתר של פוקס בתור שחקנית אורחת ופוקס אך אישרו שהיא תחזור למספר פרקים.
הדבר היחיד שיכול להציל את גלי מירידה היא התמקדות בקאסט של ניו יורק, ולהשתמש במומנטום שנאיה ריברה צברה בעונה שעברה כשכל הצופים והעיתונאים שיבחו אותה ואמרו שסנטנה הצילה את העונה הרביעית מטביעה טוטאלית.