יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

פרסום: מדוע בארה"ב ממשיכים להתעקש להפיק סדרות על פי גרסאות בריטיות ?




אחת מהסדרות הטובות ביותר של העונה הקודמת הייתה הסדרה הבריטית Broadchurch אודות ניסיון לפענח רצח של ילד בעיירה נידחת באנגליה. בשבוע שעבר פורסמה ידיעה שרשת FOX מפתחת גרסה אמריקאית לסדרה הבריטית. השאלה היחידה שעולה היא: מדוע ? מתי בשנים האחרונות הצליחה גרסה אמריקאית לדרמה בריטית ? הפלופ האחרון שניתן לציין הוא הסדרה Skins, אשר בוטלה לאחר עונה אחת בלבד, וזאת בניגוד לגרסה הבריטית ששרדה במשך שבע עונות (ששלש מתוכן גם היו טובות מאד).

Skins לא הייתה הפלופ היחיד שהצליח להרוס מבנה נהדר של סדרה בריטית. בעונת 2009-2008 שודרה ברשת ABC הגרסה האמריקאית לסדרה המופת הבריטית Life On Mars. הסדרה לא הצליחה לשרוד אפילו למשך עונה אחת שלמה ובוטלה לאחר 17 פרקים בלבד.

כאשר מביטים על Broadchurch קשה להבין כיצד בארה"ב חושבים שזה יעבוד גם הפעם. מדובר בסדרה שהנושא הבולט שבה הוא הסביבה הבריטית, זו לא סדרה חובקת עולם כגון הסדרות האמריקאיות. הסביבה הכפרית חשובה מאד בכדי להבין את הסיפור.

יהיו קוראים שינסו להציג את ההצלחה של Homeland בכך שאפשרי שפורמאט זר יצליח. אולם, הסיבה היחידה ש Homeland הצליחה בניגוד לפורמאטים רבים היא משום שהיא פונה לנושא שבוער בחברה האמריקאית. נושא הטרור. זו גם הסיבה ש 24 הצליחה כל כך בימים שלאחר נפילת מגדלי התאומים.

אימוץ הגרסאות של הפורמאטים הזרים מצביע על עובדה אחת ברורה: על החידלון של היוצרים האמריקאים לייצר דרמות איכותיות. עונת 2013-2012 הייתה אסון עבור חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות, כאשר מעט מאד סדרות חדשות הצליחו. ב NBC הסדרה Revolution עשתה בהתחלה סימנים של הצלחה, אולם בחצי השני של העונה דעכה, ברשת FOX הסדרה The Following הצליחה בצורה סבירה, אך לא היוותה להיט גדול כפי שהיו House או 24, רשתות ABC ו CBS לא רשמו הצלחה אחת בקרב הדרמות החדשות ואילו רשת ה CW יכולה להתהדר רק ב Arrow וגם היא לא הצליחה לנשל את The Vampire Diaries הוותיקה כסדרה בעלת נתוני הרייטינג הטובים ביותר של הרשת (בנק' המדד). מבט על הדרמות של עונת 2014-2013 לא מצביע על יותר מדי דרמות שיכולות להיות להיט היסטרי (ניתן לספור אותן על כף יד אחת ואפילו פחות מכך).

עד כמה ש The Killing איכותית ו The Bridge מדברת על נושא שמעניין את האמריקאים (אם כי היה צפוי שהסדרה לא תתרומם בנתוני הרייטינג), עצוב לראות שבארה"ב פונים אל האפשרות הקלה באימוץ פורמאטים זרים. בכל מה שקשור לדרמות בריטיות, בשנים האחרונות לא הוכח שאימוץ פורמאט שכזה יצליח בארה"ב. לצערי, עושה רושם ש Broadchurch תהיה דוגמא נוספת לכך. כולי תקווה שהיא לא תהרוס את הרושם שהגרסה הבריטית עשתה. וזאת למרות, שיוצר הסדרה הבריטית אמור לכתוב את הסדרה ולהיות המפיק שלה.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על המגזין TV Guide?
אתה מעיין בו?

דנה אמר/ה...

אתה מכיר / צפית בסדרה הקנדית Regenesis?
סיימתי לראות את 4 העונות ולדעתי היא ברובה מצויינת, בעיקר העונה השניה.
מומלץ לאנשים שלא זקוקים לכתוביות.

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על הסדרה הסמויה?

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על Hart Of Dixie?

אנונימי אמר/ה...

ראתי שכתבת שאתה לא אוהב את פצועים בראש לאחר 2-3 פרקים, עכשיו אחרי שהסדרה נגמרה אתה עדיין חושב שהיא לא טובה?

Unknown אמר/ה...

לאיזו סדרה הייתה עונה ראשונה ושנייה יותר טובה TEEN WOLF או The Vampire Diaries ?