יום רביעי, 14 באוגוסט 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

Alex Cross – אלכס קרוס - אלכס הינו בלש וד"ר לפסיכולוגיה, אשר נתקל ברוצח סדרתי (מת'יו פוקס), שמענה את קורבנותיו. בתחילה אלכס ממעיט בכוחו ומשלם מחיר כבד בכך שאשתו ההרה הופכת לאחת הקורבנות ואז הוא עושה הכל בשביל לתפוס אותו.

אין הרבה מה לומר על הסרט. הנושא די מוצה במספר רב של סרטים (מרדף אחרי רוצחים סדרתיים), העלילה סבירה ולא יותר מדי מתוחכמת, המשחק סביר ולא יותר מכך.האטרקציות היחידות הן מת'יו פוקס ("אבודים") בתפקיד הרוצח ורייצ'ל ניקולאס היפה.

אז, לראות או לא לראות ?
לא להאמין שעבור סרטים מהסוג הזה פוקס הודיע שלא יחזור לככב בסדרות טלוויזיה. מדובר בסרט סוג ב, שרק אם ממש, אבל ממש, אין לכם משהו אחר לצפות בו, אפשר להעביר איתו שעה וחצי. עצה שלי ? דלגו עליו.



Dredd – השופט דראד - עיבוד נוסף לחוברות הקומיקס. בעידן החדש, לאחר נפולת גרעינית, חיים 800 מיליון אנשים במגה סיטי 1 והיחידים ששומרים על הסדר הם "השופטים". יום אחד "השופט" דראד מקבל טירונית בשם אנדרסון, שהיא גם "מדיום", להערכה. ביום הראשון שלהם הם מגיעים למעצר סמים בבניין, אך לפתע הבניין נסגר על ידי הפושעת מא-מא (לנה הדלי), אשר שולטת בו והיא מכריזה על השניים מלחמה בכדי לחסלם. השניים לא נרתעים, כאשר בין השאר הם נאלצים להתמודד עם "שופטים" מושחתים שבאים לעזרת מא-מא. מי ינצח ?

אי אפשר שלא להשוות את הסרט לגרסה הקודמת שלו משנת 1995 בה כיכב סילבסטר סטאלון. בעוד בגרסה הקודמת היה ניסיון לייצר עלילה, הרי שבסרט הנוכחי מלבד יריות וחיסולים אין בו יותר מדי. הדמות הראשית חסרת תוכן ויש הרגשה שנמצאים בסרט "רובוקופ" ולא בסרט אודות אדם בשר ודם. אוליביה טירבלי (אנדרסון) מביאה קצת תמימות לסרט, אך זה לא מספיק. בפועל, הסרט נראה כמו משחק מחשב שחסר בו תוכן.

אז, לראות או לא לראות ?
לא לראות, מדובר בבזבוז זמן של שעה וחצי.



Looper – לופר - בעידן עתידני, מתברר כי 30 שנה מאירועי התקופה ימציאו את המסע בזמן. אופציה זו תישאר בשליטת ארגוני הפשע, אשר מוציאים אנשים להורג בכך שהם שולחים אותם לעבר ושם "לופרים", שהם אקדוחנים, הורגים אותם. כמו כן, אותם ה"לופרים" מצווים להרוג את עצמם כאשר ישלחו מהעתיד, 30 שנה לאחר מכן. יום אחד, ג'ו, אחד ה"לופרים" מגלה שאקדוחן עמית סרב להרוג את עצמו ואז חייו יוצאים משליטה במיוחד לאחר שהגרסה העתידנית שלו מגיעה ומצליחה לברוח. עתה, כל ה"לופרים" רודפים אחריהם ואילו הגרסה העתידנית של ג'ו מתכוונת לחסל שלשה ילדים, מכיוון שאחד מהם עומד ראש ארגוני הפשיעה בעתיד ולחסל את אשתו. הגרסה הצעירה של ג'ו מוצא את עצמו מגן על הילד ואמו.

מדובר באחד מהסרטים שעושים יותר רעש מפרסום מאשר מאיכות. מדובר בסיפור סביר ולא יותר מכך. נכון, ברוס ויליס משחק בסרט, וכך גם ג'וזף גורדון לוויט (שחווה פריחה מחודשת בקריירה לאחרונה) וגם אמילי בלאנט, פייפר פארבו וג'ף דניאלס, אך למרות שיש שמות מפוצצים, כל עוד התסריט משעמם, ערוך בצורה גרועה (סצינת המיטה של ג'ו ואם הילד הייתה פשוט גרועה) והבימוי סביר, קשה להבין כיצד הסרט יצר לעצמו באז גדול. אולי בעצם השמות עשו את ההבדל. לי זה לא מספיק.

אז, לראות או לא לראות ?
רק אם אין לכם משהו אחר לצפות בו ואתם אוהבים סרטים שעוסקים במסע בזמן כדאי לכם, כל השאר יכולים לדלג עליו.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

צודק.
אלכס קרוס סרט מיותר. השחקן הראשי שמשחק בדר"כ בקומדיות בדמות מדיאה, נותן משחק מסורבל ומתאמץ, בטח לא הופעה ששווה צפייה.
התסריט הצפוי והאנסמבל שנותן משחק בינוני ומטה (למעט פוקס שמתעלה חלקית) מספקים סרט שחבל לבזבז עליו את הזמן.
לופר, קצת יותר טוב אבל עדיין בזבוז זמן.
למרות שמדובר בסרט אקשן, יש בו לא מעט קטעים איטיים ומשעממים שנמרחים ולא מוסיפים לעלילה מלבד להאריך את הסרט סתם.
המשחק של כל השחקנים בינוני והתסריט לא ממריא.

אנונימי אמר/ה...

חוץ מקרוס שאיכזב, השאר היו מוצלחים לדעתי, בניגוד לביקורת שלך.
תודה כמובן! :)

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על העונה השנייה של פרוורי הגיהנום והעונה האחרונה של פרינג'?