יום שלישי, 20 באוגוסט 2013

עונת הפיילוטים 2014: מגמה שהולכת ומתגבשת.



ביום שישי לפני כעשרה ימים, אולפני ABC סגרו עסקה עם CBS עבור Gorgeous Morons, קומדיה מבית היוצר של לי אייזנברג, ג'יין סטיויטסקי ודני צ'אן. זו הייתה הרכישה הראשונה לקומדיה של אולפני ABC לרשת שהיא לא של "דיסני" לאחר שנים רבות, כאשר באולפנים דוחפים להפקה עבור כל הרשתות. (לאולפנים יש מסורת קטנה בקרב הדרמות עם סדרות כגון Criminal Minds ובקרוב גם Intelligence, שתיהן ברשת CBS)

באולפני CBS TV Studios, שעד עתה התרכזו בהפקות עבור רשתות האחיות, CBS וה CW, הודיעו בתקופת הקיץ שהם פתוחים להצעות מכל הרשתות (הסנונית הראשונה הייתה King & Maxwell עבור רשת TNT). אחת מהמכירות המרכזיות שלה היא לרשת ברודקאסט מתחרה, אולפני CBS מפיקה קומדיה ללא שם בכיכובו של דניאל סאנצ'ס לרשת ABC. הפרויקט סובב סביב אישה עם חיים מסובכים, אשר עוברת לגור עם אחותה הצעירה. מדובר בפרויקט אחד מתוך מספר פרויקטים של האולפנים עבור רשתות ABC ו FOX.

Universal TV חתמו על ההסכם להפוך לאולפני הפקה עצמאיים במשרה מלאה מעט לאחר השינויים בהנהלה של רשת NBC בשנת 2011. שנתיים לאחר מכן, חברת ההפקה לשעבר של NBC יש בלוח המשדרים מספר זהה של קומדיות בלוח החורף של רשת NBC (שתיים) בדיוק כמו אולפני FOX. האולפנים בדיוק מכרו קומדיית עורכי דין לרשת ABC. הקומדיה נכתבת ומופקת על ידי מייק ארנולד ואד הלמס ("המשרד"). הפרויקט סובב עורכת דין בעלת פגמים רבים, אשר מביאה את הגישה הייחודית שלה להנהגה והתדיינות לחברת עורכי דין קטנה. הפרויקט מצטרף לפרויקט נוסף של Universal TV וגם הוא קומדיה שתעלה העונה ברשת ABC, הקומדיה של ג'ייסון קאטמיס ושרה ווטסון, שגם היא תתרחש בחברת עורכי דין.

בכך שהם מגוונים את האפשרויות שלהם, אולפני CBS TV Studios, ABC Studios ו Universal TV מצפים להצטרף לשורת האולפנים הגדולה בראשותם של 20th Century, Fox TV, ו Warner Bros. TV, שתמיד סיפקו סדרות לכלל הרשתות, בשעה שדאגו לנסות להיענות לצרכי הרשת האחות, רשתות FOX וה CW. בעשור האחרון, לאחר הפיאסקו של CSI, כאשר אולפני ABC הוצאו מהתמונה להפקה לאחר שהסדרה עברה לרשת CBS, ובכך היא הפסידה מאות מיליונים של דולרים, רשתות ברודקאסט היום פתוחות לסדרות לספקים חיצוניים. הקומדיות המובילות של רשתות CBS ו ABC מגיעות מ Warner Bros. TV ו 20th TV, בשעה שהסדרות המצופות ביותר בעונה הבאה ברשת NBC, הדרמה The Blacklist ו"המופע של מייקל ג'יי פוקס", מגיעות מ Sony TV. כאולפן עצמאי, Sony TV נאלץ להתמודד נגד הגדולים, אך הצליח לא רע בשנים האחרונות בשל גישת הפתיחות של האולפנים. למרות זאת, היות האולפנים כחלק מהמותג הגדול, עתיד להמשיך ולהיות מרכיב מרכזי בשיקולים, בוודאי בשאלת חידוש סדרות. לדוגמא, רשת ABC החליטה לחדש את The Neighbors של אולפני ABC ולבטל את Happy Endings של Sony. ואילו רשת CBS החליטה לא לקדם, על ידי שידור פרק שלה אחרי הסופרבול, דרמה שצברה תאוצה בשנתיים שלה באוויר (Person Of Interset) ולא את הקומדיה המצליחה ביותר שלה (The Big Bang Theory) ובמקום זאת היא העלתה פרק של סדרה שהאולפנים שלה מפיקים: Elementary. אולם, באופן כללי, הגבולות מתחילים להיטשטש...




הערה: הכתבה מבוססת על ניתוח של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

אין תגובות: