יום שלישי, 6 באוגוסט 2013

ביקורת: Crossing Lines, עונה ראשונה, פרקים 7-1: לא משהו מיוחד.




ברשת NBC מנסים מזה מספר קיצים לנסות לייצר להיט בעונת קיץ ומדי שנה הם נכשלים. השנה, הניסיון החדש של הרשת היא הסדרה Crossing Lines מבית היוצר של אד במרו, אודות קבוצה של מומחים מכל העולם, אשר מתאחדים לקבוצה החוקרת מקרי פשע ברחבי אירופה, כאשר בדרך כלל הפושעים נעים במספר מדינות ברחבי היבשת.

הפרצוף המוכר של הסדרה הוא השחקן ויליאם פיכטנר  (Prison Break), אשר מגלם את דמותו של קארל היקמן, שוטר לשעבר שנפגע בידו במהלך תפקידו ועתה זקוק לסמים בכדי לשרוד את הכאב היום יומי. קארל הוא מאבחן מומחה ובתחילה לא נלהב להצטרף לחבורה, אולם בסופו של דבר רואה בכך קרש הצלה לאחר שהוא חי את חייו ברצון לנקום במי שפגע בו ולא שם לב לאספקט אחר בחייו.

סיפור מסגרת נוסף מתמקד בדניאל לואיס (מארק לבוין), מנהיג החבורה, אשר בנו נרצח, כאשר פצצה הוטמנה ברכבו, ועתה, חודשים לאחר אותו אירוע הוא נעזר במייקל דום (דונלד סאת'רלנד) בכדי לצוד את האחראי למות בנו, בשעה שהוא מנסה לשקם את נישואיו, שנראים הרוסים מאז אותו ערב.

בצוות החקירה ניתן למצוא גם חוקרת מאיטליה בשם אווה ויטוריה (גבריאלה פסיון), מומחה טכני מגרמניה בשם סבסטיאן ברגר (טום ולסצי'יינה), פרופיילית בשם אן מארי סאן (מומן דיילי) מצרפת ומומחה לנשק מצפון אירלנד בשם טומי מקונל (ריצ'ארד פלוד).

האם הרעיון נשמע לכם מוכר ?

הוא צריך להיות. לא מדובר ברעיון מקורי, אלא בגרסה אירופית לסדרה Criminal Minds, אין דרך אחרת לפרש זאת. מלבד שני סיפורי המסגרת שציינתי בפסקאות קודמות, כל פרק מציג חקירת פשע אחר, כאשר הפיילוט היווה פרק כפול ובו גם אחת מחברות הצוות נהרגה על ידי הרוצח.

מבחינה קריאטיבית, לרצוח אחת מחברות הצוות שבחבורה כבר בפרק הפתיחה היה ניסיון מעניין, היות והוא מציב רף גבוה כבר בפתיחה, ואכן פרק הפיילוט היה איכותי ומעניין, אולם לאחריו חלה ירידה גדולה מאד. נראה היה שהשקיעו הרבה מאד בפיילוט של הסדרה, אולם לא חשבו יותר מדי להשקיע במה שיגיע לאחר מכן והצופה מבין זאת כבר מהפרק השלישי של העונה.

בעיה נוספת שהסדרה נתקלת בה היא, שבשל העובדה שמדובר כביכול בדמויות מארצות שונות ניתן לזהות גם מבטאים שונים. אם בתחילת הסדרה זה נשמע נחמד, הרי שככל שהפרקים נעים קדימה הצופה הישראלי יתחיל לפתח אנטגוניזם כלפי חלק מהדמויות.

נקודה מעניינת בכל הקשור לדמויות היא, קשה לקבוע זאת בצורה נחרצת ואולי זה נובע מכך שהדמויות מגיעות כביכול מארצות שונות, שעושה רושם שלא מדובר בחבורה מלוכדת, אלא בשחקנים המשחקים כל אחד לבדו או עם הדמות שלצידו. בעיית הליכוד של החבורה לא נפתרת גם ככל שהפרקים נעים קדימה.

בכל הקשור לליהוק של הדמויות, מלבד ויליאם פיכטנר ודונלד סאת'רלנד קשה להצביע על שחקן אחד שמתרומם מעל כולם ומראה ניצוצות של כוכב, מדובר בשחקנים מסוג ב שקובצו יחדיו.

אז, לראות או לא לראות ?

רק אם אין לכם משהו אחר לצפות בו ואתם אוהבים סדרות מהסוג של Criminal Minds כדאי לכם לצפות בסדרה, שלא דורשת מהצופה לחשוב יותר מדי בחודשי הקיץ החמים. אולם, על פי המבחר הרב של הסדרות בעונת הקיץ הנוכחית, עושה רושם שכדאי לכם לשים את הסדרה הנ"ל בעדיפות נמוכה. עדיפות נמוכה מאד. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

אולי שכחת אך בפרק הראשון של CSI:LV הרגו אחת מהצוות- כך שאפילו זה לא מקורי. אולי צריך להדגיש שמדובר בסדרת AXN וככזאת היא בסטנדרט גבוה יחסית לרוב [כשחניבעל כמובן יוצאת מן הכלל]- ואחרי מה שקורה במחשבות פליליות בשלוש-ארבע העונות האחרונות, היא כבר יותר מעניינת.
לצערי, אתה צודק בגדול, בעניין המבטאים, למרות שהפרק האחרון עם תפקיד האורח של כריס וואנס היה כבר הרבה יותר טוב, ובתור סדרת קיץ שעומדת להיות מבוטלת בקרוב, היא בסדר- כשאין מה לצפות.... תודה!