יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

לוח הערכות ללוח של רשת CBS לעונת 2014-2013.



יום שני:

How I Met Your Mother נמצאת בעונה האחרונה שלה ולכן הנתונים שלה אמורים לעלות מאד, אם כי הפורמאט השנה של הסדרה אמור להיות בעכריה ודי לעייף את הצופים.

We Are Men - לכאורה, מדובר בקאסט מרשים (טוני שאלוב, ג'רי אוקונול, קאל פן, כריס סמית), אולם היות ולא מדובר בסיטקום, הסדרה תצטרך להיות ברמה אחת מעל לסיטקומים של הרשת, במיוחד לאור שעת השידור הבעייתית והמאבק מול The Voice ו"רוקדים עם כוכבים". לפי דעתי, יהיה לה קשה מאד, אבל במקרה שלה את הנתונים שלה נצטרך לבחון רק לאחר שישה או שבעה פרקים (במידה ותשרוד). הרשת הימרה בשיבוץ שלה ובמידה וההימור לא יצליח, לרשת CBS תהיה בעיה גדולה מאד בשנה הבאה, כאשר היא תצטרך למלא את החורים של שתי משבצות שידור לאחר שגם How I Met Your Mother אמורה להסתיים בתום העונה. דרך אגב, בקרב השוק הבינלאומי, הקונים די התאכזבו ממה שראו, אולי הציפיות מהפרויקט היו גבוהות מדי.

Two Broke Girls צפויה לרדת בנתוניה העונה. גם במקרה שלה, נראה שעונת השיא שלה הייתה העונה הראשונה. יכול מאד להיות, שבמידה והסדרה Mom תצליח השנה, בשנה הבאה נראה אותה במשבצת שידור אחרת ואולי גם בערב הקומדיות של יום חמישי במקום Two And A Half Men.

Mom - צריך להבדיל בין השוק האמריקאי לשוק הבינלאומי. בעוד בשוק האמריקאי ההייפ סביב הסדרה היה גדול מאד, במיוחד לאור השמות של צ'אק לאורי כמפיק ואנה פאריס בתפקיד הראשי, בשוק הבינלאומי לא כל כך התלהבו ממה שראו. הביקורות לגביה היו מעורבות ונראה שהיא לא הגשימה את ההייפ שהיה סביבה, למרות שהשם של צ'אק לאורי הבטיח לה אישור עוד לפני שצפו בפיילוט. אפשר לומר זאת כך, במידה וגם הקומדיה הזאת לא תצליח (סיכוי נמוך), רשת CBS תצטרך לבנות ערב יום שני חדש לחלוטין בשנה הבאה, לראשונה מזה יותר מעשור. נכון לעכשיו, אם יש קומדיה שכתוב עליה הצלחה, זו הקומדיה הזאת, לפחות בתחילת הדרך. מה יקרה אחרי חמישה פרקים ? זה כבר תלוי באיכות שלה.

Hostages - בפעם הראשונה מזה שנים רבות, ברשת CBS מסתכלים בחשש לגבי משבצת השידור של יום שני בשעה עשר. נתוני העונה השלישית של Hawaii Five-O הפתיעו אותם מאד ובמיוחד הקריסה בהשוואה ל Revelution. בשוק הבינלאומי, מדובר באחד מהפיילוטים החזקים ביותר והסדרה מוגדרת כמותחן חזק מאד. היא תהיה תלויה מאד בנתונים של The Balcklist, במידה וזו תהיה להיט גדול (והאפשרות לכך טובה מאד), הנתונים של Hostages יהיו נמוכים יותר והיא תתחרה עם Castle על המקום השני בשעת השידור. נכון לעכשיו, זה הכיוון.

יום שלישי:

אמור להיות ערב חזק מאד, אם כי ניתן לצפות לירידה בנתוני שתי הסדרות של NCIS, במיוחד של סדרת האם, אשר יהיה לה מאבק עיקש עם .S.H.I.E.L.D של רשת ABC. זו עונת מבחן ל Person Of Interst, אשר עוברת לשעת שידור שזרה לה (עשר בערב), אם כי לא נראה שאמורות להיות לה מתחרות בערב זה, עובדה שתסייע לה לשמור על נתונים גבוהים, אם כי בוודאי לא את הנתונים שהתרגלה בשנתיים הראשונות שלה (באזור 2.9 נק' מדד).

יום רביעי:

"הישרדות" אמורה להמשיך במגמת הירידה, אם כי, כמו כל שאר תכנית הריאלטי הוותיקות (ראו ערך "רוקדים עם כוכבים" או The Biggest Loser), עדיין להמשיך ולשרוד... Criminal Minds תעבור עונה נוספת עם נתונים טובים, אם כי גם אצלה מרגישים עייפות חומר וקיימת אפשרות גבוהה שתהיה ירידה קלה בנתונים. לגבי CSI, סיכוי גדול שמדובר בעונה האחרונה שלה במשבצת השידור הנ"ל, כאשר קיימת אפשרות, שבמידה ו Blue Bloods (סיכויים גבוהים) תמשיך במגמת הירידה, היא תתפוס את מקומה ביום שישי לאחר שזו תבוטל או תעבור ליום ראשון.

יום חמישי:

The Big Bang Theory, מישהו באמת צריך לומר משהו על הסדרה עם הנתונים הגבוהים ביותר ברשתות הברודקאסט ? אם כי, אתפלא מאד אם היא תחזור על השיאים שהגיעה אליהם בשנה שעברה.

The Millers - הסדרה קיבלה את משבצת השידור הטובה ביותר שיש, אך הבעיה היא ש The Big Bang Theory עדיין לא הצליחה להשיק סדרה חדשה אחריה בכל שנותיה, למרות ההצלחה האדירה שלה. על פי הבאז בלבד שהקומדיה מייצרת מדובר בהצלחה גדולה, רבים שראו אותה הצהירו עליה שהיא מצחיקה מאד והשילוב של וויל ארנט, בו ברידג'ס ומרגו מרטינדייל הינו שילוב מנצח. נכון לעכשיו, עושה רושם שהיא אמורה להצליח, אולם לאור משבצת השידור נצטרך להמתין לתוצאות הרייטינג של השבועיים הראשונים של הסדרה.

The Crazy Ones - אין ספק שמדובר בקאסט מרשים (רובין וויליאמס ושרה מישל גלר), אשר יעורר הייפ גדול, לפחות בתחילת הדרך שלה. עוזרת לסדרה העובדה, שנכון לעכשיו, אין שום דבר שיכול להתמודד מולה. רשת ה CW מציגה סדרה חדשה ולא מאימה לערב, רשת FOX מציגה תכניות ריאלטי בירידה תהומית, רשת NBC מציגה קומדיה עם קונספט בעייתי ורשת ABC מציגה סדרה במגמת ירידה ("האנטומיה של גריי") וגם בשלב הזה היא לא מפלצת רייטינג. דרך אגב, הפיילוט של הסדרה עבר את מדגמי הצפייה בצורה טובה מאד. קשה לראות כיצד הסדרה לא מצליחה, במידה ויקרה הבלתי ייאמן והקומדיה תיפול (בכל זאת, לא מדובר בסיטקום ורשת CBS לא שידרה קומדיה בפורמאט שכזה כבר 5 שנים), הדבר יכול להוביל לקריסה של הערב כולו עבור הרשת.

Two And A Half Men נמצאת בישורת האחרונה שלה, כאשר כל האינדיקציות גורסות שמדובר בעונה האחרונה שלה, אם כי, אני עדיין לא בטוח שזה אכן יקרה. במידה והנתונים ימישכו להיות גבוהים, קיים סיכוי שהרשת תשאיר אותה בשביל להזניק סדרות חדשות, במיוחד לאור המצב הלא ברור של הקומדיות של יום שני ושל הקומדיות החדשות ביום חמישי. אולי תהיה לה עונה נוספת בקנה. נצטרך להמתין ולראות את המגמה בשבועות הראשונים של העונה.

Elementary אמורה להמשיך ולהניב נתונים שינועו סביב 2.3-2.0 נק' מדד, אשר, למרבה הפלא, אמורים להספיק לה לעונה נוספת.

יום שישי:

Hawaii Five-O אמורה לספק נתונים סולידיים שיספיקו לה לקבל עונה נוספת, למרות המעבר ליום שישי. בניגוד אליה, זו צפויה להיות העונה האחרונה של Blue Bloods אלא אם מגמת הירידה של השנתיים האחרונות תשתנה, והסיכוי שהמגמה תשתנה לא גבוהים.

יום ראשון:

עד כמה שקשה לי להודות (בגלל שאני אוהב את הסדרה), זו צפויה להיות העונה האחרונה של The Good Wife, היא כבר זכתה למכור את עצמה לסינדיקציה והיא גם תעבור את 100 הפרקים השנה והיא מאבדת גובה מדי שנה זו לא אמורה להיות שונה ולכן המספרים שלה לא אמורים לאפשר לה עונה נוספת.

המצב של The Mentalist מעט שונה, הכל תלוי באיכות הקריאטיבית של הסדרה. במידה והאיכות תרד ותחל בריחת קהל (בשל פתרון חידת זהותו של "רד ג'ון" במהלך העונה), הסדרה תהיה בבעיה, במידה ונתוני השנה יישארו על כנם (ואף ירדו מעט) היא צפויה לחזור לעונה נוספת. במידה ותבוטל ל The Good Wife סיכוי לשרוד.

תעלה בחצי השני של העונה:

יום שני:

Intelligence - רשת CBS אישרה מעט מאד דרמות חדשות השנה וזו אחת מהן. יש לסדרה שחקנים מוכרים בדמות ג'וש הוליוויי ומארג' הלנברגר, אבל קשה לדרמות להצליח בחלק השני של העונה וראו זאת בעונה הקודמת עם Golden Boy אשר נחשבה לדרמה איכותית, אך לא הצליחה לשרוד. צריך לציין, שהסדרה ייצרה באז גדול וחשבו שהיא תשודר כבר בלוח החורף, במיוחד לאור העובדה שהפיילוט שלה נחשב למוצלח במיוחד. השבועות הראשונים שלה יהיו קריטיים ויבהירו לאיזה צד היא תפנה. נכון לעכשיו, הדבר היחיד שצריך להדאיג אותה זו העובדה שהיא מתחילה מאוחר. בשנים האחרונות ברשת לא הצליחו להעלות דרמה מצליחה בחצי השני של העונה, אני לא חושב שזה יקרה גם השנה, במקרה הכי טוב היא תשרוד עונה נוספת, רוב הסיכויים שלא.

עדיין לא נקבעה שעת שידור:

Reckless - אין הרבה דיבורים על ומסביב לסדרה ועושה רושם שמדובר בעוד דרמה, אשר אמורה להיות גיבוי עבור רשת CBS לחצי השני של העונה, אך לא יותר מכך, עונה שנייה היא לא אמורה לקבל. מדובר בפיילוט החלש ביותר שאושר על ידי ראשי רשת CBS וקשה גם להבין מדוע, כאשר היו לה אפשרויות אחרות.

Friends With Better Lives - רשת CBS לא הצליחה להשיק בהצלחה קומדיה חדשה בחצי השני של העונה מזה מספר שנים. לסדרה מספר שמות שאמורים לקדם אותה. למרות שרבים יביטו על הכוכב הראשי, ג'יימס ואן דר ביק, דווקא השם של ברוקלין דקר, דוגמנית העל המדהימה ביופיה, אמור להביא גברים רבים אל המרקע. צריך לראות באיזה שלב הקומדיה תעלה והיכן תשובץ. במידה והיא תעלה כבר בחודש ינואר 2014 (או אולי לפני כן) וביום חמישי אחרי The Big Bang Theory אולי יהיה לה סיכוי טוב להצליח, במידה והיא תעלה מאוחר יותר ו\או ביום שני, קשה לראות אותה מצליחה.

Bad Teacher - למרות התעניינות בינלאומית לגבי הסדרה, עושה רושם שמדובר בפלופ גדול. גם העובדה שהרשת אישרה אותה בשלב כה מאוחר לא מבשרת טובות לגביה, כאשר סביר להניח שהיא התלבטה קשות לגביה. למרבה הפלא, השנה לרשת יש יותר מדי קומדיות, אם כי חלקן לא אמורות לשרוד את העונה הנוכחית, כולל הקומדיה הנוכחית. מעניין יהיה לראות מתי תעלה לאוויר, היות ומשבצות השידור של הקומדיות תפוסות כמעט עד סוף השנה, אלא אם כל הקומדיות החדשות של הרשת תקרוסנה (סיכוי נמוך מאד).

ולסיום, Mike & Molly רואה כבר את סוף דרכה. הוזמנו לה 22 פרקים ויכול מאד להיות שיחלקו אותם לשנתיים (ואולי יוסיפו עוד 4 פרקים ואז יהיו 13 פרקים לכל עונה), צריך לראות מתי ולאיזו משבצת שידור תשובץ ואז להיות חכמים יותר. במידה ושתי הקומדיות החדשות של הרשת ביום שני יקרסו, סביר להניח שנראה אותה מוקדם מהצפוי, ואז אולי מצבה יהיה טוב יותר. יכול מאד להיות גם שבמידה ו The Crazy Ones תקרוס ינסו ליצור שוב את הבלוק של Mike & Molly ו Two And A Half Men.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הרשת הכי חזקה מציגה עונה נוספת של לוח שידורים מרשים.
יום חמישי שלה הולך להיות הצלחה אדירה. The crazy one תהיה להיט, גם עם תסריט גרוע הכריזמה של וויליאמס וגלר תסחוב את הסדרה לפחות לעונה אחת.

אנונימי אמר/ה...

תודה

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על הסדרה דקסטר? אתה ממליץ לראות? תוכל לדרג את העונות שיצאו עד עכשיו? כמה עונות יהיהו?

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על:
המפץ הגדול עונה 6
המנטליסט עונה 5
קאסל עונה 5
נקמה עונה 2
וויטני עונה 2
עד עצם היום הזה עונה 2
ניקיטה עונה 3
לגדל את הופ עונה 3