יום שני, 13 במאי 2013

ניתוח: ניתוח הלוח החדש של רשת NBC לעונת 2014-2013.


נתחיל דווקא בשורה תחתונה: על פניו, מדובר בלוח החזק ביותר שרשת NBC יכלה להעמיד וגם בפני עצמו מדובר בלוח שידורים מאוזן מאד, כאשר לא ניתן להצביע, לפחות בשלב הזה, על יום אחד חלש. כן, עד כדי כך רשת NBC עשתה עבודה טובה.

קוראי הבלוג בוודאי זוכרים שהסדרה The Blacklist לא אושרה במקבץ האישורים הראשון שהרשת עשתה ביום חמישי שעבר, אולם כבר בראשית עונת הפיילוטים היה ברור לכולם שמדובר בפיילוט החזק ביותר של הרשת. כיאה לפיילוט החזק ביותר של הרשת, הוא קיבל את האפשרות הטובה ביותר להצליח: אחרי שידור התוכנית The Voice ביום שני. אין בכך הפתעות גדולות. ברשת מקווים שיקרו שני דברים: שהסדרה תצליח כמו ש Revolution הצליחה בחצי הראשון של העונה ושבניגוד אליה היא גם תצליח לשמר את ההצלחה שלה.

בעונה שעברה, ראשי רשת NBC ניסו ביום שלישי להעלות קומדיות אחרי שידור תכנית התוצאות של The Voice, אולם לאחר שזו יצאה לחופשה התברר למנהלי הרשת שהקומדיות של הרשת קורסות. ולכן, ברשת החליטו להתחיל את העונה ביום זה עם שעתיים של תוכניות ריאלטי: The Biggest Loser ותוכנית התוצאות של The Voice. ברשת רצו לבסס את יום שלישי ולכן גם שיבצו לשעה עשר דרמה שכבר הוכיחה את עצמה: Chicago Fire, אשר הרשת גם הזמינה עבורה ספין אוף. כאשר יום שלישי יהיה כבר מבוסס, לקראת החצי השני של העונה, את The Biggest Loser יחליפו הקומדיות: About A Boy ו Family Guide, אבל עדיין הערב הזה יציג שני עוגנים חזקים מאד: תוכנית התוצאות של The Voice ו Chicago Fire, אשר אמורות לסייע לקומדיות החדשות של הרשת ובמיוחד ל About A Boy בו הרשת תולה תקוות רבות, מאחר ולדעתה מדובר בפיילוט החזק ביותר שלה בעונה הנוכחית בכל מה שקשור לקומדיות.

גם את יום רביעי ברשת NBC בנו "על בטוח". הערב יתחיל עם שתי סדרות מוכחות: Revolution, אשר תחזור לעונה השנייה לאחר עונה ראשונה מוצלחת ו Law & Order: Special Victims Unit, אשר בעונה הקודמת סייעה להשיק דרמה אחרת מוצלחת של הרשת, Chicago Fire, וברשת מקווים שזה יקרה גם השנה ל Ironside. הבעיה היחידה היא, האם Revolution תצליח בשעת שידור שהיא לא אחרי The Voice, משום שעל פניו Ironside מצטיירת כדרמה לא חזקה במיוחד.

את ערב יום חמישי הרשת בנתה מחדש, אבל עשתה גם שני מהלכים טובים מאד, כאשר היא פותחת את הערב עם Parks and Recreation, הקומדיה היחידה שלה שחוזרת לעונה נוספת (על Community ארחיב מיד), ולשעה עשר בערב היא העבירה את Parenthood, אשר הוכיחה כי גם בימי שני וגם בימי שלישי היא שמרה על יציבות ומספרים נאים מאד וזה בדיוק מה שהרשת חיפשה. ערב יציב, במיוחד לאור העובדה שהיא העלתה שלש קומדיות חדשות בערב זה. מהבחינה הזאת, ברשת בנו את 4 הקומדיות בצמדים. משעה 8 ועד שעה 9 ישודרו קומדיות שהן לא סיטקום, כאשר Welcome To The Family תצטרף ל Parks and Recreation ומשעה 9 עד 10 יעלו 2 סיטקומים חדשים שלהם שחקנים ראשיים מוכרים מאד Sean Saves the World בכיכובו של שון הייז והקומדיה המדוברת ביותר של הרשת בעונה הנוכחית The Michael J Fox Show. מהבחינה הזאת, ראויה מאד לציון העובדה שברשת עשו ניקיון יסודי בכל הנוגע לקומדיות הכושלות שלה והימרו על הקומדיות החדשות, אשר בעונת הפיילוטים התגלו כחזקות מאד, ברשת מקווים מאד שכך יהיו גם פני הדברים, כאשר לפחות לגבי הסדרה של מייקל ג'יי פוקס יש כבר באז במשך מספר חודשים.

הצופים, אשר קיוו למצוא את Community בלוח השידורים ואולי אף ביום חמישי, צר לי לאכזב אתכם, אבל רשת NBC לא חידשה את הסדרה לעונה חמישית משום שהיא רצתה לתת לה סיכוי נוסף. ברשת הבינו שהסדרה גמורה, במיוחד לאור העובדה שבעונה החמישית היא תחסר את צ'בי צ'ייס, אשר לא ישוב לתפקיד פירס וכזכור, גם יוצר הסדרה, דן הרמון, נפרד ממנה בתום העונה השלישית. אז מדוע בכל זאת חודשה הסדרה ? משום שבהפקת הסדרה עמדו לחתום על הסכם עם Netflix ולשדר את הסדרה און ליין. ב NBC לא יכלו לצפות בכך. לכולם ברור, שלאחר העונה החמישית, הנתונים יהיו כל כך גרועים, של Netflix לא ישתלם להגיע איתם להסכם שכזה.

ערב יום שישי הוא סטנדרטי לחלוטין, כאשר Grimm תחזור למקומה הטבעי. ניתן היה לחשוב אולי, שבמידה ו Hannibal הייתה זוכה לעונה נוספת היא הייתה משובצת בערב זה לצידה, אבל ברשת עדיין לא החליטו לגבי עתידה ולכן היא לא הוכנסה ללוח השידורים. מעניין יהיה לראות אם במידה והסדרה תחודש לעונה שנייה זה אכן יקרה. עד אז, Grimm תזכה לראות לצידה דרמה בעלת תמה דומה: Dracula. בחצי השני של העונה, תעלה דרמה עם תמה מתאימה לערב: Crossbones, הדרמה על הפיראטים במאה ה 18. דרך אגב, תחשבו על ערב שיחל בשעה שמונה עם Hannibal, יימשך עם Grimm ויסתיים עם Dracula\Crossbones. ערב כזה יכול להיות פנטסטי.

ולבסוף, בחצי השני של העונה יעלו ביום ראשון דרמות חדשות: Believe ו Crisis. מה הסיבה שהם עולים רק בחצי השני של העונה ? מדובר בשתי סדרות בעלות סיפור מסגרת מורכב מאחוריהן וברשת הגיעו למסקנה שכדאי להריץ אותן ללא הפסקה, כפי שרשת FOX עשתה השנה ל The Following. מדובר בצעד מסוכן מעט היות והצופים כבר נוטים בשלב הזה לבסס לעצמם הרגלי צפייה לעונה ולא קל להשיק סדרות חדשות, אשר נחשבות למעט "כבדות". בעונה שעברה זה לא הצליח לרשת עם Deception, בתקווה שהשנה התוצאות יהיו שונות.

ברשת גם שמרו לעצמם מספר סדרות חדשות לגיבוי מלבד העונה החמישית של Community. מדובר בסדרות קלילות, אשר יכולות לעלות בכל שלב: סדרת המשטרה Chicago PD, שהיא הספין אוף ל Chicago Fire, והדרמה הרפואית Night Shift. כמו כן, לרשת יש קומדיה נוספת במידה ויצטרכו, Undateable, הרי הרשת מעלה מספר רב של קומדיות חדשות ולא ברור כיצד הקהל יגיב. תמיד טוב, שיש "תכנית מגירה".

לסיכום, ג'ף באדר, אשר לו זו השנה הראשונה שבה הוא בונה את לוח המשדרים עבור רשת NBC, לאחר שעבר אליה מרשת ABC בקיץ שעבר, עשה עבודה מעולה. עתה נותר להמתין ולראות באם קהל הצופים האמריקאי יביע אמון ברשת, אשר נכשלת מדי שנה.

הציון שלי ללוח:
9.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מה הקטע עם המיני סדרות גם דרקולה וגם הפירטים הם מיני סדרות בלבד, נראה היה יותר הגיוני כדעתך לצוות את גרים עם חניבעל לערב הgore הרשמי, מאשר להעלות מיני סדרות שיעלמו באמצע העונה...
תודה על הניתוח ועל הכול וחג שמח!

Unknown אמר/ה...

תודה.
נראה לוח שידורים יציב וטוב. אם אני לא טועה גם בעונה הנוכחית NBC היתה הרשת עם הנתונים הטובים והיציבים ביותר, בעיקר בזכות The voice.
אני חושבת שהשיבוץ של Revolution לשעה 8:00 הוא טעות.
ראשית, זו שעה הרבה יותר תחרותית מהשעה 10:00 שבה היא שובצה קודם.
שנית, מאז שהיא חזרה מהפגרה הארוכה הנתונים שלה נמצאים בירידה. הם עדיין טובים אבל הכל יחסי.
שלישית, העבר מלמד שסדרות בסגנון מדע בדיוני/סוף העולם לא מצליחות במיוחד בשעות המוקדמות. בשעות האלה הצופים מעדיפים לראות קומדיות או דרמות "אמיתיות", סדרות בתי חולים, משטרה וכו' שיותר קל להזדהות איתן, על פני סדרות אפוקליפסה.
לדעתי היה יותר נכון להחליף את השיבוץ של Revolution עם השיבוץ של Chicago Fire.