יום ראשון, 5 במאי 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: רשת FX, מייקל ג'יי פוקס, רשתות כבלים, זומבילנד, סדרות פנטזיה, Hemlock Grove.

נתחיל עם מספר הודעות:

1. ראשית, כפי שרבים יותר, בשבוע הבא, החל מיום ראשון ה 12 במאי, יחל שבוע הצגת הלוחות החדשים של 5 רשתות הברודקאסט האמריקאיות (וחלק מרשתות הכבלים). בשל עובדה זו, כל הפוסטים של השבוע הבא יעסקו רק בנושא הנ"ל ולכן "פינת המענה לקוראים" לא תפורסם ותדחה בשבוע. אתם רשאים להמשיך ולהציג שאלות, ואני מבטיח שאענה עליהם, אולם רק בפינה שתפורסם ב 19 במאי.

2. כפי ששמתם לב, פינת "המלאכיות של שנות השמונים" הגיעה השבוע לסיומה. כולי תקווה שהצלחתם להיוודע למספר שמות של זמרות ושחקניות מרשימות שכיכבו בשנות השמונים ורבים לא ידעו על קיומן (אם כי חלקן עדיין פעילות גם היום). מה חשבתם על הפינה ? ועל הבחירה ? נכון שקתרין אוקסנבורג פשוט מדהימה ? דרך אגב, הפינה הייתה גם דרך נוספת להציג עבורכם סרטים ושירים שאולי לא שמעתם עליהם עד עתה.

3. השבוע גם אפרסם את לוח ההערכות האחרון שלי לעונת החורף 2013-2012, עבור הסדרות הנותרות שלא נתקבלה לגביהן החלטה על ידי 5 רשתות הברודקאסט האמריקאיות.


ועכשיו לשאלות ולתשובות.

נתחיל עם שאלה על רשת טלוויזיה:

מה הסיפור עם רשת FX?
לתומי חשבתי שזו גירסא חסרת מעצורים של ערוץ פוקס, אם אותם נושאים (כמו סדרות מד"ב ומשטרה).

ממה שראיתי מדובר בערוץ שמנסה לשבור שיאים בבוטות, גם ביחס לרשתות כבלים אחרות.
כל הקומדיות שלה עוסקים באנשים עם מוח מעוות וחולני (וילפרד, לואי, פילדלפיה זורחת, ו"לגיט").

גם ב- american horror story יש גסויות ובוטות בצורה מוגזמת.
(קראתי ראיון עם ראיין מרפי שאמר שבסדרה הזו הוא התכוון לחצות גבולות של דברים שמראים בטלויזיה).

שמתי לב שהרבה פעמים כשאתה מתייחס לרשת FX ולסדרות שלה אתה מדגיש שהסדרות שלהם מוצלחות בשביל קהל היעד שלהם.

מי קהל היעד? סוטים?



תגובה:

רשתות כבלים מטבען לא כבולות לחוקים הקשיחים שרשתות הברודקאסט כבולים אליהם ולכן הם גם מרשות לעצמן לנבל את הפה ולהציג גם סצינות סקס נועזות. בשל כך ניתן לראות סצינות סקס ועירום ב True Blood ו Game of Thrones של רשת HBO, או סצינה של גילוי עריות בסדרה The Borgias של רשת Showtime ואף יותר מכך ב House Of Lies של אותה רשת. ישנן רשתות כבלים מעודנות יותר כגון רשת USA או PBS.

לגבי רשת FX, כל הסדרות שציינת אכן מפגינות את הטרנד הנ"ל, אולם ישנן גם סדרות איכותיות ופחות בוטות כגון Justified ועכשיו גם The Americans.

לגבי American Horror Story, כפי שאני רואה את הדברים, העונה הראשונה הציגה חזון כלשהו, אולם בשל העובדה שבכל זאת מדובר בטלוויזיה שאמורה להכניס כסף, הרי שמנסים לשחזר את ההצלחה הזאת ובעונה השנייה זה הצליח להם הרבה פחות ממה שקיוו (מבחינה קריאטיבית).

בכל הנוגע לגסיות ובוטות, אני מסכים לחלוטין, לא זקוקים לכך והטרנד רק מקלקל את חווית הצפייה ואת הצופים שצופים בתכנים. קראו לי שמרני, אולם זה כבר הפך למאוס שכמעט כל דרמת כבלים משלבת בתוכה עירום וסצינות סקס וכמעט כל קומדיה משלבת גסויות. חבל, אפשר להצליח גם בלעדי האלמנטים הנ"ל, כפי שרשת USA מוכיחה בשנים האחרונות.

כפי שאני רואה את הדברים, ברשת (כמו חלק מרשתות הכבלים) לא פונים לסוטים, אלא חושבים שניבול הפה וסצינות העירום והסקס הפכו למצרך די סטנדרטי והם פשוט ממלאים מכסה. חבל.

נמשיך עם שאלה לגבי הקומדיה החדשה של מייקל ג'יי פוקס:

למייקל ג'יי פוקס יש תוכנית טלוויזיה? באמת? הוא לא חולה פרקינסון או משהו כזה?



תגובה:

כן, למייקל ג'יי פוקס יש קומדיה חדשה שרשת NBC כבר אישרה לה 22 פרקים לעונה הבאה. הסדרה אמורה להתבסס על חייו כחולה פרקינסון. בכל מקרה, מדובר באחד השחקנים הגדולים ביותר של הדור האחרון.

אלעד ביקש לדעת:

רשתות כבלים לא עושות יותר כסף מרשתות ברודקאסט?
(כבר מזמן לרשתות ברודקאסט אין סדרות איכותיות)
שרוב הסדרות כבלים מצליחות





תגובה:

לא, רשתות כבלים לא מרוויחות יותר מרשתות ברודקאסט בין היתר משום שמשלמים יותר לפרסומות ברשתות ברודקאסט בשל העובדה שהן מגיעות ליותר בתי אב. (כפי שציינתי בכתבה בשבוע שעבר, לכ 15% מהאמריקאים אין את האפשרות או שהם לא מעוניינים לשלם עבור כבלים). ואגב, מרבית מסדרות הכבלים לא מנפקות נתוני רייטינג גבוהים למרות שרובן זוכות לעונות נוספות (Veep, למרות העלייה בנתונים בעונה השנייה, היא הדוגמא האחרונה לכך).

נמשיך עם מקבץ שאלות קצר:

שלום D1D1,
אוהב מאוד את בלוג שלך במיוחד את הפינת המענה לקוראה מקווה שתמשיך להשקיעה.

יש לי כמה שאלות בישבילך

ראיתה את הסידרה Hemlock Grove
מה אתה חושב עליה ואם אתה חושב שתהיה עונה שניה ?

מה אתה חושב על הפילוט של זומבילנד האם היא תצא לפועל ואם כל הפרקים יצאו במכה אחת ?



תגובה:

לגבי Hemlock Grove, ראיתי את אחד עשרה הפרקים הראשונים ולא התרשמתי כל כך, עושה רושם שהיום יפיקו כמעט כל סדרה ו\או סרט על ערפדים על אנשי זאב. לגבי עונה שנייה, עדיין לא ברור. ב Netflix טוענים שהיא הצליחה יותר מ House Of Cards שקשרו לה כתרים, אך צריך לציין שמדובר בסדרה מקורית וזה אלמנט די חדש עבור Netflix, כך שקשה לדעת, נצטרך להמתין בסבלנות לידיעות ולהדלפות שיגיעו מהרשת.

לגבי זומבילנד, הפיילוט לא היה משהו מיוחד בעיקר בשל ההבדל התהומי בצוות השחקנים של הסדרה לזה של הסרט. באמת אפשר להשוות את וודי הרלסון ואמה סטון לשחקנים דרגה ג' הללו ? אני לא חושב. גם לא ברור עדיין אם תהיה סדרה או לא, שחרור הפיילוט היה ניסיון לקבל התרשמות מאנשים. נכון לעכשיו ? אין התלהבות גדולה.

גם השבוע יש מקבץ שאלות:

ל D1D1 שלום
אשמח אם תענה לי על השאלות הבאות:

1. מה הזאנר המועדף עלייך?

2. האם קיבלת הצעה לכתוב טור בעיתון או אתר מוכר?

3. האם שקלת או תשקול בעתיד לכתוב סדרה או סרט?

4. איזה רשת שידור (קשת,רשת,ערוץ 10,הוט ויס) לדעתך מפיקה סדרות טובות יותר?



תגובה:

1. בדרך כלל אני אוהב סדרות מתח וסדרות מדע בדיוני, בעיקר סדרות שעוסקות במסע בזמן, למרות שאני יכול לצפות כמעט בכל ז'אנר במידה והסיפור יהיה מעניין.

2. לצערי הרב התשובה שלילית, רציתי מאד שזה יקרה ואף פניתי למספר אתרי אינטרנט (וגם אחרים פנו בשמי) אולם לרוב התשובה הייתה בערך "נשאיר את קורות החיים שלך אצלנו במאגר", ובקיצור לא התייחסו ברצינות. חבל. אם יש מישהו מבין הקוראים של הבלוג שמכיר אנשים בתחום אשמח אם יוכלו להפנות אותי אליהם.

3. למען האמת, אני עובד כבר מספר שנים על ספר. נכון לעכשיו, הגעתי לעמוד 650, אבל בקלות אפשר להפוך את הרעיון לסדרה. יש בספר התחלה, אמצע וסוף, רעיון שדי זר למרבית מהכותבים בארץ (והכוונה היא בעיקר לכותבי סדרות הנוער). לפי דעתי, מדובר ברעיון מנצח.

4. צחוק הגורל שדווקא Yes מפיקה סדרות טובות יותר. Hot חרטה על דגלה את העובדה שהיא פונה יותר להפקות מקור, אולם פרט להפקה של "חסמב"ה דור 3" לא ראיתי בה בשנים האחרונות הפקות ברמה גבוהה. מה שב Yes עשו עם "תא גורודין" ראוי לציון לשבח ועתה עם "החממה" עבור בני הנוער (וב Hot עדיין מדברים על "גאליס", אתם מאמינים ?). חבל רק שלוקח זמן רב בין עונות, כאשר כבר מחדשים סדרה.

וגם השבוע הגיעו שאלות במייל:

שאלה ראשונה:

אשמח אם תתן לי המלצות לסדרות בז'אנר פנטזיה שדומות ל Once Upon A Time.
תודה.

 
 
תגובה:
 
ראשית, בשנת 2000 שודרה מיני סדרה נהדרת בשם The 10th Kingdom, ממליץ לכל אחד לצפות בה. בתחילת שנות האלפיים שודרו גם המיני סדרות Jack and the Beanstalk: The Real Story, אשר עסקה בעיבוד מודרני לסיפור של "ג'ק והאפונים", וכן המיני סדרה Merlin.
 
בשנים 1998-1996 שודרה הסדרה The Adventures of Sinbad, בשנים 2009-2006 שודרה Robin Hood.
 
לגבי סדרה עדכנית יותר, ניתן לציין את Legend Of The Seeker, אשר החזיקה מעמד שנתיים והייתה לא רעה בכלל (העונה הראשונה הייתה הרבה טובה בהרבה).

גם השאלה השנייה הגיעה בצורת בקשה:

יש לך אולי המלצות לסדרות מד"ב טובות (עדיפות לסדרות שכבר נגמרו).



תגובה:

אני לא יודע מה אתה מגדיר כסדרות מדע בידיוני.

אם ההגדרה לכך הן סדרות חלל:

Babylon 5 היא ללא ספק הטובה מכולן.
Andromeda הייתה סדרה טובה (בשתי העונות הראשונות שלה, אח"כ הגיעה נפילה).
Firefly הייתה קצרת ימים, אך נחשבת לאיכותית.

אם אתה מחפש סדרות עם מוטיב של נסיעה בזמן:

Life On Mars בגרסה הבריטית הייתה יוצאת דופן וחייבת צפייה.
Paradox בת העונה אחת הייתה טובה.
Continuum לא רעה.
Crime Traveller (בתמונה, סדרה משנת 1997 שקשה מאד להשיג) רצה במשך עונה והייתה מעולה.
The 4400 גם היא הייתה טובה מאד.
Quantum Leap היא סדרה שהקדימה את זמנה.
Being Erica פונה בעיקר לנשים אבל עדיין שווה צפייה גם בקרב הגברים.
Journeyman הייתה סבירה לפני שבוטלה אחרי 13 פרקים.

ואם הכוונה לסדרות חייזרים:

Roswell הייתה טובה מאד בשתי העונות הראשונות.
Taken הייתה מיני סדרה פנטסטית.

אם הכוונה לסוג סרטים אחר, אנא פרטו.

3 תגובות:

Urix אמר/ה...

תודה רבה!

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה.

אנונימי אמר/ה...

איזה כיף שאפשר להגיב בלי להירשם!
רציתי לשאול אותך בתור בלוגר איכותי שגם כותב ספר, אם יש לך אילו טיפים לכתיבה. יש לי כמה רעיונות לספר, אבל אני תמיד נתקע אחרי עמוד, והכתיבה לא "זורמת" לי.
(סליחה אם השאלה לא קשורה לנושא של הפורום)
ולגבי מה שאמרת שסדרות בריטיות איכותיות יותר מהאמריקאיות-
פרופורציות. אם יגידו לך לראות רק סדרות תוצרת מדינה אחת- אני בטוח שתעדיף מאמריקה ולא מאנגליה.