יום שני, 27 במאי 2013

בוודאי שמתם לב ש...



רשת CBS אישרה קומדיה נוספת. נשארנו עם ספיחים משבוע הצגת הלוחות החדשים של חמש רשתות הברודקאסט, אשר חל לפני כשבועיים. רשת CBS הודיעה על אישור הפיילוט לסדרה של הקומדיה Bad Teacher. מדובר בצעד שאולי רבים לא מבינים עד כמה הוא יוצא דופן. אישור הקומדיה הנ"ל מעלה את מספר הקומדיות שהרשת אישרה בעונת הפיילוטים הנוכחית ל 6 ! זו ההזמנה הגדולה ביותר של רשת CBS לקומדיות בעונה מזה שני עשורים !!! וכך, בחצי השני של העונה לרשת יהיו 3 קומדיות בתור גיבוי (ביחד עם Mike & Molly שכבר אושרו לה 22 פרקים ו Friends With Better Lives). קשה לראות היכן ישתלבו כל הקומדיות. כאשר אפשרות ריאלית היא, שאולי חלקן ידחו לעונת הקיץ.

לצילומים של העונה השלישית של הסדרה Luther. אין ספק שמדובר באחת מהסדרות הבריטיות המבריקות ביותר של השנים האחרונות, אך בעונה השנייה, אשר הייתה מחולקת לשני חלקים (כל חלק היה בן 2 פרקים), חזו בירידה בחלק השני של העונה כאשר הדמות של רות ווילסון, אליסון מורגן, נעדרה ממנה. ברשת המשדרת סרבו להודיע שרות ווילסון חוזרת לעונה השלישית של הסדרה, אשר אמורה לעלות בחודשים הקרובים, אולם בצילומים הרשמיים ששוחררו מסט הצילומים רות מופיעה שם בשיער קצר. עדיין אין אישור רשמי לחזרת השחקנית, אך כנראה זו הדרך של הרשת המשדרת לגרות את הצופים עם הידיעה שהדמות של אליס חוזרת. ואני אומר, במידה והיא אכן חוזרת, כל הכבוד להפקה שהבחינו בבעיה שהייתה לסדרה בעונה השנייה.

שלושה משחקני הסדרה Friends התאחדו למערכון עבור התוכנית "אלן". קורטני קוקס, ג'ניפר אניסטון ומת'יו פרי התאחדו למערכון עבור התכנית "אלן" בשל העובדה שג'ניפר הייתה אמורה להיות מארחת נוספת בתוכנית של "אלן" לצד המנחה הוותיקה. למרות שעבר כמעט עשור מאז שודר הפרק האחרון של הסדרה, מדהים לראות עד כמה השחקנים הזדקנו. במערכון הזה כבר לא הסתירו את העובדה שמ'תיו פרי התנפח מאד (בניגוד לסדרה האחרונה של פרי Go On בה ניסו להסתיר זאת), שקורטני קוקס היא כמעט כמו קולב עם שפתיים מפחידות (ובשל כך גם פנים) ושגם ג'ניפר אניסטון הזדקנה מאד. המערכון, דרך אגב, היה לא רע.

אמה רוברטס מגיעה לעונה השלישית של הסדרה American Horror Story. ההחתמה אולי עברה אצלנו כעובדה פעוטה, אולם כאשר מביטים על התמונה המלאה ניתן להגיע למסקנה, שלהחתמה של אמה רוברטס (בתמונה) יש משמעות גדולה והיא מסמנת את העובדה שרבים מכוכבי הקולנוע מחפשים עבודה בכל דרך אפשרית, כולל הגעה לסדרות טלוויזיה. אדי מרפי, כוכב קולנוע גדול, אשר ניסה להפיק את הסדרה
Beverly Hills Cop אמור היה להופיע בסדרה כשחקן אורח, מייקל ג'יי פוקס חוזר באופן מלא לסדרת טלוויזיה ברשת NBC (לאחר הופעות כשחקן אורח בסדרה The Good Wife), כריס אודונול עושה זאת כבר מספר שנים בסדרה NCIS:LA וניתן לציין דוגמאות רבות נוספות (בילי בולדווין מגיע לסדרה Copper). המצב הכלכלי הקשה בארה"ב גורם גם לתופעות חיוביות, לפחות בשדה הטלוויזיוני.

Zombieland לא תזכה לגרסה טלוויזיונית. כאשר נשאלתי לגבי דעתי על הפיילוט, אשר שוחרר על ידי Amazon בכדי לבחון את השטח, טענתי שמדובר במוצר לא טוב, בעיקר בשל ההבדלים בקאסט בין הסרט לגרסה הטלוויזיונית. טוב מאד לראות שב Amazon הבינו את הטעות שלהם ולא הפכו את הפיילוט לסדרה. כמו כן, טוב שגם לא ניצלו את הצלחת הסרט לעשות לו סרט המשך, אשר קרוב לוודאי רק היה פוגם מהזיכרונות של הסרט הראשון. לפעמים, עדיף להניח למוצר טוב ולא לנסות לסחוט ממנו כסף נוסף, בדיוק כמו שהשנה עשו ברשת CBS, כאשר לא העניקו לספין אוף של  NCIS:LA אישור לסדרה מתוך טענה שאישור שכזה היה פוגם במותג.

Warehouse 13 חודשה לעונה אחרונה של 6 פרקים. קשה להבין את ראשי רשת Syfy. זו לא הפעם הראשונה, שהם מסיימים סדרה באופן מפתיע. הסדרה Eureka קיבלה הארכת עונות בעונות 3 ו 4, כאשר העונה השלישית שלה הורכבה מ 18 פרקים (במקום 12 ו 13 פרקים בעונות 1 ו 2) ואילו העונה הרביעית מ 19 פרקים. ואולם, לאחר עונה חמישית בת 13 פרקים בלבד הסדרה בוטלה. המקרה של Warehouse 13 דומה מאד, כאשר העונה הרביעית שלה הורחבה ל 20 פרקים ובשבוע שעבר הגיעה ההודעה שהסדרה אמנם חודשה לעונה חמישית, אך אז גם הגיעו ההודעות המצערות של חובבי הסדרה: מדובר בעונה האחרונה שלה, אשר תורכב בסך הכל מ 6 פרקים. לפי ההיגיון הזה, בהפקות של הסדרות של רשת Syfy, אשר מקבלות הארכת עונה (או שהן מגיעות לעונה חמישית) צריכים להתחיל לחשוש מביטול. קשה להבין את ההחלטות של הרשת הזאת, כאשר הסיבה היחידה שאני יכול לחשוב למהלך הנ"ל היא כספית. מדובר בערוץ נישה שההפקות שלו זולות בצורה יחסית וכנראה שהחל מהעונה השישית העלויות עולות. טוב לדעת שיש תאריך תפוגה לסדרות ברשת הנ"ל.

נתוני הרייטינג של יום חמישי ברשתות הברודקאסט היו מעניינים מאד. הסדרה Rookie Blue חזרה לעונה רביעית ועושה רושם שהאוויר עומד להיגמר לה. הסדרה אמנם הניבה 1.2 נק' מדד, שהם נתונים טובים לסדרת קיץ, אך מדובר בנתוני פתיחת העונה החלשים ביותר של הסדרה (בעונה שעברה היא פתחה עם 1.4 נק' מדד), וסביר להניח שהנתונים ירדו במהלך העונה. כמו שהדברים נראים כרגע, במידה והנתונים ירדו לקראת סוף העונה מתחת ל 1.0 נק' מדד, רשת ABC תתקשה להעניק לה עונה נוספת. כמו כן, NBC הציבה 2 סדרות בערב זה. Save Me עלתה בשני פרקים והניבה 0.7 נק' מדד, כולם מבינים שהסדרה לא תראה עונה נוספת, כך שהנתונים לא כל כך משנים. הנתון המעניין הוא של שהפרק התשיעי של Hannibal הניב 1.0 נק' מדד, למרות שלא הייתה סדרה שהובילה אליו בפרקים חדשים. רשת NBC עדיין לא החליטה על גורלה, אבל אולי הנתונים הללו יעניקו תקווה למעריציה שברשת ינסו לתת לה הזדמנות נוספת בעונת הקיץ הבאה, משום שלעונת החורף קשה להניח שהיא תאשר את חזרתה. הסיכויים לא גבוהים, אבל בכל זאת...


השבוע יגיעו לסיומן עונות של 3 תכניות ויעלו (או עלו) עונות חדשות ל 6 תכניות:

התכניות אשר יגיעו לסיום עונתן השבוע:

יום ראשון: Smash.
יום שלישי: Body Of Proof.
יום רביעי: Rouge.

התכניות אשר יעלו (או עלו) השבוע:

יום ראשון: Arrested Development.
יום שני: Longmire, The Glades.
יום רביעי: Baby Daddy, Melissa and Joey, The Listener.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מה אתה חושב יקרה עם קאלזונה בעונה הבאה של האנטומיה? ויש לסדרה סיכוי לשרוד מעבר לעונה 10?