יום שני, 13 במאי 2013

ניתוח: ניתוח הלוח החדש של רשת FOX לעונת 2014-2013.


אתמול בערב פרסמה רשת NBC את הלוח החדש שלה לעונת החורף 2014-2013, היום עשתה זאת רשת FOX. בעוד שאת הלוח של רשת NBC ניתן להגדיר כחזק ובעיקר יציב, הרי שאת הלוח של רשת FOX ניתן להגדיר במילה אחת: שינוי. ניכר שהרשת מכירה בעונה החלשה מאד שעברה בשנה האחרונה והיא מעוניינת לשנות קצת את לוח המשדרים שלה. הבעיה ? הבעיות המרכזיות שלה לא נפתרו.

ערב יום שני ייפתח אמנם עם Bones בעונתה התשיעית, אולם גם ברשת מבינים שהסדרה נמצאת כבר בדימדומיה (בכל זאת, מדובר בעונה תשיעית) ולכן היא תנסה לסחוט ממנה עונה אחת או שתיים במשבצת שידור בה הצליחה Fringe להסתדר במשך שלש עונות: יום שישי בערב. ברשת מקווים שזה גם מה שיקרה ל Bones, היות והניסיון שלה לעשות זאת השנה עם Touch בערב זה לא צלח והיא בוטלה בתום העונה השנייה שלה.

כאשר Bones תעבור ליום שישי, ברשת יעלו סדרה חדשה בשם Almost Human, בתקווה שהציוות שלה עם The Following  יסייע לה לשרוד. הבעיה היא, שהיא אמורה להתחיל את הערב ו The Following תשודר אחריה, מדובר בטעות גדולה מאד, אשר עשויה לגרום לשתי הסדרות לקרוס. אחד האלמנטים, אשר סייעו להצלחת העונה הראשונה של The Following הייתה העובדה, ש Bones, אשר שודרה לפניה, הניבה אמנם נתונים בינוניים, אך הייתה יציבה מאד בנתוניה, הפעם המקרה עשוי מאד להיות שונה לחלוטין. מדובר בסיכון גדול.

אל Bones בתחילת העונה אמורה להצטרף ביום שני הדרמה Sleepy Hollow בעונתה הראשונה, אולם גם בעונה זו צופי הרשת יחכו דווקא ל The Following בעונתה השנייה בחצי השני של העונה. לטעמי, מדובר בטעות והרשת הייתה אמורה להמשיך עם The Following  לעונה נוספת בכדי לבסס את משבצת השידור, בפועל מה שיקרה זה, שמקרה The Mob Doctor מהעונה שעברה צפוי לחזור על עצמו.

רשת FOX מנסה שוב ביום שלישי ערב קומדיות, כאשר בשעה 8 עד 9 התמה תהיה גברית יותר עם 2 הסדרות החדשות: Dads ו Brooklyn Nine-Nine, ואילו בין השעה 9 ל 10, התמה תהיה נשית עם עונות חדשות של New Girl ו הפרויקט של מינדי קאלינג. גם הפעם מדובר בסיכון היות והפרויקט של מינדי קאלינג כבר לא צפוי להיות להיט, אלא להידרדר ו New Girl קרסה בעונתה השנייה ולהתחיל את הערב עם שתי קומדיות חדשות אל מול רשתות NBC ו CBS, יהיה לרשת קשה מאד. הבעיה היא, שאין לרשת ברירה, היות ואין לה יותר דרמות מצליחות להתחיל איתן את הערב ו Raising Hope הוגלתה ליום שישי, שם הרשת פתחה שעת שידור חדשה לקומדיות בכדי לסייע לקומדיה החדשה Enlisted. אולי בשעת השידור הזאת Raising Hope תצליח לשרוד, משום שהנתונים הגרועים שלה הציבו אותה בסיכון לא לקבל אישור לעונה נוספת ועונה נוספת עם נתונים דומים יכולים לגרום לביטולה.

אבל, הבעיה המרכזית של הרשת היא ימי רביעי וחמישי. The X Factor ו"אמריקן איידול" (בחצי השני של העונה)  ביום רביעי ותוכנית התוצאות שלהן כבר לא להיט גדול עבור הרשת, למרות הנתונים הסולידיים, ולטעמי, מדובר בדימדומים גם שלהן, במיוחד אמורים הדברים לגבי "אמריקן איידול", אשר סבלה מאד השנה ואיבדה קהל רב.

גם Glee נמצאת בסוף דרכה. אם תשאלו: מדוע, אם כן, הסדרה חודשה לשנתיים ולא לשנה אחת אחרונה ? התשובה היא, אתם זוכרים שהמשא ומתן עם ההפקה נמשך זמן רב ? ובכן, מסתבר שהכל סובב סביב הכסף. לרשת השתלם מבחינה כספית לאשר את הסדרה לשתי עונות מאשר לעונה, כאשר במידה והסדרה תמשיך לצלול בנתוני הרייטינג גם השנה, היא צפויה לעבור ליום שישי בכדי לסיים שם את דרכה.

הבעיה הגדולה של הרשת היא, שלמרות ש The X Factor ו"אמריקן איידול" מנפקות נתוני רייטינג קצת מעל לבינוניים, הרי ש Glee לא מנצלת את הדחיפה שלהן ומנפקת נתונים מתחת לבינוניים ובכך גם לא מאפשרת לסדרות אחרות לקבל את משבצת השידור ולפרוח. הפחד של הרשת הוא, שברגע שיזיזו את הסדרה משעת השידור הזאת היא תקרוס באופן סופי, כפי שקרה העונה ל Smash של רשת NBC, אשר לא שודרה, כפי שקרה לה בעונה הראשונה, אחרי The Voice, וקרסה עד שבוטלה בתום העונה השנייה.

לסיכום, ברשת FOX לקחו לא מעט סיכונים בלוח החדש שלהם לעונת 2014-2013, משום שהרשת אכן זקוקה למתיחת פנים (מישהו זוכר שבפתיחת המילניום הרשת נחשבה לרשת הצעירה והרעננה מכולן עם סדרות כגון 24 ו"האוס" ?) אולם מנהלי הרשת פסחו על השאלה המרכזית: מה לעשות עם ערבי רביעי וחמישי ? נכון לעכשיו, ברשת דחו את ההחלטה לגבי הערבים הללו בעוד עונה. אולם, נראה שמנהליה יאלצו להידרש לכך עוד העונה, אם הם לא רוצים לעמוד בעוד שנה בפני שוקת שבורה.

הציון שלי ללוח:
6.


5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

וואו, אתה זריז!
כל הכבוד על כל ההשקעה, ועל כל העדכונים בשבוע האחרון!
שאפו!

אנונימי אמר/ה...

תודה.
כמו שציינת יש להם בעיה רצינית בגזרת הדרמות, תחום שפעם הם הובילו בו עם סדרות כמו: נמלטים, האוס, בונז, 24.
אז מה עושים? מסתבר שמקימים לתחייה סדרה שכבר בוטלה. היום FOX הודיעו שהם מתכוונים לחדש את הסדרה 24. כרגע לעונה של 12 פרקים עם אפשרות לעונה מלאה ואפילו סדרת בת.
צעד חכם? על פניו לא כל כך, כי סדרה שבוטלה לפני כמה שנים רוב הסיכויים שלצופים יהיה קשה להתחבר אליה שוב.
אבל FOX לוקחים בחשבון כמה דברים.
אחד, יש להם חוזה טאלנט עם קיפר סאתרלנד והסדרה שלו touch בוטלה.
שתיים, הצופים האמריקאים אוהבים את סאתרלנד ועוד יותר את דמות הגיבור של ג'ק באואר.
שלוש, ברשתות הברודקאסט האחרות אין כרגע סדרות אקשן ברמה של 24.
ארבע, בעשור האחרון מגמת המיחזור על פני מקוריות עובדת מצויין גם בקולנוע וגם בטלויזיה, אז למה לא...

לדעתי, ב8 העונות שהסדרה רצה 5 עונות היו מצוינות. אם הם יצליחו לחזור לרמה של אותן עונות יש סיכוי שהסדרה תצליח למשוך רייטינג סביר ומעלה. גם ההחלטה ללכת על עונה של 12 פרקים היא נכונה כי זה ייתן תסריט ממוקד יותר מבלי לעייף את הצופה.
בתור מישהי שמאוד אהבה את הסדרה מעניין אותי לראות מה מכינים לנו ויש לי הרגשה שFOX עשו פה מהלך גאוני.

אנונימי אמר/ה...

THE MOB JOB? נראה לי שהכוונה לDOCTOR.. ;)
ותודה על הפוסטים הניתוחים וחג שמח! :)

אנונימי אמר/ה...

לפי הטריילר הקומדיה "9-9 ברוקלין" נראית די טיפשית. והיא עוד הקומדיה החזקה מבחינת הרשת..
פוקס צריכים להוסיף יותר שעות של דרמות (הצד החזק שלהם) בדיוק כמו ש-NBC צריכים להוסיף יותר שעות של קומדיה.

אנונימי אמר/ה...

וואו, איך אני מצפה ל"Sleepy Hollow".
רק שלא יבוטל.