יום שלישי, 14 במאי 2013

ניתוח: ניתוח הלוח החדש של רשת ABC לעונת 2014-2013.

 


את הלוח של רשת NBC לעונת החורף 2013-2014 הגדרתי כחזק ויציב, את הלוח של רשת FOX הגדרתי כשינוי (או יותר נכון כרצון לשינוי). את הלוח של רשת ABC לעונת החורף 2014-2013 ניתן, כמו את הלוח של רשתות NBC ו FOX, להגדיר במילה אחת: הימור. רשת ABC עומדת להעלות בלוח החורף הקרוב 13 סדרות חדשות, כאשר ממתינות לחצי השני של העונה 4 סדרות חדשות (3 דרמות וקומדיה חדשה) וכן חזרתה לעונה נוספת של הסדרה Suburgatory, אשר נעלמה מלוח השידורים אותו פרסמה הערב הרשת.

ערב יום שני יישאר על כנו, כאשר ישודרו בו "רוקדים עם כוכבים" ולאחר מכן The Bachelor בעונות חדשות ובשעה עשר תחזור לעונה שישית הסדרה Castle. אולם החדשות הגדולות יותר הן העובדה שברשת החליטו לבטל את תכנית התוצאות של תכניות הריאלטי ביום שלישי. כלומר, התכניות יסתפקו בשעתיים בלבד בשבוע ובכך יפנו מקום לשעת דרמה נוספת. לטעמי, מדובר בצעד מבורך, אך גם מסוכן. נכון, הרייטינג של תכניות התוצאות לא היה כל כך גבוה, אך עדיין סולידי ובעיקר יציב. מהבחינה הזאת, ראוי לציין את המהלך שרשת ABC ביצעה, כאשר הבינה ששעת השיא של התכניות הללו מאחוריהן, ולמרות שהשאירה להן שעתיים בשבוע, קיצצה להן במה שיכלה. עובדה זו ראויה למחמאות בעיקר לאור הלוח שרשת FOX פרסמה אתמול ובו היא לא ערכה שינויים במבנה של ימי רביעי וחמישי, כאשר תכניות הריאלטי שלה ימשיכו לנגוס ב 3 שעות שבועיות של הרשת. המקרה של רשת FOX חמור שבעתיים, משום שלרשת FOX יש רק 10 שעות שבועיות בעוד שלרשת ABC יש 15 שעות שבועיות. ועדיין, מנהלי הרשת היו אמיצים לקחת את ההימור. עתה נותר לראות אם הוא יצליח.

גם השיבוץ של המחליפה של תכניות התוצאות ביום שלישי, הסדרה המדוברת ביותר של הרשת,
.Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D, הינו שיבוץ נכון. היות ומדובר בסדרה לכל המשפחה, ברשתות הברודקאסט בדרך כלל משבצים סדרות מהסוג הנ"ל לשעה שמונה. היות וימי שני ("רוקדים עם כוכבים") ורביעי (קומדיות), היו תפוסים, והרשת לא הייתה "מבזבזת" את הסדרה החדשה הטובה ביותר שלה בימי שישי או ראשון, נותרו לרשת שתי אפשרויות בלבד: יום שלישי או יום חמישי. מכיוון, שברשת מודעים לכך שבשנים האחרונות שעת השידור הנ"ל ביום חמישי הפכה עבורה ל"בית קברות לסדרות" העדיפו מנהלי הרשת להעניק לה אפשרות טובה יותר להצליח והעניקו לה את שעת השידור של יום שלישי בשעה שמונה בערב. מצד אחד, היא לא תצטרך להיאבק בערב החזק של רשתות CBS, ה CW ובמידה מסוימת גם FOX, אבל צריך גם לזכור שבעונת 2011-2010 שודרה בערב זה סדרה בעלת מוטיב דומה, No Ordinary Family, אך כשלה ובוטלה לאחר עונה. ברשת ABC יקוו שהפעם המצב יהיה שונה וג'וס ווידון יביא את הקסם שלו וישאיר את הצופים לזמן ארוך.

השיבוץ של .Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D בשמונה בערב של יום שלישי הוא לא הסיכון הגדול של הרשת באותו ערב. מנהלי הרשת ביצעו צעד, אשר יכול להסתיים בהצלחה או בכישלון, קשה לראות מצב אחר. הסיבה לכך היא, שהרשת תעלה בערב יום שלישי רק סדרות חדשות: 2 דרמות (בשעות 8 ו 10, כאשר אל
.Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D תצטרף בשעה 10 הדרמה Lucky 7)  ושתי קומדיות בין השעה 9 ל 10: The Goldbergs ו Trophy Wife, כאשר המוטיב המשותף לשתי הקומדיות הוא, שהן נחשבות לקומדיות משפחתיות (בואריציות שונות). נכון, גם רשת NBC מעלה 3 קומדיות חדשות בערב יום חמישי, אך היא מעלה שתי סדרות יציבות בתחילת ובסוף הערב. במקרה של רשת ABC, היא מהמרת ש
.Marvel’s Agents of S.H.I.E.L.D תהיה כל כך חזקה, שהיא תוכל להחזיק ערב שלהם.
כפי שציינתי, הצלחה או כישלון, קשה לראות דרך ביניים.

ערב יום רביעי נותר ברובו על כנו, כאשר ברשת הזיזו את שתי הקומדיות בעלות הרייטינג הנמוך יותר בערב זה
(Suburgatory  ו The Neighbors) והעלו שתי קומדיות חדשות: Back In The Game ו
Super Fun Night, כאשר מנהלי הרשת מאד אוהבים את הסדרה האחרונה בעיקר בגלל השחקנית רבל ווילסון ולכן העניקו לה את משבצת השידור הטובה ביותר, אחרי Modern Family. הבעיה ? על פי השנה האחרונה, עושה רושם ש Modern Family, נמצאת קצת מעבר לשיא ולמרות שהיא עדיין עם נתונים טובים מאד, יהיה מעניין לראות במידה ו Back In The Game ו Super Fun Night לא יצליחו, האם זה יגרום להמשך הירידה בנתוני Modern Family, כפי שקרה השנה. צריך גם לזכור, ש Nashville, אשר נחשבת לחביבת המבקרים, נאבקה בעונתה הראשונה בנתוני הרייטינג ולא צפויה לסייע במאבק של נתוני הרייטינג בשנה הבאה.

לטעמי, רשת ABC עשתה טעות גדולה מאד בערב יום חמישי. היה ברור ששתי הסדרות המובילות של הרשת Grey's Anatomy ו Scandal ימשיכו להיות משודרות בערב בזה ואליהן תצטרף דרמה חדשה. דווקא במקרה הזה, חשבתי, שראשי הרשת יבינו, שאת שעת השידור של שמונה בערב צריך לאייש עם דרמה מוכחת. השיבוץ של Once Upon A Time In Wonderland מתאים לערב זה, משום שגם בסדרה זו מדובר על דמות נשית ראשית חזקה (עליסה בארץ הפלאות), אך ברשת היו חייבים לנסות ולהמר ולהזיז את Scandal לשעה שמונה ואת Once Upon A Time In Wonderland לשעה עשר. נכון, לגבי האחרונה, מדובר בדרמה לכל המשפחה, אולם צופי הרשת כבר מכירים את המותג ומעבר לשעה עשר היה נותן לסדרה אפשרות טובה יותר להצליח. לפי דעתי, הסיבה שמנהלי רשת ABC לא עשו זאת היא, שהם לקחו הימור גדול בערב יום שלישי ולכן רצו לשמר את ההצלחה הגדולה ביותר שלהם השנה, Scandal, ולא לסכן אותה בשעת שידור, אשר הוכחה כבעייתית עבור הרשת. עדיין, לטעמי ברשת היו צריכים להמר פחות ביום שלישי (כאשר היו משבצים לפחות סדרה אחת מוכרת) ויותר ביום חמישי.

קשה אולי להבין את השיבוץ של Last Man Standing ו The Neighbors ביום שישי, במיוחד היות ואחת מהן היא סיטקום (Last Man Standing) והשנייה לא ומבחינת תוכן, שתיהן רחוקות אחת מהשנייה והן פונות לקהלים שונים לחלוטין. יכול להיות שברשת חושבים ששתיהן הן קומדיות משפחתיות, ועובדה זו תסייע אחת לשנייה. גם הפעם, מדובר בהימור. צריך לזכור, שהסדרה The Neighbors אושרה לעונה שנייה רק משום שהיא שייכת ל ABC, משום שנתוני הרייטינג שלה לא היו כל כך טובים, כך שנקודת ההתחלה שלה לא טובה. צריך לראות, אם היא גם תפגע ב Last Man Standing, שנתוני הרייטינג שלה בערב יום שישי היו עד כה סולידיים, אך לא היסטריים.

ערב יום ראשון נשאר, פחות או יותר, על כנו עם עונות חדשות של Once Upon a Time ו Revenge. אך הפעם, בניגוד לעונת 2013-2012, רשת NBC מצוותת ל Revenge ציוות הגיוני יותר משנה שעברה
(666Park Avenue, סדרת אימה שלא הייתה קשורה לערב) עם אופרת סבון חדשה, Betrayal, כאשר גם בערב זה מדובר על דמויות נשיות ראשיות חזקות (אמה סוואן ב Once Upon a Time, אמילי ת'ורן ב Revenge ושרה הדלי ב Betrayal). על פניו, הסדרה נראית כשיבוץ הגיוני, אולם לא מדובר באחד מהפיילוטים החזקים של הרשת ולאור העובדה שבעונת 2013-2012, Once Upon a Time ו Revenge חוו ירידת רייטינג גדולה, לא ברור עד כמה הן יוכלו להיות סדרות מובילות חזקות עבור Betrayal, אשר מצידה לא מצטיירת כמציאה גדולה.

צריך גם לציין, שבניגוד לשנים קודמות (לפחות עד עתה), השנה רשת ABC שומרת לחצי השני של העונה רק קומדיה אחת חדשה נוספת בקנה (Mixology), יכול מאד להיות שהסיבה לכך היא, שברשת הבינו שקשה מאד להעלות בהצלחה קומדיות חדשות בחצי השני של העונה, במיוחד כאשר רשת ABC עושה זאת רק בסוף חודש מרץ, במהלך חודש אפריל או אפילו השנה בתחילת חודש מאי (Family Tools). קומדיה נוספת של הרשת, Suburgatory, אמורה לחזור במהלך השנה וגם להוות גיבוי לקומדיות החדשות של הרשת במידה ואחת מהן (או יותר) תקרוס.

לסיכום, רשת ABC הבינה שעונת 2013-2012 הייתה עונה קטסטרופאלית עבורה (ברשת ביטלו העונה 11 סדרות: 6 דרמות ו 5 קומדיות) ושהיא צריכה לעבור שינויים ולכן ביצעה שינויים רבים בלוח המשדרים שלה (שלטעמי, חלקם היו מבורכים). ברשת לקחו הימורים רבים בהרבה מרשתות NBC וגם FOX. לפי דעתי, מנהלי רשת ABC יהיו המנהלים שידאגו בצורה הקשה ביותר מבין מנהלי חמש רשתות הברודקאסט עד אשר תחל עונת 2014-2013 (ואולי גם לאחר מכן).

הציון שלי ללוח:
7.5.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה.
אני חושבת שההימור של הרשת על Marvel’s Agents ביום שלישי בכעוגן של כל הערב יתברר כמהלך מעולה.
נסיון העבר מלמד שסרטים/סדרות קומיקס הם מניה בטוחה, ובנוסף ג'וש ווידון, יוצר הסדרה והתסריטאי הראשי, הוא גאון בלהפוך קומיקס לתסריט טוב. בין ההצלחות שלו ניתן למנות את באפי ואנג'ל בטלויזיה ואת צעצוע של סיפור והנוקמים בקולנוע.
לגבי יום חמישי, אני חושבת שהרשת עשתה החלטה נבונה לא להזיז את סקנדל לשעה מוקדמת. הסדרה היתה סופגת ירידה קשה ברייטינג בשעה 8:00 מול הקומדיות של CBS. לדעתי אחת הסיבות הגדולות לשיפור ברייטינג של הסדרה השנה לעומת העונה הראשונה נעוץ גם בשעת השידור המאוחרת ובתחרות החלשה שיש לסדרה באותו זמן.
ושוב תודה וחג שמח.

אנונימי אמר/ה...

מה חשבת על הפרק האחרון של האנטומיה?

techtik אמר/ה...

איזה רשת מסכנה
העלו Family Tools שבועיים לפני פרסום הלוחות, מן הסתם שהיא תבוטל.

הם לא מבינים שכל סדרה שעולה לשידור אחרי חודש ינואר מבוטלת בסוף, כל שנה מחדש? איזה מעפנים המנהלים של הרשת, כל פעם לחזור על אותה טעות.
גם השנה הם מעלים סדרות אחרי חודש ינואר? מטומטמים.
כל כך חבל לי על אלמנה אדומה / Red Widow