יום ראשון, 28 באפריל 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Gossip Girl, Cougar Town, Grimm, Hannibal, Grey's Anatomy, Nikita ועוד...

אני רוצה להתחיל בהתייחסות להערות של זאב לגבי הניתוח שערכתי לסדרה Gossip Girl:



ראשית, אני רוצה להודות לך על התגובה המעמיקה שלך לניתוח שהצגתי, זו הייתה הכוונה שלי כאשר פתחתי את הבלוג, ליצור שיח שכזה על סדרות טלוויזיה וסרטים. כן ירבו תגובות כפי שהגבת במקרה הנ"ל. כתבת תגובה ארוכה (ובשל כך אני גם לא מעתיק אותה, אין טעם לחזור על הדברים, לכל המעניינים, לחצו על הקישור למעלה וקבלו את התגובה) ולכן גם ממני תזכה לתשובה ארוכה ומנומקת.

ועכשיו לתגובה על הדברים שציינת. זאב, לגבי השיחה בין סרינה לדן על רקע החשיפה של דן לגבי סרינה, אתה מגזים מאד בכך שאתה קובע שיכול מאד להיות שמדובר ברגע טלוויזיוני חזק, סלח לי, אבל אתה צריך לראות יותר סדרות טלוויזיה. מדובר באופרת סבון בכל זאת. נסה לראות דרמות קצת יותר עמוקות ותבין לבד (נסה את The Killing למשל, וזו רק דוגמא קטנה ויש טובות בהרבה ממנה).

לגבי מערכת היחסים שבין דן וסרינה, אני לא מסכים שמדובר במרכז הסדרה. הסדרה אולי התחילה (וגם הסתיימה) כך, אבל בפועל, מדובר באופרת סבון שבה התסריטאים איבדו את הדרך שלהם יותר מפעם אחת במהלך 6 העונות. וזו גם הייתה הבעיה הגדולה שלי עם הסדרה. ב 13 הפרקים הראשונים ניתן היה לראות שבהפקה, אשר צעדה בעקבות הספרים, יש כיוון, אבל ברגע שסטו מהכיוון הזה, מהנקודה הזו והלאה הסדרה איבדה דרך ורק בפרקים האחרונים ניסו להראות שהיה מעין סגירת מעגל. אני לא קונה את זה. אין שום קו מחבר בין תחילת העונה הראשונה לשאר הסדרה. לפי דעתי, התסריטאים, בבואם לעונה השישית, כאשר הם ידעו שהסדרה מסתיימת, חשבו: כיצד נסגור את הסיפור ? ואז הגיע הרעיון להראות שדן הוא "גוסיפ גירל".

רק לשם ההדגמה: בפרק האחרון צוין שג'ני הייתה זו ששלחה את המסרון שבו היא סיפרה על איבוד בתוליה וכביכול בגללו בלייר גירשה אותה. הסיבה לכך ? לא היה בכוחה לעשות את זה לבד, למרות שהיא רצתה לצאת מהאזור. הסיבה האמיתית ? בהפקה רצו להיפטר מהשחקנית טיילור מומסן, אשר עשתה להם צרות צרורות מהרגע הראשון שליהקו אותה וגם השחקנית לא רצתה להישאר בסדרה.

לגבי העובדה שדן כביכול היה צריך לזכות בכבוד שלה ולפני כן בכבוד של שאר האנשים, הרשה לי לגחך. מדובר באופרת סבון שבה כל אחד שוכב עם כל אחד בחבורה. ולכן, כל הזמן שיחקו את המשחק של החתול ועכבר בין דן לסרינה ומערכת היחסים שלהם. דן למשל שוכב עם סרינה, בלייר וונסה (לפני שהיא עזבה את הסדרה), נייט שכב גם הוא עם בלייר וסרינה והיה לו גם קטע עם ג'ני, צ'אק עם ג'ני ובלייר. דן היה צריך להיות ממש טוב במיטה כדי לזכות בכבוד שלהן.

אתה ממשיך וטען, שבמהלך העונה הרביעית דן מתחיל להתנתק מסרינה ועובר לבלייר. זה יכול להיות נכון, אולם מדוע הוא אומר לסרינה בפרק האחרון שהיא תמיד הייתה האחת עבורו ? אתה מתנתק ממישהי ואז חוזר אחורה ?

לגבי הפרקים האחרונים של העונה השישית, כמעט כל המבקרים מסכימים שהעונה השישית נמתחה יותר מדי והיה עדיף שהיא תסגר בשישה פרקים. העובדה שאולי עזרה לך להתלהב מהם, לפי דעתי, הייתה הניסיון לגלות את זהות Gossip Girl. כמובן, שמיסתורין תמיד טוב לסדרה, אבל כפי שציינתי, לאחר שהתגלה שדן הוא זה שעומד מאחורי הדמות המפורסמת, הרגשתי יותר הקלה שהסיפור נגמר ואפשר להניח אותו למות ולא שהסתיים סיפור גדול. ניתן להשוות את ההרגשה שלי (ושל רבים) לרץ מרתון שהגיע אל קו הסיום עם הלשון בחוץ. דרך אגב, בכלל לא היה ברור שהסדרה תקבל עונה שישית ואז כל הניתוח שלך לא היה נכון. רק בגלל שהנשיא החדש של רשת ה CW רצה להעניק לצופים סיום הולם היא זכתה לעשות זאת.

לסיום, אני מסכים שעליית דן לגדולה היה צריך להיות הסיפור של הסדרה, אך בפועל התסריטאים איבדו מהר מאד את השליטה על התפתחות העלילה והיא הייתה מפוזרת, לא ברורה ורק בדיעבד ניתן להגיע למסקנות לגביה. ניתן להשוות זאת לאנשים אשר מנסים לחפש אחר צפנים בתנ"ך. תמיד ניתן יהיה למצוא חיזוקים לטענות, אבל זה לא אומר שזה אכן קיים. התסריטאים בחרו בדרך הקלה ובמקום לבחור בדרך ברורה הם הפכו את הסדרה לאופרת סבון, אחת מני רבות. דרך אגב, תהליך דומה ניתן למצוא בסדרה קודמת של ג'וש שוורץ, מפיק הסדרה, הכוונה היא לסדרה .The O.C, שאחרי עונה אחת מעולה הפכה לאופרת סבון דביקה ודי מגעילה. כמו שכבר טענתי יותר מפעם אחת, מדובר בבזבוז ענק, משום שקשה לראות בעתיד הקרוב שילוב של שחקנים יפים ומוכשרים עם באז כל כך גדול בקשר לסדרה שלהם, באז אשר גרם לצופים רבים לשלוח מכתבי זעם כאשר הם הבינו שהסדרה שלהם הולכת לאיבוד.

ולשאר השאלות.

הראשונה היא שאלת המשך מאדיר לוי לגבי הסדרה Cougar Town:

בקוגר טאון זה 40 דקות .. כל פרק בהוט זה 40 דקות של עונה 3 ....



תגובה:

אין לי מושג מה הולך ב"הוט" משום שפרט לאירועי ספורט אני כמעט ולא צופה בטלוויזיה. במקור, פרק של הסדרה נמשך כ 22 דקות. יכול להיות שהם אחדו שני פרקים, או שהם משדרים פרק אחרי פרק, באמת שאין לי צל של מושג. בשל כך, גם קשה לי לדעת אם הם ימשיכו במגמה.

נמשיך עם שאלת המשך לסדרה Grimm:

תודה על התשובה לגבי גרים, השאלה שלי היא מכיוון ש[ותקן אותי אם אני טועה] the voice תשודר באופן חד פעמי לפניה ביום ג' ואז תחזור ליום הקבוע שלה, יום ב', האם זה לא יפגע ברייטינג שלה? בנוסף מי מתחרה בה ברשתות האחרות, כי ביום שישי אין לה כמעט תחרות. תודה על המענה המתמשך ושבוע טוב. נ.ב. מאוד באיחור רציתי לציין שעדיפה החלוקה של הפוסטים בכול השבוע על פני מרוכזת ביום אחד.



תגובה:

נערך בתחילת העונה ניסיון לשדר פרק של הסדרה בתחילת השבוע והרייטינג היה דומה, פחות או יותר, לרייטינג ביום שישי. נראה לי לי שהצופים יישארו לצפות בה ולא יברחו. מי יודע, אולי גם The Voice תגייס עבורה צופים נוספים (קשה לי להאמין).

נעבור לבקשה:

שלום D1D1,
רציתי לבקש ממך המלצמה לסדרת רפואה טובה לאחר שסיימתי את האוס, סקראבס, האנטומיה וER.
האם יש בכלל עוד סדרות רפואה טובות היום? אתה חושב שהגיע הזמן לסדרת רפואה חדשה שתפרוץ? מתי לדעתך זה יקרה?



תגובה:

באופן אישי, לי די נמאס מסדרות רפואה, אני חושב שקיימת רוויה מהנושא. "האנטומיה של גריי" ו"האוס" די כיסו את הנושא כמעט מכל הכיוונים. עדיף שיחכו עוד שנה או שנתיים לפני שיתחילו את כל המעגל מחדש. לגבי המלצה, ניסית את "שיקאגו הופ" ? היא החלה באותו זמן ש .E.R החלה. יש גם סדרה בריטית בשם "מונרו", אשר שידרה עד עתה 2 עונות (הראשונה הייתה טובה יותר).

גם השבוע יש מקבץ שאלות:

1. מה אתה חושב על הסדרה הבריטית ברודצ'ארץ'?
     תוכל לעשות עליה שלב סיכום עונה?

2. מתי תעלה העונה השלישית של חליפות והרביעית של פרשיות סמויות?

3. מה אתה חושב על העונה השלישית של ניקיטה עד כה?

4. מה אתה חושב על המיני סדרה הבריטית "קזנובה"? שווה לצפות?



תגובה:

1. לגבי הסדרה Broadchurch, כבר כתבתי עליה "שלב סיכום עונה", אפרסם את הכתבה השבוע.

2. אני לא יודע אם ראיתם את הכתבה הגדולה על מועדי עליית סדרות הקיץ, בכל מקרה: "חליפות" תעלה ב 15 ביולי ו"פרשיות סמויות" תחזור ב 16 ביולי.

3. לגבי העונה השלישית של Nikita, לצערי לא ראיתי הרבה ממנה (מחכה לקיץ לראות אותה ברצף) ולכן לא אוכל לחוות דעה מעמיקה. כאשר אצפה בכל העונה אחווה דעה.

4. לגבי מיני הסדרה "קזנובה", אני מניח שהכוונה היא למיני סדרה משנת 2005, היא בסדר ולא יותר מכך. לי די נמאס כבר מכל הדרמות התקופתיות, למרות שהיא די הקדימה את הטרנד.

השאלה הבאה הגיעה כחלק מהתגובה ל"שלב סיכום עונה" שערכתי לסדרה The Americans:

תודה!
הסדרה מצוינת ודווקא לדעתי הפיילוט היה פחות מוצלח משאר הפרקים (אולי בשל העובדה שהיה ארוך מדי..).
רק לא הבנתי איך אפשר לקרוא לLEGIT פלופ, אם היא חודשה לעוד עונה?! (גם אם הרייטינג היה נמוך, עדיין עצם החידוש מעיד על כך שהרשת רואה בה כשווה השקעה, ולא כפלופ.. [וראוי להעיר שהיא מצחיקה בטרוף, בלי שום קשר לרייטינג...]).



תגובה:

לא אמרתי שלא מדובר בסדרה טובה. מצוינת זה כבר יותר מדי ולא מדויק. הגיע הזמן להפסיק להציג כל סדרה שאוהבים בתור סדרה מצוינת. כמו כל סדרה יש לה יתרונות וחסרונות, בדיוק כפי שציינתי בכתבה.

לגבי Legit, מדובר בפלופ רציני מאד. הסדרה לא עברה את 900 אלף הצופים באף פרק. ברשת החליטו להעניק לה הזדמנות נוספת, אך במידה והנתונים הנ"ל יישארו, קשה לי להאמין שהסדרה תזכה לעונה נוספת. בכל הנוגע להומור, אותי היא לא הצחיקה בכלל (אפילו לא מעט).

אלעד ביקש לברר לגבי סדרה חדשה:

אתה חושב שיקרה נס ולא נצטרך להגיד קדיש על "חניבעל" בסוף העונה ?



תגובה:

במילה אחת: לא.

ויש גם שאלה לגבי הסדרה Grey's Anatomy:

לגבי האנטומיה, בפרק 22 נראה שאריזונה תבגוד בקאלי. זה נראה לך יקרה?



תגובה:

ציינתי לפני זמן רב, שהפסקתי לפרסם ספויילרים. לא כדאי לחכות עד יום שישי בכדי לגלות זאת לבד ? העונה עומדת להסתיים בכל מקרה. ראיתי את הפרומו לפרק, אבל אם יש פיתוי (אם הוא קיים בכלל) זה לא אומר שעומדים לנגוס בו. תמתינו בסבלנות. מצטער, שהתשובה שלי לא מספקת.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

רציתי להגיב על דעתך בנוגע לסדרות הרפואה המשודרות כיום, אני רוצה לחזק את דעתך ולהוסיף שגם סדרות הפשע והחקירות שמשודרות כיום, חלקן צריכות לרדת מהמסך ויפה שעה אחת קודם... פשוט יש כל כך הרבה שגם אם הסדרות איכותיות, לא נצפה בהם כי הכל כל כך חרוש ולעוס. אותו דבר לגבי סדרות הרפואה, הרי מה יכול להיות בסדרת רפואה חדשה? סיפור מסגרת אולי טיפה שונה ומסתורי אך כל פרק עדיין יהיה על מקרים של מטופלים שאת הסיפור שלהם ראינו מיליוני פעמים באנטומיה של גריי ובהאוס ובשלל סדרות הרפואה הקיימות... לפי דעתי גם אם אבודים או האנטומיה של גריי היו עולות לאוויר כיום, הן לא היו זוכות לאותה הצלחה בה זכו ב-2004 כיוון שמרוב שיש כל כך הרבה סדרות קשה ליצור באז מטורף על אחת מהן.

אנונימי אמר/ה...

מחזקת את דברי האנונימי מעלי אבל עם סייג קטן. אם בכל זאת תגיע סדרה עם תסריט מעולה, שיאתגר את הצופה ולא יעבוד לו רק על בלוטות הבכי ולכך יצטרף צוות שחקנים טוב, הסדרה תוכל להצליח.
כל דבר אחר שהוא בגדר חיכוי של הסדרות שהוזכרו כאן באמת יתפס כמשעמם.