יום שלישי, 9 באפריל 2013

עונת הפיילוטים 2013: כל מה שאתם צריכים לדעת על הקומדיות בעונת הפיילוטים 2013.



פיילוטים ! זה שוב הזמן הזה בשנה, בו אנו מביטים אל כדור הבדולח  - ואל ערימה גדולה של תסריטים - ומעלים תיאוריות לגבי מי מביניהם יזכו לעלות לאוויר בעונה הבאה, עונת 2014-2013. היום, נתמקד בקומדיות (כתבה על הדרמות ביום אחר), וניתן לחלקן ל 4 קטגוריות עיקריות.

אוהבים את שנות ה 90.

אולי מנהלי רשתות מקווים להחזיר את הרייטינג שהיה בשנות התשעים, משום שכוכבי טלוויזיה מאותו עשור מככבים בפיילוטים הללו. הכוכב הגדול ביותר הוא , כמובן, מייקל ג'יי פוקס (Spin City), אשר יככב בקומדיה (שעדיין אין לה שם) אודות חייו. מר' סיבר, הלא הוא אלן טיק מ Growing Pains, אמור להגיע לככב בקומדיה משרדית של רשת ABC בשם Bad Management, אשר תציג גם את דיוויד ספייד. אותה רשת גם שמה את חברו של ספייד לקומדיה Just Shoot Me, ג'ורג' סיגל, בקומדיה של שנות השמונים How the Hell Am I Normal בה הוא אמור לגלם את דמות אביו של ג'ף גרלין. גם ג'יין סימור (Doctor Quinn, Medicine Woman) קיבלה תפקיד בקומדיה, The Crazy Gene.

ברשת CBS, עיבוד טלוויזיוני לסרט Bad Teacher יציג את שרה גילברט (Roseanne) ואלן גריר (In Living Color) בשעה שפרנץ' סטיוארט מהסדרה "מפגשים מהסוג השלישי" אמור להופיע בסדרה Mom בה אמורה לככב אנה פאריס), בשעה שדברה מאסינג (Will & Grace) אמורה לגלם שקרנית בקומדיה ללא שם של אליסה זוריצקי וג'ולי רוטנברג). שם נוסף הוא ג'יימס ואן דר ביק (Dawson's Creek), שאמור להפציע כגניקולוג סרקסטי בקומדיה Friends With Better Lives. ויש כמובן את שרה מישל גלר, הכוכבת לשעבר של Buffy, שהצטרפה לרובין וויליאמס בקומדיה של דיוויד אי קלי, The Crazy Ones.

בנתיים, ג'יין קקזמרק (האם בסדרה Malcolm in the Middle) יכולה לחזור אל רשת FOX אם הרשת תאשר את Friends and Family לסדרה. אותו פיילוט גם מציג את אלכסיס בלדל המדהימה (Gilmore Girls). רשת FOX גם לקחה את טים מדוז, לככב בקומדיה של רוב ריגל The Gabriels, ואת מימי קנדי (אמה של דרמה בסדרה Dharma & Greg) ל Two Wrongs.


לבסוף, רשת NBC אולי תקבל שוב את שון הייז כאב חד הורי בקומדיה שאין לה עדיין שם, בשעה שג'ין סמארט (Designing Women) אמורה לגלם את המנהלת בבית ספר יסודי בו קרייג רובינסון (The Office) יגלם מורה למוזיקה בקומדיה ללא שם של גרג דניאלס.

נשים מתנהגות בצורה (בערך) רעה.

תחשבו על הדברים הבאים: בשתי העונות האחרונות, Two Broke Girls היא הקומדיה היחידה שניתן לקרוא לה להיט בקרב רשתות הברודקאסט, אך סיטקומים המציגים נשים רווקות אשר מנבלות את הפה על כל נושא כגון: גברים, סקס ושתייה (עיינו ערך: Are You There, Chelsea?, Whitney, Don’t Trust the B) לא הצליחו כל כך, והעונה הנוכחית מציעה טווח גדול של נשים מתוסבכות. בצד הרך יותר, לרשת ABC יש את Super Fun Night של רבל וילסון, אודות 3 נשים מרובעות שהמטרה שלהן היא לבלות בנעימים בכל יום שישי. בנתיים, ברשת CBS, במה שנראה כהתאמה אפשרית ל Two Broke Girls, יש את Mom עם אנה פאריס כאישה שזה עתה הפסיקה לשתות ועתה היא אם חד הורית המנסה להחזיר לעצמה שליטה על חייה בארץ היין של קליפורניה בשעה שאמה הבעייתית (אליסון ג'ני) מופיעה. בצד האקסטרימי יותר, ניתן לציין את Bad Teacher, על גרושה המחליטה ללמד בחטיבת ביניים בכדי למצוא בעל חדש.

הבה נתאהב.

עושה רושם שהשנה יש דגש על נושא אהבה ובכמה מישורים: היכרויות או-ליין, סטוצים, "חזרה למשחק", כפי שניתן למצוא בקומדיה של גרג דניאלס ורוברט פאדניק ברשת NBC, המספרת את סיפורו של גבר בגילאי העשרים שחבריו דוחפים אותו לחזור אל סצינת ההיכרויות, מהלך שגורם לאירועים קומיים. נשים הן כה מבלבלות ! Undateable, אשר יככב בה כריס דאליה (במידה ו Whitney תבוטל) היא אודות גבר שלא התבגר, אשר מחליט לעזור לחבורת גברים שלא מצליחים להשיג נשים. Pulling היא אודות מערכות יחסים ועד כמה עצוב להיות לבד. Mixology מתרחשת בבר ותציג חבורה של אנשים, אשר מתאהבים ומפסיקים לאהוב.

לא רק הרווקים מחפשים בני\בנות זוג. Divorce: A Love Story היא אודות זוג גרוש, אשר חושבים לחזור להיות ביחד; Ex-Men היא אודות קומפלקס של דירות המלא בגרושים וגרושים, אשר מחפשים אחר פרטנרים חדשים; וכן הסיטקום ללא שם של טאד קוויל בכיכובו של מת'יו ברודריק, היא אודות אלמן המחליט שזה הזמן לחזור לסצינת ההיכרויות.

שמות מוכרים.

אין פיילוט שבטוחים לחלוטין, אולם יש פיילוטים שנראים בטוחים יותר מאחרים. בשעה שמסלול אחד להיות "בטוח יותר" הוא לראות פרצופים מוכרים; מסלול אחר הוא לעבוד עם תסריטאים ומפיקים מוכרים, שיש להם שם של "מצליחנים". השנה, צ'אק לאורי, אשר נח בנוחות על הדי ההצלחה שלו, הוא תסריטאי ומפיק של הסדרה Mom של רשת CBS. לורן מייקלס מפיקה את הסיטקום ללא שם של ג'ון מולאני, וסת' מקפארלן הוא תסריטאי ראשי של Dads אודות שני גברים בגילאי העשרים שהאבות שלהם עוברים לגור איתם. לגרג גארסיה (Raising Hope) יש שני פיילוטים, באחד אמור לככב רופרט גרינט ובשני וויל ארנט.

גרג דניאלס (The Office), בשעה שכותבי הסדרה שלו לי איסנברג וג'יין סטאנפניסקיי מפיקים בפועל של 3 סדרות בשלב הזה; Pulling, Trophy Wife, Bad Teacher (לגבי Bad Teacher, הם גם כתבו את התסריט לסרט), לשם מוכר מאותה משפחה, מייק שור מ Parks and Recreation, יש קומדיה משטרתית חדשה בכיכובו של אנדי סאמברג.

אפילו אנשים שבדרך כלל לא משתייכים לסיטקומים מנסים השנה את מזלם. ג'ייסון קאטמיס (Parenthood, Friday Night Lights) יציג את About a Boy ודיוויד אי קלי בתחום ביחד עם רובין וויליאמס ושרה מישל גלר, במה שנראה כניסוי הראשון שלו לקומדיה בת 30 דקות, לראשונה מאז "דוגי האוזר".


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של ג'וסף אדלאין, מרגרט ליון ודניס מרטין.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

הקומדיה ללא שם שבה מככבת דברה מסינג היא לא הגרסה האמריקאית ליום האם הישראלית?!
תודה, ד"א :)