יום שני, 8 באפריל 2013

בוודאי שמתם לב ש...



הסדרה החדשה של אלונה טל מתעכבת. לא, לא טעיתי. ידוע לי שאלונה טל מככבת בסדרה Cult, אשר עלתה לאוויר לפני מספר שבועות ברשת ה CW. לפני יותר משנה דווח שאלונה טל הצטרפה לקאסט של הסדרה Powers של רשת FX. מדובר בסדרה על כוכבי על. למרות שהופק פיילוט, ברשת לא הזדרזו להודיע על כונתם בנוגע לסדרה. מסתבר, שמנהלי הרשת צפו בפיילוט והחליטו להקפיא את הצעדים שלהם לגבי הסדרה. לטענתם, קיימת אינפלציה של סרטים וסדרות בנושא ואין טעם לעלות עם סדרה בעלת מאפיינים דומים. לכן, ברשת החליטו להחזיר את הסדרה אל המדפים עד להודעה חדשה. בתחילה נראה היה שיופק פיילוט חדש, אולם נכון לעכשיו, הפרויקט הוקפא עד להודעה חדשה. מסכנה אלונה, שככל הנראה חשבה ששנת 2013 תהיה השנה שלה, אך סדרה אחת שלה (Cult) תתבטל בתום העונה וסדרה נוספת שלה מוקפאת. מצד שני, איזו שחקנית ישראלית אחרת מקבלת כל כך הרבה הזדמנויות בעולם הסדרות האמריקאי ?

סדרה ערפדים חוזרת אל המסך. במשך חודשים ארוכים לא היה ברור מה יעלה בגורלה של הסדרה My Babysitter's a Vampire, סדרת הערפדים של "דיסני", אשר סיימה את עונתה השנייה ב 5 באוקטובר 2012 ומאז לא התקבלו ידיעות נוספות אודותיה. עובדה זו הייתה מוזרה היות והסדרה ניפקה נתונים טובים מאד עבור הרשת המשדרת. עתה מתברר, שמתחת לרדאר הסדרה קיבלה הודעה על עונה שלישית, אשר תעלה ב 28 ביוני 2013. הסדרה תשתנה מעט בעונה זו היות ואית'ן הופך להיות "היבריד" בפרק השלישי של העונה השלישית ובשל כך הוא גם חווה חזיונות בצורה אינטנסיבית יותר. חדשות טובות עבור מעריצי הסדרה.

כיצד חולפת תהילת עולם. סלינה גומז הייתה עד ה 6 בינואר 2012 השם החם ביותר בעולם הילדים והנוער האמריקאי (תפסה את המקום של מיילי סיירוס, אשר החליטה שהיא רוצה להיות סקסית יותר ולצאת מעולם הילדים של ערוץ "דיסני"). צחוק הגורל הוא, ששנה לאחר מכן, עושה רושם שהילדים החלו להפנות לה עורף. סלינה כיכבה בשנים 2012-2007 בסדרה Wizards of Waverly Place והיה נדמה שסרט איחוד של הסדרה יעורר התרגשות בקרב מעריצי הסדרה והערוץ, אולם הנתונים לא היו מרשימים. סרט האיחוד, The Wizards Return: Alex vs. Alex, אמנם הניב 5.9 מיליון צופים, אולם אל תתנו למספרים להטעות אתכם, ב"דיסני" התאכזבו. רק לשם השוואה, ב"דיסני" שידרו בשנת 2009 סרט טלוויזיה לסדרה, סרט אשר הניב 11.4 מיליון צופים. מדובר בירידה בקרוב ל 50% מנתוני הרייטינג בין שני הסרטים. חומר למחשבה עבור מעריצי הסדרה "ורוניקה מארס", אשר צפויים לקבל בקרוב סרט איחוד, אותו הם מימנו.

יצאה ידיעה שרשת USA מתעניינת בסדרה Happy Endings במקרה שרשת ABC עומדת לבטל אותה. צר לי לאכזב את מעריצי הסדרה, אבל הידיעה נראית כהמצאה של המפיקים בכדי להפעיל לחץ על רשת ABC, במיוחד לאור העיתוי שלה, כאשר ברשת כביכול אמורים להחליט על גורלה. צר לי להמשיך עם החדשות הרעות: זה לא יעזור לסדרה, ברשת כבר החליטו על גורלה. כפי שאני רואה את הדברים, העובדה שברשת העבירו את הסדרה ליום שישי סגרה את גורלה, במיוחד לאור העובדה שהיא משדרת שני פרקים ברצף. במידה והרשת תחדש את הסדרה זו תהיה הפתעה עצומה, במיוחד לאור הנתונים המעט פחות מבינוניים (בלשון המעטה), שהסדרה מניבה בימי שישי.

יכול להיות שסדרה של רשת USA עושה כאב ראש למנהליה. הסדרה Psych חודשה לעונה שמינית לפני שהעונה השביעית עלתה לאוויר. הבעיה הייתה שהיא חודשה לשמונה פרקים בלבד ובכך נפוצה הידיעה שמדובר בעונתה האחרונה של הסדרה, במיוחד לאור העובדה ששחקניה הראשיים (ובמיוחד מגי לוסון) החלו לחפש לעצמם פרויקטים נוספים. מצד שני, נתוני העונה השביעית יכולים לשנות את כוונת הרשת היות והסדרה עדיין מניבה נתונים קצת יותר מבינוניים, כאשר מספר הצופים הכללי (האלמנט המכריע בכבלים יותר מנק' המדד) נע בין 2.4 ל 3 מיליון צופים. הבעיה היחידה, כפי שאני רואה אותה כרגע היא, הבעיה הכספית היות ומדובר בסדרה וותיקה ובשל כך יקרה יותר (ואולי זו גם הסיבה שהעונה השמינית מכילה שמונה פרקים בלבד).

סדרה איכותית קוצצה בפרק. הסדרה Nashville, סדרה שלפי דעתי הייתה האיכותית מבין כל הדרמות החדשות השנה, קוצצה בפרק אחד על ידי רשת ABC מ 22 ל 21. צריך לזכור שני דברים בהקשר שלה, כבכול סדרה, שיש בה שירים (Smash, Glee) מדובר בסדרה יקרה וכמו כן, הסדרה נאבקת בנתוני הרייטינג. עדיין לא מדובר בהודעה רשמית של רשת ABC על ביטול הסדרה, אך אין ספק שאלו לא ידיעות משמחות ושהידיעה הזאת מבשרת רעות לגבי עתידה.

חוסר התייחסות לנתוני הרייטינג של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות בבלוג הזה בזמן האחרון. נכון, מזה מספר חודשים אני לא מפרסם את נתוני הרייטינג, אולם בשבועות האחרונים אני גם ממעט להתייחס אליהם. התשובה לכך ברורה: הרשתות כבר קיבלו את ההחלטה לגבי הסדרות שלהן והן לא מפרסמות את ההחלטה בכדי לא לפגוע בנתוני הרייטינג שלהן, משום שהן פוחדות שהצופים יעדיפו לעבור לצפות בסדרות בדרכים אחרות (צפייה ישירה, הורדה חוקית ולא חוקית, DVR), לכן לכל פירסומי הרייטינג (מלבד של הסדרות החדשות שעלו בשבועות האחרונים) אין כל משמעות, זה סתם בזבוז זמן ומאמץ.

השבוע עלו ויעלו 2 סדרות חדשות וכן יגיעו לסיומן עונות של 10 סדרות.

הסדרות שיעלו השבוע:

יום ראשון: Mad Men.
יום שישי: Da Vinci's Demons.

הסדרות שיגיעו לסיום העונה השבוע:

יום ראשון: Shameless US, House of Lies, Californication.
יום שני: The Carrie Diaries, Being Human US.
יום שלישי: Cougar Town.
יום חמישי: Go On, Archer, Legit.
יום שישי: Spartacus.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

למה סדרה ותיקה יקרה יותר?

אנונימי אמר/ה...

לזה ששאל מעלי.
ככל שסדרה קיימת יותר שנים גם השכר של המעורבים בה עולה עם השנים.
לכן סדרות ותיקות יקרות יותר מסדרות חדשות בגלל החוזים הכספיים של התסריטאים והשחקנים.