יום שני, 29 באפריל 2013

בוודאי שמתם לב ש...



למגמה של רשת ABC בנוגע להעלאת קומדיות חדשות בחצי השני של העונה. לפחות בשנים האחרונות עושה רושם שלרשת יש מגמה בכל מה שנוגע להעלאת קומדיות חדשות בחצי השני של העונה. בעוד שרשתות אחרות (ראו ערך NBC ואפילו CBS) מעלות את הקומדיות החדשות (או במקרה של רשת CBS מדובר בעונה נוספת של Rules Of Engagement) בתחילת השנה האזרחית, הרי שרשת ABC מחכה עד סוף חודש מרץ או תחילת חודש אפריל בשביל להריץ אותן. Happy Endings עלתה ב 13 באפריל 2011, Don't Trust The B---- In Apartment 23 (שלטעמי אף הייתה איכותית יותר מ Happy Endings) זכתה לעשות זאת רק ב 11 באפריל 2012 והשנה How to Live With Your Parents for the Rest of Your Life עשתה זאת רק ב 3 באפריל. ברשת עושים זאת, כאשר הם נותנים לסדרה את משבצת השידור שאחרי Modern Family. הבעיה הגדולה ? הסדרות לא מצליחות לעמוד ברשות עצמן. ניתן לראות זאת השנה, כאשר Happy Endings ו Don't Trust The B---- In Apartment 23 עברו ליום שלישי והתוצאה הייתה שהן קרסו ו How to Live With Your Parents for the Rest of Your Life משודרת אחרי שידורים חוזרים של Modern Family ומאבדת גובה משבוע לשבוע. יהיו אנשים שיגידו שהקומדיות לא מספיק טובות, אך ל Happy Endings היה ועדיין יש באז גדול וזה עדיין לא עוזר לה. יכול מאד להיות, שברשת לא משיקים את הסדרות בצורה נכונה ונותנים להן לרוץ בתקופה שהן יכולות לאסוף קהל ולא לחכות לסוף העונה, כאשר הקהל כבר קבע לעצמו את זמני השידור שלו. יהיו אנשים שיצביעו על כך שהסדרות מתחילות בקול תרועה רמה, כלומר שצופים בהם בתחילת הדרך, אך לפי דעתי, את הקרדיט צריך לתת ל Modern Family ולא לסדרות החדשות ולאחר פרק אחד או שניים הצופים פשוט זונחים אותם כי אין להם סבלנות. ברשת צריכים לשנות את קו המחשבה, כי בעולם הטלוויזיוני התחרותי של היום קשה מאד יהיה להצליח עם קומדיות חדשות, אלא אם מדובר ברשת CBS וגם לה, כפי שהוכח השנה (Partners), אין הבטחה להצלחה.

הסדרה Psych קיבלה הזמנה ל 5 תסריטים נוספים לעונתה השמינית. כפי שכבר ציינתי באחת מהפינות הקודמות, הסדרה מצליחה בצורה יחסית לעונתה השביעית ומניבה נתונים יפים עבור רשת USA. עובדה זו לא נעלמה מראשי USA, אשר הורו על הזמנת 5 תסריטים נוספים לעונה השמינית של הסדרה. במידה ויאושרו, העונה השמינית של הסדרה תעמוד על 13 פרקים. אולם, וזה האלמנט היותר חשוב. Psych תהפוך מסדרה עם תאריך תפוגה, לסדרה שיכול מאד להיות שתקבל עונה נוספת, זאת במידה ונתוני הסדרה ימישכו לספק את הרשת ומחיר ההפקה יהיה סביר. עדיין מוקדם לדעת בבירור, אבל צריך לשים לב שגם סדרות אחרות של הרשת, Burn Notice ו Royal Pains, קיבלו הזמנה ל 13 פרקים בעונה ועדיין לא מדברים עליהן כמי שהגיעו לקו הסיום. מעניין יהיה לעקוב אחר עתיד הסדרה.

הסדרה Broadchurch קיבלה הזמנה לעונה נוספת. הדרמה הבריטית הנהדרת רק הסתיימה בשבוע שעבר וכבר עתה נודע שהסדרה קיבלה הזמנה לעונה שנייה. למרות שנתוני העונה הראשונה של הסדרה היו טובים מאד, מדובר בהודעה מפתיעה היות ובמקור, הסדרה תוכננה להיות משודרת בסך הכל לעונה אחת ולא לחזור שוב. הוכחה לכך ניתן לראות בפרק סוף העונה, כאשר (זהירות ספויילרים) שתי הדמויות הראשיות איבדו למעשה את משרתם כבלשים. נכון לעכשיו, לא ברור מי מצוות השחקנים, אשר הופיע בעונה הראשונה יגיע גם לעונה השנייה, המידע נשמר בסוד. מעניין יהיה לראות אם דייב טננט יחזור גם הוא. בכל מקרה, העונה השנייה צפויה לעלות בתחילת שנת 2014.

עתיד הסדרה Underbelly לוט בערפל. כאשר הסדרה Underbelly עלתה לאוויר לראשונה ניתן היה להבחין עד כמה היא פורצת דרך, ונתוני הרייטינג היו כה גבוהים, שלסדרה הופקו עונות נוספות. אולם, כיום, לאחר 5 עונות, עושה רושם שההתלהבות מהסדרה נרגעה ובצורה רצינית. נתוני הרייטינג של העונה החמישית לא היו כל כך טובים (בלשון המעטה). נכון לעכשיו, הסדרה אמורה לחזור לעונה שישית, בה, לאחר הפוגה של עונה, היא תחזור לעסוק בנעשה בתחילת המאה העשרים (1927-1915), כאשר תתמקד בסקוויזי טיילור (הדמות נראתה בעונה הרביעית, אך בעונה הבאה יגלם את הדמות שחקן אחר). צריך גם לשים לב לכך, שגם העונה השישית תהיה מיני סדרה בת 8 פרקים, וזאת בניגוד לארבע העונות הראשונות שהכילו 13 פרקים. לכאורה, מדברים על כך שמתכננים עונה שביעית ושמינית, אך בפועל, בערוץ המשדר יחכו לראות את נתוני העונה השישית לפני שימשיכו הלאה לעונות הבאות.

דמות מהסדרה Underbelly נרצחה. צופי הסדרה Underbelly זוכרים בוודאי, כי העונה הראשונה של הסדרה עסקה במלחמת גנגלנד במלבורן בין השנים 1995 ל 2004. הפושע המרכזי בעונה זו היה קארל וויליאמס, אשר יסד לעצמו ארגון פשע, בכדי לסחור בסמים, ושילם תמורת חיסול מתחריו. העונה הראשונה של הסדרה הסתיימה בשנת 2004, כאשר רואים את המשטרה מגיעה לאסור את וויליאמס, בכך לא הסתיים הסיפור. בשנת 2007 הוא הודה ונשפט למספר מאסרי עולם. אולם, בשנת 2010, כאשר היה במאסר, וויליאמס נרצח על ידי אסיר אחר. חבל שהסדרה לא מפיקה פרק נוסף, או סרט טלוויזיה, אשר יסגור את העלילה, משום שגם אמו של וויליאמס נמצאה ללא רוח חיים בשנת 2008, כאשר מעריכים שמדובר בדיכאון, אולם לא בטוחים בכך.

בר רפאלי קיבלה איזכור בסדרת טלוויזיה של רשת ABC. אני לא יודע אם זו הנשיקה המפורסמת לחנון (המכוער מאד) בערב הסופרבול, אך כנראה שבר רפאלי יצרה לעצמה שם, אחרת כיצד תסבירו שבסדרה Castle, הבלשית בקט מעירה לקאסל שגם הוא היה מתלהב במידה ובר רפאלי הייתה מגיעה למקום ? מצד שני, אולי היה דווקא עדיף להביא את בר לסדרה במקום לדבר עליה. אני רק מציע...


השבוע סיימו או יסיימו עונה 9 תוכניות ויעלו 2 תוכניות בעונות חדשות:

הסדרות שיעלו השבוע:

יום שני: The Big C.
יום רביעי: Family Tools.

הסדרות שסיימו או יסיימו עונה השבוע:

יום שבת: Supah Ninjah.
יום ראשון: The Good Wife, Vikings.
יום שני: Bones, The Following.
יום רביעי: The Americans.
יום חמישי: Parks and Recreation, Project Runway.
יום שישי: Happy Endings.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודה!