יום שני, 22 באפריל 2013

בוודאי שמתם לב ש...



שחקנית עולה בטלוויזיה האמריקאית. השחקנית סאקסון שרבינו (בתמונה) אותה ניתן לראות כיום בתור אמיליה בעונה השנייה של הסדרה Touch ללא ספק יכולה להיות מוגדרת ככוח עולה בטלוויזיה האמריקאית. השחקנית בת ה 14 מרשימה מאד. עד כמה אפשר ללמוד מהסיפור הבא. בעונת הפיילוטים 2012 רשת FOX אישרה הפקת פיילוט לדרמה אודות מרגלת צעירה. בתכנון המקורי ברשת התכוונו שהמרגלת תהיה בת 17, אולם כאשר הציגו להם את סאקסון כל הקונספט של הסדרה השתנה וגיל הנערה שונה ל 14 רק בכדי שהיא תקבל את התפקיד הראשי. בסופו של דבר ברשת לא אישרו את הפיילוט, אך השחקנית הצעירה לא נשארה מחוסרת עבודה וברשת FOX מיהרו למצוא לה תפקיד באחת מהסדרות שלה, Touch, בכדי שלא תברח להם. כפי שניתן לראות בסדרה Touch, יש לשחקנית הכל: איכות משחק, יופי ובעיקר נוכחות על המסך. לצופים שלא שמו לב אליה כדאי להתחיל לשנן את השם, הם עומדים לשמוע אותו זמן רב בשנים הקרובות. אם זה לא יקרה זו תהיה הוכחה עד כמה האמריקאים לא מבינים בליהוק.

החלטה גרועה נוספת מבית היוצר של רשת NBC. הרשת, אשר בשנים האחרונות עושה כל שגיאה אפשרית בלוח השידורים שלה פרסמה בשבוע שעבר שינוי נוסף. בעקבות ביטול התוכנית Ready For Love ביום שלישי החליטו ברשת לשדר במקומה את סוף העונה השנייה של הסדרה Grimm. ואני שואל: מדוע להזיז סדרה ממשבצת שידור בה היא שומרת על נתוני רייטינג סבירים ואף למעלה בכך, ולא להזיז למשבצת השידור של יום שלישי אחרי התוכנית The Voice את הסדרה החדשה שלהם Hannibal, אשר נאבקת בנתוני הרייטינג והיא רק לאחר הפרק השלישי שלה ? לא מספיק שהתעללו בהפקת הסדרה והעלו אותה בשלב כה מאוחר של העונה, מדוע לא לנסות ולהעניק לה דחיפה ? מי יושב בחדר קבלת ההחלטות של רשת NBC ? צריך להעיף אותו משם ומהר.

החזרה של הסדרה Rookie Blue מחופשה תהיה מעצבנת. אופרת הסבון המשטרתית אמורה לחזור לעונה רביעית ברשת ABC החל מה 23 במאי. לכאורה מדובר בחדשות טובות, אך למעשה, לאחר שידור הפרק השני של העונה ב 30 במאי הסדרה יוצרת לחופשה של 4 שבועות והיא אמורה לחזור לפרק השלישי שלה רק ב 27 ביוני !!! לפי דעתי, מדובר בהחלטה מעצבנת. אני מבין את הרצון של הרשת לנסות וליצור המשכיות מעונת החורף, אך מדובר כמעט בהתעללות בקהל הצופים. נותנים להם טעימה ואז "מייבשים" אותם. היה עדיף לו היו מתחילים את העונה בצורה רגילה באמצע חודש יוני ומריצים אותה עד סופה באמצע חודש ספטמבר.

להידרדרות של American Idol בנתוני הרייטינג אל מול הנתונים הטובים של The Voice. ניתן היה לחשוב שההידרדרות במצבה של American Idol העונה קשורה לשובע מתחרויות זמר ריאלטיות, אך מסתבר שהשובע הוא יותר מ American Idol מאשר מכלל תוכניות הזמר ולראיה ההשוואה בין הנתונים. בעוד American Idol סובבת סביב 3.0 נק' מדד הרי ש The Voice נעה סביב 5.0 נק' מדד, כאשר השבוע היא השיגה 5.2 נק' מדד וזאת למרות התחרות אל מול "רוקדים עם כוכבים" והקומדיות של רשת CBS. ברשת FOX צריכים להתחיל לדאוג.

נקבע מועד שידור לסדרה Save Me של אן הייש. הקומדיה של אן הייש אמורה לעלות ב 23 במאי עם פרק כפול עבור רשת NBC. אין טעם אפילו לנסות לצפות בה, משום שברשת כבר הודיעו שהסדרה לא תזכה לראות עונה נוספת. ואני שואל: בשביל מה להעלות אותה בשלב הזה ? סתם בכדי לסתום חורים ? ברור שלא מדובר בקומדיה איכותית, הוכחה לכך ניתנה, כאשר בתחילת ההפקה עצרו אותה בכדי להחליף את התסריטאי הראשי ובשל כך היא לא עלתה בחצי השני של העונה ונדחקה לחודשי הקיץ. בזבוז זמן אוויר וגם של הציבור שיצפה בה.

לדחיקתה של סדרה של רשת USA מלוח שידורי הקיץ. הסדרה White Collar, אשר בארבע השנים האחרונות שודרה בתקופת הקיץ ברשת USA תעלה השנה בשלב מאוחר יותר ורק בלוח משדרי החורף (חודש אוקטובר או ינואר 2014). בדרך כלל שלב זה בתנהלות הרשת שמור לסדרות שנמצאות בסוף דרכן ושברשת לא כל כך מרוצים מהן, למרות נתונים סבירים. דוגמאות לכך ניתן למצוא בסדרה Fairly Legal, שלא החזיקה מעמד יותר משתי עונות וכן לעונות האחרונות של הסדרה Psych, אשר נמצאת בסוף דרכה. מעניין יהיה לראות אם זה עומד להיות גם מצבה של White Collar, למרות שנתוני העונה הקודמת שלה היו סבירים בהחלט.

להופעה של לינדזי לוהן בפרק של הסדרה Anger Management. לפני כעשרה ימים הופיעה לינדזי בפרק של הסדרה של צ'ארלי שין גם בכדי לקדם את הסרט Scary Movie 5 בו שניהם משתתפים. בפרק זה צחקו על מצבה של לוהן ועד כמה לא מבינים אותה, אולם הנתון הבולט מהפרק היה עד כמה לינדזי לוהן התכערה במשך השנים. צריך לזכור שבתחילת שנות האלפיים לינדזי הייתה נערה חמודה עם נמשים, אשר נחשבה לאחת מהכשרונות העולים של הוליווד. יכול מאד להיות שהסיבה לפניה המאד לא נאות (בלשון עדינה) היו הסמים והאלכוהול שהיא צרכה (וכנראה עדיין צורכת) בשנים האחרונות, אבל לעיתים ממש קשה להביט בה. חמור מכך, קולה הילדותי משווה לה הופעה לא פוטוגנית בעליל בתוכניות וסרטים. כיצד  היא עדיין בכותרות ? הפרק, דרך אגב, היה דווקא די מצחיק.


השבוע חזרה סדרה אחת לעונה חדשה ויגיעו לסיומן 3 עונות של סדרות אחרות:

הסדרה החדשה שעלתה השבוע:

יום ראשון: Continuum.

הסדרות שיגיעו לסוף העונה שלהם השבוע:

יום ראשון: Republic of Doyle.
יום שני: Broadchurch.
יום שישי: Happy Endings.

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

The voice אכן קורעת את איידול ברייטינג שנה שניה ברציפות, אבל במה שקשור למכירות תקליטים של יוצאי התוכניות, אמריקן איידול הרבה יותר מצליחה.
אלבום הבכורה של הזוכה באיידול שנה שעברה הגיע למקום הראשון והסינגל הראשון ממנו מחר כמעט 4 מליון עותקים.
The voice רצה כבר שלוש עונות ואף אחד מהמתמודדים שם לא הצליח למנף את ההשתתפות או הזכיה גם למכירות אלבומים.