יום שלישי, 23 באפריל 2013

פרסום: ענק קם מרבצו. כתבה על ערוץ כבלים אמריקאי שמייצר לעצמו מחדש שם ובעיקר מתחיל לסחוף קהל צופים.



התוכניות The Bible ו Vikings הפכו את ערוץ ההיסטוריה האמריקאי בחודש שעבר בכמה דרכים. גם המיני סדרה הדתית וכן הדרמה התקופתית עזרו לערוץ  לעלות למקום ה 1 בקרב רשתות הכבלים במהלך חודש מרץ. כלומר, פחות משנה מאז עלתה לאוויר הסדרה Hatfields & McCoys כסדרה בעלת תסריט בערוץ, בהנהלת הערוץ יכולים לרשום הצלחה שלישית מתוך שלש ניסיונות בכל מה שקשור לסדרות בעלות תסריט.

ערוץ ההיסטוריה עבר כברת דרך מהימים בהם שידר רק סרטים דוקומנטרים. בתחילת שנות האלפיים, הרשת הניבה נתונים יפים עבור תוכניות כגון Dead Men's Secrets, ועבור ספיישלים על נושאים כגון אברהם לינקולן, הטיטאניק והמייפלאואר, אך קשה לומר שהיה באותה תקופה באז סביבם.

עד שנת 2006, הערוץ איבד צופים וההסתמכות שלו על סרטים דוקומנטאריים אודות מלחמת העולם השנייה הפכו לבדיחה (היו שקראו  לו "הערוץ של היטלר"). "לקח זמן מסוים בכדי להתנער מהסטריוטיפים הללו" טוען דרק הוגסטרה, סגן נשיא הפיתוח והתוכניות.

ננסי דובוק - עתה נשיאת מחלקת הבידור והמדיה של רשתות A&E, היכן שהיא פיקחה על רשת A&E וכן על רשת Lifetime - הפכה לבוסית של הרשת בשנת 2007 ומיד נקטה במספר צעדים. "ננסי האמינה שלערוץ היסטוריה יש פוטנציאל להביא צופים חדשים עם תוכניות בעלות מיקוד יותר על בידור ותוכניות לא רק על דמויות חד מימדיות." אומר הוגסטרה. 2 הפרקים הפופולאריים ביותר של Modern Marvels, אודות נהגי משאיות על קרח וחטיבת עצים היו ההשראה ל Ice Road ו Ax Men.

ואז הגיעו התוכניות: Pawn Stars, Swamp People ו American Pickers. מונטגומרי טוען שהבחירה ב Pawn Stars הייתה מעולה עבור הצופים הגברים שהחלו לפקוד את הערוץ. "אנשים רצו ללמוד ולהתבדר בו זמנית" כך לפי טענתו.

דובוק וערוץ ההיסטוריה גדלו בשנים 2009 ל 2013 (ביותר מ 100%) "והוכיחו לנו שלערוץ יש כוח מעבר למה שאנו יכולים לדמיין." בשנת 2012, ערוץ ההיסטוריה היה במקום הרביעי מבין רשתות הכבלים בקרב צופים בגילאי 54-25, כאשר לפניו ניצבו רק ESPN, USA ו TBS.

כאשר בערוץ חשבו להתרחב עוד יותר, הם החלו לחשוב על סדרות בעלות תסריט. "חלמנו מזה זמן רב לשחק במשחק הזה." אומרת דובוק. "אך אם היינו עומדים לעשות זאת, רצינו לעשות זאת בכדי לנצח." Hatfields & McCoys הוצג להוליווד במשך שנים על ידי לסלי גריף, המפיק בפועל, אך רק כאשר ערוץ ההיסטוריה אישר את הפרויקט, המיני סדרה בת 6 הפרקים קרמה עור וגידים וגם הפכה ללהיט. באביב הקודם, הסדרה הפכה את הערוץ לרשת הכבלים הראשונה המנצחת את רשתות הברודקאסט במשך שבוע שלם. ומאוחר יותר היא גם זכתה בחמישה פרסי אמי.

ערוץ ההיסטוריה לא סיים עם Hatfields & McCoys. גריף יפיק עבור הערוץ גם את תוכנית הריאלטי Hatfields & McCoys : White Lightning. התוכנית ללא תסריט תעקוב אחר צאצאים בני ימנו כג'ים מקוי ומארק האטפילד, בשעה שהם מנסים להשיק עסק ביחד.

היכולת של ערוץ ההיסטוריה לרתק מאסה גדולה של צופים ל Hatfields & McCoys שכנעה את מארק ברנט שהערוץ יהיה ה"בית" הטוב ביותר עבור The Bible. מיני הסדרה הסתיימה ב 31 במרץ עם 11.7 מיליון צופים.

"ההחלטה נראתה הגיונית שהערוץ יאשר את הפרויקט" אומר ברנט "הם הבינו שמרבית הצופים שצופים בערוץ הם ממרכז הארץ ושהם הולכים לכנסיה." הוגוסטרה טוען, כי הספיישלים על התנ"ך עשו שירות טוב עבור ערוץ ההיסטוריה, אבל לא שיערו עד כמה ברנט מוכשר בצד ההפקה וגם בצד השיווקי.

למרות שהשידור הראשוני של The Bible הסתיים, עדיין תישאר לו נוכחות בערוץ. "אני חושב שהוא ישודר בשידורים חוזרים מדי שנה" אומר ברנט "אנשים צמאים למסר הזה." בכדי להרחיב את האפשרות לכך, ברנט יהפוך את 5 הפרקים בני השעתיים כל אחד ל 10 פרקים בני שעה אחד כל אחד. בערוץ גם עומדים לשדר פרק דוקומנטארי ספיישל בתקופת חג המולד ששמו יהיה Decoding The Bible.

כמו כן, ברנט גם יחתוך מהפרויקט של The Bible את החלק שעוסק בישו והצליבה (שלש שעות) בכדי להציג אותו בקולנוע בחורף הבא. ברנט ואשתו, רומה דאוני אף מדברים עם הערוץ על פרויקט המשך.

The Bible גם עזר להשיק את הדרמה התקופתית הראשונה של הערוץ, Vikings, מבית היוצר של מייקל הירסט    (The Tudors) בכיכובם של גבריאל בירן כרוזן הארדלסון וטראביס פימל כרגנר, החוואי, שבסופו של דבר הופך למנהיג ויקינגי גדול.

הירסט טוען כי קהל הצופים מצפה בצדק שהסדרה Vikings תשמר את הסיפור ההיסטורי "אני מתחיל במחקר, בעובדות וכמה שניתן מהמציאות." הוא אומר "ערוץ ההיסטוריה ביקש אישורים שיהיה לסדרה "גב" מבחינה היסטורית." אך בערוץ גם חיפשו אחר סידרה, שתתמקד בדמויות. "אנו רוצים לדאוג ל Vikings" הוא ממשיך "אבל מי באמת דאג לויקינגים ?"

אפילו לפני שערוץ ההיסטוריה הודיע בחמישי באפריל על הענקת עונה שנייה לסדרה Vikings, הירסט כבר עבד על תסריטים נוספים והחל לחשב את החזרה לצילומים באירלנד בקיץ הקרוב (עם גיחות לאיסלנד ונורווגיה) "אנו רק מתחילים את עלייתו של ראגנאר" הוא אומר "הוא עומד להיות אחד המלכים הגדולים ביותר של סקנדינביה." הירסט גם גאה בחקר החברה והפגאניזם של הויקינגים. "אני באמת לוקח אותם אל תוך עולם פאגני, ואני לא חושב שזה נעשה אי פעם בטלוויזיה."

פרק סיום העונה ישודר ב 28 באפריל "הוא יהיה מאד טראגי ויכיל שינויים רבים," אומר הירסט "אנו מכינים את הקרקע לעונה חדשה בה עלייתו של רגנאר ממשיכה בכיוונים לא צפויים. אבל המבט כולו ישתנה והפוך לגדול יותר, משום שהוא החל בפלישות עם 2 ספינות ועד לעונה השנייה יהיה לו צי לפלישות."

מאוחר יותר בשנה, ערוץ ההיסטוריה ישיק את המיני סדרה Bonnie & Clyde בכיכובם של אמיל הירש, הולי האנטר וויליאם הארט, בסיוע "האחות", רשת Lifetime. כמו כן, הערוץ גם לא מוותר על הדרמות אודות מלחמת העולם השנייה. הערוץ רכש את הזכויות לספר אודות קבוצה של חיילים אשר לחמו ביחד בתיאטראות באירופה.

מעבר לכך, ערוץ ההיסטוריה גם מפתח מיני סדרה על הארי הודיני בכיכובו של אדריאן ברודי כקוסם הגדול, וכן סדרה קצרה, אשר תתרחש בעת מלחמת העצמאות האמריקאית.

אך הלחם והחמאה של ערוץ ההיסטוריה הן תוכניות הריאלטי. כשם ש Counting Cars נבעה מתוך Pawn Stars, ערוץ ההיסטוריה העניק לדמות מתוך Ax-men תוכנית משלו: שלבי סטאנגה, חוטב עצים מניו אורלינס.

מבקרי ערוץ ההיסטוריה לא מרוצים מההיעלמות של התוכניות הדוקומנטאריות מהערוץ (ליתר דיוק חלקן הגדול). הסנאטור של איווה, צ'אק גראסלי עלה לכותרות בשנה שעברה כאשר הביע את חוסר רצונו בטוויטר: "מדוע יש לנו כזה ערוץ, כאשר הוא לא עוסק בהיסטוריה ?" אך מרבית מהתוכניות הללו יכולות להימצא בערוץ הספין אוף, H2. בכל מה שקשור לספינת האם "אנחנו ממשיכים לחקור" אומר הוגסטרה "אנחנו מפתחים סדרת אנימציה, בדקנו קומדיות. לא בטוח שהפרויקטים הללו יעלו לאוויר, אך תמיד חייבים לנסות."

הרשת קיבלה את המחמאות הגדולות ביותר בכך שיצרה לעצמה חיקויים כגון Hardcore Pawn. ערוץ מתחרה, "דיסקברי", הכניס את עצמו גם הוא אל עולם הסדרות בעלות תסריט עם הפקת מיני הסדרה Klondike. "בשעה שכולם מנסים לפענח את מי לחקות ועל איזו עגלה לעלות" אומרת דובוק " כל עוד נציע משהו שהצופים עדיין לא צפו בו, נהיה במצב טוב."

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה, היה מעניין לקריאה.
רק שתי הערות: *ט*ראביס פימל ואני חושב שמדובר באמיל הירש ולא אמילי.. ף)

D1D1 אמר/ה...

תוקן.

אנונימי אמר/ה...

תודה שוב על הכול! [ועל פוסט עדכוני תאריכי הסדרות שאני עצלן מדי להגיב גם שם ;)]