יום שני, 1 באפריל 2013

בוודאי שמתם לב ש...



סדרת מדע בידיונית בוטלה ואחת עומדת לקרום עור וגידים. לפני מספר חודשים פרסמתי ביקורת על הסדרה הבריטית Sinbad, כאשר טענתי שמדובר בתסריט לא טוב, השחקנים לא מספיק טובים והמוצר הסופי לא מספיק טוב. לאחר שפירסמתי את הביקורת קיבלתי תגובות זועמות על הביקורת הנ"ל. מסתבר שהעם הבריטי מסכים איתי, משום שרשת Sky הודיעה ב 27 בפברואר, כי היא מבטלת את הסדרה לאחר עונה אחת בלבד. מעיין יהיה לראות אם רשת Syfy האמריקאית, אשר קנתה את הזכויות לשידור בארה"ב, תציל את הסדרה בסופו של דבר (סיכוי קטן מאד). מנגד, בברטניה עובדים בימים אלו על דרמת פנטזיה אחרת בשם Atlantis, אשר תתרחש בתקופה בה היו קיימים גיבורים מיתולוגיים ואלים. העונה הראשונה של הסדרה תהיה מורכבת מ 13 פרקים והיא תנסה לספר שוב את סיפור האגדה של האי המיתולוגי. הסדרה אמורה לעלות בסוף השנה.

הסדרה Awkward חוזרת מוקדם מהצפוי. הסדרה של רשת MTV, אשר נחלה הצלחה בשתי עונותיה הראשונות חוזרת לעונה שלישית כבר ב 16 באפריל. ואני שואל, האם ברשת MTV לא למדו את הלקח שלהם ? לרשת הייתה סדרת נוער שהצליחה בצורה טובה מאד בעונתה הראשונה בשם The Hard Times of RJ Berger, בעיקר משום ששודרה בחודשי הקיץ, כאשר ברשת ניסו לשדר את העונה השנייה של הסדרה בחודשי האביב, לקראת סיום עונת החורף של רשתות הברודקאסט (24 במרץ עד ה 30 במאי), הסדרה "איבדה גובה" מהר מאד ובוטלה בתום העונה השנייה. עתה, שנתיים לאחר אותם אירועים, ברשת חוזרים לעשות זאת לסדרת קיץ שלהם ושוב לוקחים סיכון גדול. מעניין יהיה לעקוב אחרי נתוני הרייטינג של הסדרה בעונה השלישית שלה. גם העובדה שהעונה השלישית תמנה 20 פרקים לא תיעזור לה ותגרום לסדרת קיץ, שאחד הדברים הטובים בה שהיא ריכזה סיפור מעניין על פני עונה קצרה בת 12 פרקים בכל עונה, ככל הנראה, "למרוח" סיפור על פני 20 פרקים.

הסדרה Army Wives שרדה את המהפכה שעברה עליה. כזכור, כולם חשבו שמאחר וחוזי השחקנים הראשיים (ובעיקר השחקניות) הסתיימו בתום העונה השישית שהגיעה סופה של הסדרה, אולם מתברר שרשת Lifetime יכולה להיות מרוצה, לפחות עד כה, מנתוני הרייטינג של העונה השביעית של הסדרה. הסדרה הניבה בשלשת הפרקים הראשונים נתונים של 0.7 , 0.7 ו 0.8 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי נעה סביב הטווח של 2.5-2.2 מיליון צופים. לאור התחלופה הגדולה שעברה הסדרה העונה, כאשר כמעט כל הסגל הוותיק של הסדרה (מלבד קתרין בל) עזב או עבר להופעות אורח ובהפקה גם שילבו 3 דמויות חדשות, מדובר בנתונים מעולים. מעניין יהיה לבדוק את הנתונים בהמשך העונה בכדי לקבל את פסק הדין הסופי, אך במידה והנתונים יישארו כפי שהם כרגע, קשה לראות כיצד הסדרה לא תחודש לעונה נוספת. מי היה מאמין.

ככל הנראה ימיה של The Carrie Diaries ספורים. לרשת ה CW יש מספר סדרות שהיא לא החליטה לגביהן, או לפחות היא לא הודיעה על כך באופן רשמי, The Carrie Diaries היא אחת מהן. השבוע, עושה רושם, ניתן לומר זאת כמעט בפה מלא, זמנה של הסדרה אזל. השבוע, בפרק ה 11 של העונה הראשונה שלה, הסדרה אומנם הניבה 0.4 נק' מדד, נתונים קצת מתחת לבינוניים, אבל רק 830 אלף צופים צפו בה !!! ואלו כבר נתונים מחרידים. נכון, אני בדרך כלל מעודד את הקוראים להביט בעיקר על הנתונים של נק' המדד, אולם במקרה הזה, הנתונים כה גרועים, שאי אפשר שלא להתייחס אליהם (רק לשם השוואה, השידור החוזר בשבוע שעבר של Beauty & The Beast  הניב 660 אלף צופים). הבעיה גדולה שבעתיים היות ולעונה נותרו שני פרקים בלבד, והיות ו The Voice חזרה מחופשה, וכך גם "רוקדים כוכבים", קשה לראות את הנתונים משתפרים. עתה, כאשר עתידה של The Carrie Diaries ככל הנראה הוכרע ואליה תצטרף Cult, נותרו לרשת שלש סדרות בלבד להחליט לגביהן: Hart Of Dixie, אשר נראית כבטוחה מבין השלש לחזור לעונה נוספת, Beauty & The Beast המתנדנדת ו Nikita היציבה ביום שישי, אך עם נתונים מעט פחות מבינוניים. הרשו לי לנחש שברשת יחכו עם ההחלטה כמעט עד הרגע האחרון.

רשת ABC ממשיכה לקבל החלטות גרועות. העדות האחרונה היא שיבוץ הפרקים האחרונים של הסדרה Rew Widow. ראשית, העונה הראשונה (וכנראה גם האחרונה) שלה מונה 8 פרקים בלבד. אתמול שודר הפרק השישי מתוך השמונה שהוזמנו. כבר עתה ברור, שהסדרה לא אמורה לחזור לעונה נוספת. ומה הרשת עושה עבור צופיה (גם אם מדובר במספר מצומצם) ? היא דוחה את שידור שני הפרקים האחרונים של העונה (וכנראה של הסדרה) ל 28 באפריל ול 5 במאי. לכאורה, לא מדובר בהחלטה מעוררת בעיות היות והסדרה לא אמורה לחזור, אולם בדחיית שידור שני הפרקים האחרונים של סדרה שזמנה הסתיים מוקדם מאד מהצפוי ללא סיבה, ברשת יכולים לייצר מצב של אנטגוניזם בקרב אותם צופים שכן צופים בה ולגרום לכך שהם לא יחזרו לנסות ולצפות במוצרים אחרים של הרשת בעתיד. ובשל העובדה שמדובר ברשת, אשר מתקשה בשנתיים האחרונות בנתוני הרייטינג, מדובר, לפי דעתי, בהחלטה טיפשית. החלטה קטנה, אשר יכולה לגרום צרות גדולות.

יכול להיות ש Body Of Proof תחזור שוב מהקבר. בשבוע שעבר חזרה התוכנית "רוקדים עם כוכבים" לעונה חדשה ברשת ABC. תוכנית התוצאות של הרשת שודרה ביום שלישי והניבה 2.4 נק' מדד. הנתון המעניין עוד יותר היה שהסדרה Body Of Proof הניבה 1.6 נק' מדד. לאור נתוני שאר הדרמות של הרשת ולאור העובדה שלסדרה יש שוק מצליח מאד מחוץ לארה"ב, העובדה היחידה שעזרה לסדרה לקבל עונה שלישית, הסדרה, שעד לפני שבוע נראה היה שתסיים את דרכה בתום העונה, עדיין חיה ונושמת. נכון, לא צריך להתחיל לשמוח מוקדם מדי, אולם מדובר בחדשות טובות עבור מעריצי הסדרה, אשר יאלצו, ככל הנראה, להמתין בסבלנות עד תום העונה בכדי לדעת באם היא תחזור לעונה נוספת.

תיקון: באחת מהפינות הקודמות ציינתי שהסדרה Bones תזכה העונה ל 26 פרקים, הרשו לי לתקן ולציין שהעונה השמינית של הסדרה תכיל 24 פרקים בלבד. עדיין מדובר ב 2 פרקים יותר מעונה רגילה.

השבוע יסיימו (או סיימו) עונה 3 סדרות ויעלו 4 סדרות אחרות.

הסדרות שסיימו או יסיימו את העונה:

יום ראשון: The Walking Dead.
יום שלישי: The New Normal, Justified.

הסדרות שיעלו (או עלו) לאוויר השבוע:

יום ראשון: Game of Thrones.
יום רביעי: How To Live With Your Parents.
יום חמישי: Men at Work, Hannibal.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה, כמו תמיד מרתק לקרוא.
יש לי שאלה שנוגעת למצב הירוד של הרשתות בשנה האחרונה.
הרוב הגורף של הסדרות החדשות שהועלו השנה בוטלו או שהן מתנדנדות, וגם אם יאושרו לעונה נוספת זה בגלל שאין לרשתות משהו יותר טוב במקום.
ההצלחות היחידות השנה היו: revolution, החץ הירוק, the following (הצלחה בינונית אבל FOXנואשים).
לעומת זאת יש המון סדרות ותיקות שזוכות לחידוש כדוגמת: האנטומיה של גריי חודשה לעונה 10, איך פגשתי את אמא חודשה לעונה 9, שני גברים וחצי תחודש לעונה 11 אם הרשת תספוג את העלויות היקרות כי הרייטינג טוב מאוד, בונז חודשה לעונה 9, Supernatural חודשה לעונה 10.
השאלה שלי היא מה לדעתך גורם למצב הקיים, האם אלו הצופים שלא נותנים צ'אנס לתוכניות החדשות, או שהסדרות החדשות פשוט סובלות מתסריט ומשחק גרועים. ואולי בכלל הצופים הגיעו לרוויה ונמאס להם לראות רעיונות ממוחזרים. עוד סדרת משטרה, עוד פעם סדרת בית חולים, עוד סדרת אפוקליפסה וכו', אם כבר אותו רעיון הם מעדיפים את הסדרות והדמויות שהם כבר מכירים.

אנונימי אמר/ה...

תודה+ אשמח גם אני לשמוע את דעתך לגבי שאלתו של זה מעלי (למרות שאני חושש שהעונה גם היו סדרות פשוט לא מספיק טובות וגם הכבלים: sunday mornings של דיויד אי קלי שהסדרות שהוא עושה מוצלחות בעיני, פשוט איומה ומשעממת (ובטוח בהשוואה לשיקגו הופ המעולה שלו, ולמרות קאסט מצוין), הסדרות הקומיות העונה פשוט לא מצחיקות, ואנשים כבר הולכים על הבטוח, לכאורה...

אנונימי אמר/ה...

שבוע שעבר עניתה לי שברשת הCW לא שמים שידורים חוזרים של 90210 כי היא כבר מתה .. אם היו שמים שידורים חוזרים כמה רייטינג לדעתך היה לזה ?

איתמר גור אמר/ה...

לא ניתן גם להתעלם מן העובדה שהשנה מספר סדרות של רשתות הכבלים הגיעו לנתוני ריטינג גבוהים, שהיו בעבר נחלתם הבלעדית של רשתות הברודקאסט ראו לדוגמה האטפילד ומקויס של רשת ההיסטוריה והמתים המהלכים של amc