יום רביעי, 21 בינואר 2015

ביקורת: Galavant, עונה ראשונה, פרקים 6-1: די...



בשנתיים האחרונות רשת ABC מנסה ליצור חופשה של כחודשיים וחצי בין שתי חצאי עונות, החל מחופשת חג המולד ועד לחזרת הסדרות בסוף חודש פברואר או תחילת חודש מרץ. גם השנה זה קרה לסדרה Once Upon A Time ובמקומה ברשת החליטו לשלב את הסדרה Galavant. לכאורה, מדובר בשיבוץ הגיוני, משום שבמקרה של הקומדיה הנ"ל היא עוסקת בסיפורי אבירים ונסיכות.

הבעיה הגדולה של הסדרה היא גם הגימיק הגדול ביותר שלה: העובדה שמדובר בקומדיה שהיא גם מיוזיקל. קשה לי להבין מדוע זה בכלל נחוץ. לכאורה, מדובר במה שמבדיל את הקומדיה משאר הקומדיות בשוק הטלוויזיה האמריקאי בשלב הנוכחי. אולם, לאחר חמש עונות של Glee (ולפני מספר שבועות עלתה העונה השישית של הסדרה) ושתי עונות לא מוצלחות של Smash די נמאס מכל הגימיק של השירים בטלוויזיה. אפשר גם לראות זאת בירידה בנתוני הרייטינג של תכניות הראליטי המוזיקליות.

אפשר היה להבין לו הקומדיה הייתה זקוקה לשירים הללו, אולם לאחר פרק אחד או מקסימום שניים זה הופך למטרד ודי מעצבן את הצופה. לו היה מדובר בשיר אחד מדי פרק או שניים זה היה מובן, אבל שניים או שלשה שירים בפרק קצר של 22 דקות ? זה מוגזם.

מילה אחת יכולה לאפיין את רעיון המיוזיקל בשלב הזה של תכניות הטלוויזיה: די !

בהתייחסות לקאסט, אפשר לציין שטימותי אומנדסון (המלך ריצ'ארד) הוכיח כבר בפרק המוזיקלי של Psych שהוא יכול לשיר, ולמרבה הפלא גם לנוע בצורה טובה. אולם, במבט רחב על כל הקאסט, קשה להצביע על כוכב\ת, אפילו לא כוכב\ת בפוטנציאל. מלורי ג'נסן (מאלינדה) היא הפרצוף המוכר יותר הודות להופעותיה בקומדיות Baby Daddy ו Young & Hungry, והיא אכן נאה מאד לעיניים וכך גם קארן דיוויד (איזבלה), אבל אי אפשר לציין שמדובר בכוכבות, אלא בשחקניות ממוצעות ואפילו ג'ושוע סאסה (גאלאבנט), השחקן הראשי, לא מראה נוכחות על המסך.

מבחינת התוכן, הרי שדווקא מדובר ברעיון נחמד לקומדיה, לדון בסיפורי האבירים, במיוחד לאור הקומדיות הרומנטיות ובעיקר הזוגיות הרבות בשנים, אבל אז מגיעים השירים והורסים את חווית הצפייה. הבעיה גדלה בשל העובדה שאי אפשר למצוא בפרק יותר מחצי שורה שמעלה חצי חיוך על פני הצופים.

אז, לראות או לא לראות ?

לא לראות. מכל הכיוונים מדובר בפאשלה אחת גדולה. הרעיון היה נכון, ולמען האמת גם מדובר בשיבוץ נכון, אבל כל השאר מועבר לצופה בצורה לא נכונה. לו היה לסדרה כוכב או כוכבת שתוביל אותה, או לו היו מפסיקים עם השירים והופכים את הקומדיה למעט יותר מצחיקה היה כדאי לצפות בה, אבל זה לא קורה ולכן כדאי לדלג עליה. חבל. הפוטנציאל קיים.

תגובה 1:

אורן אמר/ה...

אני מאוד אוהב את הסדרה. ואני בדרך כלל לא אוהב מיוזיקלס. אני כן חושב שהסדרה מצחיקה, ואם תקשיב למילים של השירים גם תראה את זה.
גם האורך של הפרקים (22 דקות) מתאים כמנת קינוח שלא חייבים לקבל יותר מדי ממנה בפעם אחת.