יום ראשון, 25 בינואר 2015

פרסום: אז, מה קורה ברשת FOX ?



גם ברשת FOX, כמו גם ברשת ה CW קיבלו בשבועות האחרונים מספר החלטות ולמען האמת, חלק מהן גם מפתיעות. הגיע הזמן לעשות סדר גם ברשת, אשר בשנתיים האחרונות נמצאת במצב לא טוב בנתוני הרייטינג.

ראשית, רבים בוודאי שמו לב, כאשר ברשת הודיעו על חידוש שלש סדרות לעונה הבאה, שסדרה אחת נעדרת הרשימה וזאת למרות שהיא מניבה נתונים סבירים, בוודאי בהשוואה לשאר הפלופים של הרשת. אני מתכוון לדרמה Sleepy Hollow, אשר עומדת בקרוב לסיים את עונתה השנייה. יש לכך סיבה טובה מאד.

ברשת FOX שמו לב שבעונה זו, השנייה, נתוני הרייטינג של הסדרה Sleepy Hollow נפלו. נכון, מדובר בנתונים סבירים וכאלו שעדיין מצדיקים חידוש, אולם ברשת ניסו להבין את הסיבה לירידה בנתונים. לאיזו מסקנה הם הגיעו ? שהיות ולסדרה יש סיפור מסגרת חזק הסדרה לא מצליחה לשוב ולהתרומם. ולכן, המפיקים קיבלו הוראה לנסות ולהפוך את הסדרה לקלילה יותר ולהפחית מהמשקל של הסיפור המרכזי בסדרה. בשל כך, ברשת מחכים לראות כיצד קהל הצופים של הסדרה יגיב. במידה ונתוני הסדרה ירדו בשל כך מתחת ל 1.0 נק' מדד הסדרה תבוטל. במידה והסדרה תצליח לשמר נתונים של 1.4 נק' מדד ומעלה היא תזכה להזדמנות נוספת. אם אתם שואלים אותי, ובמידה ואתם קוראים את המאמר סימן שאתם מתעניינים בדעתי, הבעיה של הסדרה היא לא סיפור המסגרת, אלא השיבוץ שלה. בעונה שעברה היא שובצה עם Bones ו Almost Human ושיבוץ זה הצליח. תוסיפו לכך את העובדה שהאיכות של הסדרה ירדה בעונה השנייה בצורה ניכרת ותקבלו את הסיבה לירידה בנתונים. בכל מקרה, עונה של 22 פרקים היא לא אמורה לקבל. לפעמים קשה להבין כיצד מנהלי רשתות הטלוויזיה לא רואים זאת, כאשר כל בר דעת מבין זאת מהר מאד.

החלטה נוספת שברשת קיבלו בשבועות האחרונים היא ניסיון להחזיר את הסדרה Bones לעונה נוספת, אחת עשרה במספר וזאת בכפוף לחתימה על חוזים חדשים עם השחקנים. דבר לא פשוט בפני עצמו היות ומדובר בסדרה וותיקה ובשל כך גם יקרה. גם הסיבה לכך ברורה. ברשת עדיין לא מרגישים שהם יכולים לוותר על עוגן בלוח המשדרים, גם אם נתוני הרייטינג  של הסדרה בינונים במקרה הטוב. יהיה מעניין לראות במידה והיא תחודש היכן היא תשובץ, אולי במקום Glee, ביום שישי, משום שפרט לחתימה על חוזה ליותר מעונה אחת, קשה לראות את הרשת בשנה הבאה מחדשת את הסדרה לעונה נוספת. מצד שני, יכול להיות שברשת למדו את הלקח של אישור לשתי עונות ל Glee, אשר נתוניה באותם ימים לא היו גבוהים ובסופו של דבר הם נתקעו עם עונה שישית של הסדרה שהם לא רצו. במקרה של Bones גם יהיה מעניין לראות את נתוני הרייטינג שלה כאשר היא תשוב מהחופשה הארוכה שלה.

הודעת החידוש המוקדמת של Brooklyn Nine Nine הייתה מעט מפתיעה, בעיקר בשל העובדה שכאשר לא משודר פרק חדש של הסדרה The Simpsons, נתוני הרייטינג של הסדרה בינוניים מאד. צריך גם לזכור שהסדרה קיבלה עונה שנייה ברגע האחרון ועתה היא מקבלת עונה שלישית בשלב כה מוקדם ? במידה ומעוניינים לחפש תשובות להודעת החידוש המוקדמת אפשר להעלות שתיים מרכזיות. ראשית, הקומדיה הצליחה להשתלב בצורה טובה יחסית בערב האנימציה של הרשת ביום ראשון , וזאת למשל, בניגוד לסדרה Mulany שנכשלה לעשות זאת. ברשת לקחו זאת בחשבון וכן את העובדה שהמבקרים ממשיכים להרעיף מחמאות על הסדרה גם בעונתה השנייה והגיעו למסקנה שכדאי להשקיע בה. לפעמים עיתוי ושיבוץ עושים את כל ההבדל.

מצד שני, נעדרו מרשימת החידוש, נכון לעכשיו, שתי הקומדיות של הרשת: New Girl ו"הפרויקט של מינדי". בשעה שלגבי האחרונה, ידוע שסיכויה לקבל עונה נוספת לא גבוהים במיוחד ותלויים בפיילוטים של הרשת לעונת 2015, הרי שהיעדרותה של New Girl בולטת וזאת למרות נתונים בינוניים במיוחד. הסיבה לכך היא, שברשת עדיין בודקים לאיזה כיוון הם יצעדו בעונה הבאה וזאת לאור ההצלחה הגדולה של Empire וההצלחה הבינונית פלוס של Gotham. אל תתפלאו אם העונה הבאה של הרשת תפתח ללא קומדיות כלל וכלל. או שהן יישמרו לחלק השני של העונה ואז New Girl תהיה "סותמת חורים" בלוח המשדרים. הסדרה תעבור השנה את רף 88 הפרקים הנחוצים לסינדיקציה ולכן יכול להיות מצב שגם אם היא תחודש, והסיכויים לכך עדיין טובים (ואולי גם טובים מאד) זה לא יהיה לעונה מלאה בת 22 פרקים.

דרך אגב, השמועות על החזרת Prison Break או 24 לעונה נוספת הן רק משאלת לב בקרב הצופים. זה לא עומד לקרות, לגבי הראשונה בכלל לא ולגבי השנייה, מי שקיווה שהסדרה תשוב ללא קיפר סאת'רלנד, הסיכוי שזה יקרה קלוש מאד משום שקיפר ויוצרי הסדרה מתואמים שזה יקרה איתו או שזה לא יקרה בכלל ונכון לעכשיו הוא לא רוצה לשוב לעונה נוספת. מצד שני, הדיבורים על חזרה אפשרית של The X Files נראים רציניים יותר, משום שהם נמשכים כבר מעלה משנה. לא ברור רק באם זה אקטואלי לעונה הנוכחית. במה זה תלוי ? בראש ובראשונה ששלשת ה"אסים", דיוויד דוכבני, ג'יליאן אנדרסון וכריס קארטר יאשרו את השתתפותם. לגבי האחרון, זו לא בעיה, הוא פנוי להפיק ולכתוב את העונה המקוצרת. גם דיוויד דוכבני הסכים לחזור. הבעיה היא עם אנדרסון שמאד עסוקה ויצטרכו למצוא זמן בכדי לתאם את צילומי העונה. בכל מקרה, לא יהיה מדובר בריבוט אלא בעונה נוספת לסדרה.

ולבסוף, שימו לב בעונת הפיילוטים הנוכחית לפיילוט Minority Report. ברשת מעוניינים מאד בפרויקט הזה וההוכחה לכך היא שמארק מלויד לוהק להיות במאי הפייילוט. הבמאי מאד מוערך על ידי הרשת והוא כבר ביים את הפיילוט של Backstrom וכמו כן, הוא עומד לביים שני פרקים בעונה החדשה של Game Of Thrones.

תגובה 1:

techtik אמר/ה...

כמו תמיד, אני מאוד אוהב את הניתוחים שלך. לא ברור איך לרשתות האלה אין אנשים כמוך שיכולים לנתח את המפה בצורה טובה הרבה יותר משהם יודעים (זוכר את מקרה NBC בלוחות של 2012 ו2013? זה.)
אני עדיין מבואס מהביטול של Almost Human היתה סדרה נהדרת.
חבל מאוד אם יבטלו את Sleepy Hollow, ובכלל אני לא אוהב התערבות של הרשתות בצורה קריאטיבית זה תמיד הורס ופוגם בסדרות.
השנה מלבד סליפי סולו אני לא צופה באף סדרה של FOX כי הם ביטלו את כל הסדרות שלהם שצפיתי ואהבתי.
המצב של רשת FOX נראה עגום יותר משל ABC ו NBC.