יום רביעי, 14 בינואר 2015

פרסום: אז, מה קורה בממלכה של רשת ה CW ?



רשת ה CW הודיעה לפני מספר ימים מספר הודעות, אשר בוודאי העלו תהיות בקרב רבים ממעריצי סדרות הרשת. הגיע הזמן לעשות קצת סדר בבלגן.

ראשית, ברשת הודיעו על מועדי עליית הסדרות החדשות שלה לחצי השני של העונה ומועדי העלייה העלו מספר מסקנות:

המסקנה הראשונה היא, שמבין שתי הסדרות החדשות של הרשת, הסדרה izombie שתעלה ביום שלישי החל מה 17 במרץ, היא הפייבוריטית של הרשת ולאו דווקא The Messengers אשר תעלה ביום שישי החל מה 10 באפריל. התהייה מגיעה בעיקר בשל כך שהאחרונה היא זו שמייצרת את הבאז הגדול יותר. הסיבה לשיבוץ של izombie עם The Flash היא בשל העובדה שמדובר בסדרת קומיקס ולכן מאחדים אותה עם The Flash, שהיא סדרת הקומיקס המצליחה של הרשת. וזאת למרות שמדובר על סדרה שונה לחלוטין מבחינת קהל היעד היות ומדובר בנושאים שונים לחלוטין.

המסקנה השנייה היא, שברשת לא חושבים שהסדרה The Messengers יכולה להצליח. אין שום סיבה שברשת ישדרו אותה ביום שישי, משום שמשבצת השידור הזו היא תעודת ביטוח לביטול בתום עונה אחת בלבד. יכול מאד להיות, שכאשר העונה תסתיים בחודש מאי היא תועבר לאמצע השבוע, אבל אז יכול להיות שזה יהיה מאוחר מדי. כיצד בהפקה יכולים לבסס לעצמם קהל בערב זה בשלב הזה של העונה ? אפשרות טובה יותר עבור ההפקה והרשת הייתה שיבוצה בעונת הקיץ באמצע השבוע.

המסקנה השלישית היא, שהשיבוץ של Supernatural עם Arrow הוא הימור גדול של הרשת. מצד אחד, השיבוץ ירים, ככל הנראה, את נתוני הרייטינג של הערב בכלל ושל Arrow בפרט, אולם מצד שני, זה יכול לגרום לבעיות עבור The Flash, אשר נמצאת בעונתה הראשונה. נכון, היא מצליחה מאד העונה, אבל עדיין היא לא הוכיחה שהיא יכולה לעמוד בפני עצמה. לא כל שכן, שמדובר בשליש האחרון של העונה.

מי שתהה, העונה השלישית של Beauty & The Beast תעלה רק בסוף חודש מאי או תחילת חודש יוני ותשודר לאורך כל חודשי הקיץ. הסיבה ? ברשת העדיפו, בדיוק כמו שעשו עם העונה האחרונה של Gossip Girl, להעלות את העונה האחרונה של Hart Of Dixie (וכן, זו העונה האחרונה. מתן עונה נוספת תהיה סנסציה) ולסיים את דרכה לפני שיחזירו את Beauty & The Beast, כאשר לגביה יכול להיות שוב שנתונים סבירים פלוס התעניינות בשוק הבינלאומי יאפשרו לה עונה נוספת בעונת הקיץ שלאחר מכן (סיכוי לא גדול).

הצופים שקיוו לסדרת DC Comics נוספת, מה שניתן לומר בנידון הוא, שברשת חושבים ליצור ספין אוף נוסף ל Arrow בשם The Atom, על שם הדמות ששמה הרגיל הוא ריי פאלמר, את הדמות בסדרה מגלם ברנדון רות'. מדובר על כך שהמפיקים של Arrow ו The Flash ייקחו על עצמם גם את הסדרה הזאת. צריך לזכור שמדובר בשיחות ראשוניות בלבד בין הצדדים. המעריצים יאלצו להתאזר בסבלנות בכדי לדעת אם הספין אוף ייצא לפועל.

ברשת ה CW גם חידשו 8 סדרות. למעשה, את כל הליין שלהם בערבי שני עד חמישי. בעוד שלגבי חמש סדרות לא מדובר בהפתעה, ואולי גם לגבי The 100 לא מדובר בהפתעה גמורה, אולם חידושן של Reign ו Jane The Virgin הפתיע חלק לא קטן ממומחי הטלוויזיה האמריקאיים. מי שמביט לעומק יכול להבין מדוע זה קרה.

ראשית, בשל העובדה שברשת לא כל כך משקיעים השנה בעונת הפיילוטים שלהם, אפשר להבין שהם חושבים שאין להם להיטים רבים (אם בכלל) לעונה הבאה, כפי שבעונה הקודמת הם ידעו כמעט בוודאות ש The Flash תצליח, אך לא תיראו לעצמם עד כמה. לכן, גם ניתן להסיק, שהרשת לא תאשר יותר משתיים או שלש סדרות חדשות לעונה הבאה מעונת הפיילוטים הנוכחית.

כמו כן, עושה רושם שהרשת מכינה את הקרקע לימים שאחריי ביטול Beauty & The Beast ו Hart Of Dixie, כאשר Reign ו Jane The Virgin יכולות להיות המחליפות שלהן, משום שלפחות לגבי Reign אין שום הצדקה להמשך שידורה בערב יום חמישי לאור נתוני הרייטינג שלה העונה. מעבר שלה להיות "סותמת חורים" ביום שישי או מעבר לשידור בעונת הקיץ הוא רעיון הגיוני יותר.


לסיכום, ברשת קיבלו החלטות גדולות כבר בשלב הזה של העונה ולמעשה "סינדלו" את עצמם לעונה הבאה. זו עומדת להיות עונת הפיילוטים המשמימה ביותר של הרשת בשנים האחרונות, אשר התרגלה לאשר מדי שנה ארבע או חמש סדרות חדשות. קשה לראות את זה קורה השנה. חבל, אין למה לצפות, אולי רק לשיבוץ המחודש לעונה הבאה, משום שאפשר להבין שהליין של העונה הנוכחית לא אמור להישאר על כנו. לפחות סדרה חדשה אחת תיכנס אל לוח המשדרים החדש. מצד שני, מבט על הפרויקטים של הרשת לעונה הבאה לא עושה חשק לראות אפילו אחד מהם משתלב בלוח המשדרים.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אני דווקא חושבת שההזזה של על-טבעי וציוות של סדרה חדשה לפלאש הוא הגיוני.
הרייטינג של הפלאש כל חזק ויציב שגם בלי על-טבעי השנה הוא ישאר כזה, ודווקא עכשיו כשהרייטינג של הסדרה כל כך גבוה זה הזמן להשתמש בה כמקפצה לסדרה חדשה.
לגבי על-טבעי וARROW אין מה לדאוג. שנה שעברה הציוות הזה היה הערב הכי חזק של הרשת. סביר להניח שגם הפעם השיבוץ ביחד יטיב עם שתי הסדרות.

אנונימי אמר/ה...

מה קורה עם פרקים חדשים/עונה חדשה של teen wolf?