יום שלישי, 20 בינואר 2015

פינת D1D1 רואה סרטים

The November Man - איש נובמבר - פירס ברוסנן מככב בסרט האקשן כפיטר דוורו, סוכן C.I.A לשעבר, אשר חוזר מפרישה בכדי להחזיר "נכס" של ארה"ב, אולם במהלך החילוץ היא מוצאת להורג על ידי ה C.I.A והלה פועל לפענח את הסיבה להוצאה להורג. במהלך החקירה הוא מגלה שחייה של פליטת מלחמה צ'צ'נית בשם מירה (אולגה קורלינקו) נמצאים בסכנה מצד הרוסים וגם מצד האמריקאים והוא מנסה לאתר אותה מבלי לדעת שהיא נמצאת מתחת לאף שלו.

הסרט מזכיר במידה רבה את סרטי ג'יימס בונד בהם כיכב ברוסנן לפני יותר מעשור, כמובן שללא הפעלולים המטורפים של הסרטים הללו. עובדה זו נתמכת על ידי ליהוקה של אולגה, אשר כיכבה בסרט "קוונטום של נחמה" לצד דניאל קרייג כג'יימס בונד. בעיקר בשל העובדה שקיים רעיון כללי והסרט קצבי מאד, אך יש בו מעט מאד תוכן. כן, מנסים למצוא את מירה, ונכון שיש עלילה כללית אודות ניסיון שליטה במתמודד רוסי לנשיאות, אולם אין הרחבה בנידון וההסברים המתוארים הם קצרים מאד. ביחס לסרטי אקשן של השנים האחרונות מדובר בסרט קצר בצורה יחסית (כ 101 דקות) ואילו היו מרחיבים מעט בנידון יכלו למשוך את הסרט לכיוון השעתיים. בדרך כלל מדובר ב"מריחה", אולם לאור העובדה שהעלילה מתפתלת מעט ויש מעט תפניות בסיום הרי שהיה ראוי להאריך את הסרט.

מבחינת משחק, מדובר בליהוקים נכונים של פירס ברוסנן ואולגה קורילנקו וגם של לוק ברייסי כמייסון, התלמיד של פיטר, אשר נאלץ לעמוד מולו כאשר פיטר נרדף על ידי ה C.I.A לאחר שהוא הורג שלשה מחברי הצוות אשר חיסלו את אם בתו. גם ליהוקו של ביל סמיטרוביץ' כג'ון הנלי, האיש אשר מכניס את פיטר אל תוך הקלחת, היה נכון. אולם, ליהוקו של לאזר ריסטובסקי כארקדי פדרוב, המועמד הרוסי לנשיאות, היה גרוע כמו גם של וויל פאטון כפרי וויינשטין, בכיר ב C.I.A אשר נחשד כמשתף פעולה עם פדרוב. פנים מוכרות בסרט זה הם של קתרינה סקורסון ("האנטומיה של גריי", "מרפאה פרטית") כסיליה, סוכנת C.I.A ואלייזה טיילר ("המאה") כשכנה של מייסון.

אז, לראות או לא לראות ?

בסך הכל מדובר בסרט אקשן לא רע ביחס לשנים האחרונות. לא מדובר בסרט הטוב ביותר שתראו, אבל הוא יעביר לכם כמאה דקות בהנאה יחסית. לכן, חובבי האקשן ייהנו מסרט זה ולא רק הם. בשל כך, ההמלצה שלי היא, נסו לראות. לפי דעתי, כבר מהדקות הראשונות תוכלו להחליט אם הכיוון שלו נראה לכם.




Lucy - לוסי - סרט אקשן נוסף בו מככבת סקרלט ג'והנסון (לאחר כל סרטי הקומיקס בהן כיכבה בשנים האחרונות) כלוסי, אישה שמכירה גבר ביפן ולאחר שבוע הוא גורר אותה לעסקה, אשר יוצאת משליטה וסוחרי סמים מחליטים להשתמש בה כבלדרית סמים לאירופה עבור סם חדש שהומצא. לאחר שמכים אותה, הסם חודר לגופה וגורם לה לשינויים פיזים נרחבים, אשר מאפשרים למוחה להשתדרג עוד ועוד עד שהיא מגיעה למאה אחוז ניצול של יכולותיו. במקביל, ארגון הסמים מנסה לאתר אותה ולחסלה.

לוק בסון ידוע בסרטי האקשן שלו, אולם גם עבור סרט אקשן מדובר בסרט חסר תוכן כמעט לחלוטין. קיים ניסיון להציג מה יקרה במידה ויכולות ניצול המוח האנושי יגברו, אבל העיסוק ברעיון כל כך שולי ביחס לאקשן, שהוא הופך אותו לחסר הגיון. גם במקרה הזה מדובר בסרט קצר יחסית, כתשעים דקות, והיה ראוי להרחיב מעט במידה ורצו לעסוק ביכולות המוח האנושי, במיוחד מאחר וברבע השעה הראשונה, כאשר הציגו את דמותה של לוסי, עשו זאת בצורה טובה, אבל ברגע שמתחיל האקשן כמעט ולא מתייחסים לפיתוח העלילה. מעבר לכך, אין הרבה מה לומר על הסרט וזאת בהחלט הבעיה המרכזית שלו. ג'והנסון ואקשן לבד זה לא מספיק.

אז, לראות או לא לראות ?

הרעיון מעניין אולם לא מפותח, האקשן טוב אולם לא מעולה והתסריט כמעט ולא קיים. בהחלט לא היצירה הטובה ביותר של לוק בסון. ודרך אגב, מי בדיוק סידר את השיער לסקרלט ג'והנסון בסרט זה ? רק חובבי האקשן שלא יכולים לפספס עוד סרט אקשן יכולים לצפות בו, כל השאר צריכים לדלג עליו.

 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על הסרט limitless? הוא די דומה ללוסי
מה דעתך על הסדרה helix?