יום שישי, 23 בינואר 2015

עונת הפיילוטים 2015: מגמות ראשוניות



העיתוי של ההשקה בהצלחה של הסדרה Empire בדיוק בשעה שבה רשתות הברודקאסט מתחילות לאשר את הפקת הפיילוטים לעונה הבאה, ככל הנראה ישפיע על ההחלטות שלהן. אנו מתחילים לראות סימנים לכך בהזמנות הראשונות שלהן. 

אחת מהדרמות שרשת NBC הזמינה לה פיילוט נעה מתחת לרדאר, הכוונה היא ל Love Is Four Word של דיאן סון, אשר מתוארת כ"חוקי המיניות והג'נדר מתנגשים, כאשר שלש זוגות גרושים מציבים את נושא הנישואין למבחן."

בשעה שהנושא הגזעי היה תמיד אחד מנושאי הפרויקט, הרי שבתסריט המקורי הזוג המרכזי בסדרה היה לבן. אולם, ברשת NBC פנו לסון ותהו אם היא תוכל "להפוך" אותם לאפרו אמריקאיים והיא אימצה את ההמלצה. מיד לאחר מכן ברשת אישרו את הפרויקט לפיילוט.

לשניים משלשת הדרמות שרשת NBC אישרה עד כה יש מוטיב אתני חזק. הפרויקט השני הינו The Curse Of The Fuentes Women, אודות שלש דורות של נשים לטיניות.

כמו כן, רשת NBC אישרה לפני מספר ימים את "טלנובלה", קומדיה בת 13 פרקים מבית היוצר של אווה לונגוריה, אשר מתרחשת מאחורי הקלעים של טלנובלה ספרדית, הופעה חיה של The Wiz ומיני סדרה בת שמונה פרקים אודות אחד מהנושאים החזקים מאד בהיסטוריה האפרו אמריקאית: Underground Railroad, בהם השתמשו האפרו אמריקאית במאה ה 19 בכדי להבריח עבדים מהדרום לצפון.

בשעה שהזמנת הפיילוטים רק החלה, אין ספק שנראה עוד ועוד מהנושאים הללו. רשת NBC "מובילה" במירוץ הזה ויכול להיות שגם תמשיך להזמין פיילוטים נוספים בעלי מוטיב דומה. רשת FOX החלה בהזמנות לפיילוטים ואחד הראשונים היה החידוש ל Luther, אשר סביר להניח ייהנה, בהתאם למקור, מאפרו אמריקאי בתפקיד הראשי. רשתות CBS ו ABC אמורות להצטרף מאוחר יותר.

קומדיות ממשיכות להיות נושא כאוב בקרב רשתות הברודקאסט בעונה הנוכחית, אשר רשמו הצלחות דווקא בדרמות עם HTGAWM, Empire, Gotham, The Flash ו Scorpion. בקרב הדרמות יש רק קומדיה אחת עם אפשרות להצלחה, Black-Ish, אשר החלה בצורה טובה בנתוני הרייטינג אבל לאט לאט היא מאבדת גובה. ארבע הרשתות הגדולות ינסו שוב כמדי שנה לפצח את תעלומת הקומדיות (אבל כנראה, בלי הרבה הצלחה....)

קיימת התאיידות של ההזמנה ישירות לסדרות בקרב רשתות הברודקאסט, וזאת בניגוד לעונה שעברה כאשר הוזמנו Emerald City, Aquarius, Shades Of BlueThe Slap, ו Unbreakable Kimmy Schmidt  (רשת NBC), Hieroglyph, Backstrom, Last Man On Earth, Weird Loners ו Mulaney (רשת FOX),
Agent CarterMembers Only ו Astronaut Wives Club (רשת ABC) ו Battle Creek (רשת CBS). שלש מהדרמות הללו בוטלו בסופו של דבר על ידי הרשתות ולא עלו לאוויר (Emerald City, Hieroglyph ו Members Only). עושה רושם שהרשתות נרגעו מהמגמה הנ"ל בעונה הנוכחית. ישנן רק שתי הזמנות בלבד ישירות לסדרות עד עתה: Scream Queens של ראיין מרפי ברשת FOX והקומדיה "טלנובלה" של אווה לונגוריה ברשת NBC. רשת CBS ממשיכה בקו של הזמנה ישירות לסדרה, אך רק לעונות הקיץ, כאשר השנה נוספה Zoo.

ככל שאנו נעים קדימה והימים חולפים, עושה רושם שהרשתות יזמינו השנה מעט פחות פיילוטים בהשוואה לעונת הפיילוטים הקודמת.

רשת NBC - בחצי השני של עונת 2015-2014 לרשת יש רק שעת קומדיה אחת. עם כל כך הרבה דרמות וכה מעט קומדיות, ברשת ינסו להשקיע יותר בקומדיות השנה. נכון לעכשיו, התכנון הוא 8 דרמות ו 12 קומדיות.
בהשוואה לעונה שעברה מספר הדרמות אמור להיות זהה. בעונה שעברה אושרו 8 דרמות לפיילוטים בנוסף ההזמנות ישירות לסדרות ל Emerald City ו The Slap.
השנה, לרשת יש עדיין שתי ירושות של הזמנות לסדרות עם Shades Of Blue של ג'ניפר לופז ו Aquarius של דיוויד דוקבני, כאשר האחרונה שובצה לעונת הקיץ 2015.
בנושא הקומדיות, רשת NBC מפחיתה בצורה דרמטית את הזמנות הפיילוטים, כאשר בעונה שעברה הוזמנו 17 פיילוטים.

רשת CBS - ברשת מעוניינים להעניק 8 עד 9 הזמנות לפיילוטים לדרמות וגם לקומדיות. בשנה שעברה, הרשת הזמינה 7 פיילוטים לדרמות בנוסף להזמנות ישירות לסדרה ל Battle Creek של וינס ג'יליאן ודיוויד שור, ו 10 לקומדיות, כאשר בסופו של דבר הזמינה רק 2 מהן, The McCarthys ו The Odd Couple.

הצורך של הרשת לדרמות לא גדול במיוחד, היא כבר אישרה את שלש הדרמות החדשות שלה לעונה הנוכחית
(Scorpion, Madam Secretary ו NCIS: New Orleans). בתחום של הקומדיות The McCarthys ככל הנראה לא תשרוד ו The Millers בוטלה ועושה רושם שברשת ינסו לפנות לכיוון הדרמות.

רשת ABC - ברשת אמורים לאשר 10 פיילוטים לקומדיות ואותו מספר, פחות או יותר, של דרמות, מעט פחות ממה שברשת הזמינו בעונה שעברה. בעונה שעברה הוזמנו 13 פיילוטים לקומדיות ו 11 פיילוטים לדרמות בנוסף להזמנה ישירות לסדרה של Agent Carter, Members Only ו The Astronaut Wives Club.

רשת FOX - ברשת FOX מעוניינים להזמין כ 7 פיילוטים לדרמות וכאותו מספר גם לקומדיות. קשה להשוות זאת לעונה שעברה, משום שברשת ניסו בעונה שעברה לנהוג כרשת כבלים עם הזמנות ישירות לסדרות ולזנוח כליל את עונת הפיילוטים. רשת FOX הפיקה 5 פיילוטים לקומדיות בנוסף להזמנה ישירות לסדרות של Mulaney,
Weird Loners ו Last Man On Earth. הרשת הפיקה 3 פיילוטים לדרמות וכולם אושרו: Gotham, Empire ו Red Band Society. בנוסף להזמנה ישירות לסדרה של Backstrom ו Hieroglyph, כמו גם אישור לפרויקטים נוספים שלא קרמו עור וגידים כגון Home ו Runner.

רשת ה CW - ברשת כבר אישרו לעונה הבאה 8 סדרות, כולל שתי הסדרות החדשות שלהן העונה: The Flash וJane The Virgin. הם מתכוונים להישאר בעונת הפיילוטים הנוכחית עם המגמה שלהם בשנים האחרונות: הזמנה של 5 עד 6 פיילוטים לדרמות. בעונה שעברה היא הזמינה 5 פיילוטים בנוסף לניסוי פיילוט לספין אוף של הסדרה Supernatural.


 הערה: הכתבה מבוססת על ניתוח של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

The Witches of East End הסתיימה עם סוף פתוח??

אנונימי אמר/ה...

^^^
כן.
הרשת החליטה לבטל את הסדרה אחרי שהעונה השניה כבר הסתיימה ולא אישרה עונה נוספת לסגירת הסיפור...

techtik אמר/ה...

כנראה לא שמת לב אבל "בשעה" היא מילה קבועה אצלך בנושאי פיילוטים, כל הכתבות שלך על פיילוטים יש את המילה הזו המון פעמים.