יום ראשון, 28 ביולי 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: מענה לתגובות הקוראים לגבי הקריאה שלי למחוק את פועלו של קורי מונטית', כוכב הסדרה Glee, בשל השימוש שלו בסמים, הסדרות הטובות בעונה הקודמת בחמש רשתות הברודקאסט, "אלמנטר"י," זאב צעיר", רשת USA, "גרייסלנד", "הגשר", "צווארון לבן", "אחוזת דאונטון" ועוד...

השבוע נתחיל מתגובות להערה שלי אודות העובדה שצריך למחוק את המורשת של קורי מונטית':
תגובה ראשונה:

מצחיק שאתה קורה לקורי מונטית' נרקומן בעוד שהיללת פה ללא סוף את מרלין מונרו.
אז נכון, היו לו בעיות עם סמים, אבל הוא ניסה לטפל בהן ואף דיבר עליהן וניסה למנוע מאנשים ללכת בדרכים שהוא הלך. הסיבה שמהללים אותו כל כך היא לא כי הוא שיחק בגלי, אלא בגלל האדם שהוא היה. הוא היה מאחר לאירועים כי היה עוצר להצטלם עם מעריצים, היה חבר בכל כך הרבה עמותות שונות, ולא היה אדם אחד שהיה לו משהו רע להגיד עליו. התמכרות זאת מחלה, וזה לא משהו שהוא יכל לשלוט עליו. הוא ניסה לטפל בעצמו, אפילו נכנס פעמיים למרכז גמילה, אך לא כל האנשים חזקים מספיק כדי להתמודד עם המחלה הזאת.

תגובה שנייה:

מסכימה עם התגובה מעלי.
כל התמכרות היא מחלה ולמפורסמים אין פתרונות קסם להתמודדות עם התמכרות יותר מאשר לאדם רגיל. להיפך, לפעמים הפרסום והכסף הופכים את זה ליותר קשה. זה לא נכון לשפוט בן אדם בגלל שכשל להתמודד עם התמכרות, ולהגיד שצריך למחוק את פועלו זה כבר בכלל מוגזם.
מה זה ייתן עם תמחוק את פועלם של: איימי ווינהאוס, וויטני יוסטון, ג'ניס ג'ופלין, ג'ים מוריסון, גי'מי הנדריקס, קורט קורביין, ג'ון בלושי, ג'ורג' בסט, ג'ודי גרלנד, בילי הולידי, ריבר פיניקס, אלביס פרסלי... והרשימה כמובן עוד ארוכה מאוד.
רק אנחנו נפסיד מכך, הם כבר בלאו אכן מתים.

תגובה שלישית:

אני לא יכול לסבול את הצביעות הזו. אז מורשת מרלין מונרו היא משובחת בגלל שהיא היא אבל בגלל שזה קורי מונטית' אז פועלו צריך להימחק ?
הבן אדם היה זמר ושחקן אהוב שהסמים פגעו בו ובסופו של דבר הכריעו אותו, הוא ניסה להיגמל ופעל על מנת שאחרים לא יהיו כמוהו ! מסכים עם התגובות שמעליי.



תגובה של D1D1:

ראשית, אני שמח שההערה שלי גרמה לשיח, זה מה שאני מנסה לעשות בבלוג הזה כבר ארבע שנים (אבל מי סופר...). ועכשיו, לגופן של התגובות:

הטענה כביכול, ששיבחתי את המורשת של מרלין מונרו בניגוד לזו של קורי מונטית' שגויה. ראשית, אי אפשר להשוות בכלל בין המורשות של האישה המשפיעה ביותר על עולם הבידור במאה העשרים לשחקן די בינוני וזניח שפרט למעריצי סדרה אחת או שתיים (אני דווקא זוכר אותו מקייל XY) אף אחד לא מכיר, אלא רק עתה בשל מותו מסמים. אבל, לא זו הנקודה שרציתי להבהיר. מי שקרא את כתבת הניתוח שלי על מותה של מרלין מונרו עד סופה בוודאי זוכר שקראתי למרלין מונרו נרקומנית ואני גם לא חוזר בי. כן, היא הייתה נרקומנית. כמו כן, הצבעתי על כך שהשאיפות המטורפות שלה גרמו לה להידרדרות במחלתה (הפרעה דו קוטבית) וביחד עם הסמים גרמו למותה, כך שלא היללתי את השחקנית.

כנראה שלא הבנתם מה הייתה כוונתי, כאשר פרסמתי את פינות האנקדוטות על מרלין מונרו. רציתי מזה זמן רב לעסוק בחידה ששמה מרלין מונרו, חידה שעד היום עוסקים בה, בין היתר בשל העובדה שחידת מותה נותרה מיסתורית עד היום. יכולתי לכתוב מאמר שלם שיתפרס על פני שמונה עד תשעה עמודים על חייה ומותה של השחקנית, אבל בסופו של דבר בחרתי בדרך שתהיה קלה יותר לקוראים ליהנות ממנה.

בפרויקט של מרלין מונרו רציתי להראות לצד הניצחונות הגדולים שלה כיצד אופיה היה פגום עוד לפני שהיא החלה במסע המטורף שלה להגשמה עצמית, מסע שדרדר אותה בסופו של דבר להיות נרקומנית ובמידה מסוימת גם אלכוהוליסטית ובסופו של דבר גרם למותה. כלומר, נקודת המוצא שלי לגבי השחקנית לא הייתה חיובית ולכן, הטענה שכביכול היללתי אותה מוטעית מהיסוד.

ולגבי סלבס המשתמשים בסמים. ראשית, אני לא בא בטענות לאנשים המשתמשים בסמים, בהחלט שלא. אני מודע לכך, שמדובר בהתמכרות ובמחלה. כמו כן, אני מודע לפועלו של קורי מונטית', אך הטענה שלי היא, שבניגוד לאנשים רגילים שהם לא סלבס, לקורי, או לשאר האנשים שצוינו בתגובה השנייה, אין את הפריבילגיה להיות מכורים (או אפילו להתחיל להשתמש) לסמים. כלומר, אם הם רוצים להצליח כזמרים\שחקנים\במאים\סטנדאפיסטים ועוד... הם לא יכולים להרשות לעצמם לעשן מדי פעם מריחואנה להגיד לעצמם שהם לא יתמכרו כי זה רק מריחואנה. מדובר במודלים לחיקוי וככאלה הם צריכים לדעת שהם צריכים להתנהג בצורה שמעל להתנהגות של שאר בני האדם. וברגע שהכל "מתפוצץ" החוצה צריך להקיא אותם החוצה.

לא מדובר בהתנהגות צבועה, אלא בערכים שאני חושב שסלבס צריכים להעביר לשאר האנשים. אנשים מביטים על סלבס ומחקים אותם, וכאשר הם שומעים על הכוכבים שלהם שמשתמשים בסמים הם יחקו אותם. הם יחשבו שמדובר באורח חיים של מפורסמים, והם לא יחששו מהעובדה שבסופו של דבר הם מתים, כי הם חיים "חיים מרגשים". ואז, מה יעצור את אותם ילדים מלהשתמש בסמים או שתייה ? איך אתם חושבים שהחל כל נושא עישון הסיגריות בקרב בני הנוער ? הם ראו שחקנים ומפורסמים מעשנים וחשבו שזה "גזעי" ו"מגניב" והחלו להשתמש והיום מדובר במגפה. היום גם האלכוהוליזם והסמים הם מגפה בקרב בני הנוער והעובדה שהם רואים כוכבים ומפורסמים שמשתמשים בסמים ואלכוהול פותחת פתח למצבים לא טובים.

אפשר להגיד משפטים יפים כגון הכל תלוי באנשים שלוקחים את הסמים או ששותים, ובמידה מסוימת זו יכולה להיות חצי אמת, אבל יש משקל לצפייה במפורסמים. למה אתם חושבים כל כך הרבה צעירים רוצים היום להיות כוכבי ריאלטי ?

ולבסוף, לגבי העובדה שבכך שנפסיד אם נמחוק את פועלם של מפורסמים מוצלחים, כי הרי הם מתים. צר לי, אבל בנקודה הזאת אני רואה את הדברים כשחור או לבן. במידה ופועלם יישאר כמו שהוא ההילה שלהם רק תגבר עם השנים. תראו איך מתייחסים היום למרליו מונרו, כאלה, ופחות מדברים על הדברים הרעים שלה, למרות שהם ידועים לכל. אז אולי המילה מחיקה קשה מדי עבורכם, אבל בכל מקרה צריך "להשחיר" את אותם מפורסמים רק בכדי שהצעירים (או אפילו המבוגרים יותר) לא ילכו בדרכם. והמקרה של מרלין מונרו גם יכול להוות דוגמא טובה לכך: אחת האנקדוטות שלי על מרלין מונרו הייתה לגבי קיי בנט, אחת מהחקייניות של מרלין מונרו, שבגיל 26 חיקתה את המנטור שלה והתאבדה בגלל אהבה נכזבת ובאותה צורה (בליעת כדורי שינה).

לסיכום, כפי שבוודאי הבנתם עד כה, אני נגד שימוש בסמים וסלבס שמשתמשים בסמים רק הופכים את השימוש בסמים למפתה יותר. אני לא אומר שיש משוואה שההערצה לסלבס שמשתמש\ת בסמים תוביל לשימוש בסמים, אבל ללא ספק שהיא יכולה להוות זרז לכך ואת זה אני רוצה למנוע. בשל כך, אני חושב שכן צריך "להשחיר" את פועלם של אותם סלבס שמשתמשים בסמים ובמידה שצריך גם למחוק את פועלם. מהבחינה הזאת, אני לא נסוג ממה שטענתי בשבוע שעבר בפינת "בוודאי שמתם לב ש..."

נמשיך עם שאלת דירוג:

לגבי עונת השידורים הקודמת- מהם לדעתך שלושת הסדרות הטובות ביותר של כל רשת ברואדקאסט ?



תגובה:

ברשת NBC לא מצאתי סדרות מעולות אבל Revolution הייתה מסקרנת.
ברשת FOX רק העונות השניות של New Girl ו Touch היו טובות
ברשת ה CW אני יכול רק לציין את Arrow.
ברשת ABC היו Nashville, Modern Family ו Scandal.
ברשת CBS היו הרבה סדרות טובות אבל השלש הטובות היו: Two Broke Girls, Person Of Interest
ו The Big Bang Therory.

נעבור למקבץ שאלות קצר:

1. יש כבר תאריך עליה ל"אלמנטרי" ?

2. מה דעתך על הסדרה "אלמנטרי" ?

3. ידוע לך מתי תהיה פגרה או משהו בסדרה Teen Wolf ?

תודה רבה :)



תגובה:

1. הסדרה חוזרת לעונה שנייה ב 26 בספטמבר.

2. עדיין לא צפיתי בסדרה, אעשה זאת בקרוב ואחווה את דעתי.

3. הסדרה תשודר בלי הפסקה עד ה 19 באוגוסט ואז תצא לחופשה עד ל 6 בינואר 2014.

מקבץ שאלות נוסף:

1. האם ידוע לך מה הסדרה הרווחית ביותר של רשת USA כעת(סדרות שעדין משודרות)?

2. האם ידוע לך מה הסדרה הכי פחות הרווחית ביותר של רשת USA כעת(סדרות שעדין משודרות)?

3. האם ידוע לך מה הסדרה הרווחית ביותר של רשת USA אי פעם?

4. האם ידוע לך מה הסדרה הכי פחות הרווחית ביותר של רשת USA אי פעם?

5. מה הסדרה האיכותית ביותר של רשת USA ב:

א. עונת הקיץ(סדרות שעדין משודרות)

ב. עונת החורף(סדרות שעדין משודרות)

ג. עונת הקיץ והחורף(סדרות שעדין משודרות)

ד. אי פעם

6. לרוב איזה סדרות מכניסות יותר? סדרות קיץ סדרות חורף?



תגובה:

1. אני לא יודע אם הכוונה ברווחית למוצלחת ביותר מבחינת נתוני הרייטינג, כי מבחינה כספית אין לי שמץ של מושג. במידה ואכן מדובר בנתוני הרייטינג (ובכך אתייחס גם לשאר השאלות) כיום מדובר ב Royal Pains.

2. כיום, מדובר ב Graceland.

3. לא, אולם בין המוצלחות ניתן לציין את מונק ו"סוכן מחוק".

4. לא, אולם הסדרה שפחות הצליחה בשנים האחרונות הייתה Common Law, אשר בוטלה לאחר עונה אחת בלבד.

5. א. Covert Affairs.

    ב. Psych.

    ג. Covert Affairs.

    ד. מונק.

6. סדרות קיץ. בגלל שהרייטינג שלהן גבוה יותר ואז הן מכניסות יותר כסף מפירסום.

שאלה נוספת על סדרה של רשת USA:

מה דעתך על הסדרה גרייסלנד?



תגובה:

אני מחכה לצפות בארבעת הפרקים האחרונים של העונה ולערוך לה "שלב סיכום עונה", אבל בקצרה אומר זאת כך: סדרה לא יותר מבינונית במקרה הטוב.

מקבץ שאלות נוסף לשירותיכם:

1. כמה גרסאות יש לסדרה "הגשר"? איזה כי מוצלחת?

2. מה דעתך על 2 הסדרות החדשות של ערוץ 10("מלבי אקספרס" ו- ,פרופיל 64")?

3. איך מתקדם הכתיבה של הספר שלך? מקווה שבצורה מעולה. בהצלחה איתו!



תגובה:

1. אני יודע שיש את הגרסה השבדית-דנית וכרגע את הגרסה האמריקאית, כאשר אמורות לצאת לפועל גם גרסאות צרפתיות ובריטיות. לגבי מי יותר טוב, לא יודע, לא ראיתי את הגרסה השבדית-דנית והאחרות עוד לא יצאו לפועל. לגבי הגרסה האמריקאית, אני עדיין בשלב ההתרשמות, כשאגבש דעה אגיב.

2. לגבי "מלבי אקספרס", הדבר היחיד שטוב בה הוא עדי הימלבלוי, כל השאר קישקוש. לגבי "פרופיל 64", עוד לא צפיתי בה.

3. באיטיות, קצת קשה לי בזמן האחרון לכתוב. בכל זאת, הגעתי ליותר מ 600 עמודים.

מקבצי השאלות לא נפסקים, להלן מקבץ נוסף:

שלום, קודם כל אני מאוד אוהב את הבלוג שלך ונהנה לקרוא בו, רוב הדברים מעניינים בו, עכשיו יש לי כמה שאלות:

1. אתה יכול להסביר לי איך מודדים את הרייטינג של סדרות שונות בערוצי טלוויזיה? בחו"ל ובארץ. לא השיטה של המדידה לפי הנקודות מדד אלא איך הם יודעים כמה רואים?

2. מה סדר ההופעה של הערוצים הברודקאסטים בארצות הברית? מי הופיע מתי.

3. בשלוש עונות האחרונות של הסדרה צווארון לבן העונות החדשות של הסדרה התחילו או בסוף יוני או בתחילת יולי, אבל עכשיו לקראת העונה החמישית אין עדיין תאריך לעונה החדשה, אתה יודע למה אין תאריך ומתי בערך היא אמורה לעלות?

4. מה דעתך על הסדרה אלמנטרי?

5. אתה יודע מתי אמורה לעלות העונה הרביעית של אחוזת דאונטון? זאת סדרה בריטית אז לא הצלחתי למצוא הרבה מידע עליה.

6. אתה יכול להמליץ לי על כמה סדרות קלילות לראות בקיץ? ראיתי דיי הרבה סדרות עד עכשיו אבל אני לא מצליח לחשוב על סדרות לראות.

7. שמתי לב שברשת cw יש הרבה סדרות נוער. השאלה שלי היא האם הרשת מייעדת את כל הסדרות שלה שיהיו סדרות נוער או שהיא יוצרת גם וגם?
 
 
 
תגובה:
 
ראשית, תודה רבה, אני שמח. ולגבי השאלות שלך:
 
1. כבר אמרתי שאני לא מעוניין לחזור על דבריי כל פעם בכל מה שקשור לצורת המדידה.
להלן הלינק לשיטת המדידה בארץ:
בארה"ב

2. להלן סדר ההופעה:

רשת CBS נוסדה בשנת 1927,
רשת NBC נוסדה בשנת 1940,
רשת ABC נוסדה בשנת 1943,
רשת FOX נוסדה בשנת 1986,
ורשת ה CW נוסדה בשנת 2006 כאשר אוחדו הרשתות WB ו UPN.

3. הרשת העדיפה להעלות את Graceland כסדרה חדשה ביום חמישי אחרי Burn Notice ולהזיז את Suits ליום רביעי במקום White Collar, הסדרה צפויה לחזור באזור חודש אוקטובר 2013 או ינואר-פברואר 2014.

4. עוד לא צפיתי בה, כשאצפה אחווה את דעתי.

5. בכל מקרה, אמור להיות משוחרר פרק ספיישל ב 25 בדצמבר 2013. לגבי העונה הרביעית, אין תאריך מדויק, אבל כל העונות עלו עד עתה בחודשי ספטמבר, אז סביר להניח שזה יקרה גם השנה.

6. לגבי סדרות קלילות:
King & Maxwell (סבירה)
Suits (עונה ראשונה מעולה, שנייה בינונית מינוס ועושה רושם שהעונה השלישית חוזרת להיות טובה)
Perception לא רעה בכלל
franklin and bash לחובבי הדרמות המשפטיות
Burn notice (עדיין שווה צפייה)

7. כן, הם מכוונים לבני הנוער. עד לפני שנתיים, עיקר תשומת הלב של מנהלי הרשת היו אופרות סבון לבני הנוער, עתה הם עוברים לז'אנר מעט יותר בדיוני.

הפעם לא מדובר במקבץ שאלות:

מה זה ערוץ ברודקאסט?




תגובה:

ערוץ פתוח ללא תשלום, בניגוד לערוצי הכבלים בתשלום, כמו בארץ עם ערוץ 1, 2, 10.

גם שאלה לגבי סרטים הגיעה השבוע:

אתה יכול לציין בבקשה את שמות שני הסרטים הראשונים בטרילוגיית באטמן? גרמת לי לרצות לצפות בסרט וחבל שאדלג על השניים הראשונים. תודה!



תגובה:

הראשון: Batman Begins.
השני: The Dark Knight

ונסיים בשאלת רייטינג:

אז אפשר כבר להסביר מה קרה עם THE FOSTERS?!- בהתחלה היה לה תנודות מוזרות ברייטינג מטוב לגרוע (למה?!), ועכשיו היא התייצבה על מצב טוב?!



תגובה:

גם זה קורה. עושה רושם שהסדרה באמת התייצבה על נתונים טובים, אבל הנתונים גבוליים ויכולים תמיד לנוע לכיוון הלא נכון. זו רק ההתחלה שלה. כרגע, קשה להסביר זאת, נחכה לתום העונה בכדי לקבל את ההתרשמות הכללית.

5 תגובות:

mip אמר/ה...

אז לגבי קורי מונטית, מה שאתה אומר זה שכשהוא היה בגיל 13, הוא היה צריך לחשוב על זה שהוא רוצה להיות שחקן מפורסם בעתיד ואז הוא יהיה מודל לחיקוי, וזאת הסיבה שבגללה קורי בן 13 היה צריך לא להתחיל להשתמש בסמים? אני יכולה לחשוב על 10 סיבות לא להתחיל להכנס לעולם הזה של הסמים, נשבעת לך שזו אפילו לא ברשימה.


אני חושבת שיש כאן שני קצוות - לא צריך להלל את פועלו כי בכל מקרה הוא היה שחקן בסדרה סוג ב', הוא לא עשה שום דבר שישנה את עולם המשחק באופן מסיבי. מצד שני לא צריך להעניש אותו על השימוש בסמים, ולבטל את כל מה שהוא עשה, כי בסופו של דבר זה כן שחקן שהשפיע על בני עשרה ואפילו על ילדים.

כן אפשר (וצריך) להשתמש בסיפור הזה כדי להראות לילדים שעכשיו בני 13 איך החלטות מטומטמות שעושים בגיל הזה יכולות להרוס לך את החיים שנים אחר כך.

אנונימי אמר/ה...

היי,

ראיתי שציינת שקינג ומקסוול בינונית?
אני כ"כ מסכים איתך! עד כה צפיתי רק בפיילוט ואני מוכרח לציין שהתאכזבתי קשות! לפני עונת הקיץ היא הייתה הסדרה שהכי ציפיתי לה כי אני מעריץ את ספריו של דיויד בלאדאצ'י אבל הסדרה פשוט רעה...אם בשביל זה ביטלו את 'העוקץ' אז אולי עדיף שהיו ממשיכים איתה עוד עונה או שתיים. לכל אורך הפיילוט קיבלתי את התחושה שכבר ראיתי את זה וששום דבר לא חדש ושם דבר גם לא מעניין...חבל.

מה דעתך?

אנונימי אמר/ה...

סמים, אלכוהול ושאר תחלואות...
הלוואי והיינו חיים בעולם שבו הסלבס היו מתנהגים כמו מודלים חיוביים לחיקוי, אבל מה לעשות שאנחנו לא חיים בעולם אוטופי, והדרישה הזאת מגוחכת וכמו שהתגובה מעלי ציינה גם לא תמיד אפשרית.
מעל הכל אתה שוכח שסלבס הם בני אדם וככאלה יש בהם מלכתחילה פגמים, לזה תוסיף את הפרסום והצורך להצליח ותקבל מתכון כמעט בטוח לאדם עם בעיות. חלק מתמודדים עם הבעיות יותר טוב וחלק פונים ל"עזרה" במקומות הלא נכונים.
הביקורת שלך להוקיע מסתכמת למעשה בדבר אחד - חינוך. אתה מצפה שהסלבס יחנכו את בני הנוער ולמה? ממתי זה התפקיד שלהם? בשביל חינוך יש לאותו נוער הורים, מורים, יועצים וכו', אם הנוער בוחר להפוך את ריאנה למודל לחיקוי צריך להוקיע את ההורים שלא חינכו נכון, ואת המורים ואת כל מערכת החינוך שממזמן הפסיקה לחנך לערכים ולמצוינות ומסתפקת בבינוניות.
(וזה לא נאמר רק בהקשר של ישראל)
אם אותם סלבס היו מקבלים חינוך ותמיכה משפחתית ראויים אולי הם לא היו צריכים לפנות לפתרונות אחרים.
בסופו של יום, אתה לא יכול להוריד מאיתנו את האחריות כחברה ולהפיל אותה על הסלבס.
נקודה נוספת למחשבה היא איפה מותחים את הקו של הגינוי. האם תוקיע רק את מי שמתדרדר לסמים ואלכוהול? ומה לגבי אנורקסיה, בולימיה, אלימות, התערטלות פומבית וכו'. 99% מהמפורסמות כיום מופיעות חצי ערומות, מה הופך אותן לחיקוי יותר ראוי ממפורסם שנכנע לסמים?...

אנונימי אמר/ה...

תודה על המענה לגבי the fosters (ועל הפינה בכלל);לגבי מקסוול וקינג- לדעתי הפרקים הבאים בסדרה טובים מהפיילוט [כולל אירוח של קריסטיאן קיין מהעוקץ בפרק האחרון)

אנונימי אמר/ה...


1. מה הסדרה המעודפת עליך ביותר של רשת USA ב:

א. עונת הקיץ(סדרות שעדין משודרות)

ב. עונת החורף(סדרות שעדין משודרות)

ג. עונת הקיץ והחורף(סדרות שעדין משודרות)

ד. אי פעם

2. תוכל לדרג את העונות של פרשיות סמיות לפי איכות התסריט?

3.האם אתה מתכוון לראות פרופיל 64?