יום ראשון, 7 ביולי 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: The Fosters, רשת ה CW, טורצ'ווד ועוד...

נתחיל עם התגובה של אסף לביקורת שלי על The Fosters (ערוך):

...The Fosters מזכירה לי...נוסחאות ברורות שכאלה, עלילות שהסוף שלהן ברור כבר בהתחלה, ולמרות הניסיון לחדש
עם משפחה קצת "אחרת" - בסופו של דבר המסרים מאוד שמרניים ולא באמת יוצרים תחום אפור שמאתגר את הצופים. מכאן הכל תלוי בכותבים. אפשר ליצור סדרה מרתקת עם בסיס אפרורי (יתכן שאני קופץ גבוה מדי, אבל גם הסביבה של my so called life לא הייתה חדשנית במיוחד כשהיא עלתה, ומדובר על פנינה טלוויזיונית מבחינת משחק ועלילה), ואפשר להדרדר ולהפוך ל-90210 (או כל אופרת סבון נטולת חידוש ועניין). אני בינתיים צופה בסדרה - עונת הקיץ היא זמן לנסיונות חדשים ולסדרות פחות כבדות. 



תגובה:

בקיצור, אתה מסכים עם הביקורת שלי, אבל אומר שאתה מחכה לראות אם היא תהפוך לאיכותית בשעה שאתה צופה בה כרגע. הביקורת שלי עסקה בארבעת הפרקים הראשונים ולפי מה שאני רואה כרגע לא מדובר בסדרה איכותית, אשר מביאה לצופה משהו חדש, בוודאי שלא עבור צופי אופרות הסבון, אשר ראו את כל הסיפורים הללו בכל כך הרבה עיבודים. הרעיון משומש, התסריט משומש וכך גם השחקנים. ובכל הנוגע לתסריט, צר לי אבל הוא לא איכותי. אני לא אומר שמדובר בעוד סדרה גרועה כמו הריבוט ל 90210, אלא שלא כדאי להשקיע בסדרה שלא מציגה לצופים משהו שהם לא ראו כל כך הרבה פעמים. אם בעתיד המצב ישתנה, אולי אשנה את דעתי. כרגע, הביקורת שלי נותרת בעינה. 

נמשיך עם שאלה לגבי רשת ה CW (ערוך):

האם לדעתך הרשת שהייתה סבון לנשים הופכת להיות Syfy2?! [למרות שניתן להגיד לטובתה שאף פעם הסדרות שלה מז'אנר זה בחינה ויזואלית לא הגיעו לרמת האפקטים הנחותה של הסרטים והסדרות של זו האחרונה... כמו למשל הסדרה האיומה עפ"י סטפן קינג או זו שבוטלה על האנשים עם הכוחות המיוחדים (ובולטת לטובה כנגדם יוריקה של אותו ערוץ גם מבחינת התסריט וגם מבחינת האפקטים- ולכן הייתה גם כה יקרה...)]



תגובה:

אני לא חושב שהיא תהפוך לחלוטין ל Syfy2. אולי אתם לא זוכרים, אך לפני שלש או ארבע שנים הרשת שידרה (מתוך בחירה) ארבע אופרות סבון באותה עונה !!! ("אחת שיודעת", 90210, מגרש ביתי, מלרוז פלייס) זה היה מטורף. מי צריך 4 אופרות סבון באותה עונה באותה רשת ? עד לפני שנה, המצב לא כך השתנה עם סדרות כגון "הלקאטס" או Hart Of Dixie והשנה גם "אמילי אוונס". עושה רושם שברשת עדיין ישמרו אופרת סבון אחת או שתיים מדי שנה, בכל זאת מדובר ברשת המשדרת לקבוצת גילאים צעירה יותר משאר רשתות הברודקאסט, אבל כן, הקו הוא ללכת אל הז'אנר הבידיוני יותר, אם כי גם בסדרות הללו (לא כולן) יש גוון של אופרות סבון כמו בסדרות "על טבעי", "יומני הערפד" ו\או "היפה והחיה".

השאלות הבאות מגיעות מאדיר לוי: 

זו הרשת האהובה עלי (רשת ה CW), ניתוח מעולה לשנת 2012-13 !!

1. כתבת על 90210 : קראו את הניתוח שלי שערכתי עוד לפני תחילת העונה ותבינו שניתן היה לראות את הנולד. איפה אפשר לקרוא את זה ? 


2. ויש לי עוד שאלה ששאלתי עוד משבוע שעבר ולא ענית לי .. , הפרקים של 90210 מהחצי השני של העונה הניבו חרא רייטינג! 


3. ועם הנתוני DVR עלו ל0.6 משהו כזה .. למה זה לא השפיע על חידוש הסדרה? 
ועוד משהו על יומני קארי שכתבת, הצבעתי על הסיבה המרכזית בניתוח על הלוח החדש של רשת ה CW לעונת 2014-2013) . איפה הניתוח הזה אני רוצה לקרוא אותו ולא מצאתי פה בבלוג. 





תגובה:

1. לגבי התחזית על 90210 לפני תחילת העונה, להלן הלינק:
http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2012/09/2013-2012.html

2. לגבי יומני קרי, להלן הלינק: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2013/05/cw-2014-2013_16.html

3. לגבי השאלה על הרייטינג של 90210: אומר זאת פעם אחת אחרונה (לאחר שציינתי זאת יותר מפעם אחת, ואל תבקש ממני לציין היכן, אם אתה קורא את הבלוג בוודאי הבחנת בכך) בכדי שתבין: לא עונה יותר על שאלות לגבי 90210 !!! ואני חוזר: לא עונה על שאלות לגבי 90210. נקודה !!!! עניתי לך מספיק על שאלות ששאלת אותי לגבי הסדרה וזה נמאס, במיוחד מאחר והסדרה מתה והיא גם הייתה בין הסדרות הגרועות ביותר בעשור האחרון. תעבור הלאה. כל שאלה נוספת על הסדרה פשוט תימחק ולא תענה.

מקבץ שאלות נוסף:

1. הייתי שמח לדעת מהו מחיר זכויות השידור שמשלמות רשתות הכבלים והלווין למשל כמה משלמת הוט על מד מן ויס על כל שאר הסדרות הטובות בעולם כמו גם כמה משלמות הרשתות על שידורים חוזרים של סדרה מסוימת

2. הייתי שמח לדעת את חוות דעתך על "לצוד פילים", הסרט החדש של רשף לוי, "ואיים אבודים" סרטו הקודם של הבמאי. 

3. איך ריבונו של עולם תקציב הערוץ הראשון הוא מיליארד שקל ובתכלס הוא מפיק תכנים בשקל לעניות דעתי בתקציב כזה יש לערוץ הראשון תקציב להפיק סדרה בתקציב של אימפריית הפשע כל שנה

4. ושאלה אחרונה, בראייה לאחור האם לדעתך היה צריך להשאיר את זכיינית השידור "טלעד" כי היא היחידה שסיפקה תוכן איכותי בפריים טיים באופן רציף. 

סליחה שחפרתי
אשמח לתשובות





תגובה:

1. אין לי שמץ של מושג. Yes ו Hot לא מפרסמות את הנתונים הללו. 

2. את "לצוד פילים" לא ראיתי, את "איים אבודים" אהבתי מאד יותר בגלל יובל שרף, אם כי מתחיל להימאס לראות את אושרי כהן בכמעט כל פרויקט ישראלי. התסריט של הסרט היה מעניין ובעיקר דיבר אל הצופה הישראלי, בניגוד למשל ל"פצועים בראש", הסדרה החדשה בערוץ 3, שבה מנסים ליצור סדרה אמריקאית עם כותבים ישראלים וזה לא מצליח להם. 

3. שימו לב שמרבית התקציב הולך למחלקת החדשות, כמו כן יש להם הסכם עם ההתאחדות לכדורגל על שידור משחקי הליגה והם משדרים גם ספיישלים כגון משחקי כדורסל או אליפויות ספורט ולבסוף, משכורות האנשים ברשות השידור מנופחות יתר על המידה וכל ניסיון לערוך שם רפורמה מקיפה לא מצליח. 

4. זו לא שאלה אם היה צריך להשאיר או לא, משום שהזכיינית לא הצליחה בסופו של דבר, או לא הצליחה במידה שהיה רצוי. וכן, גם אני חושב שהיא הייתה האיכותית מכל הזכייניות. בסופו של דבר, ועד כמה שזה ישמע עצוב, אם אתה לא מצליח אתה לא שורד. אם זה היה תלוי בי הייתי מוריד את "קשת" (עד כמה שזה ישמע משונה) ומשאיר את "טלעד". 

ועתה, לשאלה שהגיעה במייל: 

התחלתי לראות טורצווד ורציתי לדעת  למה היא דומה יותר- ל"דוקטור הו" או ל"פרינג'" (לפי הפרק הראשון זה נראה דומה יותר לפרינג')?



תגובה:

כן, הסדרה דומה יותר לפרינג', מאחר ואין בה את נושא הנסיעות בזמן באותה תדירות של דוקטור הו ובעיקר בשל העובדה שמדובר על צוות שפותר בעיות על טבעיות ובעיקר במה שקשור לחייזרים. עדיין, אחת הסדרות הטובות ביותר שנראו בשנים האחרונות. 

2 תגובות:

nן אמר/ה...

טורצווד זה ספין אוף לדוקטור הו לא?

ואגב בקשר לזה שטיילור סוויפט יקירת הבלוג, תיקנת לדעתי את הבחירה המזעזעת בקנדל ג'נר.. חבל שבחרת תמונה ישנה אבל בכל זאת היא מדהימה ומוכשרת והפרסום הגיע לה ללא ספק. היא אחת מכוכבות הנוער היחידות שהצליחו לעשות את המעבר לעולם הבוגר יותר מבלי להפוך ל"ילדה רעה" דוגמת מיילי סיירוס ובריטני ספירס. טיילור גם מאלה שהשתן לא עלה להם לראש והמוזיקה רק משתבחת יותר ומתמסחרת פחות עם השנים, בניגוד למארון 5 למשל. כל הכבוד!

שאלות קצרות לגבי כמה סדרות:
1. מה דעתך על הפי אנדינגס? אהבתי ממש חבל שביטלו, במיוחד את אלישה שהיא שחקנית נהדרת עוד מ-24 לדעתי.
2. בודי אוף פרוף ודה קילינג בוטלו סופית אחרי עונות 3?
3. אני חושבת על להתחיל לראות סוכן מחוק, היית ממליץ? (בלי ספויילרים) תודה, אוהבת את הבלוג :)

אנונימי אמר/ה...

תודה על המענה על THECW VS. SYFY [ועל הסיכום השבועי לשאלות]. לזו שמעלי: דה קילינג באמצע העונה ואין הודעה עדיין לגביה (למרות רייטינג לא משהו)- נקווה לעוד עסקה משולבת לטובת עונה 4...