יום רביעי, 3 ביולי 2013

8 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...מרלין מונרו. (חלק ה)



מאת: D1D1.

מרלין מונרו נחשבת לסמל הסקס של המאה העשרים (אם כי, לפי דעתי, היום היו רואים בה יותר מוצר פלסטיק). רבים נוטים לחשוב עליה כיום במונחים רומנטיים, כפי שניתן גם לראות בסדרה Smash של רשת NBC, אך הם לא מבינים, שמדובר באחת הנשים המתוסבכות והשנויות במחלוקת של המאה העשרים, עם רמת שאיפות מטורפת, אשר גרמה לחיסול שני הנישואים הראשונים שלה ובעקיפין, גם למותה. סמל סקס אשר הלכה לעולמה ב 5 באוגוסט 1962, כשהיא בת 36 בלבד.

להלן 8 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...מרלין מונרו.


1. אחת מהמתנות שפרנק סינטרה העניק למרלין הייתה כלב פודל, אשר אמור היה להחליף את הכלב אותו איבדה בגירושין לארתור מילר. מרלין קראה לפודל "מאף", בקריצה הומוריסטית למילה "מאפיה", אליה סינאטרה היה מקושר ומרלין ידעה זאת.

2. בשנה האחרונה לחייה, מרלין הובהלה לבית החולים לניתוח בכיס המרה שלה. כמו כן, השחקנית טופלה בשל בעיות במעי הגס ובדימום מהשחלות שלה.

3. הסרט האחרון שמרלין מונרו צילמה נקרא Something's Got to Give ("משהו חייב לקרות"), בחודשים מאי-יוני 1962, הסרט היה אמור לעסוק באישה, אשר הייתה תקועה על אי במשך חמש שנים ונחשבה למתה. כאשר היא חוזרת לציביליזציה היא מגלה שבעלה לשעבר נישא בשנית ומגדל ביחד עם אשתו החדשה את שני ילדיהם. במשך שלשים הימים הראשונים של הצילומים השחקנית הופיעה לצילומים רק ב 13 ובחלקם גם לא הייתה מרוכזת, כאשר התירוץ שלה היה שהיא חולה. באחד מ"ימי המחלה" שלה היא טסה לחגיגת יום הולדתו של נשיא ארה"ב ג'ון קנדי, למרות שקיבלה הוראה מפורשת מראשי "אולפני FOX" שהם באיחור של כ 12 ימי צילום והחופשה שלה לא מאושרת.

4. באחת מהסצינות של הסרט Something's Got to Give, הדמות של מרלין הייתה אמורה לשחות בעירום בבריכה, סצינה ראשונה מסוגה בקולנוע האמריקאי. אולם, כפי שרבים יודעים, בתעשיית הקולנוע (לפחות עד השנים האחרונות) היו משתמשים בבגד גוף דק ולא מצלמים את הכוכבת בעירום. מרלין החליטה להיות אותנטית, קרעה את בגד הגוף וצילמה את הסצינה בעירום מלא. כמעט כל צוות ההפקה הוצא מאזור הצילום בעת צילום הסצינה. כל מי שקשור להפקה מודה שזו הייתה אחת מהסצינות הטובות ביותר שמרלין צילמה.

5. כאשר מרלין סיימה לצלם את "סצינת הבריכה" ויצאה החוצה מהבריכה כשהיא רטובה, הצלמים הצליחו לצלם את גופה של השחקנית בת ה 36 לפני שהיא לבשה את החלוק שלה (בתמונה). הצילומים הוכיחו שגם בגיל הזה שמרה השחקנית על גזרה מושלמת. על פי צילומים של אותם רגעים נראה היה שמרלין מודעת לכך שהצלמים קיבלו יותר ממה שהם חשבו שיקבלו ולא היה לה כל כך אכפת מכך. היא המשיכה כאילו כלום לא קרה.

6. לאחר שמרלין הודיעה בפעם ה 18 במהלך צילומי הסרט Something's Got to Give, שהיא לא מגיעה לצילומים בגלל שהיא חולה, "אולפני FOX" החליטו שנמאס להם מהתנהגות הדיווה של מרלין, פיטרו אותה ואמרו לה שלא תעבוד יותר בהוליווד. מרלין הגיבה בסדרה של כתבות יזומות וצילומים בכדי להשאיר את שמה בחיים. ב"אולפני FOX" רצו ללהק מחדש את דמותה של מרלין, אולם דין מרטין, הכוכב שאמור היה להופיע לצידה בסרט הודיע: אם מרלין לא משתתפת בסרט גם הוא מתפטר, ואכן עשה זאת. ב 1 באוגוסט 1962 מרלין הגיעה להסכם חדש עם "אולפני FOX" על שכר של מיליון דולר עבור השלמת הסרט Something's Got to Give והחלפת הבמאי שפיטר אותה. 4 ימים אח"כ היא כבר לא הייתה בחיים.

7. בסמוך למותה, מרלין מונרו שקלה הצעת נישואין משני גברים: ג'ו דימאג'יו (בעלה לשעבר), למרות שהשניים הכחישו זאת, לאחר שדימאג'יו אף ביטל את האירוסין שלו למענה, וג'וזה בלאנוס המקסיקני.

8. שעות ספורות לפני מותה של מונרו, היא הייתה בתהליכים של קביעת דייט עם מרלון ברנדו וקביעת לוח זמנים לשבוע שלאחר מכן, וזו גם אחת הסיבות שרבים ממעריציה שוללים את הגרסה הרשמית שמרלין מונרו התאבדה.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

שים לב שכתבת להלן 11 אנקדוטות ויש 8.

D1D1 אמר/ה...

תוקן.