יום חמישי, 4 ביולי 2013

ניתוח: רשת ה CW בעונת 2013-2012: עונת מעבר.



בסקירת עונת 2013-2012 בקרב רשתות הברודקאסט האמריקאיות שביצעתי בשבועות האחרונים הגעתי אל הרשת החמישית והאחרונה, רשת ה CW. בניגוד לרשתות האחרות, רשת ה CW מביטה על נתוני הרייטינג בצורה קצת שונה. גם מנהלי הרשת מבינים שהם עדיין לא יכולים להתמודד עם ארבע רשתות הברודקאסט הגדולות ולכן הם מנתחים את הנתונים בצורה מעט שונה.

היכן הרשת עומדת.

הרשת נמצאת בצומת דרכים כבר מספר שנים, אולם עונת 2013-2012 חידדה מספר אלמנטים. ראשית, עד כמה אופרות הסבון של הרשת נכשלות, בוודאי לעומת הסדרות בעלות גוון בדיוני יותר. רבים אולי לא יודעים זאת, אולם כבר בחודש מאי בשנה שעברה ברשת ה CW ידעו ש 90210 תסתיים בתום העונה החמישית שלה. נתוני הרייטינג שלה היו גרועים כבר בשנה שעברה והירידה הייתה צפויה. ואכן, הנתונים השנה היו מגוחכים, כאשר בשלב כלשהו הסדרה צנחה בנתוני הרשת ל 0.2 נק' מדד בקרב הצופים מתחת לגיל 50. ברשת קיוו שהסדרה תחזיק מעמד עד תום העונה, אולם זה לא קרה. במידה ומעריצי הסדרה הבודדים שנשארו לה חושבים שהעובדה שהיא נאלצה להתחרות ב The Voice ו"רוקדים עם כוכבים" של רשתות NBC ו ABC, הייתה הגורם לירידה, צר לי לבשר, אבל לא מדובר על אותו קהל יעד. הבעיה היא, שהקהל שבא לצפות בסדרה בתחילת הדרך הורכב מילדים בני 18-12. ילדים אלו התבגרו והבינו לאיטם, כי מדובר בסדרה עם תסריט משעמם וירוד וזנחו אותה, כאשר השנה הצניחה הייתה בצורה משמעותית. קראו את הניתוח שלי שערכתי עוד לפני תחילת העונה ותבינו שניתן היה לראות את הנולד.

רשת ה CW גם סיימה את דרכה של אופרת סבון אחרת, Gossip Girl, סדרה שבאמת היה לה פוטנציאל, אבל בהפקה הרסו אותה עוד בעונה הראשונה שלה. העונה השישית נבעה מרצון של מנהלי הרשת להעניק לצופי הסדרה המסורים סוף סגור, בדיוק כפי שהם עושים ל Nikita השנה.

ברשת ניסו להעלות שתי אופרות סבון. הראשונה שעלתה לאוויר הייתה Emily Owens, MD, אבל הבעיה של מנהלי הרשת הייתה שלא הורידו את הסדרה במהירות, לאור נתוני הרייטינג הגרועים שלה בפתיחת העונה. כבר בפרקים הראשונים ברשת הבינו שהסדרה תבוטל, אולם לקחו את הזמן והשאירו את הסדרה במשבצת השידור הרגילה שלה. במקום זאת, ברשת היו חייבים להעיף אותה מלוח המשדרים ולהעלות את Cult עוד לפני תקופת החגים, ואז אולי היה לסדרה הזאת סיכוי לשרוד, לא מדובר בסיכוי גדול, משום שמדובר בסדרה פחות מבינונית, אך בכל זאת בסיכוי טוב יותר מאשר לעלות בחודש פברואר ולקרוס בתוך שבועות בודדים.

אופרת הסבון השנייה שהרשת העלתה הייתה The Carrie Diaries וגם היא נחלה כישלון צורב, כאשר עצם חידושה לעונה שנייה (אשר תהיה, ככל הנראה, גם האחרונה שלה), קשור לאלמנטים אחרים שלא קשורים לנתוני הרייטינג המחרידים שלה (הצבעתי על הסיבה המרכזית בניתוח על הלוח החדש של רשת ה CW לעונת 2014-2013) ועובדה זו חיזקה את המגמה שהרשת ניסתה לבצע השנה: המעבר מאופרות הסבון אל סדרות בעלות גוון יותר בדיוני. הניסיון הצליח בצורה טובה עם Arrow, אשר ביחד עם Supernatural יצר ערב חזק ביום רביעי. בשיאה Arrow הגיעה ל 1.3 נק' מדד ועד לפני תקופת שעון הקיץ, הסדרה נעה בין 1.0 ל 1.1 נק' מדד, כאשר גם בתקופת שעון הקיץ הסדרה לא איבדה יותר מדי גובה, כאשר נעה בין 0.9 ל 1.0 נק' מדד. כמו כן, למרות ש The Vampire Diaries עדיין נשארה הסדרה המובילה של הרשת בנק' המדד  בקרב הצופים בגילאי 49-18, הרי ש Arrow מובילה את הנתונים של הרשת במספר הצופים הכללי. מתברר שגם הזזת Supernatural ליום רביעי היה צעד מבורך, משום שהסדרה חזרה לנתונים שהיא מכירה: 1.0 נק' מדד כמעט לאורך העונה כולה.

הבעיה המרכזית של הרשת נותרה ערב יום חמישי. The Vampire Diaries, כפי שציינתי בפסקה קודמת, עדיין מובילה את נתוני הרשת בכל מה שקשור לנק' המדד, אולם הייתה זו השנה השלישית ברציפות שהרשת לא מצליחה לצוות לה סדרה. הייתה זו Nikita שניסתה לעשות לפני שלש עונות, אולם הוגלתה לאחר עונה ליום שישי,
The Secret Circle נכשלה להתרומם לפני שתי עונות, למרות שהיא הציגה סדרה מאותו כותבת ספרים של
The Vampire Diaries, ואותו יוצר סדרה (קווין וויליאמסון) ואילו השנה "קללת The Vampire Diaries" נשמרה כאשר Beauty & The Beast  בחצי השני של העונה נעה סביב 0.5 נק' מדד, כאשר לעיתים היא הצליחה להתרומם ל 0.6 נק' מדד ולא יותר מכך.

עצוב היה לראות ששתי הסדרות ששמרו על יציבות ברשת (פחות או יותר) וחודשו גם הן לעונה נוספת היו אופרת הסבון Hart Of Dixie, אשר נעה כמעט כל העונה בין 0.5 ל 0.6 נק' מדד, הנתונים הטובים ביותר מכל אופרות הסבון של הרשת, וגם Nikita, אשר לאחר התחלת עונה מחרידה הצליחה להתייצב לתקופה ארוכה, אולם גם היא הגיעה לקראת סוף העונה לנתונים מחרידים ועם "הלשון בחוץ".

כאב הראש הגדול ביותר של הרשת.

לרשת מספר כאבי ראש, אולם החשוב מכולם הוא להסיר את "קללת The Vampire Diaries" מערב יום חמישי ולמצוא לה סדרה שתוכל לרוץ איתה מספר שנים. כלל לא בטוח אם התשובה לכך היא Reign, אשר שובצה למשבצת השידור הנ"ל לשנה הבאה. נחכה ונראה.

בשורה התחתונה.

הרשת יוצאת מעונת 2013-2012 עם 3 עוגנים בלוח המשדרים: The Vampire Diaries, Supernatural ו Arrow, כאשר האחרונה היוותה הצלחה יפה בעונתה הראשונה. 3 מתוך 11 שעות שידור הינו אחוז סביר ולא יותר מכך עבור הרשת הקטנה. מצד שני, ניקוי האורוות מאופרות הסבון הוא מהלך נבון שיכול להחיות את הרשת.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה! ז"א שלדעתך הרשת שהייתה סבון לנשים הופכת להיות SYFY2?! [למרות שניתן להגיד לטובתה שאף פעם הסדרות שלה מז'אנר זה בחינה ויזואלית לא הגיעו לרמת האפקטים הנחותה של הסרטים והסדרות של זו האחרונה... כמו למשל הסדרה האיומה עפ"י סטפן קינג או זו שבוטלה על האנשים עם הכוחות המיוחדים (ובולטת לטובה כנגדם יוריקה של אותו ערוץ גם מבחינת התסריט וגם מבחינת האפקטים- ולכן הייתה גם כה יקרה...)]

אנונימי אמר/ה...

זו הרשת האהובה עלי , ניתוח מעולה לשנת 2012-13 !!
כתבת על 90210 : קראו את הניתוח שלי שערכתי עוד לפני תחילת העונה ותבינו שניתן היה לראות את הנולד. איפה אפשר לקרוא את זה ?

ויש לי עוד שאלה ששאלתי עוד משבוע שעבר ולא ענית לי .. , הפרקים של 90210 מהחצי השני של העונה הניבו חרא רייטינג!
ועם הנתוני DVR עלו ל0.6 משהו כזה .. למה זה לא השפיע על חידוש הסדרה?

ועוד משהו על יומני קארי שכתבת ..

הצבעתי על הסיבה המרכזית בניתוח על הלוח החדש של רשת ה CW לעונת 2014-2013)

איפה הניתוח הזה אני רוצה לקרוא אותו ולא מצאתי פה בבלוג ..

שבת שלום ;)

אנונימי אמר/ה...

הייתי שמח לדעת מהו מחיר זכויות השידור שמשלמות רשתות הכבלים והלווין למשל כמה משלמת הוט על מד מן ויס על כל שאר הסדרות הטובות בעולם כמו גם כמה משלמות הרשתות על שידורים חוזרים של סדרה מסוימת

דבר נוסף,הייתי שמח לדעת את חוות דעתך על לצוד פילים הסרט החדש של רשף לוי,ואיים אבודים סרטו הקודם של הבמאי

ואיך ריבונו של עולם תקציב הערוץ הראשון הוא מיליארד שקל ובתכלס הוא מפיק תכנים בשקל לעניות דעתי בתקציב כזה יש לערוץ הראשון תקציב להפיק סדרה בתקציב של אימפריית הפשע כל שנה

ושאלה אחרונה,בראייה לאחור האם לדעתך היה צריך להשאיר את זכיינית השידור טלעד כי היא היחידה שסיפקה תוכן איכותי בפריים טיים באופן רציף

סליחה שחפרתי
אשמח לתשובות