יום חמישי, 25 ביולי 2013

לוח הערכות ללוח של רשת FOX לעונת 2014-2013.



יום שני:

Bones נמצאת בירידה בשנים האחרונות וסביר להניח שמדובר בעונתה האחרונה (במקרה הרע) או הלפני אחרונה (במקרה הטוב). למרות זאת, הנתונים שלה יציבים, בצורה יחסית, ולא סביר להניח שהיא תקרוס יותר מדי, עד אשר תעבור ליום שישי ואז הנתונים שלה צפויים לנוע סביב 1.4-1.2 נק' מדד.

Sleepy Hollow - לפחות על פי עונת הפיילוטים, מדובר באחד מהפרויקטים הלוהטים ביותר ורבים נדהמו ממה שהם ראו. הבעיה הגדולה ביותר שלה תהיה המאבק ב The Voice וב"רוקדים עם כוכבים". כמו כן, Bones, אשר אמורה להוביל אליה נמצאת כבר בישורת האחרונה שלה לפני הסוף ובחודש נובמבר היא גם צפויה לעבור ליום שישי, כך שלא תהיה לה מקפצה גדולה. השבועות הראשונים שלה יגדירו את מצבה, אולם נתוני הפתיחה שלה לא טובים. יכול מאד להיות שהיא תצליח יותר בשווקים הבינלאומיים, האם זה יעזור לה לשרוד ? היא תצטרך להיות מעולה מאד בשביל לקבל עונה נוספת. נכון לעכשיו, מדובר בסימן שאלה גדול. לפי דעתי, או שהיא תצליח או שהיא תקרוס, לא יהיה משהו באמצע.

בשלב מאוחר יותר של העונה:
 
יום שני:

Almost Human - לסדרה קאסט מעניין ובראשותם מינקה קלי הנהדרת והריי זו סדרה של ג' ג' אבהרמס. מדובר בדרמה חמה מאד בקרב השוק הבינלאומי והביקורות לגבי הפיילוט היו טובות מאד. הבעיה הגדולה ביותר שלה היא, שיכול מאד להיות שאולי רשת ברודקאסט פחות מתאימה לה והיה עדיף לו הייתה עולה בערוץ המדע בידיוני. קשה מאד להניח כיצד הקהל יגיב. כולם זוכרים את ההייפ שהיה סביב Terra Nova לפני שהיא עלתה ובסופו של דבר הסדרה סיימה בקול ענות חלושה לאחר עונה אחת בלבד. כמובן, ששעת השידור שלה קשה מאד וצריך גם לזכור שהיא צפויה לעלות רק בחצי השני של העונה והשנה זה משמעותי, משום שברשת NBC ישדרו את אולימפיאדת החורף בחודשים פברואר-מרץ ולכן צפויה בעיית רייטינג. במקרה שלה, כבר לאחר שני פרקים נוכל לדעת את עתידה. נכון לעכשיו, עדיין מוקדם להמר.

The Following צפויה בעונה השנייה לרדת בנתוניה ולהסתובב במקרה הטוב סביב 2.2 נק' מדד, במקרה הרע היא תרד מתחת ל 2.0 נק' המדד. הסיבה לכך היא, שקשה לראות את הסדרה שומרת על הנתונים הטובים מהעונה הראשונה, במיוחד מאחר ורשת NBC אמורה לשדר בחודשים פברואר-מרץ מאולימפיאדת החורף ופגוע בנתוני הרייטינג של שאר הרשתות.

יום שלישי:

Dads - צר לי לומר זאת, אבל, הסדרה לא אמורה להניב נתוני רייטינג גבוהים, כאשר התחרות השנה במשבצת השידור שלה תהיה קשה מאד עם רשתות ABC ו CBS וגם NBC לא תתמון ידה בצלחת, כאשר רשת ה CW אורבת גם היא עם סדרה חדשה. ערב הקומדיות של הרשת בשנתיים האחרונות הניב נתונים גרועים מאד ומגמה זו לא עומדת להשתנות השנה. כמו כן, למרות ההתלהבות הראשונית של הרשת ומתן אישור לסדרה עוד לפני תקופת עונת הפיילוטים, מסתבר שהפיילוט לא היה כה מוצלח ובשווקים הבינלאומיים לא ממהרים לקנות את המוצר.

Brookln Nine Nine - אמורה להפסיד את שעת השידור לרשתות NBC, CBS ו ABC. קשה להבין את הרעיון שמאחורי השיבוץ הנ"ל של הרשת מעבר לעובדה שמדובר בקומדיה גברית נוספת (אחרי Dads). כפי שהדברים נראים כרגע, לא כל מי שצפה בה אהב אותה, ובעיקר הדברים אמורים לגבי השוק הבינלאומי, והיא מוגדרת רק כ"בסדר". אין כאן פוטנציאל ללהיט גדול כפי ש New Girl הייתה בעונתה הראשונה, או כפי שציפו ש The Mindy Project תהיה. בהפקה ישמחו לשרוד.

New Girl, אשר הייתה להיט בעונה הראשונה, קרסה בעונה השנייה והתייצבה על נתונים בינוניים. מגמת הירידה בנתונים צפויה להימשך, במיוחד בשל ההתנגשות מול The Voice. היכן ההידרדרות תיעצר ? עדיין קשה לדעת. השבועות הראשונים שלה העונה יהיו קריטיים עבורה, כאשר צריך לשים לב לנתוני הפרקים השני והשלישי יותר מאשר פרק החזרה, אשר צפוי להניב רייטינג מעט טוב יותר.

The Mindy Project קיבלה אישור לעונה נוספת במזל. הנתונים של הסדרה בעונתה הראשונה היו מעט פחות מבינוניים וסביר להניח שבעונה הבאה הם ירדו מעט וישאירו את שאלת חידושה רלוונטית מתמיד.

יום רביעי:

The X Factor וגם "אמריקן איידול" צפויים להמשיך במגמה של השנה האחרונה: ירידה בנתוני הרייטינג, כאשר לגבי "אמריקן איידול" ניתן לראות את עייפות החומר, ושהקהל, בעיקר הצעיר, כבר מתחיל לעזוב אותה.

יום חמישי:

תכנית התוצאות של The X Factor ו"אמריקן איידול", בהתאם לתכנית הראשית, ירדו גם הם בנתוני הרייטינג, אך לא צפויה ירידה דרמטית מדי, וכך נראים פני הדברים גם עבור Glee, אשר התייצבה לקראת סוף העונה הרביעית ובכל מקרה קיבלה אישור לשנתיים, כך שיש לה עתיד. בנתיים. מצד שני, אולי מותו של קורי מונטית' דווקא יעזור לסדרה (משפט קצת מגעיל אבל נכון) לשמר משהו מנתוני הרייטינג שלה, אם כי, גם אם יגיע אפקט שכזה, הוא לא צפוי להחזיק מעמד לזמן רב.

בחצי השני של העונה:

Rake - תעלה רק בחצי השני של העונה ותקווה להיות ה The Following של העונה עבור רשת FOX. הנתון המעניין הוא שבשוק הבינלאומי כמעט ולא דיברו עליה (חוץ מאוסטרליה וזאת בשל העובדה שמדובר בעיבוד לפורמאט אוסטרלי). הביקורות הראשונות לגביה היו שהכתיבה והמשחק היו טובים מאד. החדשות הטובות ? משבצת השידור שלה לא אמורה להיות קשה מדי. החדשות הרעות ? "אמריקן איידול" כבר לא אותה מפלצת רייטינג להוביל סדרות. נכון לעכשיו, נראה שמדובר לכל היותר בסדרה בינונית, שלא אמורה להיות להיט יותר מדי גדול, למרות שברשת FOX, אשר משוועים ללהיט, מקווים מאד שכן ולכן מחכים לעלות איתה אחרי "אמריקן איידול" ולא אחרי The X Factor, אשר מניבה נתונים פחות טובים.

יום שישי:

Raising Hope ככל הנראה בעונתה האחרונה. הנתונים של העונה הקודמת שלה היו גרועים והשנה, ביום שישי, הם לא צפויים להיות טובים יותר ואפילו לרדת. אתפלא מאד אם היא תמשיך לעונה נוספת, אלא אם היא תבצע שדרוג לא צפוי בנתוני הרייטינג.

Enlisted - קומדיות בשעה תשע וחצי ביום שישי ברשת FOX ? למרות ש Raising Hope אמורה להוביל אליה, הרי שהקומדיה הנ"ל בשקיעה ולכן שתיהן צפויות לקרוס לחלוטין בתום העונה. לגבי Raising Hope, עצם חידושה היווה הפתעה לנוכח נתוניה הגרועים בעונה הקודמת ולכן היא גם "הוגלתה" ליום שישי. שתיהן אמורות להיות מבוטלות בתום העונה. דרך אגב, מי שצפה בפיילוט כינה אותו מצחיק וייחודי, אבל שעת השידור תגרום לכך שהיא לא תשרוד. מבחינת השוק הבינלאומי, היו דווקא מספר התעניינויות, אבל זה לא יספיק לה.

עדיין לא נקבעה להן שעת שידור:

24 - יש הרבה דיבורים סביבה, אם כי הכל עדיין בשלב התיכנון. שימו לב, שפרט לקריסה בנתוני הרייטינג של יום שני, 24 מיועדת להיות משודרת ביום שישי, משום שאין משבצת שידור אחרת פנויה. על פי תכנון ההפקה, מדברים כרגע על עונה אחת של 12 פרקים, אולם במידה והעונה תהיה מוצלחת מבחינת נתוני הרייטינג מתוכננות עונות נוספות. נכון לעכשיו, יש באז סביבה, אך בוודאי לא כמו שהיה בעת שידור שמונה העונות הראשונות שלה. עדיין מוקדם לקבוע לאן פניה מועדות, רק באזור חודש ינואר 2014 נהיה חכמים יותר.

Gang Related - אמורה לעלות רק בחודש מאי 2014 ולכן גם לא צפויה להיות להיט היסטרי. בקרב השווקים הבינלאומיים, רבים היו מאוכזבים ממה שהם ראו וראו בה חיקוי זול של "המגן". קשה להבין מדוע אושרה ויותר מכך, כיצד היא תשרוד מעבר לעונה אחת אם היא מלכתחילה מיועדת לעונת הקיץ.

Wayward Pines - אין כמעט באז סביב הסדרה, למרות שהרעיון שלה מעניין, והיא גם צפויה לעלות רק אחרי ש 24 תסיים את העונה (מדובר בסדרה עם מספר פרקים מוגבל, ככל הנראה 12 או 13) בחודש אפריל או בחודש מאי 2014. קשה לדעת מה רשת FOX תחשיב כהצלחה עבור סדרת קיץ, אבל לא עושה רושם שהסדרה הזאת תייצר לעצמה מספר רב של צופים. נדע יותר בעונת הפיילוטים 2014, כאשר יהיה לה פיילוט. דרך אגב, היו מי שכינו אותה "טווין פיקס החדשה", קשה לראות אותה מצליחה להצדיק את השם.

Us & Them - תעלה רק בחצי השני של העונה, אך לא אמורה להיות להיט גדול מדי. מדובר בעיבוד לפורמאט בריטי ועיבודים שכאלה, במיוחד לקומדיות, לא מצליח כל כך בארה"ב ולכן גם קשה להבין מדוע מתעקשים שם מדי שנה לחפש אחר פורמאטים שכאלה. לפני הקרנת הפיילוט הביקורות לגבי הפרויקט היו מעורבות, אך לאחר ההקרנה התברר שמדובר במוצר סביר. אני עדיין מחזיק בדעה שהומור בריטי כמעט ולא עובד על האמריקאים ולכן היא לא צפויה להדהים את הצופים וזאת בלשון המעטה.

Surviving Jack - נכנסה אל הקרנת הפיילוט ללא באז לחלוטין ויצאה משם לוהטת מאד, במיוחד עבור השוק הבינלאומי. הביקורות לגביה היו חיוביות מהקצה אל הקצה. הבעיה הגדולה ביותר ? היא צפויה לעלות בערב הקומדיות של יום שלישי, וערב זה הוא כישלון עבור הרשת בשנתיים האחרונות וגם הקומדיה הזאת לא צפויה לשפר את המצב, לא עם התחרות הגדולה מרשתות NBC, CBS ו ABC. רשת FOX צפויה בערב זה להגיע למקום הרביעי מבין חמש רשתות הברודקאסט והמסקנה היא: לקומדיה אין סיכוי גדול להיות להיט. הערכה שלי ? היא גם לא תהיה להיט גדול.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

1)האם ידוע לך מה הסדרה הרווחית ביותר של רשת USA כעת(סדרות שעדין משודרות)?
2)האם ידוע לך מה הסדרה הכי פחות הרווחית ביותר של רשת USA כעת(סדרות שעדין משודרות)?
3)האם ידוע לך מה הסדרה הרווחית ביותר של רשת USA אי פעם?
4)האם ידוע לך מה הסדרה הכי פחות הרווחית ביותר של רשת USA אי פעם?
5)מה הסדרה האיכותית ביותר של רשת USA ב:
א. עונת הקיץ(סדרות שעדין משודרות)
ב.עונת החורף(סדרות שעדין משודרות)
ג. עונת הקיץ והחורף(סדרות שעדין משודרות)
ד.אי פעם
6)לרוב איזה סדרות מכניסות יותר? סדרות קיץ סדרות חורף?

אנונימי אמר/ה...

מה דעתך על הססדרה גרייסלנד?

אנונימי אמר/ה...

שלום, קודם כל אני מאוד אוהב את הבלוג שלך ונהנה לקרוא בו, רוב הדברים מעניינים בו, עכשיו יש לי כמה שאלות:
1.אתה יכול להסביר לי איך מודדים את הרייטינג של סדרות שונות בערוצי טלוויזיה? בחו"ל ובארץ. לא השיטה של המדידה לפי הנקודות מדד אלא איך הם יודעים כמה רואים?
2.מה סדר ההופעה של הערוצים הברודקאסטים בארצות הברית? מי הופיע מתי.
3.בשלוש עונות האחרונות של הסדרה צווארון לבן העונות החדשות של הסדרה התחילו או בסוף יוני או בתחילת יולי, אבל עכשיו לקראת העונה החמישית אין עדיין תאריך לעונה החדשה, אתה יודע למה אין תאריך ומתי בערך היא אמורה לעלות?
4.מה דעתך על הסדרה אלמנטרי?
5.אתה יודע מתי אמורה לעלות העונה הרביעית של אחוזת דאונטון? זאת סדרה בריטית אז לא הצלחתי למצוא הרבה מידע עליה.
6.אתה יכול להמליץ לי על כמה סדרות קלילות לראות בקיץ? ראיתי דיי הרבה סדרות עד עכשיו אבל אני לא מצליח לחשוב על סדרות לראות.
7.שמתי לב שברשת cw יש הרבה סדרות נוערף השאלה שלי היא האם הרשת מייעדת את כל הסדרות שלה שיהיו סדרות נוער או שהיא יוצרת גם וגם?

אנונימי אמר/ה...

מה זה ערוץ ברודקאסט?