יום רביעי, 10 ביולי 2013

8 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...מרלין מונרו. (חלק ו ואחרון)



מאת: D1D1.

מרלין מונרו נחשבת לסמל הסקס של המאה העשרים (אם כי, לפי דעתי, היום היו רואים בה יותר מוצר פלסטיק). רבים נוטים לחשוב עליה כיום במונחים רומנטיים, כפי שניתן גם לראות בסדרה Smash של רשת NBC, אך הם לא מבינים, שמדובר באחת הנשים המתוסבכות והשנויות במחלוקת של המאה העשרים, עם רמת שאיפות מטורפת, אשר גרמה לחיסול שני הנישואים הראשונים שלה ובעקיפין, גם למותה. סמל סקס אשר הלכה לעולמה ב 5 באוגוסט 1962, כשהיא בת 36 בלבד.

להלן 8 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...מרלין מונרו.

1. עד שנים ספורות לפני מותה ולמרות שהיו לה מאהבים ובעלים (דוהרטי, ג'ו דימאג'יו, ארתור מילר) העידה מרלין מונרו בפני הפסיכיאטר שלה, כי היא לא מצליחה להגיע לאורגזמה. רק לאחר שיחות עם הפסיכיאטר שלה, ד"ר רלף גרינסון, אשר הבהיר לה שהבעיה נמצאת בראשה, היא הצליחה לחוות אורגזמות והודתה לו על כך רבות.

2. לגבי רוברט (בובי) קנדי, אחד מהמאהבים (לכאורה) של מרלין מונרו, יכול מאד להיות שהוא היה אחראי למותה של מרלין. יועציו של קנדי טענו פעם אחר פעם שבעת מותה של מרלין מונרו הוא שהה במדינה אחרת, אולם מספר אנשים העידו על כך, שבובי הצטלם עם משפחתו בסאן פרנסיסקו, טס במטוס לקליפורניה ומתברר שהיה בביתה של מרלין מונרו עד שעות ספורות לפני מותה וקיימת אפשרות שבישר לה באופן סופי כי משפחת קנדי מתנתקת ממנה. אך כאשר השחקנית, אשר כיום ידוע שה F.B.I (וגם המאפיה) צותתו לה, איימה לפרסם פרטים על הנשיא ואחיו (וגם היוותה סיכון לאומי בשל העובדה שהיו מחשבות גם לנצל אותה למטרות בינלאומיות כמו ניסיון לחסל את פידל קאסטרו או להשפיע על מנהיג ברה"מ באותם ימים, חרושצ'וב), הטונים בבית עלו לדרגות גבוהות ומכאן גם רבים קיבלו צידוק למחשבותיהם שמשפחת קנדי בסיוע ה F.B.I חיסלו אותה. מחשבות אלו קיבלו משנה תוקף כאשר דוחות המשטרה ותיקי ה F.B.I נעלמו בצורה מיסתורית, נהרסו או הושחרו, יומנה האישי נעלם מביתה ואשת התקשורת שלה הלכה לעבוד לאחר מכן אצל משפחת קנדי.

3. הקשר של מרלין לעולם המאפיה החל כאשר היא שכבה עם ג'וני רוזלי, יד ימינו של סאם ג'יאנקנה, אחד מראשי המאפיה הגדולים ביותר בתולדות ארה"ב (1966-1955). היו גם ביוגרפים של מונרו שטענו שבמאפיה רצו להשתמש בה על ידי כך שהיא תשכב עם אנשים בעלי כוח אותם הם רצו לסחוט. העובדות שידועות הן שבשנת 1948 טוני אכרדו, אחד מראשי המאפיה, הורה לרוזלי ללחוץ על הארי כהן, נשיא "אולפני קולומביה" בכדי שיחתים אז את השחקנית הלא מוכרת מרלין מונרו, ואכן כהן החתים את מונרו על אותו חוזה. לאחר מותה של מונרו, רוזלי מסר לחברתה הטובה, השחקנית ג'יין כארמן, איום לעזוב את העיר והיא עברה לאריזונה, עזבה את מקצוע המשחק והחלה למלצר.

4. אולם עושה רושם שמונרו לא הסתפקה ברוזלי ויש הטוענים שהיא העבירה ערב של סקס עם הבוס הגדול, סאם ג'יאנקנה. מספר ימים לפני מותה היא השתתפה במסיבה עם ג'יאנקנה, כאשר היא מסוממת לגמרי ועל סף עילפון. עדים מציינים כי ג'יאנקנה רכב עליה באותה מסיבה כמו על סוס. ככל הנראה, המטרה של ג'יאנקנה הייתה לסמם אותה (מהלך שצלח לו) בכדי לצלם אותה במצבים מסוימים (יש הטוענים שצילמו אותה גם עם זונות שהתעללו בה מינית) על מנת לסחוט אותה. באחת מהביוגרפיות של מונרו נטען, כי יממה לפני מותה מונרו התבקשה על ידי ג'יאנקנה לשוב אליו לשיחה אל ביתו של פרנק סינאטרה והיא אכן טסה לשם וחזרה בבוקר של יום מותה. על פי אותה ביוגרפיה, באותו מפגש בין מונרו לג'יאנקנה התבקשה מונרו על ידי המאפיונר לא לגלות את דבר הרומנים שלה עם בני משפחת קנדי. רבים חושבים כי ג'יאנקנה, אשר היו לו קשרים עם משפחת קנדי (קשרים אשר התרופפו ככל שהזמן עבר), היה בין הקושרים למותה ושהוא עשה זאת מסיבות שנות: בכדי להעניש את משפחת קנדי על התרופפות הקשר ביניהם, להשתיק את מונרו אשר איימה לפרסם פרטים על המבצעים שלו, לדרוש ממנה שתבלום את פיה לגבי הקשרים שלה עם משפחת קנדי או מתוך ניסיון להפליל את בובי קנדי, אשר רדף אחר ראשי המאפיה וג'יאנקנה בראשם. האנשים הטוענים שג'יאנקנה ניסה להפליל את בובי קנדי גורסים שעבודת הטיוח של הרשויות בארה"ב הייתה כה מהירה ויעילה עד שהם לא הצליחו במשימתם.

5. סיבת המוות של מרלין מונרו הוגדרה "ככל הנראה התאבדות" בשל נטילת כדורי שינה. אולם כאשר המשטרה הגיעה אל הבית התברר לחוקרים שגופתה העירומה של מרלין בוימה והוצגה בצורה מסוימת, אשר שוללת לחלוטין את הגרסה הרשמית. קיימת תיאוריית קונספירציה, שככל הנראה הסמים הוחדרו לגופה באמצעות חוקן (זאת בשל אי סדרים בין כמות הסם בדם ובכבד שלה והצורה בה הסמים השתמרו בגופה). הסמל ג'ק קלמונס, אשר הגיע ראשון לזירה, והביע את התרשמותו שלא מדובר בהתאבדות הועף מהתיק.

6. בשנת 2012 התפרסמה תיאוריה על ידי הסופר דרווין פורטר, אשר הכיר את השחקנית, בספר שפרסם, ועל פיה הרגעים האחרונים של מרלין מונרו התגלו. על פי התיאוריה, סאם ג'יאנקנה קיבל את ההחלטה לחסל את השחקנית ואף נתן הוראה לא לפגום בגופה המרשים. ג'וני רוזלי, עמו מונרו הייתה בקשר, השאיר דלת פתוחה וכאשר מרלין נכנסה לישון, חמישה מתנקשים של המאפיה נכנסו לבית, הרדימו את השחקנית בכלורופורם, לקחו אותה לגזוזטרה בגינה ושם החדירו לה את הסם באמצעות חוקן, החזירו אותה למיטתה כשהיא עירומה ועזבו את המקום, כאשר הם שמעו את עוזרת הבית מגיעה. אין סימוכין לכך, אולם אחיינו של סאם ג'יאנקנה אישר את העובדה שדודו התוודה שהוא השתיק את השחקנית.

7. למרלין מונרו היו חקייניות רבות במהלך השנים (כמו שיש עד היום לאלביס פרסלי). אחת מהן היא קיי קנט, אשר מתה באנגליה בשנת 1989 ומותה הוכרז כמעשה של התאבדות מכדורי שינה...גופתה של קיי נמצאה, כמו גופתה של מרלין, במיטתה כשהיא עירומה. הסיבה להתאבדות ? לקיי היה חבר זמר בשם דין האמונד, אשר זנח אותה לטובת נערה בת 16 (היא הייתה בת 26 במותה) והיא אף כתבה לו מכתב התאבדות "דין היקר, אני אוהבת אותך כל כך. באהבה קיי." קיי מתה בצורה שחיה כל חייה: בדיוק כמו הכוכבת אותה חיקתה.

8. אחד המאהבים של מרלין בתחילת דרכה בסוף שנות הארבעים היה פרד קארגר, שגם עזר לה מאד בשני אלמנטים: פיתוח קול ובכך שהציע לה לסדר את שיניה. מרלין אהבה אותו מאד, אך נדמה שהוא לא אהב אותה כמו שהיא אהבה אותו (למרות שהוא הביא אותה להכיר את משפחתו, בין היתר גם את בתו מנישואיו הקודמים, והיא גם נשארה בקשר עם אמו גם לאחר שהשניים נפרדו) ולכן היא נפרדה ממנו. שנה לאחר מכן הוא נישא לשחקנית ג'יין ויימן ממנה התגרש, נישא לה שוב והתגרש שוב. פרד נפטר ב 5 באוגוסט 1979, יום השנה למותה של מרלין.

5 תגובות:

מאיה אמר/ה...

תמיד מעניין לקרוא על מונרו :)
מה חשבת על הפרק fire של סקינס,אני ברופן אישי מתחרטת שצפיתי בו חח

אנונימי אמר/ה...

מאוד אהבתי את האנקדוטות שאולי לא ידעתם על.. זה מעניין וגיליתי הרבה דברים. אשמח עם תמשיך בפינה הזו..

אנונימי אמר/ה...

מצטרף לבקשה לגבי סקינס fire
לדעתי הפרק פוספס וחבל אבל צריך לזכור שהדמות של אפי נהרסה קליל בעונה ה-4 של הסדרה לכן פחות התאכזבתי מהפרקים החדשים.
דבר נוסף לגבי סקינס,הפרקים הבאים עומדים לעסוק בקאסי,הדמות המרגשת ביותר בתולדות הסדרה,והריסת הפוטנציאל הענק בפרקים האלה תהיה מאוד מצטערת לפחות לי באופן אישי

אנונימי אמר/ה...

אחרון .. סוף סוף

שקד אמר/ה...

נהנית מהפינה. תודה.