יום רביעי, 31 ביולי 2013

פינת D1D1 רואה סרטים.

Taken 2 - חטופה 2 - לאחר הסרט הראשון, אשר הציג אקשן חסר מעצורים במשך כמעט שעה וחצי החליטו באולפנים להפיק סרט המשך ולנצל את הצלחת הסרט הראשון. בסרט זה, בראיין (ליאם ניסן), מתקרב ללני, אשתו לשעבר (פאמייק ג'נסן), לאחר שזו נפרדת מבעלה. לני וקים (מגי גרייס), הבת שלהם, מגיעות לאיסטנבול לחופשה עם בראיין. כאשר הן מגיעות מנסים לחטוף אותם, כאשר מי שעומד מאחורי ניסיון החטיפה הוא מורד קרזינקי (ראדה סרבדזג'ה), שבראיין חיסל את בנו בסרט הקודם ועתה הוא רוצה לנקום. בראיין ולני נחטפים, אך קים ניצלת ומסייעת לבראיין להציל את אמה שלה.

צר לי לומר זאת משום שאהבתי את הסרט הראשון, אבל מבחינת עלילה מדובר בבדיחה אחת גדולה. נכון שהתסריט בסרטים הללו פחות חשוב, אך הפעם הוא היה מגוחך לחלוטין, כולל החלק של ההתקרבות בין לני לבראיין. בנוסף לכך, לקח לסרט כמעט ארבעים דקות עד שהאקשן מתחיל, וזאת בניגוד לסרט הראשון, בו האקשן החל כמעט מההתחלה. גם האקשן ברובו נראה כמו סרט אקשן דרגה ג. הסצינה בה בראיין נלחם בלוחם האחרון בזירה נראה כמו סרט סיני ישן ובו אומניות לחימה בו רואים שהכל מבוים. בעיה נוספת היא מגי גרייס ומכמה סיבות. ראשית, לאחר הסרט הראשון, לראות את הדמות שלה כל כך בכיינית היה מעליב. היית מצפה שלאחר אירועי הסרט הראשון בסדרה נראה דמות עם קצת יותר "חוט שדרה". נכון, היא מסייעת לאביה, אבל כל הזמן בוכה והיסטרית. נו באמת. כמו כן, מגי גרייס כבר בת 30 ומבוגרת מדי מכדי לשחק דמות של נערה מתבגרת, למרות שבהפקה לא פיספסו הזדמנות להראות אותה עם החלק העליון של בגד הים הביקיני האדום שלה.

אז, לראות או לא לראות ?
מדובר באכזבה גדולה. רק לחובבי האקשן שלא אוהבים לפספס סרטים מהסוג הזה. צריך גם לבוא בלי ציפיות, במיוחד לצופים שראו את הסרט הראשון. מעניין יהיה לראות אם יפיקו סרט שלישי לסדרה (פתחו לכך פתח בסוף הסרט). אני מקווה בכל ליבי שלא.


The Liability - ההתחייבות - אדם (ג'ק אוקונול) הוא ילד מפונק, אשר הורס את הרכב שפיטר, החבר של אמו, מביא לו. הלה מתעצבן וטוען שאדם צריך לשלם לו את עלות הרכב, כלומר כ 60 אלף פאונד. לשם כך הוא מצוות אותו עם בחור בשם רוי (טים רות') בכדי שיסיע אותו לכל מיני מקומות. אדם מבין שיש לו עסק עם רוצח שכיר ומתחיל להתעניין בעסק, אולם העניינים מסתבכים כאשר בחורה צעירה צופה ברוי מבתר גופה ולאחר מכן מתברר שהוצע חוזה על ראשו של אדם ורוי אמור לחסל אותו.

מדובר בסרט שנע על מי מנוחות. אין בו עליות ומורדות, אין התרגשות גדולה, גם כאשר הילד בסכנה. כאשר הבחורה שובה את הילד והיא בתחתונים וחזייה, אין כמעט תחושה של מיניות באוויר, למרות שמנסים להראות שיש. ולבסוף, גם אקט הסיום, בו פיטר מתעמת עם אדם, לא ממש מרגש. מדובר בסרט דל תקציב ובעל תסריט בינוני במקרה הטוב, המשחק סביר, אך הוא לא מפצה על איכות פחות מבינונית של הסרט. הרעיון נחמד, אך ניתן היה לעשות איתו הרבה יותר לו התסריט היה ברמה גבוהה יותר.

אז, לראות או לא לראות ?
דלגו על הסרט, לא תפספסו הרבה. סתם עוד סרט בספריה.


Jack Reacher - ג'ק ריצ'ר - בוקר אחד מתעורר צלף ומחסל ביריות חמישה אנשים שלא נראה שיש קשר ביניהם. הצלף, ששמו בר, מבקש לראות חוקר צבאי לשעבר בשם ג'ק ריצ'ר (טום קרוז). כאשר ריצ'ר מגיע פוגשת אותו הלן (רוזמנד פייק), עורכת הדין של בר, אשר מנסה להציל אותו מעונש המוות ומנסה לשכור את שירותיו של ריצ'ר למרות שאין לה כסף לשלם לו. לאחר התלבטות ריצ'ר מחליט לחקור את המקרה ומגלה שמאחורי העסק מסתתרת קנוניה ולאט לאט הוא פורם אותה, מגיע לחקר האמת ואף מוכיח שבר לא אשם.

ברמה העקרונית אין הרבה דברים רעים לומר על הסרט. הרעיון סביר בהחלט, אם כי כבר ראינו סרטים על גבי סרטים על קנוניות והפללות, האקשן יותר מסביר ובהפקה יכולים להתהדר בשלושה שחקנים טובים (פייק, רוברט דובאל וקרוז), שאחד מהם נחשב גם כשחקן על (קרוז).

שתי הנקודות היחידות שניתן להעלות הן: שבסרט בו מככבים דובאל וקרוז היית מצפה לרמה קצת יותר גבוהה. והנקודה השנייה היא, שלפי דעתי, הפורמאט העדיף לרעיון הוא של סדרת טלוויזיה ולא סרט קולנוע שארכו שעתיים. גם כספר, הפורמאט המקורי שלו (אותו לא יצא לי לקרוא), היה פורמאט עדיף על הסרט, משום שעל פי ההפסקות הגדולות בין הדיאלוגים ניתן להמר שבספר הרחיבו בתיאורים, אשר עזרו להבין את המניע לכל מה שקורה בסרט בצורה טובה יותר.

אז, לראות או לא לראות ?
אפשר לראות. לא מדובר באחד הסרטים הגדולים בקריירה של טום קרוז, אולם גם לא אחד הגרועים שבהם. לפי דעתי, מדובר בסרט טוב להעביר איתו את הזמן ולא יותר מכך.

 

5 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אחלה, התזמון לסרט חטופה 2 מעולה, בדיוק רציתי לראות את הסרט בגלל שאהבתי את הראשון, אבל לפיך דבר זה בזבוז זמן, אפשר לראות במקומו 2 פרקים של חליפות :)

אתה פירסמת סיקור לחטופה 1?

זה נראה כך שרוב הסרטים שאתה רואה הם גרועים. היה פעם אחד ששלושת הסרטים היום מומלצים?

אנונימי אמר/ה...

תוכל לראות את הסרט רווח וכאב ולסקר אליו?

JagUar אמר/ה...

אני דווקא מאד התאכזבתי מג'ק ריצר. כמי שקרא את כל סדרת הספרים, ואני חושב שמי שכמוני קרא את הספרים, מאד יתאכזב ומה גם שהם לא לקחו את הספר הכי מעניין בסדרה אלא את מה שהיה הכי קל לעלות למסך ועשו סרט
ובנוסף טום קרוז הוא השחקן שהכי לא מתאים בהוליווד לשחק את ריצר, שבספרים גובהו(שמוזכר די הרבה) הוא
1.92 אם אני לא טועה וטום קרוז גם עם עקבי סטילטו לא מגיע לשם
ההמלצה צריכה להיות למי שקרא את הספרים לא לראות את הסרט הם פשוט יתאכזבו מי שלא קרא הסרט יכול להיות מאד נחמד

אנונימי אמר/ה...

אני עוקב אחרי הפינה כבר זמן מה ובקטע של לראות או לא לראות אני תמיד מופתע לקרוא על ביקרות שלילית כמו לא תפספסו וכאלה מתי נראה סרט שאנחנו חייבים לראות.

אנונימי אמר/ה...

חטופה 2 - העלילה בהתאם דבילית אבל סרט כזה לא רואים בשביל חוכמה אלא בשביל האקשן, ובמחלקה הזאת הסרט בהחלט עמד בציפיות לדעתי.
הייתי נותנת לו 7.5.
ג'ק ריצ'ר - לא קראתי את הספרים ככה שלא ידעתי למה לצפות ודווקא נהניתי מהסרט. שילוב של תעלומה ואקשן עם שחקנים סבירים. אחלה סרט להעביר צהריים.
מקבל ממני 8.