יום שני, 31 בדצמבר 2012

לוח ההערכות לגבי חידוש סדרות אמריקאיות לעונת החורף 2014-2013. גרסה 2.



 
לא להאמין, אבל אנחנו נמצאים בתום החצי הראשון של העונה ולפני עליית החצי השני של העונה בקרב חמש רשתות הטלוויזיה האמריקאיות הגדולות. ניתן כבר להבחין במגמות ברורות לגבי מרבית מהסדרות. הגיע הזמן לעשות סדר לקראת חזרת הרשתות מחופשת החגים.
 
כפי שקוראי הבלוג כבר יודעים, ההערכות שלי מבוססות על נתוני רייטינג, ניתוחים של כתבי תרבות בארצות הברית ודיווחים רשמיים ולא רשמיים שמגיעים לגבי הסדרות מתוך הרשתות השונות.
 
תהנו.  
 

 


הרשת ערכה השנה שינוי גדול כאשר היא העלתה ותעלה 5 סדרות חדשות. לפחות עד עתה, הרשת יכולה לרשום הצלחה עם סדרה אחת בלבד: Arrow, אשר תצטרף ל The Vampire Diaries ו Supernatural כבטוחות לקבל עונה נוספת.

Gossip Girl סיימה את דרכה (אם כי בהפקה משתעשעים באפשרות להפיק סרט טלוויזיה) וכך גם Emily Owens M.D, אשר תסיים את פרקיה האחרונים ולא נזכה לשוב ולראות אותה על המסך.

ברשת מתכוונים להעלות ב 19 בפברואר את הסדרה Cult, אבל גם במקרה והיא תזכה להניב נתונים טובים (סיכוי נמוך) ברשת לא מתכוונים להעניק לה עונה נוספת של יותר מ 13 פרקים.

בכל מה שקשור ל Beauty & The Beast, ברשת בכל מקרה לא מתכוונים להשאיר את הסדרה ביום חמישי בשנה הבאה, גם במקרה של חידוש. ברשת מייעדים לפיילוט של Wonder Woman את משבצת השידור הנ"ל אחרי The Vampire Diaries, כך שערב הנשים של יום חמישי יישאר על כנו, כמו ערב הגברים של יום רביעי. בכל הנוגע לסיכויי הסדרה, סיכויה לא גבוהים והייתי מעריך אותם (כרגע) כ 60% לקבל עונה נוספת. בהפקת הסדרה חייבים לקוות ששאר הסדרות של הרשת ייכשלו וגם במקרה הזה סיכויה לא גבוהים.

הסיפור של Nikita מעניין. אם הייתם שואלים אותי לפני כחודש וחצי על מצבה הייתי טוען בפניכם שגם סיפור הסידיקציה שלה (במידה והסדרה תזכה לעונה מלאה נוספת סיכויה להימכר לסינדיקציה גבוהים יותר) לא יסייע לה, אך צחוק הגורל הוא, שדווקא העובדה שציוותו אותה למספר שבועות עם שידורים חוזרים של Arrow סייעו לה להתייצב והיום נתוניה גבוליים מאד, אך על פי מקורות בתוך הרשת, הסדרה עדיין בחיים. ההערכה שלי, סיכויה לחידוש עומדים על 55%.

ועתה הגענו אל אופרות הסבון. מבין 3 הסדרות: Hart Of Dixie, 90210 ו The Carrie Diaries שתיים צפויות לשרוד. נכון לעכשיו, מצבה של 90210 הוא הגרוע מכולן וכפי שכבר דיווחתי בהערכתי הקודמת, גם במידה ותחודש זה יהיה למספר פרקים מוגבל ולעונה אחרונה. מפיקיה בוודאי יקוו לאי הצלחתה של The Carrie Diaries, שתעלה לאוויר בעוד מספר שבועות. בכדי להמשיך ולהישאר בחיים, גם אם זה לזמן מוגבל מאד. סיכויה, נכון לעכשיו, לחידוש: 45%.

מצבה של Hart Of Dixie יציב, אם כי לא מזהיר. אם הייתי צריך להעריך הייתי משאיר את סיכויה על 55% וזה גם מצביע על מצבה הקשה של הרשת שסדרה שכזאת יכולה לחזור לעונה שלישית.


הרשת שעד עתה רוצה לשכוח את השנה הנוכחית. מצב הסדרות שלה די ברור.

סדרות שחודשו:

The Simpsons
Familty Guy
American Dad
Bob's Burgers

סדרות שבוטלו:

Fringe
The Mob Doctor


סדרות שעתידן לא הוכרע:

Glee - סביר מאד להניח שתחודש, אך בניגוד לשנים קודמות, הפעם היא תזכה לחידוש בשל העובדה שגם עם נתונים בינוניים במקרה הטוב, מדובר בדרמה עם הנתונים הטובים ביותר של הרשת. סיכויה לחידוש: 75%.

Bones - על פי המידע שמתקבל מהרשת, הדרמה צפויה להמשיך לעונה תשיעית ואחרונה. מצד שני, סביר להניח שבמידה והציוות שלה עם The Follwing יצליח, אולי היא תזכה לעונות נוספות, אך נכון לעכשיו, סיכויה לחידוש עומדים על 70%.

New Girl - תחודש משום שמדובר בקומדיה עם הנתונים הגבוהים ביותר של הרשת. הסיכוי לחידוש: 70%.

Raising Hope - קשה להעריך את סיכויה בעיקר בשל מצבה הרע של הרשת. מדובר בקומדיה וותיקה של הרשת ובשל כך, היא צפויה לעלות יותר בשנה הבאה. הרבה יהיה תלוי בתוכניות של מנהליה לגבי העונה הבאה ועד כמה הם ירצו לערוך שינויים נרחבים. נכון לעכשיו, סיכויה עומדים על 60%.

The Mindy Project - האכזבה הגדולה ביותר של הרשת, אשר תלתה בה תקוות גדולות ואם תזכה לחידוש זה רק בגלל שהרשת רוצה להמשיך עם ערב הקומדיות של יום שלישי. מעניין יהיה לראות את נתוניה לאחר "תופעת שעון הקיץ". הסיכוי לחידוש: 40%.

Ben & Kate - הסיכוי לחידוש: 0%.

לגבי The Clevelend Show, קשה להעריך את סיכויהן של סדרות האנימציה של הרשת שיש להן תהליך חידוש\ביטול שונה מאשר לסדרות הרגילות ולכן, אפילו לא אנסה.

 

הרשת עומדת לפני שינויים גדולים בחצי השני של העונה, אבל נכון לעכשיו, מדובר ברשת עם ההצלחה הגדולה ביותר עד עתה. בכל זאת, לרשת יש לא מספר נפילות, בעיקר בתחום הקומדיות. בואו נעשה סדר לגבי מצב הסדרות שלה:

סדרות שבוטלו:

The Office
30 רוק
Animal Practice

סדרות שיחודשו:

Revolution
Go On
Parenthood
Grimm

סדרות שיבוטלו:

Up All Night
Whitney
Guys With Kids

סדרות שעתידן לא ברור:

Park & Recration - תחודש בעיקר בגלל שהיא עומדת להיות השורדת היחידה של ערב יום חמישי עבור הרשת. הסיכוי לחידוש: 80%.

Law & Order: SVU - אין הרבה מה להרחיב עליה. נתונים ממצועים, קהל יציב, ובלי "פיקים" גדולים. תחודש בגלל שהיא "מותג". הסיכוי לחידוש: 65%.

The New Normal - לא מדובר בהצלחה גדולה, אך גם לא בכשלון. עם מצב הקומדיות הרעוע של הרשת, קיים סיכוי שתזוז ליום חמישי בשנה הבאה. קשה לראות מצב שלא תחודש. הסיכוי לחידוש: 65%.

Chicago Fire - סדרה נוספת עם נתונים ממוצעים, אבל נכון לעכשיו, מספיק טובים (עבור הרשת לחזור לעונה נוספת. באיזה מצב ? לא ברור והאם תסתפק בחצי עונה. הסיכוי לחידוש: 60%.




כמו רשת FOX, גם הרשת הנ"ל יוצאת בשן ועין מהעונה הנוכחית, אשר לא מייצרת לה להיט אחד חדש, לפחות עד כה. למזלה, יש לה עדיין מספר סדרות שהצופים לא זונחים אותם, אחרת הרשת הייתה בבעיה גדולה עוד יותר.

סדרות שבוטלו:

Private Practice
666Part Avenue
Last Resort

סדרות שיבוטלו:

Don't Trust The B--- In Apt 23
Happy Ending
The Neighbors

סדרות שיחודשו:

Modern Family
Grey's Anatomy (הכוכבים כבר חתומים על החוזים)
Once Upon A Time
Revenge
Suburgatory

סדרות שעתידן לא ברור:

The Middle - מתחילה לקרוס, אבל יש לה עוד שנה אחת לפחות בקנה. ברשת ינסו לנסות לשמר את הערב היחיד בו ברשת יכולים לרשום ניצחון על שאר הרשתות. הסיכוי לחידוש: 80%.

Scandal - התחילה את העונה השנייה עם נתונים בינוניים, אך בשל העובדה שהפכה את עצמה לסדרת קונספירציה החלה לעלות מעט בנתוניה, מעניין יהיה לראות אם העליה תשמר לאורך זמן, אך נכון לעכשיו, סיכויה לחזור לעונה שלישית, במיוחד לאחר שסדרה נוספת שונדה ריימס (Private Practice) בוטלה. הסיכוי לחידוש: 75%.

Castle - קשה לי לראות את הרשת משנה את ערב יום שני שלה, במיוחד לאור השנה המאד לא טובה העוברת עליה, למרות שברור ששיאה של הסדרה מאחוריה. הסיכוי לחידוש: 65%.

Nashville - נתונים בינוניים לחלוטין ויכולים לנוע לכאן או לכאן. כרגע, המצב שלה חיובי יותר, גם במקרה שלה, יהיה מעניין לראות את הנתונים שלה לאחר "תופעת שעון הקיץ". הסיכוי לחידוש: 60%.

המצב של Last Man Standing ו Malibu Country זהה לחלוטין וסביר להניח שבמידה ואחת מהן תחודש גם השנייה תזכה לחידוש. השתיים צפויות להמשיך ולהיות משודרות אחת אחרי השנייה. נכון לעכשיו, הן ככל הנראה בדרך לחידוש, אך גם במקרה שלהן, קיימת שאלה האם החידוש יהיה לעונה מלאה. הסיכוי לחידוש: 55%.


אצל הרשת השמרנית ביותר באמריקה העניינים די ברורים וחלקים, ובדיוק כפי שקיבלתם בשנה שעברה הודעת חידוש למספר רב של סדרת, גם הפעם זה אמור לקרות, אם כי השנה, יש מספר רב יותר של סדרות שעתידן לא ברור.

סדרות שחודשו:

The Big Bang Theory
How I Met Your Mother (גם אם הידיעה היא לא רשמית, היא מספיק חזקה בשביל להכניסה לקטגוריה הזאת).

סדרות שבוטלו:

Made In Jersey
Partners

סדרות שיחודשו:

Two Broke Girls
NCIS
NCIS:LA
Mike & Molly
Criminal Minds
Person Of Interest
CSI
Hawaii Five - O (למרות הירידה בנתוניה השנה, קשה לראות את הרשת מבטלת אותה ומכניסה סדרה חדשה להתמודד עם ערב יום שני החזק של רשת NBC).

סדרות שיבוטלו:

Vegas - לצערה, מדובר בדרמה עם הנתונים הגרועים ביותר עבור הרשת, שבדרך כלל מבטלת את שלש הדרמות בעלות הנתונים הגרועים ביותר שלה.

CSI:NY - קיצור העונה שלה השנה מראה לה את הדרך החוצה. למען האמת, היא הייתה אמורה להיות מבוטלת כבר בעונה הקודמת, אך ברשת החליטו לבטל את אחותה CSI:Miami. עכשיו הגיע תורה.

סדרות שעתידן לא ברור:

Elementary - למרות שנתוניה לא מזהירים, בלשון המעטה, ברשת מאמינים בה ולכן העניקו לה השנה 24 פרקים ואת משבצת השידור אחרי הסופרבול. הסיכוי לחידוש: 90%.

מבין שלשת הסדרות הבאות, אחת לפחות צפויה להיות מבוטלת: The Mentalist, The Good Wife ו Blue Bloods, כאשר קשה להניח שהאחרונה תבוטל, בין היתר משום שביטולה יגרום לכך שברשת יצטרכו לבנות ערב חדש ביום שישי. במידה ו Golden Boy תיכשל, קיים סיכוי שברשת יחוסו על כל שלשת הסדרות, למרות שהסיכוי לכך נמוך. אם הייתי צריך להעריך את סיכוייהן הייתי אומר זאת כך:

Blue Bloods - הסיכוי לחידוש: 65%.
The Mentalist - הסיכוי לחידוש: 55%.
The Good Wife - הסיכוי לחידוש: 45%.

מדוע הסיכוי של The Mentalist גדול יותר מזה של The Good Wife, למרות שנתוניהם די זהים ? משום שברשת יכולים עדיין להזיז את The Mentalist ליום שישי, כפי שחשבו לעשות בשנה שעברה.

לגבי Two And A Half Men, ייחדתי לכך כתבה ארוכה לפני מספר שבועות, אך בשורה התחתונה הכל יהיה שאלה של כסף. במידה והעלויות ישתלמו לרשת, הסדרה תחזור לעונה נוספת, במידה ולא, היא תבוטל למרות נתוני הרייטינג הגבוהים ולמרות שהיא יוצרת בלוק קומדיות עם The Big Bang Theory ביום חמישי. הסיכוי לכך ? קשה להעריך, יותר מ 50% ופחות מ 75%.

13 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה!!!!!!!

Yael אמר/ה...

Parenthood תחודש?? הייתי בטוחה שהיא עפה.. אין לה כזה רייטינג טוב, וגם יש לה רק 15 פרקים בעונה הזאת...
זה לא מוזר??

אנונימי אמר/ה...

אאל"ט, ברשת אוהבים אותה, והיא כבר הפכה לכמעין עוגן שעדיף על להתרסק עם סדרה חדשה ולהישאר עם חור..

אני אישית נורא אוהב את הסידרה וזו אחת הבשורות הכי טובות לשנה החדשה עבורי..

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה
פוסט נהדר,עשית לי סדר בכל הסדרות
רועי
"קורא נלהב של הבלוג"

אנונימי אמר/ה...

האם לדעתך The Big Bang Theory תמשיך הלאה הרבה שנים קדימה? והאם זה נכון שהסדר ההזו היא פשוט "פצצת רייטינג" מצליחה ביותר? האם היא הסדרה הכי מצליחה היום בטלויזיה?[תודה רבה

אנונימי אמר/ה...

לזה שמעלי...

המפץ הגדול היא בהחלט אחת הסדרות המצליחות בטלויזיה בשנים האחרונות. שנה שעברה היא היתה הסדרה הניצפת ביותר וגם השנה עושה רושם שהיא בדרך לשם.

שוק הקומדיות השנה היה בית קברות לסדרות ואף רשת לא הצליחה בתחום זה. עקב כך הרשתות האריכו קומדיות רעות עם רייטינג בינוני ומטה מחוסר ברירה. שנה שעברה היו רק 2 קומדיות חדשות שהצליחו (New girl, 2 broke girls) להניב רייטינג טוב, והשנה הרייטינג שלהן בירידה.
השורה התחתונה היא שהמפץ הגדול יכולה לסחוב בשקט עוד 3-4 שנים. גם האם הרייטינג שלה יתחיל לרדת עדיין ישתלם לרשת להשאיר אותה כי האלטרנטיבות הן גרועות.
מה שכן יכול לחבל הן המשכורות של הכוכבים של הסדרה, בדר"כ סדרות מצליחות ותיקות סוחבות עליות מאוד גבוהות, אבל בהסתמך על נסיון עבר - חברים, פרייזר, 2 גברים - בסוף הרשתות מוצאות דרך להמשיך את הסדרה למרות המשכורות הגבוהות.

קובי אמר/ה...

תודה רבה,ניתוח מעניין ומעולה.

Urix אמר/ה...

תודה רבה!

אנונימי אמר/ה...

לא הבנתי, אם נגיד סדרה עולה בחודש ספטמבר, כי תשודר בערך עד מאי-יוני. אם "יומני קארי" עולים בינואר, עד לאיזה חודש היא אמורה להימשך? תודה

אנונימי אמר/ה...

ניסוח ותיקון לתגובה שכתבתי למעלה-
לא הבנתי, אם נגיד סדרה עולה בחודש ספטמבר, היא תשודר בערך עד מאי-יוני. אם "יומני קארי" עולה בינואר, עד לאיזה חודש היא אמורה להמשיך להיות משודרת? תודה

חן אמר/ה...

תודה על המידע! אוהבת את הבלוג באמת שאתה נהדר!

שאלה:
אתה יכול להגיד לי באיזה עונה בערך בות' וברנן (בונז) מתנשקים? (בלי ספויילרים) כי אני באמצע עונה 2 ואני כזה נו תתנשקו וזה אפעם לא קורה!!! חחח

שבת שלום =]

משה אמר/ה...

תודה רבה!
ופרינג' לא בוטלה! היא נגמרה... ;]

יוסי אמר/ה...

פוקס פרסמו בפייסבוק שלהם תמונה עם האמירה ''Just have a little faith'' ומתחת Prison Break. ייתכן שנראה עונה חמישית למרות הסוף הסגור?