יום שני, 17 בדצמבר 2012

12 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...Breaking Bad.



הסדרה המצליחה של רשת AMC עלתה לראשונה לפני ארבע שנים וזכתה מאז באינספור פרסים. בעקבות המלצות רבות התחלתי לצפות בסדרה השבוע ונדהמתי מהאיכות של דרמת הפשע המצליחה ומצוות השחקנים הנהדר.

קבלו 12 אנקדוטות שאולי לא ידעתם על...שובר שורות.

1. כשרשת AMC נתנה אור ירוק להפוך את Breaking Bad לסדרה בשנת 2007, תוכננו לעונה הראשונה 9 פרקים כאשר בפרק התשיעי דמותו של ג'סי (אהרון פול) הייתה אמורה להיהרג. בעקבות פרוץ שביתת התסריטאים הגדולה באמריקה באותה השנה, לתסריטאים ניתן הזמן לשנות את התסריט המקורי ולהשאיר את דמותו של ג'סי בחיים. הסיבה שהתסריטאים רצו לשנות את התסריט היא שהם אהבו את הכימיה שיש בין אהרון פול לבראיין קראנסטון (וולטר).

2. לפני שלוהק לתפקיד ב Breaking Bad שיחק בראיין קראנסטון במספר סדרות, כאשר הגדולה שביניהן הייתה "מלקולם באמצע" בה הוא שיחק בתפקיד ראשי למשך 7 שנים ובאותה התקופה גם התארח בפרק של "תיקים באפלה". יוצרי הסדרה שגם כתבו במשך מספר שנים ל"תיקים באפלה" צפו במשחקו של קראנסטון בסדרה הזו והחליטו שזה השחקן שהם מעוניינים ללהק עבור התפקיד של וולטר וויט. לעומת זאת, ראשי הרשת פקפקו בהחלטה ולא היו בטוחים שקראנסטון שכיכב בקומדיה "מלקולם באמצע" במשך שנים יכול לבצע את המעבר החד בצורה מספקת. בסופו של דבר הם התרצו לאחר שצפו באודישן של קראנסטון. אגב, תפקיד ידוע נוסף של קראנסטון, היה בתור טים ווטלי, רופא השיניים של ג'רי ב"סיינפלד" המעולה.

3. הסמים שמוצגים בסדרה הם בד"כ סוג של ממתק אמריקאי בצבע כחול.

4. בשתי העונות הראשונות ניתן היה לצפות בביתו של ג'סי שצולם בבית אמיתי. במהלך צילומי העונה השנייה, הבית נמכר, עובדה שאילצה את המפיקים להקים סט שנראה בדיוק כמו הבית המקורי. בסופו של דבר, הסט שנבנה היה גדול מהבית המקורי.

5. בראיין קראנסטון מצליח עד כדי כך שהפאוור ריינג'ר הכחול, בילי קראנסטון, נקרא על שמו!

6. אר ג'יי מייט שמגלם את וולטר ג'וניור, סובל משיתוק מוחין גם בחייו האמיתיים.

7. מפיקי הסדרה ניסו להפוך את הסדרה לאמיתית וריאלית ככל האפשר ועבור כך הובא סוכן אמיתי של היחידה ללוחמה בסמים שילמד את הצוות כיצד להכין סמים. כמו כן, בראיין קראנסטון הודרך על ידי מורה אמיתי לכימיה.

8. זוכרים את סצינת הפיצה הידועה בעונה השלישית של הסדרה?(כל מי שלא זוכר, תחפשו את זה ביוטיוב). במאי הפרק החליט שהוא מעוניין שהסצינה תבוצע באמת ולא על ידי טריק כלשהו של מצלמה. להפתעתם הרבה, כבר בניסיון הראשון קראנסטון דייק והעיף את הפיצה בדיוק כפי שנכתב בתסריט. מה הסיכויים ?

9. תקציב הסדרה עומד על 3 מיליון דולר לפרק, ומכאן ניתן להסיק שעונה של הסדרה עולה קרוב לארבעים מיליון דולר!

10. לאחר שבראיין קראנסטון זכה בפעם השלישית בפרס האמי הוא הודה לאשתו ובתו ואמר שהוא אוהב אותן "יותר מבייסבול".

11. Breaking bad הינו סלנג דרומי המקביל ל"סוטה מן התלם" בעברית.

12. יוצר הסדרה רצה לייצר סדרה שבה האנטוגניסט (הדמות הרעה הראשית) הוא למעשה הפרוטגוניסט (הדמות הטובה הראשית) וכך חשב על הרעיון של Breaking Bad. יוצר הסדרה שמע על "העשב של שכן" רק לאחר ש Breaking Bad החלה לשדר את פרקיה. הוא הודה שיש בין הסדרות דמיון רב ושבמידה והיה שומע על "העשב של שכן" קודם לכן, הרעיון של Breaking Bad לא היה יוצא לפועל.


הערה: מדובר בפינה של שקד, קורא נאמן של הבלוג.

10 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אתה יודע מאיפה אני יכול להשיג את הסדרה תיקים באפלה?

אנונימי אמר/ה...

סדרה גדולה ואחלה פוסט
תודה

רועי
"קורא נלהב של הבלוג"

אנונימי אמר/ה...

הדמות מפאואר ריינג'רס לא נקראת על שם קרנסטון מפני שהוא שחקן מצליח (הסדרה המקורית בה הופיעה הדמות עלתה לשידור ב-1993 כשקרנסטון לא היה מפורסם), אלא כמחווה לשחקן שבזמנו עבד מאחורי הקלעים של הסדרה.

מני אמר/ה...

תורה רבה שקד.
(למרות שאני לא צופה בסדרה, נהנתי מהפינה).

לשאלת ה-X-Files שמעלי, תחפש בטורנטים, או בצפייה ישירה.

שילה אמר/ה...

סוף סוף התייחסות לאחת הסדרות הגדולות והחשובות של העשור!!
תודה רבה על הפוסט, היה כיף לקרוא!

אלעד אמר/ה...

תודה שקד
הודה לך אם תעשה פינה על הסופרנוס

שלמה אמר/ה...

תודה שקד יא מלך אשמח עם תעשה על נמלטים\ וונתרת' מילר
ממש מפתיע כל שבוע מחדש
פשוט תותח!!!!

אנונימי אמר/ה...

מה חשבתה על הסיום של gossip girl
אתה תערוך שלב סיכום עונה?

אנונימי אמר/ה...

מגניב. תודה

אנונימי אמר/ה...

[url=http://www.freewebs.com/trazodone-buy]purchase desyrel 100 mg
[/url]