יום שבת, 22 בדצמבר 2012

ביקורת: 1600Pen, פיילוט: נחמד, אבל...




בעוד שרשת NBC הצליחה לבסס לעצמה יתרון בערב יום שני עם The Voice ו Revolution, הרי שערב יום חמישי שלה קרס לחלוטין. "30 רוק" ו The Office מסיימות את דרכן , Community ו Up All Night בדרך להצטרף אליהן, ורק Park & Recreation עושה רושם שיש לה עתיד (אם כי קצר). גם הקומדיות של יום רביעי, Whitney ו Guys With Kids מניבות רייטינג גרוע מאד ועושה רושם שלפחות אחת מהן לא תשרוד עונה נוספת. לכן, ברשת זקוקים לקומדיות בצורה נואשת. לפני מספר ימים השיקה NBC את הפיילוט של הקומדיה 1600Pen, התקווה האחרונה שלה בתחום בעונה הנוכחית לאחר ש Animal Practice כבר בוטלה ו Save Me לא עושה רושם חיובי במידה ואולי לא תזכה לראות אור יום (או במקרה שלה, אור לילה).

1600Pen עוסקת במשפחה של נשיא ארה"ב, דייל גילקרסט (ביל פורמן), די מרובע אך אוהב את משפחתו. ג'נה אלפמן מגלמת את אמילי נאש גילקרסט, אשתו החדשה והנאה, שלא מצליחה להסתדר עם ילדיה החורגים ובמיוחד עם בקה (מרתה מקאייזיק), הילדה הטובה שבשל רגע אחד של חוסר תשומת לב, נכנסה להריון. הילדים הצעירים בחבורה הם זאנדר (בנג'מין סטוקהאם) ומריגולד (אמרה מילר), שהיא גם לסבית ואביה לא מודע לכך. המשפחה מפולגת, אבל אז סקיפ (ג'וש גאד), הבן הבוגר, אשר בילה 7 שנים בקולג', חוזר אל הבית הלבן ולמרות שהוא בדרך כלל מפשל (רואים זאת כבר בתחילת הפיילוט, כאשר הוא רוצה לבצע פעלול עם זיקוקים ליד בית אחווה שפגע בו ובחבריו, אך בטעות שורף את אותו בית אחווה ונקלע לתגרה), הרי שהוא אוהב את אביו וכוונותיו טובות. סקיפ הוא גם הדמות, אשר מאחדת את המשפחה.

מבחינת נתוני הרייטינג מדובר באכזבה עבור הרשת מאחר והיא שודרה אחרי The Voice בפרק הפינאלה שלה, אשר הניב 4.2 נק' מדד, ואילו 1600Pen הניבה רק 2.2 נק' מדד. קחו בחשבון, שהסדרה עוד צריכה לחזור אל משבצת השידור הרגילה שלה בערב יום חמישי האיום של הרשת, ולכן סביר להניח שהנתונים יירדו. ואם לא יקרה משהו יוצא דופן גם הקומדיה הזאת במקרה הטוב לא תהווה הצלחה היסטרית עבור הרשת ובמקרה הרע היא לא תשרוד את העונה הראשונה שלה.

מבחינה קריאטיבית מדובר בקומדיה לא רעה בכלל, נחמדה אפילו. מסוג הקומדיות שיגרמו לך לחייך יותר מפעם אחת במהלך הפרק וכך היה במהלך הצפייה בפיילוט. הבעיה היא, שמדובר בהומור של קולג'ים, מסוג ההומור הפיזי שחזינו ב Animal Practice בתחילת השנה וכולנו יודעים כיצד הניסוי הזה הסתיים. לכאורה, נראה שסוג ההומור הזה יכול להחזיק מעמד למספר פרקים, אך לאורך זמן לא סביר להניח שהצופים האובייקטיביים, הצופים הלא מושבעים של סוג הקומדיות הללו, יחליטו להישאר ולצפות בקומדיה.

מבחינה אישית, אני לא חביב של השחקנית ג'נה אלפמן. לפי דעתי, מדובר בשחקנית מעצבנת מאד ורואים זאת בכל הקומדיות שהיא שיחקה בהם עד כה: Dharma & Greg, Courting Alex, Accidentally on Purpose ו Matumbo Goldberg. המשחק שלה בפיילוט של 1600Pen לא שונה היות והיא ממשיכה לשחק את הדמות של האישה הנוירוטית, אם כי הפעם בצורה קצת יותר מעודנת. הליהוק של ג'וש גאד היה נכון, לפחות על פי הפיילוט, אם כי בדרך כלל בסרטים לוקח זמן, אבל בשלב כלשהו הוא הופך מדמות חביבה לסתם שחקן מעצבן. דרך אגב, בליהוק המקורי של בקה אמורה הייתה להיות בריטני סנואו, אך בשל הדמיון שלה לג'נה אלפמן מבחינה חיצונית ליהקו את הדמות מחדש (היא אמורה להיות הבת החורגת שלה). באופן אישי, הייתי מעדיף לראות את סנואו בתפקיד.

אז, לראות או לא לראות ?
למרות שלפחות על פי הפיילוט, מדובר בקומדיה חביבה, קשה לי להאמין שהיא תשרוד לאורך זמן ולכן לא כדאי להתמכר אליה. אלו שכן מוכנים לתת לה סיכוי ייהנו מקומדיה אבסורדית, פיזית ולפי דעתי גם מצחיקה. תעשו את החשבון שלכם לבד כיצד אתם רוצים לנהוג.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

בינתיים הפיילוט היה הפתעה לטובה, מסכים עם כול מילה לגבי שאלת הכמה זמן וההשוואה לANIMAL PRACTICE

מני אמר/ה...

ראיתי, חייכתי, לא התפוצצתי מצחוק.
אמשיך לצפות כדי לתת הזדמנות. אבל לדעתי זה לא מבטיח...