יום שבת, 16 ביוני 2012

ביקורת: Saving Hope, עונה ראשונה, פרקים 2-1: מיותרת.



מדי שנה, רשת NBC מנסה להעלות סדרה חדשה בחודשי הקיץ, אך מדי שנה היא גם נוחלת אכזבה כאשר הסדרות לא שורדות. צר לי לומר זאת, אך גם במקרה של Saving Hope המצב לא ישתנה. נתוני הרייטינג של הפרקים הראשונים מצביעים על כך.

למרות שמדובר בהפקה קנדית, שרשת NBC קנתה את הזכויות לשידורה בארה"ב, הרי שקשה לראות כיצד הרשת תאשר פרקים נוספים לסדרה. לפי דעתי, במידה והנתונים יישארו כמו שהם, או יסבלו מירידה קלה (או חמורה), קיים סיכוי גדול שהסדרה תשודר רק בקנדה וברשת NBC יעדיפו לדלג על הפרקים הנותרים. ולמען האמת, אני גם לא אאשים אותם אם זה אכן יהיה המצב.

Saving Hope הינה דרמה רפואית נוספת, אחת מיני רבות. אין בה אלמנט ייחודי אחד. היא מספרת את הקורות של רופאים ואחיות בבית חולים. לסדרה יש קאסט נחמד בכיכובם של אריקה דוראנס (לויס ליין מהסדרה "סמולוויל") ודניאל ג'יילס (אלייז'ה מהסדרה "יומני הערפד"), אך כאשר בוחנים את הסדרה לעומק היא לא מצליחה להצדיק את הישארותה באוויר. אז נכון, בפרק הראשון רואים את אריקה דוראנס בחזייה, אבל מלבד הסיטואציה הנ"ל פרק הפיילוט לא סיפק סיבה מספקת להבדיל אותו מדרמות הרפואה ששודרו בשנים האחרונות.

התסריט של הסדרה סביר, אבל גם לא יוצא דופן באיכותו. חודשים לפני שהסדרה עלתה לאוויר החלו לפוץ שמועות על איכותה של הסדרה, איכות שגרמה לרשת NBC לרכוש את הזכויות מהרשת הקנדית, אך על פי הפרקים הראשונים קשה להבחין באיכות הנ"ל. מדובר בעוד סדרה באוסף הסדרות הבלתי נגמר שהרשת בזבזה עליה כספים. מתי ילמדו שם לעבוד בצורה נכונה ?

גם העובדה שהסדרה משודרת בקיץ לא עוזרת לה. דרמות רפואיות הן בעיקרן דרמות כבדות ולעיתים מעיקות ו Saving Hope לא שונה מהן, לפחות לא על פי הפרקים הראשונים. בניגוד למשל ל"האנטומיה של גריי", שהיא דרמה רפואית, אך גם אופרת סבון שמעניקה לצופים מעט הומור בכל פרק, Saving Hope לא גורמת לצופה לחייך.

אז, לראות או לא לראות ?
הסדרה לא מחדשת דבר, לא מעניקה לצופה הנאה גדולה ולא הפוגה מחודשי הקיץ החמים. אז מדוע להמשיך לצפות בה ? יש רק 2 סוגים של צופים, שאולי יסכימו להישאר ולצפות בה מדי שבוע: מעריצי דוראנס וג'יילס וחובבי הדרמות הרפואיות הכבדים, אשר יסכימו למרות העובדה שמדובר בסדרה "כבדה", לצפות בה. אם זה היה תלוי בי הייתי מדלג עליה. לשם שינוי, השנה ישנן סדרות כבלים רבות שיוכלו להשלים את החסר.

אין תגובות: