יום שבת, 30 ביוני 2012

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Dallas,The Good Wife, Rookie Blue, Arrow, Supernatural, Castle.

נתחיל עם שאלה לגבי The Good Wife:

יכול להיות שהבנתי לא נכון, אבל הבנתי שהאישה הטובה חודשה בעיקר למטרת עונה רביעית לסינדיקציה. זה הגיוני שישקיעו כל כך מבחינת שחקנים אורחים לסדרה שהם גם ככה מתכוונים לבטל תוך שנה, או שאפשר לראות בהחלטות האלה חדשות מעודדות לאוהדי הסדרה, ונסיון כן להרים את הסדרה למעלה כדי לאפשר עונה חמישית?



תגובה:

צריך להבין. להביא שחקנים אורחים לא עולה הרבה כסף וגם אם מדובר בשמות גדולים. כמובן, שאם מביאים שמות על כגון ג'ניפר אניסטון המצב שונה, אך כל עוד לא מדובר בהפיכתם לחלק מהקאסט הראשי אין הרבה הבדל בין שמות מפוצצים לאלמונים. בגלל זה, למשל, ראו בעונות האחרונות של צ'אק מגוון של שחקני אורח מפורסמים וזאת למרות שלכאורה הם עבדו מדי עונה עם תקציב מוקטן יותר ויותר.

לפי דעתי, במרבית מההפקות לא מביאים שמות מפוצצים לסדרות בכדי לא להסיט את תשומת הלב מהסדרה ומה שקורה בה. בשל כך, אני רואה בהבאת שמות גדולים ניסיון להציל ספינה טובעת. ברוב המקרים הניסיון נכשל. ואם זה מה שבהפקה של The Good Wife מנסים לעשות השנה קשה לי לראות את זה מצליח.

ואולם, באם נתוני הסדרה יעלו למספרים מעל לבינוניים קיים סיכוי שהסדרה תחזור לעונה חמישית, אולם צריכים לקרות דברים רבים בכדי שזה יקרה, הסיכוי קטן.

נעבור לשאלה מיעל על החידוש המוקדם לסדרה Rookie Blue לעונה רביעית על ידי רשת ABC:

וואו, מוזר... לא?
איך זה שחידשו אותה כל כך מוקדם??



תגובה:

הסדרה שומרת על נתונים קצת מעל לבינוניים במשך שתי עונות ובהנהלת הרשת ראו שגם בתחילת העונה השלישית היא ממשיכה לשמור על אותם נתונים. בהתחשב בעובדה שעלות ההפקה נמוכה מאד ורשת קנדית משתתפת בעלויות אז אין בכך הפתעה. במידה והסדרה תסבול מירידה בנתונים סביר להניח שהעונה הרביעית תהיה גם העונה האחרונה שלה, אבל במידה וגם ברשת ABC יבטלו את שידורה, קיים עדיין סיכוי שהיא תשודר רק בקנדה.

אלעד ניסה לברר את דעתי לגבי הסדרה החדשה של רשת ה CW:

אתה חושב שהחץ הירוק תצליח?



תגובה:

עדיין מוקדם לדעת. הביקורות של המבקרים דווקא טובות מאד לאחר שצפו בפיילוט, כאשר הם טוענים שמדובר בסדרה אפלה יותר מסדרות קומיקס אחרות. כפי שאני רואה את הדברים, או שהסדרה תצליח או תכשל לחלוטין, לא יהיה משהו באמצע.

נמשיך עם שאלה לגבי סדרה נוספת של רשת ה CW:

מה לדעתך היה הרעיון בהזזת "על טבעי" ליום רביעי? הסדרה רצה כבר שנים ותמיד היא הייתה על משבצת של ימי חמישי-שישי.



תגובה:

כתבתי על כך כשניתחתי את לוח המשדרים של רשת ה CW. לפי דעתי, היות ו"על טבעי" מזוהה עם ערב השידורים של סמולוויל היות והשתיים שודרו ביום חמישי במשך מספר שנים ברשת רצו לנצל זאת בכדי להזכיר זאת לצופים שלהם ו Arrow, שהיא סדרת קומיקס, אמורה לתפוס את מקומה של סמולוויל ולרכב על ההצלחה שלה. מכיוון שברשת לא היו מעלים את Arrow ביום שישי היות וזו אחת מהסדרות החדשות שברשת מאמינים בה יותר, ברשת חיפשו ערב אחר. ימי שני ושלישי בדרך כלל הם ערבי אופרות הסבון, יום חמישי תפוס עם "יומני הערפד" ולכן נותר רק ערב אחד פנוי: ערב יום רביעי.

ויש גם שאלה על סדרה של רשת ABC:

מה דעתך על קאסל ?



תגובה:

אני אוהב את הסדרה, אך יותר את העונות הראשונות שלה. לפי דעתי, בשתי העונות האחרונות בהפקה עובדים על פי תבנית מסוימת: בפרק הראשון ולפעמים גם השני עוסקים בסיפור המסגרת (רצח אמה של בקט) ואז במשך פרקים רבים לא מתייחסים לכך, באמצע העונה משדרים שוב פרק אחד שעוסק בכך, מתעלמים מכך במשך פרקים רבים ורק בפרק האחרון או בשני הפרקים האחרונים של העונה חוזרים לעסוק בכך. אני לא אוהב את השיטה הזאת. לפי דעתי, אם יש לסדרה סיפור מסגרת צריכים לעסוק בכך יותר מבשלושה או ארבעה פרקים בעונה.

אלעד שאל לגבי הסדרה Dallas:

לכל עונה של דאלאס יהיו 15 פרקים?



תגובה:

עד כמה שאני יודע, העונה הראשונה של הסדרה מונה עשרה פרקים בלבד. לגבי עונות נוספות מעבר לעונה השנייה, כל עונה יכולה לקבל הזמנה שונה.

תגובה 1:

Urix אמר/ה...

תודה על המידע!