יום ראשון, 3 ביוני 2012

שלב סיכום עונה, Burn Notice, עונה חמישית: התקדמות.



במשך ארבע עונות הסדרה Burn Notice עסקה בניסיון של מייקל ווסטן, מרגל ש"נמחק" להציל את השם שלו, לנסות לקבל את עבודתו בחזרה ולהרוס את הארגון שגרם לכך ש"מחקו" אותו. בתום העונה הרביעית הארגון התמוטט ובפרק הראשון של העונה החמישית הצופים חוזים כיצד מייקל ווסטן וה C.I.A מחסלים את שאריות הארגון. מייקל מקבל את עבודתו בחזרה והכל נראה שחזר על מקומו. אולם כבר בתחילת העונה, השותף של מייקל, מקס, נרצח, מנסים להפליל את מייקל ברצח שלו. והסיפור מתחיל מחדש. או שלא ?

ניתן לסכם את העונה החמישית של הסדרה במילה אחת: התקדמות. ההתקדמות נעשית בשני מישורים: במישור האישי ובמישור המקצועי.

במישור האישי, מייקל היה מאוהב בפיונה במשך כל העונות, אולם תמיד לקח צעד לאחור ונזהר. בעונה החמישית מייקל לוקח צעד קדימה ומזמין את פיונה לעבור לגור איתו בדירתו ואף מרשה לה לשפץ אותה לנוחיותה. יתרה מכך, באחד הפרקים מרגל משוגע חוטף את מייקל ופיונה נאלצת לפוצץ בניין דיפלומטי, אך היא לא יודעת שבמקום הוטמנו פצצות נוספות והאדם שהניח אותם, אנסון, אשר מתברר כאדם שהקים את הארגון שמחק את מייקל, סוחט את מייקל לעשות את דברו. בכך אנו חוזים עד כמה אהבתו של מייקל לפיונה גדולה, כאשר הוא מאפשר לעצמו להיסחט רק בכדי להציל אותה ממאסר. וסצינת הסיום בה רואים את מייקל מביט בה בשעה שהיא מסגירה את עצמה ל F.B.I ממחישה זאת עוד יותר.

במהלך העונה, מייקל גם מגלה אלמנטים לגבי אביו, שבסופו של דבר רצה להגן עליו, ושאנסון חיסל אותו "עבורו" מבלי שיידע. כמו כן, מייקל מגלה כי החבר החדש של אמו הוא שתול של אנסון.

גם במישור המקצועי חזינו בהתקדמות גדולה. עד כה לא היה ברור מי האדם שעמד מאחורי המחיקה של מייקל. אולם בעונה החמישית מייקל מגלה את הזהות של האחראי לכך, אנסון. רק בכדי לגלות שעומדים לסחוט אותו ושהוא לא יכול לעשות דבר בנידון.

נקודה חיובית שהסדרה סיפקה העונה היא גיוסה של לורן סטאמיל, כסוכנת ה F.B.I פירס, אשר הגיעה כשחקנית אורחת ל 10 פרקים מתוך ה 18. פירס הייתה אמונה לגלות מי עמד מאחורי הרצח של מקס ולאחר שהתגלה זהותו היא הפכה לאשת הקשר של מייקל ב C.I.A. מדובר בנקודה חיובית היות ומדובר בדמות נשית נוספת בסדרה מלבד גבריאל אנואר (פיונה) לאחר ארבע עונות. אם כי לורן חסרת נוכחות על המסך ובכך הייתה עדיפה דווקא השחקנית מון בלאדגוד, אשר הופיעה כשחקנית אורחת ל 3 פרקים בתחילת העונה השלישית.

אז, לראות או לא לראות ?
העונה החמישית של הסדרה מהווה עליית מדרגה, לפחות מבחינת המיתולוגיה והתקדמות הדמויות, בעיקר מייקל ופיונה, ומערכת היחסים ביניהם. ללא ספק שכדאי לצפות בסדרה. לצופים שעדיין לא נחשפו אליה אני ממליץ להתחיל לצפות בה מהפרק הראשון של העונה הראשונה ולהמשיך אל העונה החמישית ללא חשש, הרמה רק עולה. דרך אגב, מבחינת הרמה של העונה, ניתן להבחין בהבדלים, כאשר החל מהפרק ה 12 האינטנסיביות וגם הרמה עולה. ללא ספק, עדיין מדובר באחת מהסדרות המהנות על המסך.

3 תגובות:

אלעד אמר/ה...

מתי עונה 6?

אביב אמר/ה...

אני זוכר שלפני שנה ראיתי שאתה המלצת ואפילו היללת את הסדרה.התחלתי לראות את הסדרה מעונתה הראשונה ועכשיו אני רק מודה לך.סדרה שמספקת פשוט הנאה צרופה כמעט בכל פרק ופרק, מתח ואפילו לומדים ממנה קצת (; סדרת ריגול מלאה בחיות אקשן והומור. ללא ספק כמו שאמרת אחת הסדרות המהנות בטלוויזיה האמריקאית!

דוד אמר/ה...

מחכה לעונה הבאה, סדרת מתח כיפית עם הרבה הומור.