יום ראשון, 24 ביוני 2012

שקד והסרטים שלו.



Men In Black 3 - "גברים בשחור 3".


בשנת 1997, וויל סמית' וטומי לי ג'ונס כיכבו בסרט שנחשב לחדשני באותה התקופה בשם "גברים בשחור". הסרט זכה להצלחה גדולה וחמש שנים לאחר מכן (2002) יצא הסרט השני בסדרה וגם הוא נחל הצלחה גדולה. לפני מספר חודשים (2012) יצא הסרט השלישי בסדרה, ובמבט ראשון, את ההתרשמות שלי ניתן לסכם בתגובה: מעולם לא הבנתי מדוע הסרטים הצליחו.

"גברים בשחור" הינו סרט מדע בדיוני-קומי שעוסק בארגון פעולה חשאי, אשר מטפל בחייזרים שלכאורה מסתתרים בכדור הארץ. בסרט זה, השלישי בסדרה, חייזר חזק במיוחד שהסוכן K הכניס לכלא בשנת 1969, חוזר כדי לנקום בו ומצליח להרוג אותו בעבר. הסוכן J חוזר לעבר לשנת 1969 כדי להציל את הסוכן K אבל משם הדברים רק מסתבכים...

בגזרת התסריט, ניתן לומר כי התסריט מנסה להצחיק מספר פעמים, אך רוב הבדיחות גרועות וכלל לא מצחיקות. מדי פעם ניתן להבחין בבדיחה טובה, אבל זה נדיר מאוד וכך נוצר רושם של תסריט גרוע.

לעומת זאת, הבימוי והצילום של הסרט טובים מאוד וכן האפקטים שהם אמינים מאוד ומדובר במחמאה גדולה וחשובה מאוד עבור סרט מדע בדיוני.

הרעיון של הסרט אולי לא מקורי וראינו אותו בכל כך הרבה סרטים אחרים, אבל בעקבות דרך הצגת האירועים, נוצר הרושם של רעיון חדש. קצב האירועים לעומת זאת, איטי להחריד והסרט בתום מעט יותר מ-100 דקות מעייף מאוד את צופיו ובתום הצפייה בסרט, הצופה יוצא עם תחושה של לאות.

וויל סמית', לעומת סרטים אחרים בהם כיכב, לא מצליח להוביל את הסרט. בסרטים הקודמים בסדרה, תפקידו היה פחות חשוב משל הסוכן K ואילו בסרט זה תפקידו גדל בצורה משמעותית וחבל שכך, כי הוא לא מצליח להיכנס לנעליים של שחקן מוביל, לפחות לא בסרט הזה.

לסיכום, מדובר בסרט נחמד, אשר על אף העובדה שקצב האירועים בו איטי, ושהשחקן הראשי מציג משחק בינוני, סרט זה מצליח לספק אקשן טוב לחובבי הז'אנר, בלבד.

ציון:
7.

הערה: מדובר בפינה של שקד, קורא נאמן של הבלוג.

אין תגובות: