יום שבת, 9 ביוני 2012

עונת הפיילוטים: עונת 2013-2012, העונה של האנדרדוג, החזרה מהקבר והסיכוי השני.



בעשור האחרון לא ניתן להצביע על עונת פיילוטים בה מספר רב של פרויקטים הגיח מעמדת האנדרדוג בכדי לזכות באישור הסופי להפקת עונה. חלק מהפרויקטים אף נמצאים בין הפרויקטים בעלי הבאז הגדול לקראת הבאה. נדמה גם שכל הסדרות שליהקו מחדש שחקנים, מהלך שבעבר היווה אינדיקציה למצב רעוע של הפרויקט, הצליחו לקבל אישור לעונה הבאה ואלו שהיו ממוצעים לאורך כל הדרך נפלו בסופו של דבר.

כאשר רשת מחליטה לפסוח על פיילוט שהיא פיתחה, ב 99% מהמקרים זה אומר סוף הדרך עבור הפיילוט, כאשר התסריט חוזר למגירה של התסריטאי. אך במקרה של הקומדיה הרפואית, הפרויקט של מינדי קאלינג, הויתור של רשת NBC הוביל לפיתוח על ידי רשת FOX ואף הפך לחביב ביותר על ידי הרשת, הוכחה לכך ניתן לראות במשבצת השידור שלה אחרי New Girl.

כמו תסריטים שנדחו, פיילוטים "מתים" כמעט ולא קמים לתחייה. רוקנה אס אובאנון כתב את התסריט ל Cult עבור עונת 2005-06 וקיבל הזמנה לפיילוט מ WB, אך הפרויקט נפגע מהמיזוג של WB עם UPN והפיילוט לא המשיך הלאה להפקה. 6 שנים לאחר מכן, אובאנון עדכן את הפיילוט ל Cult וקיבל הזמנה לפיילוט מרשת ה CW. הפיילוט הפעם המשיך להפקה וקיבל אישור לסדרה לחצי השני של העונה.

לקח לדיוויד קוהן ומקס מיוטצ'יק, יוצרי הסדרה "וויל וגרייס" זמן רב לקבל אישור לסדרה המתבססת על חייהם של צמד חברים שאחד מהם הומוסקסואל והשני סטרייט. השניים ניסו להגיש את הפיילוט לרשתות בעונה 2006-07 ובעונה שלאחר מכן, בשני המקרים התסריטים שלהם יצאו להפקה של פיילוטים בכיכובם של ג'יי מוהר ובריאן אוסטין גרין (CBS) ואלן טודיק, ג'וש קוק וטי בורל (ABC). בשני המקרים הפיילוטים נפלו בגלל בעיות ליהוק, תסריט ועוד... השניים המשיכו הלאה כאשר בשנה שעברה רשת CBS פנתה אליהם בכדי להחיות מחדש את הרעיון. התוצאה היא Partners, אשר קיבל מהר מאד אישור לפיילוט. הפרויקט נתקל במכשול לאחר הקריאה הראשונה, אליזבת ריגן הוחלפה בטרייסי וילר, כאשר תפקיד אחר בו אמורה הייתה לככב לוסי דיוויס הושמט כליל מהתסריט, ובמקום הדמות שלוסי הייתה אמורה לגלם הוכנסה דמות חדשה. אבל המסע בין 6 השנים של קוהן ומיוטצ'יק הסתיים עם חיוך, כאשר הפיילוט צלח בהצלחה מהדהדת את קבוצות המיקוד ואף הפך לקומדית הפיילוט היחידה שהוכנסה ללוח השידורים החדש ועוד במשבצת שידור טובה מאד אחרי How I Met Your Mother.

1600Penn של רשת NBC וגם Goodwin Games של רשת FOX היו בין הקומדיות האחרונות שכל אחת מהרשתות הזמינו. שתי הרשתות לא נראו כמתלהבות להזמין אותן, אז שני הפרויקטים קיבלו אולטימטום: NBC הייתה מוכנה לאשר את הפקת הפיילוט 1600Penn לסדרה רק אם אחד מיוצריה, ג'וש גאד, יסכים לככב בה, ורשת FOX הייתה מוכנה להזמין את הפיילוט לקומדיה Goodwin Games אם בקי ניוטון הייתה מלוהקת לתפקיד הראשי. לאחר מסע שיכנועים, שני השחקנים חתמו על החוזים והפרויקטים קיבלו הזמנה לפיילוט. 1600Penn נתקלה במכשול נוסף, כאשר בריטני סנואו, שבמקור לוהקה כבת הבכורה, הוחלפה במרתה מאקיזאק לאחר הקריאה. שני הפיילוטים קיבלו בסופו של דבר הזמנה לסדרה והם יעלו ברשתות השונות בחצי השני של העונה.

קומדיה נוספת של רשת FOX בעלת השם Ben Fox Is My Manny, (עתה בשמה החדש Ben & Kate), הייתה על סף הפסקת הפקה לאחר ההקראה, כאשר התפקיד הנשי הראשי היה צריך להיות מלוהק מחדש. באותה נקודה הפיילוט כבר היה באיחור בשל הבעיה בליהוק שתי התפקידים הראשיים, כאשר אבי אליוט, שקיבלה את התפקיד הנשי הראשי, שוחררה. לאחר 24 שעות דקוטה ג'ונסון לוהקה לתפקיד הראשי. הפיילוט אמנם הגיע באיחור אבל מצבו השתפר כאשר ראשי רשת FOX צפו בפיילוט ומהר מאד הוא הפך לאחד מהפייבורטים של הרשת. הפיילוט אכן קיבל הזמנה לסדרה לשנה הבאה ויופיע בערב הקומדיות של רשת FOX ביום שלישי בעונת החורף הבאה.

הפיילוט Golden Boy, דרמה עבור רשת CBS, סבל גם הוא מעיכובים, כאשר ראיין פליפה, אשר לוהק לתפקיד הראשי התחרט ועזב את הפרויקט. נערך תהליך ארוך מאד של חיפוש אחר ליהוק מחדש לתפקיד, תהליך אשר הסתיים בבחירה בשחקן הבריטי תיאו ג'יימס. הפיילוט קיבל בסופו של דבר הזמנה לסדרה לחצי השנה של העונה.

פיילוט נוסף, הקומדיה Guys With Kids של רשת NBC, נתקל בבעיות מהשלבים הראשונים ועד האישור לסדרה (הסיטקום היחיד שאושר לסדרה על ידי רשת NBC העונה). בין הבעיות ניתן למנות את הליהוק מחדש של הכוכבת המשנית קורטני הנגלר בשרה רו, תהליך שנעשה לאחר הקריאה הראשונה, וזאת למרות שלרו הייתה הצעה נוספת מפיילוט לקומדיה של רשת ABC בעלת השם Malibu Country, שהייתה אחת מהפייבוריטיות של הרשת לקבל אישור לסדרה. דרך אגב, לאחר ששתי הסדרות אושרו, תפקידה של רו לוהק בשנית בסדרה Guys With Kids.

כמו Ben & Kate, שתי קומדיות נוספות הגיעו מאחור להצלחה. בצעד, שנראה היום כנבואי, הקומדיה Friend Me של רשת CBS קיבלה אישור לפיילוט ב 27 בינואר, אותו יום שבו אושר הפיילוט Partners. שתי הקומדיות לבסוף היו היחידות שאושרו לסדרה לעונה הבאה עבור הרשת. אך בעוד ש Partners הייתה מוכנה כבר באמצע חודש מרץ, Friend Me עדיין לא סיימה ללהק, משום שבהפקה חיכו שהבמאית של הסדרה How I Met Your Mother, פאם פרימן, תתפנה. ניקולאס בראון וכריסטופר מינטס פלאסה לוהקו רק בתחילת חודש אפריל. בכך, הפיילוט היה האחרון ללהק מקרב כל הפיילוטים. אך Friend Me התגלה כמטאור, החל מהרגע הראשון שבו חזו בו.

אם כבר מדברים על התחלה מאוחרת, רשת NBC אישרה את Infamous לפיילוט רק ב 14 בפברואר, זמן רב אחרי שאר הדרמות ורק קומדיה אחת נוספת מבין כל שאר הרשתות הוזמנה אחריה לפיילוט. למרות שבמקרה של סיטקום ניתן להריץ את ההפקה במהירות, הרי שלהרים הפקה של דרמה שכוללת צוות הפקה, ליהוק, הפקה, עריכה וליטוש סופי במשך חודשיים מדובר במשימה קשה לאין ערוך. למרות החיסרון ההתחלתי, Infamous ניצחה 5 פיילוטים אחרים של הרשת והשיגה לעצמה אישור לסדרה לעונה הבאה.


הערה: הידיעה מבוססת על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

אין תגובות: