יום ראשון, 3 ביוני 2012

פרסום: האם רשת NBC תהיה אחראית ללהיט הטלוויזיוני הגדול הבא, אשר ישודר דווקא ברשת FOX ?



הפרויקט של מינדי קאלינג, נחשב מבין הקומדיות לטוב ביותר מבין הפרויקטים החדשים של העונה, כאשר הוא צולח את תקופת ההפקה, הניסויים וקבוצות המיקוד כפיילוט המוביל של רשת FOX, מתוך מחשבה לצוות אותו עם ההצלחה הגדולה ביותר של הרשת העונה: New Girl (מעשה שיצא בסופו של דבר לפועל). כיצד קרה שתוכנית אשר פותחה על ידי רשת NBC, נוצרה ותככב בה שחקנית שנחשבה לטאלנט של NBC, מינדי קאלינג, מצאה את עצמה בסופו של דבר ברשת FOX ?

קאלינג פיתחה את הפרויקט, אודות רופאה צעירה בדמות "ברידג'יט ג'ונס", אשר מנסה לנווט בחייה המקצועיים והאישיים, עבור Universal Television, אשר מקושרת לרשת NBC, היכן שהיה לה חוזה כשחקנית\תסריטאית\מפיקה בסדרה The Office. קאלינג העבירה כמעט את כל הקריירה הטלוויזיונית שלה ברשת NBC, והיא עזבה את המקום שהעניק לה את עבודת הכתיבה כתסריטאית ב The Office.

למרות שמדובר ב"קומדיה משרדית", לפרויקט של מינדי קאלינג יש נוכחות נשית גדולה. בנובמבר האחרון, לפני שרוב התסריטים לפיילוטים של רשת NBC, כולל זה של קאלינג, הגיעו אליה, הרשת כבר נתנה הוזמנה לשלשה פיילוטים בעלי נוכחות נשית חזקה: הפרויקט של שרה סילברמן, Save Me ו Isabel. החוזה ל Save Me נראה היה כבעייתי בשל העובדה שלא מצאו כוכבת ראשית, רק ב 19 בינואר חתמה אן הייץ' על ההופעה בסדרה. ארבעה ימים אח"כ, רשת NBC ביצעה מספר גדול של הזמנות לפיילוטים, כולל הזמנה לפיילוט רביעי בו כיכבה אישה, Downwardly Mobile של רוזאן בר. זה היה, ככל הנראה, מאבק בין רוזאן בר לקאלינג על הפיילוט הרביעי והאחרון של הרשת בו תככב אישה בתפקיד הראשי, משום שבאותה תקופה בה Downwardly Mobile אושרה לפיילוט על ידי הרשת הגיעה גם הודעת דחייה לתסריט של קאלינג, שהיה בסיבוב האחרון של קבלת ההחלטות של רשת NBC ונפל שם. אולם, בלה באגריה, הנציגה של אולפני יוניברסל, התלהבה מהתסריט והציעה אותו לרשת FOX כמועמדת אפשרית לציוות עם הסדרה New Girl. זה לא היה פשוט להוציא את הפרויקט מהידיים של רשת NBC, אך עם האישור של ראש הרשת, בוב גרינבאלט, אשר גם אחראי על האולפנים, ביום שישי, ה 27 בינואר, Universal Television שלחו את התסריט למנהלי רשת FOX, שקראו אותו במהלך סוף השבוע. ביום שני כבר הוזמן הפיילוט. קווין ריילי מרשת FOX רצה במשך זמן רב לבצע פרויקט עם קאלינג, אותה הוא החשיב כטינה פיי הגדולה (30 רוק) בפוטנציאל.

כדוגמא ממה שנעשה בסדרה The Office, מרביתו של הקאסט התומך הורכב משחקנים שלא מוכרים לקהל הרחב (כריס מסינה הוא השם המוכר ביותר אחריי קאלינג). קאלינג, אשר עזבה את The Office בסוף העונה הקודמת לככב בסדרה שלה ברשת FOX, קיבלה עזרה מחבריה מהסדרה The Office בצילומי הפיילוט. אד הלמס כיכב בו כשחקן אורח, בשעה שב' ג' נובאק שימש כמפיק. באותה שעה, גם רשת NBC קיבלה החלטות לגבי הקומדיות שנשים מככבות בהן בתפקיד הראשי: Save Me, אושרה לסדרה. רק ימים יגידו כיצד הפרויקט של מינדי קאלינג ו Save Me יתפקדו במהלך העונה ברשתות השונות. כמפיקה, רשת NBC תהנה מאד אם הסדרה של קאלינג תצליח ברשת FOX, בדיוק כפי שנהנתה מהצלחת סדרה אחרת של רשת FOX, הכוונה היא לסדרה House שאולפני יוניברסל הפיקו במשך 8 עונות. משום שאולפני יוניברסל, שהזכויות שמורות לה התמזגו עם רשת NBC. עדיין, זה יהיה מביך לרשת NBC, אשר רעבה ללהיטים, במידה וסדרה אחרת שהצליחה יכלה להיות שלה. לאחרונה, רשת FOX מצאה את עצמה באותה סירה כאשר Don’t Trust The B---- In Apartment 23, תסריט עליו היא פסחה בעונה שעברה, נחטף באותה צורה על ידי רשת ABC והפך שם לסדרה, שלמרות שלא מדובר בלהיט היסטרי, עדיין הניב נתונים טובים עבור סדרה שהושקה בחצי השני של העונה ועוד באביב.

הפרויקט של קאלינג מהווה את ההזמנה הראשונה לסדרה ברשת אחרת מלבד NBC מזה 6 שנים, מאז הקומדיה של רשת ABC בעלת השם Sons & Daughters. להפיק סדרות עבור רשתות אחרות מלבד רשת NBC היו אחד המטרות של המשטר החדש ב Universal Television, משום שבאולפנים רוצים לשווק את עצמם כספקים לכל הרשתות ולא רק ל NBC.


הערה: הכתבה מבוססת על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

אין תגובות: