יום ראשון, 26 במאי 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: Touch, 24, Burn Notice ועוד...

השבוע נתחיל עם מקבץ קטן של שאלות:

איזה ספר כתבתה?
האם עונה 7 של סוכן מחוק היא אחרונה בגלל:
א. העלויות גבוהות .
ב. הם כבר מורחים את התסריט.



תגובה:

לגבי הספר, אני עדיין בתהליכי כתיבה. מה שאני יכול לספר זה שמדובר בסיפור הרפתקאות, אשר מתרחש במשך 30 שנה ועל פני מספר דורות. הספר מיועד לגילאי 30-14.

לגבי Burn Notice, כן, מדובר בעלויות אך גם הנושא די מיצה את עצמו.

השאלות הבאות מגיעות מאלעד:

1. כל הקאסט של 24 אישר הגעה?

2. מה דעתך על הסדרה Witchblade ?

3. כל ה24 פרקים של teen wolf ישודרו ברצף או שיהיו פגרות?



תגובה:

1. לא, רק קיפר סאת'רלנד. מדובר כרגע על כך שהדמויות של קלואי וטוני אלמדה יחזרו, אך עדיין לא סוכם על כך באופן סופי.

2. אהבתי את הסדרה, אבל בעיקר את העונה הראשונה, העונה השנייה הייתה מיותרת. אהבתי מאד את השחקנית הראשית, יאנסי בטלר, חבל שהיא נעלמה מהנוף של התעשייה, אחת השחקניות המעניינות שהיו על המסכים.

3. כרגע לא ידוע, אבל אם אני צריך לנחש (ואל תתפסו אותי במילה), מה שהם יעשו זה ליצור סיפור מסגרת ל 24 הפרקים, אבל יחלקו את העונה לשניים, כאשר החלק השני ישודר בשנה הבאה.

ושוב, שאלות נוספות המכוונות אלי:

מקווה שהשאלה לא אישית מדי,אבל הֵסְפק הצפייה שלך מאוד מרשים ומסקרן אותי לדעת: כמה שעות ביום אתה צופה בסדרות? האם אתה צופה כל יום או בעיקר בסופי שבוע?



תגובה:

בדרך כלל יוצא לי לראות כשעתיים ביום, מכיוון שאני לא רואה תכניות בערוצי הברודקאסט הישראליים (ערוץ 1, 10 ו ערוץ 22), אלא רק אירועי ותכניות ספורט. בסופשבוע יוצא לי לראות יותר, אבל זה משתנה. שימו גם לב, שמרבית מהסדרות אני שומר לתקופת הקיץ בה מלאי הסדרות מצומצם הרבה יותר. השנה למשל, מחכות לי בין היתר "אלמנטרי" ו"החץ הירוק" ועוד כ 30 סדרות, אשר יזכו ממני למרתון.

ביקשו ממני את דעתי לגבי 2 סדרות:

מה דעתך על העונה השנייה של טאץ' ודאלאס?



תגובה:

לגבי העונה השנייה של Touch, כבר טענתי שהעונה השנייה שלה הייתה הרבה יותר טובה מהעונה הראשונה, בין היתר מבחינה קריאטיבית ובגלל הסיפור של לוסי ואמנדה.

לגבי דאלאס, אצפה בשתי העונות במלואן בחודשי הקיץ ואז אדווח את דעתי עליה (במידה והבלוג עדיין יישאר באוויר).

ועכשיו, שאלה כללית:

תגיד.. הוט משדרת סדרות של הCW , אתה יודע אם הם ישדרו את הסדרות החדשות שלה של העונה או של העונה הבא 2013-14 כמו Star-Crossed , Tomorrow People , ועוד ? ועוד שאלה הוט תרכוש את העונות החדשות לסדרות שהיא משדרת של הCW?



תגובה:

"הוט" היא לא היחידה שמשדרת סדרות של רשת ה CW, גם ב"יס" משדרים סדרות של הרשת כגון "החץ הירוק" או "היפה והחיה". אני מניח שאחת מהן תשדרנה את הסדרות החדשות, אם כי לא בטוח אם את כולן. אם הייתי צריך לנחש (ולא מתוך ידיעה), הייתי אומר שהספין אוף של "יומני הערפד" יגיע ל"הוט" בגלל שהיא כבר משדרת את סדרת האם. לגבי שאר הסדרות קשה לדעת, נצטרך להמתין ולראות.

ולסיום, מספר שאלות שהגיעו במייל:

1. האם העובדה שכל-כך הרבה סדרות ישראליות נרכשות לחו"ל אבל לא עולות כסידרה בסופו של יום (יום האם, תא גורדין, תמרות עשן, החיים זה לא הכל, סברי מרנן) או נכשלות (רמזור), מרמזת שהציפיות שיש משוק הטלוויזיה הישראלית לא מוכיחות את עצמן?

2. האם ABC כל כך לא מאמינה בארץ הפלאות עד שהיא משבצת אותה בשעת המוות?

3. האם העובדה שכמעט אין השנה דרמות משטרתיות חדשות (יש 2 ואחת מהן לא ידוע מתי היא עולה) מרמזת על שובע מהז'אנר?



תגובה:

1. אני לא חושב, עצם העובדה שמשוק כל כך קטן מגיעים לשלב הסופי בעונת הפיילוטים זה מעיד שמחשיבים את השוק הזה. רעיונות רבים אפילו לא מגיעים לשלב הזה ובדרך כלל נוטים יותר לאשר פיילוטים על פי פורמאטים אמריקאיים ולאחריהם בריטיים ורק אז פונים למחוזות אחרים. יכול מאד להיות שתא גורודין מתאים יותר לחברות הכבלים כמו במקרה של Homeland.

2. לא, אני חושב שדווקא הימרו על סדרה חדשה שהיא בעלת מותג, אולי זה יעזור לרשת להשיג הישג כלשהו בשעת שידור שבשנים האחרונות נראית מקוללת. אולי גם תעזור העובדה, שמדובר בסדרה עם מספר פרקים מוגבל.

3. לא בדיוק. לפי דעתי, זה פחות שובע מדרמות משטרתיות, משום שתמיד רשתות יעלו דרמות שכאלה בדיוק כמו דרמות רפואה, ויותר רצון ללכת לכיוונים אחרים ואל ז'אנר המדע בידיוני.

תגובה 1:

דוד אמר/ה...

אין השנה דרמות משטרתיות?!
the blacklist
ironside
almost human
gang related
chicago pd
killer woman