יום שבת, 4 במאי 2013

עונת הפיילוטים 2013: כיצד עונת הפיילוטים תשפיע על יתרת הסדרות שלא התקבלה לגביהן החלטה.



לאחר שעונת החורף 2013-2012 נכשלה במציאת קומדיה אחת מצליחה בערוצי הברודקאסט האמריקאים, ברשתות חזרו אל החדרים שלהם והכפילו את המאמצים שלהם בכל מה שנוגע לפרויקטים חדשים בנושא. התוצאה ? לפחות בשלב הזה, הפרויקטים החדשים שלהם התקבלו בצורה טובה מאד ובכך גם יגרמו לקבלת החלטות חשובה בעשרת הימים הבאים.

ברשת FOX, המצב פחות אינטנסיבי בעיקר בשל נפח הפרויקטים החדשים שהם צריכים, ומאחר שהם כבר חידשו את מה שרצו לחדש.

ברשת CBS, ניתן להצביע על לפחות 5 מתמודדים רציניים מאד לקבל אישור לעונה הבאה: Mom של צ'אק לאורי, הסיטקום ללא שם של גרג גארסיה, Friends With Better Lives, Crazy Ones והפרויקט של רוב גרינברג, בנוסף לעוד מספר פרויקטים שיכולים להפתיע. הרשת, שהיא מופת ליציבות, לא מאופינת באישור קומדיות רבות בעונות הפיילוטים, כאשר בעונה האחרונה היא אישרה רק שניים. ובהתייחס לעובדה שהרשת כבר אישרה 19 תוכניות, כולל 5 קומדיות, מצב הסדרות שלא התקבלה לגביהן החלטה לא נראה טוב, במיוחד אם ברשת גם מעוניינים להרחיב את רצועות הקומדיות שלה. הכוונה היא ל Vegas, שנתוניה הגרועים ביום שישי כבר חתמו את גורלה, Rules Of Engagement הותיקה, CSI:NY, שגם היא לא הייתה צפויה לחזור וכן Golden Boy.

העניינים מסובכים הרבה יותר ברשת ABC, אשר לא העניקה עד עתה הודעת חידוש לאף אחת מהסדרות שלה, ואצל NBC, אשר לא העניקה הודעות חידוש לקומדיות שלה. בשעה שראשי הרשתות הנ"ל אוהבים כל כך את הקומדיות מהפרויקטים החדשים שלהן, הקומדיות שלא התקבלה לגביהן החלטה, אשר עד לשנה שעברה היו מקבלים הודעת חידוש, כנראה שיסבלו מגורל שונה השנה וידחקו הצידה.

לרשת NBC במיוחד יש מספר רב של קומדיות, אשר נמצאות במצב של לימבו (תלויים באוויר): הקומדיות החדשות The New Normal, Go On ו Guys With Kids, הקומדיה Whitney אשר סיימה את עונתה השנייה וכמובן, Community (כאשר Parks and Recreation תחודש בוודאות). עד לפני מספר שבועות, The New Normal ו Go On נראו במצב טוב לקבל הודעת חידוש בתוספת לסיטקום נוסף, אך ההתרגשות סביב הקומדיות בפרויקטים החדשים של הרשת הפכו את המצב והחלישו את מעמדן בצורה רצינית מאד. למזלה של Community היא רשמה, לאחר שבועות ארוכות של ירידה, ובדיוק לפני קבלת ההחלטות הסופית, עלייה קטנה. האם זה יספיק ? בכלל לא בטוח.

ברשת ABC, לקומדיה החדשה Family Tools אין זמן בכדי לייצר התרשמות נוספת והיא לא תחזור לעונה חדשה, אך ישנן קומדיות נוספות שהרשת נדרשת לקבל לגביהן החלטה: How To Live With Your Parents,
The Neighbors ו Malibu Country, שזו להן השנה הראשונה. עד לעת האחרונה The Neighbors, אשר נהנתה מאהדת ראשי הרשת, נראתה בדרך הבטוחה לחידוש. גם How To Live With Your Parents פתחה בצורה חזקה בנתוני הרייטינג. אולם, כאשר היא נאלצה להתמודד בעצמה בערב של שידורים חוזרים של הרשת במשך מספר שבועות, How To Live With Your Parents קרסה ולא הצליחה לחזור לנתונים גבוהים, כאשר הסדרות של הרשת חזרו בערב יום רביעי האחרון בפרקים חדשים. בהתחשב בכך, שכמעט כל הקומדיות החדשות של הרשת נחשבות כמועמדות לגיטימיות לקבל אישור לעונה הבאה, הסיכוי ש How To Live With Your Parents  וגם The Neighbors יאושרו נראה אפסי, וכרגע לא ברור מי מבין השתיים תחוסל (אם כי קיים סיכוי קטן ששתיהן לא תחזורנה). קיימים מספר אלמנטים שצריך לקחת בחשבון: רשת ABC היא הבעלים של הקומדיה The Neighbors, בעוד שאולפני 20th TV הם הבעלים של How To Live With Your Parents. אולפני 20th TV יזכו לראות שתי קומדיות שלהם ברשת גם בעונה הבאה, הכוונה היא ל Modern Family ו Last Man Standing. מנגד ניצבת Malibu Country, אשר נחשבה גם היא כמועמדת רצינית לקבל חידוש, בעיקר בשל הפופולאריות של כוכבת הסדרה, רבה מקינטייר, אך נכון לעכשיו, עתידה לא ברור, במיוחד לאור הפיילוט King John של ג'ון לגוויזמו, אשר מקבל פידבק חזק מאד ונראה כפוטנציאל טוב לקבל ציוות ביחד עם Last Man Standing ביום שישי בערב במקום Malibu Country.

לא צריך לציין, אך בשבוע הקרוב, עד אשר יפורסמו הלוחות הרשמיים של הרשתות, נזכה לראות מספר רב של אפשרויות ללוחות החדשים של רשתות הברודקאסט האמריקאיות, כאשר חלקן יציג חלק מהסדרות הנ"ל שעתידן, נכון לעכשיו, לא הוכרע. ולמרות שחיסול כל הסדרות שלא מנפקות נתוני רייטינג טובים לטובת פרויקטים חדשים מפתה מאד, המצב הכלכלי של הרשתות יסייע בכל זאת למספר מהסדרות הנ"ל לשוב לעונה נוספת. "האלמנט החיובי בהחזרת סדרות שעתידן לא ברור ולא מנפקות נתוני רייטינג גבוהים הוא, שהרשת לא חייבת להשקיע מיליונים רבים בשביל להשיק סדרות חדשות." טוען מקור בתעשיה.


הערה: הכתבה מבוססת על ניתוח של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תודה

אנונימי אמר/ה...

לדי1די1 שלום
אשמח אם תענה לי על השאלות הבאות:
1)מה הזאנר המועדף עלייך?
2)האם קיבלת הצעה לכתוב טור בעיתון או אתר מוכר?
3)האם שקלת או תשקול בעתיד לכתוב סדרה או סרט?
4)איזה רשת שידור (קשת,רשת,ערוץ 10,הוט ויס) לדעתך מפיקה סדרות טובות יותר?