יום שישי, 10 במאי 2013

ניתוח: אז מה קורה בממלכה של רשת ABC ?



בדרך כלל רשתות הברודקאסט האמריקאיות מנצלות את שבוע עליית הלוחות החדשים שלהן לעונה הבאה בכדי להעביר לסדרות החדשות מסר כיצד להצליח. בעונה שעברה, רשת ABC הביאה לפרזנטציה של הצגת הלוח החדש שלה את הצוות של Once Upon A Time ו Revenge בשעה שרשת CBS עשתה זאת עם הצוות של Two Broke Girls. השנה, רשת ABC, אשר בדרך כלל מביאה רק אחד או שניים מחברי הקאסט לפרזנטציה, תציג את כל הצוות של Scandal (בנוסף לצוות של Modern Family, כאשר מי שתשלם את העלות של הטסת הקאסט היא רשת USA, אשר קנתה את זכויות הסינדיקציה לסדרה). הימצאות Scandal הורווחה ביושר לאחר שהעונה השנייה של הסדרה היוותה הצלחה, במיוחד מאחר שבעונה השנייה היא רשמה עלייה מרשימה בנתונים מהנתונים הבינוניים של העונה הראשונה הקצרה בת 7 הפרקים לנתונים טובים מאד בעונה השנייה.

אבל הופעת הצוות הנ"ל גם מדגישה שאין לרשת הצלחה אחת מקרב הסדרות של השנה הראשונה, אין לה סדרה של השנה הראשונה שהייתה מועמדת ודאית לחידוש. לרשת NBC היה את Revolution, לרשת CBS את Elementary, לרשת FOX את The Following ואפילו לרשת ה CW היה את Arrow, כולן גם קיבלו הודעת חידוש מוקדמות. רשת ABC אמורה לקבל את ההחלטות ביומיים הקרובים לגבי הסדרות שלה, כאשר כל הסדרות של השנה הראשונה שלה תלויות על הקצה ומחכות להחלטה בכיליון עיניים.

הסדרה היחידה שנראית במצב טוב מאד לחידוש היא הדרמה Nashville, אשר זכתה לברכת המבקרים, אך מבחינת נתוני הרייטינג היא החלה בצורה סבירה ובמהלך כל העונה היא נאבקה בנתונים בינוניים ומטה וגם מבחינה קריאטיבית. במהלך העונה גם נרשמה מתיחות גדולה בין אולפני ABC ל Lionsgate, אשר מפיקים ביחד את הסדרה, כמו כן, קוני בריטון, כוכבת הסדרה, לא הייתה מרוצה מהמוצר. אך בסופו של דבר, נראה שמרבית הבעיות לובנו, ו Nashville, שבשלב מסוים נראה היה שאין לה סיכוי לקבל עונה נוספת, בדרך הבטוחה לקבל את הודעת החידוש. בנוסף לתהילות המבקרים (קוני בריטון מתחרה רצינית לקבלת פרסים), הסדרה הצליחה להביא לעצמה קהל צעיר וגם מצליחה מאד להביא לרשת כסף רב מהורדות.

הדרמה היחידה הנוספת, Red Widow, לא צפויה לחזור.

בגזרת הקומדיות, The Neighbors נאבקת ראש בראש עם How To Live With Your Parents, כאשר האחרונה נהנתה מהעובדה שהקאסט שלה מוכר יותר ומכך שעלתה בשלב מאוחר יותר בעונה ובכך ההתרשמות של ראשי הרשת ממנה עדיין טרייה בשעה The Neighbors סיימה את העונה שלה לפני זמן רב. How To Live גם נהנתה משעת שידור טובה יותר אחרי Modern Family, אך בכל זאת היא איבדה גובה בכל שבוע והפכה מועמדת לביטול. בקבלת ההחלטות צריך לקחת מספר אלמנטים בחשבון, כמו העובדה ש The Neighbors היא בבעלות ABC ומבית היוצר של התסריטאי דן פוגלמן, אשר היה חשוב מאד עבור דיני בצד האנימציה ועשוי שלא לשוב לטלוויזיה בזמן הקרוב. במקביל, How To Live היא של 20th TV, האולפנים מאחורי הקומדיה המצליחה ביותר של הרשת Modern Family.

קומדיה נוספת בשנתה הראשונה, Malibu Country, גם כן נמצאת "על הגדר". כאשר היום הרשת ויתרה על הפרויקט של King John, הדברים נראים מעט אופטימיים עבורה, משום שגם היא מגיעה מאולפני ABC, רבה מקינטייר (כוכבת הסדרה) היא שם פופולארי מאד והסדרה היא חברה טובה לשעת שידור ל Last Man Standing, אשר צפויה לחזור.

Last Man Standing הייתה חלק מהעונה (2012-2011) היחסית מוצלחת של רשת ABC, עם להיטים כגון Once Upon A Time, Revenge ו Suburgatory. כל ארבע הסדרות איבדו גובה בנתוני הרייטינג בעונתן השנייה, כאשר Revenge ו Suburgatory, גם נאבקו מבחינה קריאטיבית, עד כדי כך שבשלב כלשהו לא היה ברור לחלוטין אם Suburgatory תחזור לעונה נוספת, אבל היא ככל הנראה צפויה לחזור. במקביל, Scandal, אשר לא החלה בעונה שעברה בקול תרועה רמה, הצליחה לגדול בעונתה השנייה והפכה ללהיט. נתון שמוכיח עד כמה הצלחה טלוויזיונית היא הפכפכה ולא צפויה.


הערה: הניתוח מבוסס על כתבה של נלי אנדרווה, כתבת התרבות האמריקאית.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

איך אריזונה עשתה את זה לקאלי?? מה לדעתך יקרה איתן?

אנונימי אמר/ה...

מה אתה חושב על הסדרה הישראלית של YES נויורק ?

אנונימי אמר/ה...

תודה היה מעניין לקרוא.

אנונימי אמר/ה...

אז בינתיים ביטלו את How To Live With Your Parents’, ‘Body Of Proof’,‘Malibu Country’

וחידשה את The Neighbors ...