יום ראשון, 19 במאי 2013

פינת המענה לקוראים, והשבוע: The Borgias , The Middle, Game Of Thrones, Burn Notice, Southland, Revolution, Grey's Anatomy, Cult, Da Vinci's Demons, Once Upon A Tim: Wonderland ועוד...

גם השבוע נתחיל עם מספר הודעות:

1. בשבוע שעבר פרסמתי את הלוחות של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות לעונת 2014-2013, אני מאד מקווה שנהניתם לקרוא את הניתוחים שלי ושהחכמתם לגבי השינויים שהרשתות ביצעו בלוחות המשדרים שלהם. למרות שעונת הפיילוטים הנוכחית הסתיימה, בשבועות הקרובים נתחיל לשמוע על כך שרשתות הברודקאסט כבר עובדות על פיילוטים לעונה הבאה. בניגוד לשנים עברו, אני לא מתכוון לסקר את תהליכי הקנייה של הרשתות את הרעיונות לפיילוטים, אלא אם תהיה ידיעה מרעישה. הקיצוץ נעשה מפאת חוסר זמן.

2. השבוע הבלוג יחזור למתכונתו הרגילה עם הפינות הקבועות, מלבד פינת המלאכיות של שנות השמונים, אשר לא תשוב משום שהמצעד הגיע לסיומו. נכון לעכשיו, פינת "יקירת הבלוג" חוזרת במקומה.

3. אני מזכיר שוב למי ששלח שאלות בשבועיים האחרונים ולא זכה לתשובה, הסיבה הייתה שכל השבוע שעבר הוקדש ללוחות החדשים של חמש רשתות הברודקאסט האמריקאיות. אל דאגה, לא שכחתי אתכם. שאלות שכבר לא רלוונטיות (כגון השאלה על קאלי ואריזונה, או על הפיילוט "סופר קלייד" וכן על הסדרה 24 שחוזרת בעונה חדשה) לא ייענו, מחוסר טעם, התקבלו כבר תשובות לגביהן.

ועכשיו, לשאלות ולתשובות:

נתחיל עם שאלה כללית:

איזה כיף שאפשר להגיב בלי להירשם!
רציתי לשאול אותך בתור בלוגר איכותי שגם כותב ספר, אם יש לך אילו טיפים לכתיבה. יש לי כמה רעיונות לספר, אבל אני תמיד נתקע אחרי עמוד, והכתיבה לא "זורמת" לי.
(סליחה אם השאלה לא קשורה לנושא של הפורום)
ולגבי מה שאמרת שסדרות בריטיות איכותיות יותר מהאמריקאיות-
פרופורציות. אם יגידו לך לראות רק סדרות תוצרת מדינה אחת- אני בטוח שתעדיף מאמריקה ולא מאנגליה.



תגובה:

לגבי כתיבת ספר, השיטה שלי היא להגות את הרעיון על הכתב בחמש או שש שורות ואז לפתח אותו להתחלה, אמצע וסוף, אסור להתחיל מבלי לדעת כיצד הסיפור מסתיים. אח"כ לעבור ולכתוב ראשי פרקים לספר. ורק אז להתחיל לכתוב. אם עד אז עדיין חווים קושי, צריך אולי לדמיין את הדמויות, כאילו הן בחיים, שימו את עצמכם במקומם. אם גם אז הבעיה ממשיכה סימן שאולי זה לא הייעוד שלכם.

לגבי עדיפות, תתפלאו (או שלא), אבל אני מעדיף סדרות בריטיות על אמריקאיות, גם אם אצטרך לבחור מבין השתיים.

נמשיך עם בקשות:


יש לי שאלה שלא הרבה נוהגים לשאול..
בשונה מרוב הסדרות היום שמוגדרות "לכל המשפחה" והם לילדים בלבד, הסדרה The Middle היא קומדיה משפחתית שבאמת מיועדת לכל המשפחה, וגם בוגרים יכולים להנות ממנה. לצערי היא חריגה מאוד בנוף הטלויזיוני, וגם הרייטינג שלה יורד בתקופה האחרונה.
ולכן רציתי לשאול אותך:
1. האם ידוע לך על קומדיה משפחתית בסגנון דומה שאמורה לעלות בעונת השידורים הבאה?
2.האם תוכל להמליץ לי על קומדיה משפחתית קיימת בסגנון דומה (אם יש כזה דבר).
ודרך אגב- אני לא אוהב את משפחה מודרנית.

תודה רבה על הבלוג והתשובות!



תגובה:

אני לא יודע אם יצא לך לקרוא, אבל פרסמתי ידיעה במיוחד על הקומדיות החדשות בעונה הבאה. להלן הלינק:
http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2013/05/2013_3637.html

לגבי קומדיה קיימת דומה, קשה לי למצוא כרגע, מצטער. אולי Last Men Standing, אם כי היא סיטקום.

ועכשיו, מקבץ שאלות:

1. מה דעתך על העונה השביעית של דקסטר?

2. מה דעתך על משחקי הכס?

3. מה דעתך על אוז?

4. מה דעתך על ויקינגים?

5. מה דעתך על מלון בייטס?

6. מה דעתך על אימפריית הטיילת?

7. מה הדרמה הישראלית הכי טובה ששודרה אי פעם ?



תגובה:

1. עוד לא צפיתי בעונה השביעית של הסדרה "דקסטר", מלבד הצצות פה ושם, אצפה בה בקיץ ואז אדווח את דעתי.

2. בתחילתה, הסדרה "משחקי הכס" הייתה שעמום אחד גדול, אולם עושה רושם שככל שהסדרה נעה קדימה היא גם משתפרת. אני לא אומר שההיסטריה סביבה שווה את מה שרואים על המסך, אולם לצפייה מדי שבוע היא די מהנה.

3. לא אהבתי את אוז, הסדרה שעממה אותי מאד.

4. אהבתי את הויקינגים, אם כי פחות ופחות ככל שהסדרה התקדמה.

5. אני בדרך כלל לא אוהב פריקוולים וגם הפעם, לאחר קצת יותר מפרק, החלטתי לוותר על הצפייה בסדרה.

6. אותי הסדרה "אימפריית הטיילת" לא הלהיבה מהפרק הראשון והעונה השלישית שלה בכלל הייתה גרועה. אני לא יודע אם אמשיך לצפות בעונות הבאות.

7. אני יודע שהרבה רוצים שאגיד ש"חטופים" הייתה הטובה ביותר, אולם לי קשה להחליט לגבי הדרמה הטובה ביותר, בעיקר משום שאין הרבה כאלה וגם אלו ששודרו, רובן לא היו מוצלחות, אם כי אהבתי את העונה הראשונה של "בטיפול". כן, נראה לי שאשאיר את השאלה הזאת פתוחה.

הגיעה גם תגובה לביקורת שלי על העונה השנייה של The Borgias:

כמו שרומא לא נבנתה ביום אחד כך דמותו של צ'זארה לא התפתחה בין ליל. סדרה מעולה ובעונה השלישית הסדרה מתחילה לזוז במהירות יותר גבוהה וצ'זארה ואחותו לוקחים את הסיפור קדימה ובכלל נראה שהוא הבשיל לדמות שהרעידה את אירופה. העונה השלישית מתעלה על הקודמות וזה דבר נדיר בסדרות שבדרך כלל מתחילות למשוך זמן אחרי עונה שניים. בקיצור העונה השלישית עונה על כל הטענות שלך, לך תדע אולי המפיק קרא את הבלוג שלך חחח



תגובה:

אני לא מסכים, דווקא העונה השלישית מציגה אותו יותר כנשלט על ידי אביו, את היוזמה לגילוי העריות עושה אחותו ולא הוא, למרות שרבים מציינים שזה היה ההפך, ואם תשאלו אותי, גם בעונה השלישית לא ניתן לזהות בו את הרוצח השקט, האיש שכל אירופה רעדה ממנו.

גם בשאלה הבאה מבקשים את דעתי:

מה אתה חושב על הסדרה הישראלית של YES נויורק ?



תגובה:

בעיקרון אהבתי את הסדרה, למרות שהתסריט די בנאלי, פחות את אושרי כהן ויותר את יובל שרף, רק חבל שצריך לחכות זמן כה רב לעונה שנייה.

השאלה הבאה מגיעה מאלעד והיא מתייחסת לידיעה שהעונה השביעית של Burn Notice תהיה גם האחרונה שלה:

יהיה סוף סגור ?



תגובה:

בהפקה אמרו שכן, אבל עם הסדרה הזאת אי אפשר לדעת.

ושוב, בקשה לחוות את דעתי:

רציתי לשמוע את דעתך על הפילוטים שאושרו לעונה הזאת, בעונה הקודמת אמרת ששום דבר לא נשמע מוצלח. מה לגבי העונה הזאת?



תגובה:

יש מספר פרויקטים שמעניינים אותי כמו "שילדס" ברשת ABC או Crazy Ones ברשת CBS ועוד מספר פרויקטים, אבל עדיין מוקדם מדי לדעת אם יש בה להיט גדול.

ועכשיו הגענו לתגובה שחיכיתי לה:

D1D1, אומנם לא צפיתי בסאות'לנד אחרי שלושה פרקים ראשונים (בעיקר בגלל חוסר בתרגום ברשת) אבל אתה חייב להפסיק עם הגישה המתנשאת שלך ולכתוב משפטים הזויים כמו "למי בכלל אכפת, מישהו בכלל צופה בה?". זאת לא פעם ראשונה שאתה נוקט בגישה הזאת וזה מוריד מערכך בעיניי.



תגובה:

ראשית, לא ידעתי שיש לי ערך... אבל ברצינות, לא מדובר בהתנשאות, אלא ברצון קצת לעורר חיוך בקרב הקוראים. עד כמה שאני יודע, אין לסדרה הרבה צופים בארץ ולכן הידיעה נמסרה עם חצי חיוך, אם מישהו נפגע בגלל ידיעה שכזאת, אז או שהוא צריך לפתח עור עבה, או להפסיק ולהתייחס כל כך ברצינות למה שנאמר. בכל זאת, אנו עוסקים בסדרות טלוויזיה. לאן הגענו שאי אפשר לומר משפט בסרקסטיות ? ואיך הגעת לגישה מתנשאת ? בגלל שאני מציין עובדה ?

הגיעו 2 תגובות ללוח החדש של רשת NBC לעונה הבאה:

1. מה הקטע עם המיני סדרות גם דרקולה וגם הפירטים הם מיני סדרות בלבד, נראה היה יותר הגיוני כדעתך לצוות את גרים עם חניבעל לערב הgore הרשמי, מאשר להעלות מיני סדרות שייעלמו באמצע העונה...
תודה על הניתוח ועל הכול!

2. התגובה הגיעה מנילי קרני:
תודה (על הניתוח של הלוח של רשת NBC).
נראה לוח שידורים יציב וטוב. אם אני לא טועה גם בעונה הנוכחית NBC הייתה הרשת עם הנתונים הטובים והיציבים ביותר, בעיקר בזכות The voice.
אני חושבת שהשיבוץ של Revolution לשעה 8:00 הוא טעות.
ראשית, זו שעה הרבה יותר תחרותית מהשעה 10:00 שבה היא שובצה קודם.
שנית, מאז שהיא חזרה מהפגרה הארוכה הנתונים שלה נמצאים בירידה. הם עדיין טובים אבל הכל יחסי.
שלישית, העבר מלמד שסדרות בסגנון מדע בדיוני/סוף העולם לא מצליחות במיוחד בשעות המוקדמות. בשעות האלה הצופים מעדיפים לראות קומדיות או דרמות "אמיתיות", סדרות בתי חולים, משטרה וכו' שיותר קל להזדהות איתן, על פני סדרות אפוקליפסה.
לדעתי היה יותר נכון להחליף את השיבוץ של Revolution עם השיבוץ של Chicago Fire.



תגובה:

1. לגבי המיני סדרות, זו המגמה שציינתי בפניכם בשבועות האחרונים ולא רק רשת NBC נוקטת בכך, אלא גם רשת ABC, אשר תחלק את הסדרות המדוברות שלה לשתי עונות בתוך עונה וגם רשת CBS מעלה 2 דרמות, אשר יקבלו 15 פרקים כל אחד, וזאת מבלי להזכיר את The Following של רשת FOX. לפי דעתי, ברשת למדו לקח מרשתות הכבלים ומנסות להציג סדרות בעלות סיפור מורכב עם מספר פרקים מצומצם וכך להרוויח איכות.

2. עדיין NBC במקום השלישי לאחר רשתות CBS ו FOX, גם אחרי ההצלחה של The Voice. לגבי Revolution, אני לא חושב שמדובר בסדרה שמתאימה לשעה כזאת. תראי אילו סדרות משדרת רשת CBS בשעות הללו, סדרות בלי סיפור יותר מדי מורכב. אני מסכים, שמדובר בשנת מבחן עבורה, אבל בשעה הזאת לא אמורה להיות לה תחרות גדולה, כאשר רשתות FOX, ABC וגם CBS מציגות תכניות בירידה.

ושוב אלעד מפציץ עם שאלה נוספת:

מתי יוצא הסרט (אם בכלל) של "תשע הנשמות של קלואי קינג"?



תגובה:

עד עתה לא נעשה דבר בקשר לכך מלבד הידיעה של רשת ABC Family, שהם חושבים להפיק סרט שכזה. אולי עכשיו, כאשר התפנה זמן לשחקנית הראשית בשל העובדה שהפיילוט שלה ברשת NBC (הפיילוט Bloodline) לא אושר לסדרה, אולי עתה יקדמו את הנושא.

ואיך אפשר בלי שאלה על Grey's Anatomy:

מה חשבת על הפרק האחרון של האנטומיה?



תגובה:

ראשית, אני לא יודע אם יוצרת הסדרה שיקרה במודע, אבל היא אמרה שלא אמור להיות סוף דרמטי כמו שהיה בסוף השנה הקודמת, ולמען האמת, כשהיא אמרה את זה די הצדקתי אותה, משום שכיצד אפשר להתעלות על סיום עונה של התרסקות מטוס והריגת אחת הדמויות האהובות ביותר של הסדרה (לקסי) ? מסתבר, שהיא לא יכלה להתאפק, ולאחר צפייה בפרק די התאכזבתי.

הבעיה העיקרית של הפרק הייתה שניסו לסגור זוויות כמעט לכל דמות בסדרה. את הרעיון של אפריל וג'קסון הבנתי, הם סוחבים אותו כמעט כל העונה, וגם את הסיפור של אלכס וג'ו. אבל בשביל מה היו צריכים להתמודד עם כל כך הרבה סיפורים: הרומן של אריזונה, העובדה שכריסטינה מגיעה להבנה בנוגע למערכת היחסים שלה עם אואן (ראו את זה לפני כל כך הרבה זמן, אחד הזוגות הכי פחות מתאימים), הלידה של מרדית' עם כל כך הרבה הבעיות (מי לא צפה את זה מגיע ?)וכמובן גם הסוף השמח הצפוי (יש לה חוזה לעונה הבאה, אז היה ברור שהיא תחזור), העובדה שביילי חזרה לנתח ועוד על מרדית' ולבסוף, מה שקרה לצ'יף וובר.

מדוע מדובר בבעיה ? יש פתגם שעונה על כך "מרוב עצים לא רואים את היער", ובתרגום חופשי: בשל העובדה שהיו כל כך הרבה רגעי שיא בפרק, הוא הוריד מרמתו. כמה פעמים אפשר להיות נפעם ולהתרגש במהלך הפרק ?

ודרך אגב, זה אני או שדווקא הילארי ברטון לא מתאימה לסדרת בתי חולים ? לראות את גופה הרזה מאד בבגדי רופאים היה כמו לראות ראש עומד על עמוד. מצד שני, אולי רק אני חושב כך.

רשת ה CW מקבלת שאלה על סדרה שבוטלה:

למה Cult בוטלה?



תגובה:

מהפרק הראשון שהיא שדרה, נתוני הרייטינג של הסדרה היו גרועים והיא גם ירדה מהאוויר בתום 7 פרקים בלבד, לאחר שנותרו גם 6 פרקים שצולמו ולא שודרו.

השאלה הבאה הגיעה מירין:

שלום D1D1,
רציתי לשאול מה דעתך על הסדרה "שקרניות קטנות ויפות", האם גם לדעתך הסדרה נהרסה אחרי העונה הראשונה שהייתה נהדרת? וגם מה דעתך על הסדרות הקצת יותר ישנות(ששודרו פעם בAXN) כמו 'זינה הנסיכה הלוחמת', 'מחוץ לחוק' ו'גולשים בזמן'.. תודה רבה!



תגובה:

לגבי "שקרניות קטנות ויפות", ערכתי "שלב סיכום עונה" לכל אחד מהעונות, בהם הבעתי את דעתי. להלן הלינקים:
עונה ראשונה: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2011/04/pretty-little-lairs_17.html
עונה שנייה: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2012/06/pretty-little-lairs.html
עונה שלישית: http://tvbyd1d1.blogspot.co.il/2013/03/pretty-little-liars.html

לגבי הסדרות המעט יותר ישנות:

"זינה" הייתה לא רעה בכלל ודי מהנה לצפות בה.
"מחוץ לחוק" הייתה קשקוש אחד גדול עם תסריט גרוע.
"גולשים בזמן" הייתה טובה עד העונה השלישית, אח"כ חלה ירידה דרסטית באיכות של הסדרה ובעונתה האחרונה היא הייתה בושה וחרפה.

גם השבוע הגיעו שאלות במייל:

שאלה ראשונה:

מה דעתך על הסדרה החדשה "הסודות של דה וינצי" או באנגלית:Da Vinci's Demons?
לפי הפרקים הראשונים שראיתי, היא נראית די איכותית ומעניינת.



תגובה:

כן, על פי מה שראיתי עד עתה, היא בהחלט מצטיירת כסדרה טובה, אני נהנה לצפות בה, במיוחד בהשוואה לסדרות תקופתיות אחרות כגון The Borgias.

שאלה שנייה נוגעת לסדרה חדשה:

בנוגע לוונדרלנד (הספין אוף של היה היה פעם): האם ברברה הרשי (קורה) וסבאסטיאן סטן (הכובען המשוגע) יככבו בספין אוף? ואם לא מי יחליף אותם?



תגובה:

כן יש שינויים: סופי לואו (Beautiful Kate) תגלם את דמותה של אליס, אמה ריגבי (Hollyoaks) תגלם את דמות מלכת הלבבות, וג'ון לית'גו את הארנב הלבן. לגבי סבסטיאן סטאן, כבר לפני זמן רב צוין שיש לו לוח זמנים צפוף, אבל הוא יופיע כשיתאפשר לו.

6 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

לא התייחסת למה שכתבתי על הלוח של CBS וCW.

קובי אמר/ה...

די מסכים לגביי האנטומיה.
במיוחד הקטע של אריזונה וקאלי היה טיפשי,
הם לא התווכחו את אותו ויכוח בדיוק איזה 3 פעמים העונה? כל כך מיותר.
גם לגביי אואן וכריסטיאנה,אותו כנ"ל.
ואצל מרדית כל כך שקוף,כל הדברים הרעים קורים לה.
אני אשמח אם יסיימו בעונה הבאה,הם כבר סוחבים המון זמן.

אנונימי אמר/ה...

סיכויים גבוהים מאוד שהעונה הבאה של האנטומיה של גריי היא גם האחרונה. פטריק דמפסי ואלן פומפואו שמשחקים את דרק שפרד ומרדית גריי, הסכימו לחדש את החוזים שלהם לעונה 10 (העונה הבאה) בתנאי שהיא גם העונה האחרונה. קשה לי להאמין שימשיכו את הסדרה בלעדיהם.
ולגבי הפרק האחרון, מסכימה לגמרי עם הביקורת שלכם, היתה יותר מדי דרמה וגם הכל צפוי.
לא אהבתי את הילרי ברטון במגרש ביתי אבל בצווארון לבן היא התחילה להתחבב עלי, והיא דווקא בסדר בעיני בתור רופאה.

אנונימי אמר/ה...

תודה.
לא הבנתי למה ABC החליטו ליצור ספין אוף של עליסה בארץ הפלאות לonce upon a time. הרייטינג של הסדרה היה בירידה לאורך כל העונה, והפינאלה של העונה 2 קיבלה 2.2 נקודות מדד בלבד לעומת 3.2 שקיבלה הפינאלה בעונה הראשונה.
זה נראה לי פזיז לחשוב שסדרה שרצה בסה"כ שתי עונות יכולה להזניק סדרת בת במיוחד כשהרייטינג שלה נמצא בירידה. בנוסף, כל הסיפור של עליסה כבר לעוס וקשה לי לראות תסריט שיחדש או יעניין מספיק בשביל להחזיק סדרה חדשה.
אותו דבר אפשר לומר גם על chicago fire, אבל במקרה הזה מדובר על ספין אוף של סדרת משטרה, ולסדרה מהז'אנר הזה תמיד יש צופים.

אנונימי אמר/ה...

תודה רבה

אנונימי אמר/ה...

איזה ספר כתבתה?
האם עונה 7 של סוכן מחור היא אחרונה בגלל:
א. העלויות גבוהות .
ב. הם כבר מורחים את התסריט
?