יום שני, 20 במאי 2013

בוודאי שמתם לב ש...(שאריות משבוע הצגת הלוחות החדשים - חלק א).



רשת NBC מעלה 2 דרמות חדשות ביום ראשון בחצי השני של העונה. ברשת NBC יעלו בחצי השני של העונה ביום ראשון את הדרמות Believe ו Crisis. מלבד העובדה שציינתי בניתוח שלי, שהרשת עושה זאת בכדי להריץ אותן מדי שבוע ללא הפסקה ברשת מתכוונים לנצל את השבועות האחרונים של שידורי הפוטבול בכדי להריץ את הסדרות.

רשת NBC עומדת להשתמש בשידורי אולימפיאדת החורף כקרש קפיצה. בחודשים פברואר-מרץ, רשת NBC תשדר את אולימפיאדת החורף. נכון, נתוני השידורים הללו נמוכים משידורי אולימפיאדת הקיץ, אך עדיין מדובר בנתונים גבוהים מאד, אשר אמורים לסייע לרשת להשיק מספר סדרות חדשות בחצי השני של העונה, בין היתר את הקומדיות החדשות של יום שלישי: About A Boy ו Family Guide.

הקומדיה של מייקל ג'יי פוקס ברשת NBC תעלה בשעה תשע וחצי. כאשר הסדרה קיבלה הזמנה לעונה מלאה עוד בתחילת הדרך וללא הצורך בהמתנה ארוכה מדי, ניתן היה לחשוב שברשת חושבים שמדובר בקומדיה הטובה ביותר שלה ולכן כולם חשבו שהיא תקבל את משבצת השידור של הקומדיה The Office בשעה 9 בערב. אולם ברשת NBC החליטו להזיז אותה בחצי שעה ל 9 וחצי. אחת הסיבות לכך, וכנראה ראשי NBC לא יודו בכך, היא שברשת רוצים להוריד מעט את הציפיות מהסדרה עוד לפני שעלתה (בכך שישוו אותה ל The Office) ולא ליצור מצב ש"ההר יוליד עכבר", למרות שגם המבקרים שראו את הבקרוב של הסדרה דווקא ראו בה פוטנציאל גדול.

ברשת FOX מעלים סדרות לתקופת הקיץ הבאה. כבר עתה ברור שלפחות שתי דרמות חדשות של הרשת יעלו בחודשי הקיץ 2014 על ידי רשת FOX, מדובר בדרמות: Gang Related, אשר תעלה בחודש מאי וב Wayward Pines, לאחר ש 24 אמורה לסיים את העונה בת 12 הפרקים. לטעמי, מדובר בצעד מבורך, אולם בפעם האחרונה שרשת FOX ניסתה להעלות דרמה בחודשי הקיץ, The Good Guys בשנת 2010, זה לא כל כך הצליח לה. נקווה שהפעם נתוני הרייטינג יהיו שונים.

24 משנה מעט את פניה. נכון, קיפר סאת'רלנד חתם ויופיע כג'ק באואר, אולם הסדרה תהיה מעט שונה. היות ומדובר ב 12 פרקים לעונה צורת השידור תשתנה. בתחילה דובר על דחיסת 24 השעות ל 12 פרקים על ידי יצירת שעתיים בכל שעה, אולם בהפקה טענו שעובדה זו תהרוס את הסדרה. בשל כך, בהפקת הסדרה "יוותרו" על שעות מסוימות במהלך היממה וכך תהליך שידור הסדרה אמור להיות נאמן למקור (בערך).

Glee עומדת בפני עונה חצויה. בוודאי שמתם לב שהסדרה Rake, אשר תקבל בין 13 ל 17 פרקים בעונה, שובצה לשעת השידור של Glee בלוח החדש של רשת FOX. מצד שני, Glee קיבלה הזמנה ל 22 פרקים. אז, כיצד זה אמור לקרות ? Glee עומדת לצאת לחופשה ארוכה במהלך העונה ולחזור בתקופת האביב. מצד אחד, זה אומר שכמעט ולא יהיו הפסקות לשידורים חוזרים, אך מצד שני, מעריצי הסדרה יאלצו להמתין זמן רב בין החלק הראשון לשני של העונה.

רשת ABC למדה דבר אחד או שניים מרשתות הכבלים. ברשת ABC עומדים לחקות את רשתות הכבלים ולחצות את הסדרות שלהן, אשר יש להן סיפור מסגרת ל 2 חלקים, כאשר הסדרות ירוצו בכל חלק ללא הפסקה (או כמעט ללא הפסקה). בשל כך, סביר להניח שכל אחת מהסדרות יקבלו שני פרקים נוספים ועונה מלאה שלהן תכיל 24 פרקים. אם כי ברשת עדיין בוחנים את נושא הפרקים. נכון לעכשיו, מדובר בסדרות: Once Upon A Time, Grey's Anatomy, Scandal וכנראה גם Revenge, כאשר יכול מאד להיות שיצטרפו לרשימה סדרות נוספות. ואני אומר, מוטב מאוחר מלעולם לא. הגיע הזמן. החלטה נבונה.

רשת ABC הגדירה מראש שתי סדרות, אשר יקבלו מספר פרקים מצומצם. פול לי, נשיא הרשת טוען, כי נכון לעכשיו הדרמה Betrayal תכיל רק 12 עד 13 פרקים בעונה וכך גם Resurrection. במידה וזה אכן יקרה, Resurrection צפויה להחליף את Betrayal בחצי השני של העונה ואז יחזור על עצמו מקרה 666Park Avenue, כאשר אל ערב יום ראשון תכנס דרמה שלא קשורה לערב. מתכון נהדר לכישלון. נחכה ונראה אם זה אכן יקרה ואת ההשלכות של השיבוץ.

כריסטיאן סלייטר עם התחלה לא טובה לסדרה החדשה שלו ברשת ABC. השנים האחרונות לא היו טובות עבור כריסטיאן סלייטר, השחקן היה שותף כדמות ראשית לשלש סדרות בשנים האחרונות וכולן כשלו:
My Own Worst Enemy החזיקה מעמד ברשת FOX למשך 9 פרקים בלבד, The Forgotten (סדרה נהדרת) של רשת ABC הצליחה מעט יותר עם 17 פרקים בשנים 2010-2009 ואילו Breaking In קיבלה הודעת ביטול לאחר 20 פרקים בשנים 2012-2011 מרשת FOX. ועתה, רשת ABC דוחה את עליית הסדרה החדשה שלו Mind Games לחצי השני של העונה. האם כישלון נוסף בדרך ? נחכה ונראה. בכל מקרה, ההתחלה לא טובה.



השבוע יגיעו (או הגיעו) לסיומן עונות של 17 תכניות ויעלו 3 תכניות חדשות:

הסדרות החדשות שיעלו השבוע:

יום שני: The Goodwin Games.
יום חמישי: Save Me, Rookie Blue.

התכניות שיגיעו (או הגיעו) לסום העונה שלהן השבוע:

יום ראשון: The Simpsons, The Apprentice, Family Guy.
יום שני: Rules of Engagement, The Big C, Mike & Molly, Hawaii Five-0, Bates Motel.
יום שלישי: Dancing With the Stars, Grimm.
יום רביעי: The Middle, Law & Order: SVU, Modern Family, Criminal Minds, Chicago Fire, Nashville, Scott and Bailey.

3 תגובות:

אסף אמר/ה...

עניין "החצי השני של העונה" עובר תהליך מעניין.

עד לעבר הקרוב (שנה?), סדרות שעולות בחצי השני של העונה היו סדרות שהסיכוי שלהן לשרוד נמוך יותר. נכון - היו יוצאי דופן (באפי, האנטומיה, המשרד, ולאחרונה גם סקנדל), אבל לרוב היה מדובר על סדרות שהרשתות קצת פחות בונות עליהן.
היו מקרים יוצאי דופן של סדרות שסבלו מאילוצים שונים (שחקנית בהריון, כמו למשל 30רוק), או סדרות ותיקות שהרשת רצתה לשמור כדי ליצור ערבי צפייה אחידים (הייתי אומר שסמאש היא דוגמה לזה, למרות שהיא גרועה), אבל הכלל היה - סדרה שהרשת חפצה ביקרה משובצת לעונת הסתיו.

אני חושב שהשנה חל שינוי, וכמו כל דבר שמצליח פעם אחת בתעשייה הזאת - זה הפך לטרנד.
הסדרה the following, שזכתה למעמד קצת אחר (סדרה לא פרוצדורלית, מוגבלת במספר הפרקים), היתה ניסוי מעניין של רשת FOX (ומבחינת נתוני הצפייה - ניסוי מוצלח). ההערכות (ההגיוניות) גורסות שמדובר על נסיון להעתיק את המבנה של סדרות הכבלים, שבד"כ משודרות ברצף בלי חורים רבים, כוללות פחות פרקים או מחולקות לחלקי עונות, ובשנים האחרונות גם מאוד מצליחות (אם כי בכבלים מודל ההצלחה הוא מאוד שונה כי הוא לא תלוי בפרסומות).

עניין נוסף, שאני סבור שבעונה הקרובה נלמד עליו יותר (כי 3 רשתות עומדות לבחון את הקונספט לעומק), הוא הנחיצות בבאזז סביב הסדרה. סדרות הכבלים של השנים האחרונות לרוב מלוות בשם גדול אחד לפחות - שחקנים, תסריטאים או יוצרי סדרות. הסדרות של הרשתות - גם אם בחלקן כוללות שמות "גדולים" (קווין בייקון, ג'ון מלקוביץ') - הן פחות "יוקרתיות".

תת-ניסוי, באותו כיוון (כפי שציינת) הוא לחצות את העונות של סדרות "חזקות", ובכך להמנע מהפסקות מטרידות.

אז כנראה שבעוד שנה נדע יותר - האם מודל הסדרות התחומות בזמן עובד? האם חציית הסדרות עובדת?

באופן אישי אני בעד שני המודלים (ברוב הדרמות הלא-פרוצורליות של הרשתות יש תחושה שאין להם מספיק תוכן ל-22 פרקים), אבל ההימור שלי הוא שהתשובה לא תהיה חד משמעית.

מה דעתך? כמובן שמדובר על סוג של הימור, אבל זה הימור מעניין בשלב זה של השנה...

אלעד אמר/ה...

כל הקאסט של 24 אישר הגעה?

אנונימי אמר/ה...

אלעד - בינתיים רק קיפר סאתרלנד והקוגר.