יום חמישי, 16 במאי 2013

ניתוח: ניתוח הלוח החדש של רשת ה CW לעונת 2014-2013.


כאשר מביטים על הלוח החדש של רשת ה CW לעונת החורף 2014-2013, המילה הראשונה שבוודאי יוצאת מהפה של הקוראים היא: וואהו. אין כמעט ספק שרשת ה CW ביצעה מספר החלטות, שרבים מצופיה, ובוודאי המבקרים, לא חזו מראש. בשל כך, אפשר להגדיר את הלוח שלה כמיני מהפכה, לאחר שלא נותר על כנו ערב אחד מהעונה הנוכחית. יתרה מכך, רק 2 סדרות: Arrow ו The Vampire Diaries שמרו על משבצת השידור שלהן. צריך גם לציין, שזו השנה השנייה ברציפות, שהרשת אישרה 5 סדרות חדשות מעונת הפיילוטים, זאת לאחר שעד לשנים האחרונות ברשת היו מסתפקים בהזמנת עד 3 סדרות חדשות.

ברשת ה CW המשיכו את המגמה של מעבר מסדרות של אופרות הסבון אל סדרות בעלות נופך בדיוני יותר. לשם כך The Carrie Diaries, אשר קיבלה חבל הצלה ברגע האחרון, גורשה אל ערב יום שישי וסביר להניח גם שעונה נוספת היא לא תראה, משום שקשה לראות את הסדרה מצליחה בערב זה, במיוחד לאור המספרים המחרידים שלה בעונתה הראשונה, כאשר היא בקושי הגיעה למיליון צופים בפרקיה האחרונים.

מדוע, אם כן, היא חודשה לעונה שנייה ?

הסיבה לכך נעוצה בעתידן של מספר סדרות. לפני שנה, כאשר נדרשתי לנסות ולנחש את עתידן של
The Secret Circle ו Nikita, אשר עתידן היה לוט בערפל בשל נתוני רייטינג גרועים, הכרזתי שברשת יצטרכו לאשר אחת מהן והשנייה תבוטל. ואכן, Nikita חודשה ו The Secret Circle בוטלה.

השנה, רשת ה CW ניצבה בפני דילמה דומה, כאשר על הכף היו הסדרות
Beauty & The Beast, The Carrie Diaries ו Nikita. כאשר, בסופו של דבר הוחלט לחדש את
Beauty & The Beast לעונה נוספת, בשל העובדה ש Nikita קיבלה הזמנה ל 6 פרקים בלבד, אשר יסגרו את הסיפור שלה (דרך אגב, בעונה הרביעית הסיפור אמור להיות שניקיטה אמורה לחזור להיות במנוסה בניסיון לנקות את שמה מרצח שלא ביצעה ולהגן על אהוביה). כלומר, שידור העונה המצומצמת של Nikita הותיר בפני הרשת זמן מסך רב ביום שישי.

לכאורה, ברשת יכלו להעביר את Beauty & The Beast ליום שישי, אולם מנהלי הרשת קיבלו החלטה, שבערב יום שני, אשר נאבק במפלצות רייטינג כגון The Voice, "רוקדים עם כוכבים" וערב הקומדיות של רשת CBS, עדיף לשבץ סדרות מוכחות. המעבר של Hart Of Dixie לערב זה היה טבעי (החלפת אופרת סבון אחת, 90210, בשנייה), אולם ברשת יכלו לשבץ בערב זה גם את The Carrie Diaries. לפי דעתי, ברגע שהרעיון עלה במוחם, הוא גם נמחק, משום שזה היה בזבוז זמן, הנתונים של The Carrie Diaries היו גרועים ועונה נוספת שלה באותה משבצת שידור הייתה רק מעבירה את הזמן עד לדעיכה הסופית. בכל זאת, The Carrie Diaries היא לא Gossip Girl, למרות שלכאורה היא נמצאת על המשבצת שלה. כאשר זו קיבלה בעונה הקודמת עונה אחרונה. ולכן, מנהלי הרשת הגיעו להחלטה: The Carrie Diaries תעבור ליום שישי, בתקווה שהנתונים הגרועים שלה ישתפרו רק במעט ואולי בקונסטלציה מסוימת יאפשרו הישארות שלה בערב זה ליותר מעונה (סיכוי קטן) ואילו Beauty & The Beast תעבור ליום שני.

כאשר The Originals קיבלה אישור מוקדם לסדרה, כמעט כולם חשבו שהיא תנחת באותו ערב כמו
The Vampire Diaries, היות ומדובר בספין אוף שלה, אולם ברשת חשבו בצורה שונה. אולי בשל
"קללת The Vampire Diaries" במשבצת השידור של השעה 9 של יום חמישי בשנים האחרונות, או שראשי הרשת העדיפו לנסות ולנצל את Supernatural, בכדי שתעשה לה את מה עשתה העונה ל Arrow כסדרה חדשה, לייצב אותה על נתונים טובים, ובכך לנסות לשחרר את The Vampire Diaries בכדי להשיק סדרה חדשה נוספת. לכאורה, השילוב מתאים היות ושתיהן סדרות, אשר מתמקדות בעל טבעי. עתה נצטרך להמתין בכדי לבדוק, האם גם העונה מגע הקסם של Supernatural יעבוד. צריך גם לזכור, שאחת הסיבות שהציוות של Supernatural עם Arrow עבד העונה עבור רשת ה CW, לפחות בתחילת העונה, הייתה העובדה שרבים מצופי הסדרה Arrow היו גם הצופים של הסדרה Smallville והם זכרו את השילוב המנצח שלה עם Supernatural ושבשנה הבאה מחכה לה תחרות קשה מאד במשבצת השידור הנ"ל עם NCIS של רשת CBS ובעיקר .S.H.I.E.L.D של רשת ABC.
 
ערב יום רביעי מציג חידה גדולה עבור הרשת: האם Arrow מספיק חזקה בכדי להפוך לסדרה מובילה. בתום העונה הראשונה שלה, ניתן להגדירה כהצלחה, אבל בכדי להחזיק ערב צריך יותר מכך, תשאלו את הפקת
The Vampire Diaries והם יודו בכך בפה מלא. גם במקרה הזה, מדובר בתמה משותפת לשתי הסדרות: סדרות מעולם גיבורי העל ולכן החיבור נראה הגיוני מאד. הכל יהיה תלוי ב Arrow.
 
במבט ראשון, השילוב של The Vampire Diaries ו Reign נראה לא הגיוני, אולם אפשר לנסות ולנחש, כי ברשת יציגו זאת כך: שתי דמויות נשיות חזקות בתפקידים הראשיים של שתי הסדרות של הערב. הבעיה ? מעבר לכך, אין מכנה משותף ביניהן. אחת היא סדרה המתמקדת בעל טבעי (The Vampire Diaries) והשנייה היא אופרת סבון לכל דבר (Reign). גם במקרה הזה ברשת לקחו סיכונים מסוימים. אם כי, לאור נתוני הרשת בשעת השידור הזאת בשנים האחרונות, מנהלי הרשת לוקחים בחשבון שגם השיבוץ השנה ייכשל.
 
ברשת ה CW שומרים, כמו בעונת 2013-2012, שתי סדרות חדשות לחצי השני של העונה, כאשר קיים סיכוי, שבחצי השני של העונה Beauty & The Beast תזוז ליום שישי לאחר ש The Carrie Diaries תסיים את העונה השנייה שלה (13 פרקים הוזמנו לה עד עתה) והסדרה החדשה תתפוס את מקומה ביום שני. לגבי מועד הסדרה השנייה, הכל תלוי בהצלחת הסדרות החדשות של הרשת, משום שבמידה ואחת מהן תכשל, סדרה חדשה תתפוס את מקומה, כאשר כבר עתה רומזים ש Reign קיבלה הזמנה ל 13 פרקים בלבד. נצטרך להמתין לחדשות נוספות בנושא.

לסיכום, על פניו הלוח של רשת ה CW נראה מרענן וברובו נכון, אם כי לאור השינויים הרבים שהרשת עשתה, כל ערב מציג סימן שאלה. נצטרך להמתין זמן רב בכדי שסימני השאלה הללו יקבלו תשובה.
 
הציון שלי ללוח:
8.

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הלוח הטיפשי והשגוי ביותר מכל חמש הרשתות הגדולות, אם תשאלו אותי.
נתחיל עם יום שני. מדובר בשתי סדרות שהיו ברייטינג נמוך יציב למשך רוב העונה, כאשר הממוצע של שתיהן היה כ-0.5 נקודות מדד, כאשר היפה והחיה הייתה בשעת שידור קלה בהרבה, עם הובלה של יומני הערפד לפניה. בלי ההובלה, ומול The Voice, יהיה לה קשה מאוד לשרוד. (וכן, שני ב9:00 קשה בהרבה מחמישי ב9:00). נתוניה של ליבה של דיקסי אומנם היו יציבים כל השנה, אבל על נתונים נמוכים, ואל תצפו לעלייה בנתונים. הנתונים ישארו נמוכים ויציבים. לעומת זאת, צפו לירידה בנתוניה של היפה והחיה, ירידה שתגרום לביטולה של האחרונה. ולמרות זאת, מדובר בערב סביר, עם שתי סדרות "מוכחות".
ערב שלישי היא הטעות הגדולה ביותר של הרשת. נתחיל עם The Originals. ללא ספק, היה צריך לשדרה מאחורי יומני הערפד. קללה או לא קללה, מדובר בסדרת אם ובת, שפונות לקהל זהה ושוב, חמישי ב9:00 הינה משבצת שידור נוחה בהרבה, בוודאי עם הובלה של יומני הערפד לפניה, מאשר שלישי ב9:00 כשמולה NCIS, The Voice, ומי שצפויה, אולי, להיות מפלצת רייטוינג- SHIELD וללא ההובלה. לכאורה, מאחוריה משובצת על טבעי (וגם היא במשבצת שידור נוחה בהרבה, כאשר The Voice לא משודרת שם, הגרסא הפחות נצפית של NCIS (של אל איי..), וABC יעלו קומדיות שלא ברור, בלשון המעטה, אם יצליחו. על טבעי העלתה השנה את נתוניה, הקרבה בזכות השיבוץ שלה עם החץ הירוק, שיבוץ שבשנה הבאה לא יחזור על עצמו, מה שלא מבטיח שתזו שחזר את נתוניה הטובים מאוד השנה. כמו כן,המותג של יומני הערפד בירידה מתמדת, מה שאומר שאין זאת בטוח שיהיה מספיק כוח עבור המותג להשיק גם ספין אוף ושהמעריצים יבוא אל שתי הסדרות. מדובר בהימור, ולא מוצדק לטעמי.
יום רביעי הוא סיכון גם כן. החץ הירוק נשארה על ניתונים טובים גם בסוף העונה הראשונה שלה, אך ניתן היה לראות ירידה ברייטינג כשבסוף העונה זו רשמה 0.9 נקודות מדד (ולא עפם אחת), כך שלהפריד ממנה את על טבעי הזקנה, אומר שבשנה הבאה היא צריכה לעמוד לבדה ויותר מזה- להזניק סדרת גיבורים נוספת. מדובר בהימור, שלא בטוח שהיה צריך לקחת אותו. יכול להיות שהיה צריך לחכות שנה, שהחץ תתיצב על נתוניה, ורק אז ללכת על הצעד הזה. נכון שימיה של על טבעי ספורים, וזו לא תוכל להזניק עוד סדרות רבות, אבל בכ"ז...
לגבי יום חמישי- יומני הערפד תשמור על נתונים גבוהים, ותמשיך לרדת מעט בנתוניה, כמדי כל שנה, והסדרה החדשה, הפעם אופרת סבון שאין שום קשר בינה לבין יומני הערפד, תכשל גם היא. לדעתי היא אפילו לא תזכה ל13 פרקים ובחצי השני של העונה ישבצו במשדרת השידור הזו תכנית אחרת, שלה יהיה סיכויי הצלחה גבוהים יותר.
לגבי יום שישי, לדעתי ברשת עשו טעות גם פה. יומני קרי תמשיך לרדת בנתוניה גם במשבצת שידור זו והיא אינה תניב נתונים טובים יותר מאשר ניקיטה הניבה במשבצת הזו. היא תבוטל בתום 13 הפרקים שלה. לא ברור לי מה ברשת מתכננים לעשות בחצי השני של העונה, כאשר ניקיטה תעמוד לבדה במשך 6 שבועות ואז ישדרו בשישי באופן בקבוע שידורים חוזרים? ואז הרשת תשדר רק 8 שעות שבועיות? או שזו תגלה סדרה אחרת (אולי היפה והחיה) ליום שישי? סדרה חדשה לא תפתח את דרכה בשישי ברשת הזו, לדעתי, כך שאצלה המשמעות "בית קברות לסדרות" תקף פעמיים עבור יום שישי.
לסיכום, לדעתי מדובר בלוח רע, והרשת יכלה ליצור לוחות טובים בהרבה. היא לקחה לא מעט סיכונים, שאני בספק אם ישתלמו להם. נחכה ונראה.

ירין אמר/ה...

שלום D1D1,
רציתי לשאול מה דעתך על הסדרה "שקרניות קטנות ויפות", האם גם לדעתך הסדרה נהרסה אחרי העונה הראשונה שהייתה נהדרת? וגם מה דעתך על הסדרות הקצת יותר ישנות(ששודרו פעם בAXN) כמו 'זינה הנסיכה הלוחמת', 'מחוץ לחוק' ו'גולשים בזמן'.. תודה רבה!