יום ראשון, 3 בדצמבר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור העשירי של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות


נתחיל עם רשת ה CW, אשר שידרה בשבוע שעבר את פרקי הקרוסאובר בין ארבע סדרות הקומיקס שלה. הגיע הזמן להשוות את הנתונים לפרקי הקרוסאובר של העונה הקודמת.אפשר לזהות ירידה גדולה בנתונים:
Supergirl ירדה מ 1.1 ל 0.9 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי מ 3.53 ל 2.71 מיליון צופים.
Arrow ירדה מ 1.3 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.55 ל 2.54 מיליון צופים.
The Flash ירדה מ 1.5 נק' מדד ל 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 4.15 ל  2.74 מיליון צופים.
ולבסוף, Legends Of Tomorrow ירדה מ 1.2 ל 0.9 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 3.39 ל 2.80 מיליון צופים.
המספרים לא משקרים ומראים עד כמה הירידה היא גדולה. ובלב כל הירידה, בעוד חודש וחצי, הרשת משיקה סדרת קומיקס נוספת. האם נגמרו לרשת הרעיונות ?

ברשת NBC היה מעניין לראות את נתוני Chicago Med בפרק השני של העונה. הסדרה הצליחה לשמר את נתוני הפרק הראשון של העונה בכל מה שקשור לנק' המדד (1.3) ובמספר הצופים הכללי נרשמה גם עלייה מ 6.19 ל 7.86 מיליון צופים. עדיין מדובר בנתונים פחות טובים מאלו של Chicago Fire בשנה שעברה, אך ביחס לנתונים של Law & Order:True Crime מדובר בשיפור רציני. יהיה מאד מעניין לראות את הנתונים יישמרו לאורך זמן. אם זה יקרה, זה אומר שההחלטה של הרשת לנסות להחזיר את המותג של Law & Order מתברר ככישלון ויכול להיות שפגם גם במשבצת השידור.

ברשת FOX ממשיכים להביט בחשש בכל מה שקשור לדרמה החשובה ביותר שלהם, Empire, ונתוני השבוע שעבר, אשר עמדו על 1.7 נק' מדד ו 5.05 מיליון צופים, ירידה של 0.3 נק' מדד וכמיליון צופים מנתוני הפרק הקודם שלה בוודאי מדאיגים את הרשת. אין כמעט ספק שהסדרה דועכת לאיטה ובקרוב מאד תצטרף לשאר הסדרות של הרשת אשר מקבלות במקרה הטוב 1.2 נק' מדד. עצוב לראות אימפריה נופלת. תרתי משמע. הנתונים כואבים עוד יותר לאור העובדה ש Star, אשר שודרה אחריה נשארה על נתונים דומים מנתוני הפרק האחרון (1.2 נק' מדד בשני הפרקים וירידה קלה מ 3.74 ל 3.68 מיליון צופים). הרשת חייבת להשיג להיט ובצורה מיידית, משום שנכון לעכשיו, אין לה אפילו אחד. 

ברשת ABC קומדיה של הרשת, הז'אנר היחיד עד השנה (כאשר The Good Doctor רשמה הצלחה) שהרשת הייתה מצליחה בו, איבדה גובה. מדובר בקומדיה American Housewife אשר ירדה מ 1.3 ל 1.0 נק' מדד ובמספר הצופים הכללי ירדה מ 4.89 ל 4.51 מיליון צופים בלבד. הנתונים משמעותיים במיוחד לאור העובדה ששאר הקומדיות של הרשת באותו ערב לא נפגעו בצורה קשה (Modern Family ו The Goldbergs ירדו ב 0.1 נק' מדד בלבד, Speechless נשארה על נתונים דומים). יהיה מאד מעניין להמשיך ולעקוב אחר נתוני הסדרה בשבועות הקודמים ובאם הירידה היא חד פעמית או שמא מדובר בתחילתה של מגמה אשר תצביע גם סופה של הקומדיה. 

ברשת CBS עושה רושם שלמרות שנקודת ההתחלה של S.W.A.T הייתה נמוכה, הקהל לא עוזב אותה ועל סמך נתוניה הבינוניים, אשר בשבוע שעבר גם רשמו עלייה קלה מ 0.9 ל 1.0 נק' מדד, ובמספר הצופים הכללי מ 6.26 ל 6.63 מיליון צופים. על פניו, מדובר בנתונים נמוכים, שבעבר הרשת אפילו לא הייתה מסתכלת פעמיים לפני שהייתה מבטלת אותם, אך לאור ההתנהגות שלה עם הסדרה SEAL Team, כאשר היא העניקה לה עונה מלאה עם נתונים דומים מאד (את ההבדל הקטן אפשר "לתרץ" בשעת שידור פחות טובה, כאשר SEAL משודרת בשעה תשע ואילו S.W.A.T משודרת בשעה עשר) קשה מאד להסיק מסקנה חד משמעית לגביה. הרשת אמנם העניקה לה עונה ראשונה מלאה בת 22 פרקים, בין היתר בשל העובדה שהיא יציבה בנתוניה, ומדובר באלמנט חיובי, אך בהפקה וברשת יצטרכו להיות עם היד על הדופק לגביה בפרקים הבאים, משום שהיא כרגע נמצאת נכון לעכשיו על הגבול בין חידוש לעונה נוספת לביטול. 

תגובה 1:

אנונימי אמר/ה...

תודות לכבלים פחות אנשים צופים בברודקאסט
וטוב שכך