יום רביעי, 13 בדצמבר 2017

ביקורת: S.W.A.T, עונה ראשונה, פרקים 6-1: בשביל מה ?



ישנם רגעים כאשר צופים לראשונה בסדרה טלוויזיה חדשה והשאלה הראשונה שעולה במוחו של הצופה הינה: בשביל מה ? ובהרחבה: בשביל מה צריך להעלות את הסדרה הזאת ובמה היא תורמת לצופה מעבר למה שהוא חזה בכל כך הרבה פעמים ? זו התחושה שעולה בפני הצופה כאשר הוא צופה בסדרה החדשה של רשת CBS.

בשנות השבעים היו הרבה סדות משטרה: "הוואי פייב-או", "סטרסקי והאץ'" ועוד... כיום, הרשתות מנסות כמעט בכל עונת פיילוטים לנסות ולשחזר תהילת עבר. לפני יותר מעשור זה הצליח לרשת CBS עם NCIS ו CSI, ובשנים האחרונות לרשת NBC עם Chicago P.D, אבל לרוב הסדרות שעולות כמו פטריות לאחר הגשם לא שורדות, משום שהן כמעט ולא תורמות מעבר לפרקים הכל כך נדושים. גם אם יש חידוש כלשהו מסדרה לסדרה הרי שמהר מאד גם החידוש נעלם והצופים חוזרים לשגרה הכל כך מוכרת.

זו ההרגשה בדיוק שמתקבלת כאשר צופים ב S.W.A.T, ההרגשה שכבר היינו בסרט הזה כל כך הרבה פעמים. הדרמה עוסקת ביחידה מתקדמת של המשטרה, אשר תפקידה לסייע במצבים קשים ומורכבים. בפועל, זו עוד דרמה משטרתית כמותה זכינו לראות כל כך הרבה פעמים. אם הזכרתי קודם לכן את החידוש, הרי שבתחילת הסדרה החידוש מגיע בצורת אקשן גבוה יותר מדרמות משטרתיות שנמצאות כרגע על לוח השידורים של הרשתות (בעיקר רשתות הברודקאסט). הרשו לי לנחש שגם החידוש הזה יתאדה לאורך הזמן, משום שכמה זמן אפשר לדבוק בכך, או להמציא את הגלגל.

הבעיה הגדולה של הסדרה היא, שהסיפורים המסופרים בה כל כך משעממים. בעיה גזענית בין שחורים ללבנים בעקבות פגיעה בלי כוונה של מפקד היחידה הקודם ? מתי לא עסקו בנושא הזה ? קידום אפרו אמריקאי לראש המחלקה בגלל זה במפתיע ? נו באמת. יכול להיות שבמשך הזמן הדינמיקה בתוך היחידה תעניין יותר בשל המורכבות של המצב החדש ובשל העובדה שהדמות של מור מנהלת רומן עם הממונה עליו (את הדמות מגלמת סטפני סיגמן), אבל גם הנושא הזה "נטחן" עד דק. חניך חדש ליחידה ? ברשת CBS היו בסרט הזה בדיוק לפני שנה עם הסדרה Training Day. אז הפעם הוא לא במסווה כפי שהיה ב Training ? , אז מה ?

בסדרה יש מספר שחקנים מוכרים כגון שאמאר מור, אשר זכר מהסדרה Criminal Minds. והשאלה שצריך לשאול את השחקן היא: עזבת את Criminal בשביל סדרה שכזאת ? שחקנים מוכרים נוספים הינם: דיוויד לים ("קוונטיקו"), קני ג'ונסון ("בייטס מוטל"), ג'יי הרניגטון (Better Off Ted, Hot In Cleveland) ועוד...

אז, לראות או לא לראות ?

רק מי שאוהב דרמות משטרתיות וגם אלו לא חייבים. התסריט של הסדרה לא כל כך מעניין, צפוי ודי נאחז באקשן בכדי לשרוד. לטעמי, מדובר בבזבוז זמן, אבל כל כאחד והטעם שלו.

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

כתיבתך משעממת ודעתך ממש לא מעניינת. זוהי אחת הסדרות המוצלחות ביותר שאי פעם עשו .יש אקשן מטורף עם אפקטים מהממים. יש בא הומור. משחק מעולה.

אנונימי אמר/ה...

אחת הסדרות המוצלחות שאי פעם נעשו? זו הגזמה פושעת. סדרה חמודה קלילה ולא מחדשת, גם זה בסדר לפעמים זה נחמד, ולא כל סדרה היא וואו. אבל מכאן לומר שזו אחת הסדרות, נסחפת.