יום ראשון, 10 בדצמבר 2017

ניתוח: נתוני הרייטינג הבולטים בשבוע השידור האחד עשרה של עונת סתיו-חורף 2018-2017 ברשתות הברודקאסט האמריקאיות



נתחיל דווקא עם רשת ABC. לאחר שהרשת רשמה את ההצלחה הגדולה ביותר בקרב הסדרות החדשות עם הסדרה The Good Doctor הגיעו נתוני הרייטינג של פרק סיום החצי הראשון של העונה ואכזבו מאד. בנק' המדד מדובר בנתונים הגרועים ביותר שהסדרה ניפקה עד כה (1.6) וכך גם במספר הצופים הכללי (9.03). יכול מאד להיות שמדובר בעובדה שמתקרבים לתקופת החגים ולכן חלה ירידה מסוימת בצפייה, אך למרות שבנק' המדד הסדרה שמרה על נתוניה בשבועות האחרונים הרי שבמספר הצופים הכללי חלה ירידה איטית בחמשת הפרקים האחרונים. יהיה מעניין מאד לראות כיצד הסדרה תשוב מפגרת החגים. האם היא תצליח או שהיא תקרוס כפי שקרה בשנה שעברה ל Disgnated Survivor.

ברשת NBC היה מעניין לבחון כיצד Chicago Med תסתדר ללא התמיכה של This Is Us. בשבוע שעבר הנתונים היו סבירים למדי עם 1.2 נק' מדד ו 6.62 מיליון צופים. מדובר בירידה קלה מאד בנק' המד לעומת השבוע שעבר (1.3), אם כי במספר הצופים הכללי הירידה גדולה יותר (7.86). המסקנה היא שהסדרה יכולה להסתדר לבדה ושההימור על החזרת המותג של "חוק וסדר" היה כישלון. במידה והסדרה תשמור על נתוניה היא לא צפויה להתקל בבעיות לחידוש לעונה נוספת. מצד שני, אפשר כבר לזהות ירידה כללית בנתוני המותג של Chicago בכל הגזרות בעונה זו.

ברשת FOX בוודאי הביטו בנתוני הדרמה The Gifted ולא אהבו את מה שראו, וזאת בלשון המעטה. לאחר יציבות במשך מספר שבועות הסדרה הדרדרה בשבועות האחרונים ל 0.9 נק' מדד ובשבוע שעבר זה כבר החמיר כאשר הסדרה נעצרה על 0.8 נק' מדד בלבד ובסך הכל 2.81 מיליון צופים. אז נכון, אפשר לזהות ירידה מסוימת בצורה רוחבית בנתוני הרייטינג, אבל נתונים שכאלה עבור דרמה חדשה, אפילו אם הם עבור רשת FOX אשר מתקשה בשנים האחרונות הן בגדר כישלון. נתוני הפרקים האחרונים של הסדרה בחודש ינואר יהוו את האינדיקציה לגבי אפשרות הענקת עונה נוספת לסדרה. במידה ונתונים אלו יישמרו, הסיכוי שלה לשרוד כמעט ולא קיימים.

ברשת ה CW אהבו לראות את נתוני הדרמה Legends Of Tomorrow בשבוע שעבר, אשר נעצרו על 0.6 נק' מדד ו 1.61 מיליון צופים. נכון, מדובר בירידה לעומת השבוע שעבר בפרקי הקרוסאובר, אך צריך לזכור שניתן שגם The Flash ירדה לנתונים של 0.8 נק' מדד וגם לאחר שדמות וותיקה עזבה את הסדרה ובפרק זה דמות נוספת, ועדיין הדרמה הצליחה לשדרג את נק' המדד מהממוצע של 0.5 נק' מדד, אשר הסדרה הניבה לפני פרקי הקרוסאובר ומספר הצופים הכללי הוא סביר ויותר ביחס. יהיה מאד מעניין לראות כיצד הסדרה תחזור מהחופשה הארוכה מאד שהיא עומדת לעבור (למעלה מחודש וחצי).

ברשת CBS, אין יותר מדי שינויים. השינוי המשמעותי היחיד הורגש ביום חמישי כאשר The Big Bang Theory התאוששה מנתונים שכמעט ולא הכירה של 2.5 ל 2.8 נק' מדד. נתונים שסייעו גם ל Yong Sheldon לעלות מ 2.1 ל 2.2 נק' מדד. נכון לעכשיו, Young Sheldon מצטיירת כהצלחה ממוצעת. עדיין צריך לראות אותה לאורך זמן ללא התמיכה של The Big Bang Theory. נכון לעכשיו אין בכלל תהיה באם היא תזכה לעונה נוספת, אך בדרך כלל מדי שנה הרשת מנסה להשיק קומדיה חדשה אחרי The Big Bang Theory, יהיה מעניין לראות אם גם בשנה הבאה זה יקרה עם Young Sheldon.

תגובה 1:

JamesCrow אמר/ה...

אני פשוט שמח לראות את קונסטנטין חוזר למסך עם לא אחר מאשר מאט ראיין.
לפי דעתי הרשת הייתה צריכה לפרסם את הפרומו לחזרתו גם בNBC ואולי להביא קצת מהקהל הקטן שצפה בסדרה.

*כזכור היו שמועות שג'ון יגיע ללגנדס עוד מהיום הראשון שהסדרה החלה אבל הקהל שלא קורא חדשות טלוויזיה לא בהכרח מודע לחזרתו.