יום שישי, 29 בדצמבר 2017

משחק הניחושים: אז, מה קורה עם הסדרות שנשארו ללא תאריכי שידור ברשתות הברודקאסט האמריקאיות ?



לאחר שרשתות הברודקאסט האמריקאיות פרסמו מועדים של מרבית השינויים שלהם לחצי השני של עונת הסתיו-חורף 2018-2017, עדיין נשארו סדרות בודדות ללא תאריכי שידור. הגיע הזמן לנסות ולנסות להעריך היכן ומתי הן אמורות לקבל שיבוץ.

לרשת CBS נותרה דרמה אחת ללא תאריך חזרה לאוויר. הכוונה היא לעונה השישית של הסדרה Elementary. לאחר שנדמה היה שהרשת תעשה לסדרה מה שעשתה ל The Mentalist ול Person Of Interset, כלומר הענקת עונה נוספת ואז הרצה של הפרקים בפרק זמן קצר יחסית, או אז הגיעה הידיעה שהרשת הרחיבה את מספר הפרקים שלה בעונה זו מ 13 ל 21 והכל השתנה.

מאחר וימי השידור של שני עד שישי (במיוחד לאחר הענקת עונה מלאה לשתי הדרמות החדשות שלה) סגורים בצורה הרמטית עד סוף העונה, לדרמה הוותיקה נותרו ימי השידור של שבת וראשון. לאור העלאת מספר הפרקים בעונה הגיוני לחשוב שהרשת לא "תבזבז" את הסדרה בימי שבת ולכן נשארנו עם יום ראשון.

הרשת גם הודיעה שהסדרה Instinct תעלה ב 11 במרץ 2018 ומאחר ש NCIS: Los Angeles קיבלה עונה מלאה בת 24 פרקים עושה רושם שרק השעה עשר בערב יום ראשון, השעה בה שודרה העונה האחרונה שלה, פנויה עבורה. פנויה ? כיצד ? הסדרה Madam Secretary עדיין משודרת בשעה זו. לאור העובדה שנתוני הרייטינג שלה נמוכים, ושהרשת עדיין לא הודיעה על מספר הפרקים שהסדרה קיבלה לעונה זו עושה רושם שיהיו לרשת שתי ברירות: האפשרות הראשונה היא, שהיא תסתפק בעונה מקוצרת עבורה. עד כמה מקוצרת ? סביר להניח שמספר הפרקים ינוע בין 13 במקרה הרע ל 18 במקרה הטוב, כאשר הנטייה היא למספר פרקים מופחת מאשר גבוה. כאשר במקרה שמספר הפרקים שלה יהיה גבוה מ 13, Elementary צפויה לשדר מספר פרקים לאחר פרסום הלוח החדש שלה לעונה הבאה ולזלוג אולי גם אל תוך חודש ינואר. אפשרות נוספת היא, שבשלב כלשהו Elementary תחליף את Madm Secretary ואחת מהשתיים תיגרר אל חודשי הקיץ.

ברשת ABC יש ארבע דרמות, אשר מחכות לקבל הודעה לגבי תאריך עלייה לאוויר. הכוונה היא לעונה השלישית של Quantico, ולסדרות החדשות The Crossing,  For The People ו Deception. לרשת יש מספר משבצות שידור לשחק איתן, אז הגיע הזמן לשחק איתן.

מכיוון שברשת סימנו את ערב יום ראשון עבור "אמריקן איידול" והם חושבים שמשבצת השידור וחזרת המותג יאפשרו השקה, סביר להניח שהם ירצו להשיק סדרה חדשה בערב זה ולא להחזיר את Quantico לעונה נוספת במשבצת שידור אותה היא מכירה ושבה כשלה בעונה השנייה עד כדי מעבר ליום שני בניסיון הצלה אחרון שלא כשל. מבין הסדרות שהתמה שלהן מתאימה ביותר ל American Idol ניתן למצוא את Deception שהרשת התלהבה ממנה מאד בעונת הפיילוטים הקודמת.

קשה להאמין שהרשת תשיק סדרת מדע בידיונית בערב יום חמישי לפני עונת הקיץ. התמה של הסדרה The Crossing לא מתאימה לתמה של כל הערב ולכן צפוי שדרמה נוספת ששונדה ריימס עומדת מאחוריה, הכוונה היא ל For The People תנדוד ליום חמישי. השאלה היא רק באיזו שעה. מכיוון שגם Scandal מסיימת עונה מוקדם יותר (קיבלה 18 פרקים לעונתה האחרונה). האפשרות ההגיונית היא שהרשת תציב את Quantico בשעה תשע ואת For The People בשעה עשר. המשמעות היא, שמרבית העונה השלישית של Quantico תזלוג אל עונת הקיץ, אלא אם הרשת תחליט לקצר את העונה או להריץ את הפרקים בזמן קצר.

במידה וההימורים שציינתי נכונים לדרמה The Crossing יש שתי אפשרויות, אחת טובה ואחת רעה. מאד. האפשרות הרעה היא, שלאחר שהדרמה Kevin (Probably) Saves The World תסיים את דרכה המקוצרת (16 פרקים בלבד בעונתה הראשונה וככל הנראה גם האחרונה) בערב יום רביעי אזי The Crossing תחליף אותה. כלומר, באמצע חודש מרץ. האפשרות הטובה יותר היא, שהרשת תחכה עם עליית הסדרה לחודשי הקיץ, ואז תנסה להעלות אותה בכל משבצת שידור אפשרית. בהפקה יתחננו לאפשרות השנייה.

ברשת NBC מחכות שלש דרמות לתאריך שידור מדויק. הכוונה היא ל Reverie ול Shades Of Blue וכן  Timeless. עוד בחודש אוקטובר הרשת שלחה הודעות ש Reverie תעלה בחודש מרץ, אולם מבט קצר על לוח המשדרים מעלה תמיהה קלה : היכן בדיוק היא אמורה להיות משובצת ?

הרשת כבר סגרה את ימי שני עד חמישי עד סוף העונה כאשר Rise אמורה להחליף את This Is Us ולהיות לצד Chicago Med ותכנית התוצאות של The Voice ו Good Girls תתפוס את מקום The Brve ביום שני אחרי The Voice, כאשר ערב המשטרה של יום רביעי נשאר על כנו וכך גם ערב הקומדיות של חמישי (עם שינויים קלים) לצד Chicago Fire. מכיוון ש Taken סגורה בערב יום שישי ל 16 פרקים, בשל כך לרשת יש מספר מצומצם של משבצות שידור פנויות.

סביר מאד להניח ש Shades Of Blue תחזור לערב יום ראשון, ערב בו שידרה את עונתה השנייה. לגבי שתי הדרמות הנוספות של הרשת המצב קצת מסובך. במידה והרשת תחליט שלא לקצר את העונה של Blindspot ולהעניק לה עונה מלאה אזי Reverie תעלה בערב יום ראשון ואילו Timeless תשודר בעונת הקיץ. במידה והעונה של Blindspot תקוצר (והסיכויים לכך טובים) סביר מאד להניח ש Reverie תעלה בערב יום שישי ואילו Timeless תעלה בעונת הקיץ. קיים סיכוי קטן ש Reverie תעלה גם היא בערב יום ראשון ובמידה ו Blindspot מקבלת עונה מקוצרת היא תחליף אותה, אך הסיכויים לכך לא גבוהים, משום שזה אומר בזבוז זמן אוויר של 10 שעות שידור לחינם עד ביטולה של Timeless. אבל היי, לפעמים מנהלי הרשתות עושים טעויות (בינינו, הם טועים לרוב בשיבוצים שלהם).

ולבסוף, ברשת FOX עדיין לא שיבצו את העונה האחרונה של New Girl. סביר מאד להניח שזה לא יקרה בערב יום ראשון, אלא בערב יום שלישי, כאשר תחליף את Brooklyn Nine Nine  או The Mick, כאשר הסבירות הגבוהה יותר היא לראשונה, בשלב זה או אחר.

לא נצטרך להמתין זמן רב בכדי לגלות אם צדקתי בניחושיי, או לפחות בחלק מהם. ובכל מקרה, "מאז שחרב בית המקדש הנבואה ניתנה לשוטים", לא ? 

אין תגובות: